{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.494 visninger | Oprettet:

Jeg er snart grædefærdig... {{forumTopicSubject}}

Sorry for alle mine indlæg piger.
Jeg oprettede et indlæg igår omkring amning, hvor flere sagde det var fordi hun var ved at "indstille" min mælkeproduktion.
Nikoline har stortset grædt fra hun vågnede kl 15 til nu. Siden kl halv 10 imorges har hun sovet max 3 timer. Hun sov fra ca 13.20 til 15 og så har hun ikke sovet rigtigt siden. Det eneste der kan få hende til at falde bare lidt til ro er en babs, og hun tager kun et par sut. Men hun vil ligge der hele tiden. Mine brystvorter er så ømme og ødelagte at jeg snart græder lige så meget!! Jeg føler mig som en elendig mor fordi hun bare græder og græder. Hun har masser af lorte bleer. Affødningen er nærmest orange og helt vandet. Og der er virkelig mange af dem.
Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg er snart grædefærdig...
  • #1   10. dec 2011 Sorry for stavefejl, min iPhone og jeg er ikke altid enig om hvad der skal stå.

  • #2   10. dec 2011 Måske er hun ikke sulten. Hun kan godt have ondt i maven, selvom hun måske virker til at ville ha mere. Det er en slags trøst.

    Prøv at gå rundt med hende på armen og vug hende stille og rolig


  • #3   10. dec 2011 altså hvis hun ikk blive mæt så kan det være du skal kontakte FG eller sådan en akutlinie nogle barselgange har ang amning osv - ellers måske snakket med din lægevagt omkring hvis de kan hjælpe dig..

    fordi nogle gange blive børn ikk mætte og så vil de jo gerne ligge enten og spise eller bare ved mælkebaren smiley

    ellers kan det bare være hun er ramt af en virus som gør hun måske har lidt problemer med maven siden hun har mange lortebleer...

    men prøv at ring og snak med en læge omkring dette...

    har du noget mme hjemme ??? fordi måske du skulle prøve at give en flaske..


  • #4   10. dec 2011 det er skide hårdt.. men du er en god mor....

  • #5   10. dec 2011 Susanne : Vi har gået på skift stortset konstant smiley og når vi endelig tror hun sover, så starter det forfra.

    Mor til vigga ... : Nej, har jeg desværre ikke. Jeg har noget mælk jeg har ammet ud de første dage som jeg har taget op af fryseren. Tænker også at jeg skal ringe til lægevagten eller barsels klinikken.
    For når hun vil sutte hele tiden, så må hun jo ikke blive mæt? Og ja, tror også hun har ondt i maven, men kan de gøre noget ved det?


  • #6   10. dec 2011 de kan tage jer ind og hjælpe med at få amningen til at køre.. se hvordan og hvorledes... ring til barselklinikken nu...

  • #8   10. dec 2011 Måske hun gerne vil ligge der for tryghed? Min datter på nu 5 uger har gjort det samme. Hun bruger nærmest mig som sut og så længe de er så små skal man lade dem gøre det så de er trygge.
    Har selv svamp i brystet og meget ondt så ved hvor slemt det er når de bare vil logge der, men tror det bare er sådan lige nu:o)


  • #9   10. dec 2011 Jeg havde samme problem i starten med min datter... Jeg fik at vide at jeg skulle give hende ca. 30ml mme udover mælk fra mig. Det gjorde jeg i en uges tid hver gang hun ville have noget at spise, efter der spiste hun ordenligt fra mig og blev mæt smiley

  • #10   11. dec 2011 Nu er vi lige kommet hjem fra barsels klinikken. Lidt med blandede følelser smiley
    Der var heldigvis ikke noget i vejen med Nikoline. De troede hun måske havde noget mavepine, men ikke noget man kunn gøre noget ved.
    Da jeg fortalte om mine amme problemer og at jeg ikke troede hun blev ordentlig mæt følte jeg slet ikke de hørte hvad jeg sagde. De fejede mig bare af vejen. smiley så blev ikke en skid klogere. De fortalte bare om det var normalt at de gerne ville sutte ofte. Og selvom jeg fortalte jeg kunne give hende bryst op til 14-15 gange i døgnet, hvor hun tit lå der en time til halvanden fejede de det bare væk. Og det samme med at hun overhovedet ikke vil sove.
    Og hun sover ikke endnu! Hun sagde selvfølgelig ikke et kluk derinde, trods hun har skreget hele dagen smiley


  • #12   11. dec 2011 Julie : der er bare ingen i min omgangskreds som har børn som har oplevet det på den måde med at deres børn vil sutte SÅ længe og så måske kun sove 20-30 min, hvor efter de giver tegn til sult smiley og alt hvad vi fik afvide til amme undervisningen er også imod det, derfor jeg ikke kan forstå det.
    Jeg vil meget gerne ha gode råd, så sender fluks en pb.


  • #14   11. dec 2011 det lyder lidt ssom detjg var gennem 1½ måned med min søn.... havde masser af mælk problemet var at mælken aldrig blev til det tykke mælk der skal mætte vores baby... det blev ved med og være tyndt sjask.... så måske sku i prøve nogen gange med mme og se om det hjælper... jeg var nødt til fuldstændig o droppe amningen ford hverken mig eller min søn var lykkelig eller fik nget som helst søvn....

    held og lykke håber i finder ud af det..


  • #15   11. dec 2011 Villads var helt på samme måde.. Det med at små nyfødte altid sover, passede bare ikke på ham.. De første 2 - 3 måneder var riiigtig trælse.. Men det går over.. smiley

  • #16   11. dec 2011 Suttebrikker var min redning.. smiley

  • #17   11. dec 2011 suttebrikker hjalp intet her igen ford mælken jo stadig var noget tyndt sjask... og selv med suttebrikker fik jeg ondt når min søn ville spise.. mme var helt sikkert vores redning....

  • #18   11. dec 2011 Min datter vær også sådan og her var det en sut der hjalp. Hun brugte mig som sut og fik jo derfor mad hvilket betød ondt i maven. Men en sut hjalp.

  • #19   11. dec 2011 jeg ville først og fremmest undersøge om jeg havde nok mælk, og om hun sutter rigtigt så hun får det ned i mavsen og ikke fx ved siden af. Hvis du er sikker på at hun bliver mæt af din mælk, ville jeg også prøve en sut! En sut kan være "farlig" at give hvis hun kommer til at sutte sig mæt på den. Min dreng gjorde lidt af det samme med at ville sutte og sutte og sutte og hver gang han ikke ville mere og jeg troede det var fordi han var mæt, lagde jeg ham i vuggen og et øjeblik efter skreg han igen. Jeg havde ikke andet end rå-mælk så han blev IKKE mæt! Tilsidst blev han træt af at sutte hele tiden og sov bare... Det var dog da han var helt nyfødt, men det kan jo faktisk være farligt hvis de når dertil.. Kan du ikke få fat i din SP?
    Held og lykke.. Jeg håber det snaret bliver bedre for jer!
    Ps. kender det med smadrede brystvorter. Mine var så ødelagte af sår, at jeg græd hver gang jeg skulle amme, selvom jeg havde brikker på. Men en dyr creme fra apoteket og uld-ammeindlæg er guld værd.


  • #20   11. dec 2011 Tak for alle svar smiley
    Vi har prøvet med sut, og det hjælper ikke. Jeg bruger også ammebrikker og har prøvet al verdens råd mod brystvorterne, og lige lidt hjælper det. De kan ikke nå at hele når hun ligger der nærmest 24/7.
    Jeg tror ikke selv hun bliver mæt af min mælk, for hun virker til at være sulten hver gang.
    Mælken er meget tynd, så ved ikke om det er fordi det ikke er den mættende? Jeg har ikke rigtig noget at sammenligne med desværre.
    Hun gylper rigtig meget.
    Her græder jeg stortset ligeså meget som hun gør hvergang jeg kan høre hun melder sig pg tænker virkelig åh nej ikke igen, og har slet slet ikke lyst til at ligge hende til fordi det gør så pisse hamrende ondt! smiley
    Sp kommer først tirsdag, og hun har fri indtil, så det passer bare rigtig dårligt!
    Hun fik en flaske med noget af den mælk jeg havde ammet ud på sygehuset, ca 85 ml i nat, og hun sov 3,5 time efterfølgende!! Det har vi ikke prøvet siden onsdag.
    Så vi har besluttet af købe noget mme idag, og supplere lidt, for jeg kan ikke mere.


  • #21   11. dec 2011 Jeg tror måske du skal gå til flasken - fordi det lyder til at være det som gør hende mæt eller hvad man kan sige.. og nej hvis du ikk kan mere så er det bare at stoppe og stresse af sammen med bebs.

    jeg var ved at knække sammen til sidst ang amning og da jeg gik over på mme til tøserne nød jeg at være mor og jeg nød at bruge tiden sammen med tøserne når de fik flaske.. men det var en grænse jeg skulle overskride men det er gjort og jeg skal ikk amme igen !!


  • #22   11. dec 2011 Du skal gøre op med dig selv hvad du vil. Flaske er jo også en fin løsning, hvis i ikke trives med amning. Ønsker du derimod at amme, kan du måske pumpe ud fast og give i flaske, indtil dine brystvorter heler igen.

  • #23   11. dec 2011 Mor til ... : det er virkelig en grænse at overskride! For det var jo bare amningen jeg havde set frem til igennem hele graviditeten smiley troede slet slet ikke det var sådan et helved at skulle igennem.
    Hun gylpede faktisk heller ikke så meget i nat efter flasken, i forhold til nu hvor hun lige har fået ved brystet, der kom det i lår fede stråler.
    Pt nyder jeg heller ikke at være mor. Føler mig som en fiasko.

    Sugar : kan man ikke gøre begge dele? Både malke ud og supplere med mme?


  • #25   11. dec 2011 Jo det kan du jo godt men jo mere du malker, jo mere stimulerer du mælkeproduktionen. Men for at gøre hende helt mæt, sker der ikke noget ved at supplere lidt op.. Så sover hun garanteret også bedre.. smiley

  • #26   11. dec 2011 Dina : til ammeundervisningen fik vi bare afvide at op til 12 gange i døgnet var normalt. Og at de gerne skulle sutte 20-30 min af gangen. Men her vil hun gerne sutte 1 time til halvanden. Så hun får heller ingen søvn nærmest.

    Sugar : det er nemlig det jeg tænker, og så kan jeg jo snakke med sp på tirsdag om det. For ved ikke om jeg vil stoppe helt. Det er et svært skridt synes jeg, men det kan heller ikke forsætte sådan her. Jeg vil jo også kunne nyde min datter smiley


  • #27   11. dec 2011 jeg sys det lyder rigtig meget som om din baby IKKE bliver mæt... et vil sige du kun producere det tynde mælk fuldstændig liiesom jeg....
    for oss ændrede vores søn sig fuldstændigt da vi skiftede fuldt ud til mme og flaske... han blev mæt og glad og sov meget bedré hilkethjalp mig til og få søvn.... og jeg blev en bedre mor for min søn derefter....

    du er ikk en fiasko fordi du ike kan amme.... hvis dig og dit barn har har det så skidt med amningen er den ikk det værd selvom det har været ens højeste ønske... du er tværtimod en rigtiggod or ved at du indser der er et problem og at du forsøger og gøre noget ved det....


  • #28   11. dec 2011 Diana : det kan godt være du har ret smiley nu prøver vi ihvertfald at supplere, og at malke ud, så håber jeg meget det hjælper, og at sp'en på tirsdag er en man kan snakke godt med smiley
    Det er jo også skide synd for hende hvis hun ikke bliver mæt, og så kan jeg da godt forstå hun græder hele tiden.


  • #30   11. dec 2011 Dina : ja så er de jo hvertfald ikke helt enige smiley

  • #31   11. dec 2011 mette jaaaa det er så forfærdeligt at man ser sine børn være ked af det fordi ens mælk ikk er god nok.....

    men jg vil næsten love dig at det vil hjælpe din lille pige og komme over på noget mme og der er en rigtig god mulighed for i med det samme vil mærke en rigtig stor forskel på hende....

    du skal dog være forberedt på at hun evt godt kan få hård mave af mme...... HVIS hun får det skal i købe grøn allomin... det virker som regel...


  • #32   11. dec 2011 Axl vil også sutte hele tiden, og ja det gør ondt, mine brystvorter er hævede og blå og bløder når han har spist.. Men sådan er det at starte amning op, jeg bider det i mig og holder ud, det skal være skidt før det bliver godt smiley
    I går nat lå jeg 4 timer i streg med axl ved brystet, det var det eneste sted han holdt op med at græde, og som du selv beskriver, suttede han kun 2-3 gange og lå ellers bare med brystet i munden.
    De sutter ekstra meget mår de har mavepine, når de sutter stimuleres maven og de kan lettere komme af med det de skal, det er derfor en amning som regel også resultere i en lorteble..
    Amning skal være en rar ting for jer begge, ellers kan du ligeså godt lade være da det gør mere skade end gavn, det sagde de til mig på barselsgangen da jeg var træt af det gjorde så ondt. Og de sagde, kort og kontant, at enten så affinder man sig med det og gør det alligevel, og ellers må man bruge flaske.
    Jeg ammer mellem 12-20 gange i døgnet og i gennemsnit tager det en times tid pr gang


  • #33   11. dec 2011 LJ det er bare ikk alle kvinder der har kræfterne til og holde ud desværre...
    jeg kæmpede i 1½ måned med min søn og det endt med og køre mig psykisk ned... endte med og være så dårlig en mor og min søn var konstant ulykkelig..... nogen gange falder mælken bare IKKE til også er man altså nødt til og sig til sig selv at det ikk nytter noget....
    smile.... denne gng giver jg amningen 14 dage da mælken burde være løbet til efer der... hvis ikke det er sket så droppr jeg det da jeg ikk vil ud i den samme oplevelse en gang til.... er glad for jeg i det mindste ved hvad jeg skal holde øje med denne gang ss...


  • #34   11. dec 2011 Mette. Hvor gammel er din pige? Min Minna er 16 dage nu. Og de første 1½ uge hade jeg det lige dan. Masser af lorte bleer og en pige som spiste konstant. Lige snart jeg lade hende fra mig så vågnede hun. Jeg har så prøvet at lægge en drikkedunk med varmt vand i liften til at varme den op. så når jeg lægger hende fra mig så ligge hun et opvarmet sted og sover videre. og eller så sover hun også tryggt i sin autostol når vi er ude og køre og der kan da sagtens gå 1½-2 timer inden jeg skal amme hende smiley
    Ellers så prøv at klæ hende af og lig hud til hud og giv hende en sut. Ikke for meget så hun ikke sutter ved dig men du må godt for at give dine bryster lidt ro. Hade nemlig også sår på mine efter en pige som hang der næsten uafbrudt den første uge smiley
    Du er en god mor!!!!
    . Husk at få din søvn for ingen søvn = frustarartioner og det kan hun mærke og så bliver hun endnu mere keder af det.
    Held og lykke


  • #35   11. dec 2011 Diana: det forstår jeg godt smiley men at det gør ondt synes jeg personligt ikke er en grund til at stoppe, det gør det bare og det hår over igen..
    Men har fuld forståelse for at man bare giver op, især når man barf føler det hele et noget tis..


  • #36   11. dec 2011 LJ nogen gange kan elv smerten være ubærlig og det er igen ikk alle der måske kan holde liie så godt til det som du kan søde.....

    liie pt har jeg så ont at min mand ikk engang skal være i nærheden uden at jeg ømmer mig... og jg e endda stadig "kun" gravid... jeg glæder mig på ingen måder til og få sår og hvad ved jeg igen....


  • #38   11. dec 2011 Camilla : jeg kan ikke komme til at snakke med hende før tirsdag, da hun har fri ind til.

  • #40   11. dec 2011 Jeg syntes også det handler meget om hvor stædig du er.. Hvis det er amning du vil, så skal du bide det i dig og bruge alt din tid på at amme..
    Når det først kører så kører det og man tænker - gud hvor rart jeg holdte ved.. Men det er en lang og smertefuld vej for nogen.. Fyldt med tårer, blod og betændelse.. Sådan var det for ihverfald for mig.. Min søster derimod havde nul problemer. Baby sov, bryster ikke engang ømme.. Det er sgu ikke fair.. smiley

    Jeg havde et mål der hed 6 mdrs amning og jeg er lige stoppet for små 2 uger siden. Villads bliver 7 mdr. i morgen.



  • #41   11. dec 2011 Nu ved jeg ikke hvor du bor men i Odense kan man ringe til Vuggen og spørge til amning. Det benyttede jeg mig af og de er altså dygtige til at rådgive.. Tænker de nok har sådan en mulighed andre steder?



  • #42   12. dec 2011 Sugar : normalt er jeg meget stædig, men bare tanken om at nu vågner hun snart og vil ha mad giver mig lysten til at grave mig langt ned. Jeg græder mindst ligeså meget som hun gør. Jeg vil gerne amme, men ikke for en hver pris. Jeg har virkelig respekt for dem som kan klare det med så store smerter og ubehag. Siden onsdag har vi haft en datter der græd hele tiden når hun ikke suttede, hun sov stortset ikke, og virkede bar utilfreds og sulten HELE tiden, selv efter halvanden time ved brystet. Og idag hvor jeg har malket ud og givet på flaske har vi bare haft en glad datter, der har sovet ca 3-4 timer af gangen fået en flaske og virket mæt og tilfreds. Og hendes mor har heller ikke grædt hele dagen for første gang siden onsdag. Jeg har kunnet nyde min datter.

  • #43   12. dec 2011 Malle : misunder dig virkelig for det bare kører for jer, det må være fantastisk! Håber det forsætter sådan for jer smiley

  • #44   12. dec 2011 Glemte forresten lige at skrive at hun har fået en flaske med min mælk med 100 ml hver gang, og derefter fået tilbudt en med mme hvor hun har taget ca 25 ml. Vi prøvede at give hende 125 i en flaske med min mælk, men derefter ville hun ha mme igen. Så det kan vel godt tyde på min mælk ikke mætter nok??

  • #45   12. dec 2011 dt lader meget til din mælk er for tynd..... dejligt at det så hjælper dig og give noget mme også.... håber jers succes bliver ved.... held og lykke....

  • #46   12. dec 2011 Hvor dejligt at det virker at malke ud.. Så er der ro på og i kan nyde hinanden.. smiley

Kommentér på:
Jeg er snart grædefærdig...

Annonce