15. apr 2010 Følger: 3 Følgere: 3 Babyer: 1 Emner: 128 Svar: 597
Jeg er snart grædefærdig... {{forumTopicSubject}}
Sorry for alle mine indlæg piger.
Jeg oprettede et indlæg igår omkring amning, hvor flere sagde det var fordi hun var ved at "indstille" min mælkeproduktion.
Nikoline har stortset grædt fra hun vågnede kl 15 til nu. Siden kl halv 10 imorges har hun sovet max 3 timer. Hun sov fra ca 13.20 til 15 og så har hun ikke sovet rigtigt siden. Det eneste der kan få hende til at falde bare lidt til ro er en babs, og hun tager kun et par sut. Men hun vil ligge der hele tiden. Mine brystvorter er så ømme og ødelagte at jeg snart græder lige så meget!! Jeg føler mig som en elendig mor fordi hun bare græder og græder. Hun har masser af lorte bleer. Affødningen er nærmest orange og helt vandet. Og der er virkelig mange af dem.
Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre??
apr 2010
Følger: 3 Følgere: 3 Babyer: 1 Emner: 128 Svar: 597
dec 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 6 Svar: 36
Prøv at gå rundt med hende på armen og vug hende stille og rolig
dec 2010
Følger: 22 Følgere: 21 Emner: 331 Svar: 3.176
fordi nogle gange blive børn ikk mætte og så vil de jo gerne ligge enten og spise eller bare ved mælkebaren
ellers kan det bare være hun er ramt af en virus som gør hun måske har lidt problemer med maven siden hun har mange lortebleer...
men prøv at ring og snak med en læge omkring dette...
har du noget mme hjemme ??? fordi måske du skulle prøve at give en flaske..
dec 2010
apr 2010
Mor til vigga ... : Nej, har jeg desværre ikke. Jeg har noget mælk jeg har ammet ud de første dage som jeg har taget op af fryseren. Tænker også at jeg skal ringe til lægevagten eller barsels klinikken.
For når hun vil sutte hele tiden, så må hun jo ikke blive mæt? Og ja, tror også hun har ondt i maven, men kan de gøre noget ved det?
dec 2010
jan 2011
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 37
Har selv svamp i brystet og meget ondt så ved hvor slemt det er når de bare vil logge der, men tror det bare er sådan lige nu:o)
jan 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Babyer: 1 Emner: 7 Svar: 62
apr 2010
Der var heldigvis ikke noget i vejen med Nikoline. De troede hun måske havde noget mavepine, men ikke noget man kunn gøre noget ved.
Da jeg fortalte om mine amme problemer og at jeg ikke troede hun blev ordentlig mæt følte jeg slet ikke de hørte hvad jeg sagde. De fejede mig bare af vejen. så blev ikke en skid klogere. De fortalte bare om det var normalt at de gerne ville sutte ofte. Og selvom jeg fortalte jeg kunne give hende bryst op til 14-15 gange i døgnet, hvor hun tit lå der en time til halvanden fejede de det bare væk. Og det samme med at hun overhovedet ikke vil sove.
Og hun sover ikke endnu! Hun sagde selvfølgelig ikke et kluk derinde, trods hun har skreget hele dagen
apr 2010
Jeg vil meget gerne ha gode råd, så sender fluks en pb.
jun 2009
Følger: 15 Følgere: 14 Babyer: 2 Emner: 144 Svar: 2.011
held og lykke håber i finder ud af det..
dec 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 10 Svar: 527
dec 2010
jun 2009
mar 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Babyer: 2 Emner: 177 Svar: 2.150
mar 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Babyer: 2 Emner: 43 Svar: 416
Held og lykke.. Jeg håber det snaret bliver bedre for jer!
Ps. kender det med smadrede brystvorter. Mine var så ødelagte af sår, at jeg græd hver gang jeg skulle amme, selvom jeg havde brikker på. Men en dyr creme fra apoteket og uld-ammeindlæg er guld værd.
apr 2010
Vi har prøvet med sut, og det hjælper ikke. Jeg bruger også ammebrikker og har prøvet al verdens råd mod brystvorterne, og lige lidt hjælper det. De kan ikke nå at hele når hun ligger der nærmest 24/7.
Jeg tror ikke selv hun bliver mæt af min mælk, for hun virker til at være sulten hver gang.
Mælken er meget tynd, så ved ikke om det er fordi det ikke er den mættende? Jeg har ikke rigtig noget at sammenligne med desværre.
Hun gylper rigtig meget.
Her græder jeg stortset ligeså meget som hun gør hvergang jeg kan høre hun melder sig pg tænker virkelig åh nej ikke igen, og har slet slet ikke lyst til at ligge hende til fordi det gør så pisse hamrende ondt!
Sp kommer først tirsdag, og hun har fri indtil, så det passer bare rigtig dårligt!
Hun fik en flaske med noget af den mælk jeg havde ammet ud på sygehuset, ca 85 ml i nat, og hun sov 3,5 time efterfølgende!! Det har vi ikke prøvet siden onsdag.
Så vi har besluttet af købe noget mme idag, og supplere lidt, for jeg kan ikke mere.
dec 2010
jeg var ved at knække sammen til sidst ang amning og da jeg gik over på mme til tøserne nød jeg at være mor og jeg nød at bruge tiden sammen med tøserne når de fik flaske.. men det var en grænse jeg skulle overskride men det er gjort og jeg skal ikk amme igen !!
dec 2010
apr 2010
Hun gylpede faktisk heller ikke så meget i nat efter flasken, i forhold til nu hvor hun lige har fået ved brystet, der kom det i lår fede stråler.
Pt nyder jeg heller ikke at være mor. Føler mig som en fiasko.
Sugar : kan man ikke gøre begge dele? Både malke ud og supplere med mme?
dec 2010
apr 2010
Sugar : det er nemlig det jeg tænker, og så kan jeg jo snakke med sp på tirsdag om det. For ved ikke om jeg vil stoppe helt. Det er et svært skridt synes jeg, men det kan heller ikke forsætte sådan her. Jeg vil jo også kunne nyde min datter
jun 2009
for oss ændrede vores søn sig fuldstændigt da vi skiftede fuldt ud til mme og flaske... han blev mæt og glad og sov meget bedré hilkethjalp mig til og få søvn.... og jeg blev en bedre mor for min søn derefter....
du er ikk en fiasko fordi du ike kan amme.... hvis dig og dit barn har har det så skidt med amningen er den ikk det værd selvom det har været ens højeste ønske... du er tværtimod en rigtiggod or ved at du indser der er et problem og at du forsøger og gøre noget ved det....
apr 2010
Det er jo også skide synd for hende hvis hun ikke bliver mæt, og så kan jeg da godt forstå hun græder hele tiden.
apr 2010
jun 2009
men jg vil næsten love dig at det vil hjælpe din lille pige og komme over på noget mme og der er en rigtig god mulighed for i med det samme vil mærke en rigtig stor forskel på hende....
du skal dog være forberedt på at hun evt godt kan få hård mave af mme...... HVIS hun får det skal i købe grøn allomin... det virker som regel...
maj 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 2 Emner: 403 Svar: 2.282
I går nat lå jeg 4 timer i streg med axl ved brystet, det var det eneste sted han holdt op med at græde, og som du selv beskriver, suttede han kun 2-3 gange og lå ellers bare med brystet i munden.
De sutter ekstra meget mår de har mavepine, når de sutter stimuleres maven og de kan lettere komme af med det de skal, det er derfor en amning som regel også resultere i en lorteble..
Amning skal være en rar ting for jer begge, ellers kan du ligeså godt lade være da det gør mere skade end gavn, det sagde de til mig på barselsgangen da jeg var træt af det gjorde så ondt. Og de sagde, kort og kontant, at enten så affinder man sig med det og gør det alligevel, og ellers må man bruge flaske.
Jeg ammer mellem 12-20 gange i døgnet og i gennemsnit tager det en times tid pr gang
jun 2009
jeg kæmpede i 1½ måned med min søn og det endt med og køre mig psykisk ned... endte med og være så dårlig en mor og min søn var konstant ulykkelig..... nogen gange falder mælken bare IKKE til også er man altså nødt til og sig til sig selv at det ikk nytter noget....
smile.... denne gng giver jg amningen 14 dage da mælken burde være løbet til efer der... hvis ikke det er sket så droppr jeg det da jeg ikk vil ud i den samme oplevelse en gang til.... er glad for jeg i det mindste ved hvad jeg skal holde øje med denne gang ss...
aug 2010
Følger: 37 Følgere: 36 Babyer: 2 Emner: 20 Svar: 210
Ellers så prøv at klæ hende af og lig hud til hud og giv hende en sut. Ikke for meget så hun ikke sutter ved dig men du må godt for at give dine bryster lidt ro. Hade nemlig også sår på mine efter en pige som hang der næsten uafbrudt den første uge
Du er en god mor!!!!
. Husk at få din søvn for ingen søvn = frustarartioner og det kan hun mærke og så bliver hun endnu mere keder af det.
Held og lykke
maj 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 2 Emner: 403 Svar: 2.282
Men har fuld forståelse for at man bare giver op, især når man barf føler det hele et noget tis..
jun 2009
liie pt har jeg så ont at min mand ikk engang skal være i nærheden uden at jeg ømmer mig... og jg e endda stadig "kun" gravid... jeg glæder mig på ingen måder til og få sår og hvad ved jeg igen....
apr 2010
dec 2010
Når det først kører så kører det og man tænker - gud hvor rart jeg holdte ved.. Men det er en lang og smertefuld vej for nogen.. Fyldt med tårer, blod og betændelse.. Sådan var det for ihverfald for mig.. Min søster derimod havde nul problemer. Baby sov, bryster ikke engang ømme.. Det er sgu ikke fair..
Jeg havde et mål der hed 6 mdrs amning og jeg er lige stoppet for små 2 uger siden. Villads bliver 7 mdr. i morgen.
dec 2010
apr 2010
apr 2010
apr 2010
jun 2009
dec 2010