{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.622 visninger | Oprettet:

Theas mor <3 .
Theas mor <3 .
Følger: 1 Emner: 63 Svar: 1.458

Gennemsnitsstørrelse 16 mdr? {{forumTopicSubject}}

Hej piger smiley

Jeg har lidt svært ved at finde ud af hvad der er normalt i denne alder, men eftersom thea er lille af str synes jeg og er ved at indhente information inden jeg tager denne op med min læge igen.

Thea er 16 mdr måler 80 cm og vejer lig under de 12 kg, og hun har i lang lang tid vokset meget langsomt..

Thea var kolikbarn som lille og da hun kom på mme fik hun hård mave.. Det har hun stadig og får noget for det hver dag..

Jeg synes det er mærkeligt at et barn der spiser og drikker normalt og ikk sidder stille fem sek a gangen bliver ved at føje med forstoppelse...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gennemsnitsstørrelse 16 mdr?
  • #1   11. dec 2011 her ligge min datter på 13 måneder også på øverste kurve og hun er 81 cm og vejer 11,2,
    så vil da mene din datter følger meget godt med normerne. og så er det jo sadan, at når de passere 1 år, så begynder de at stoppe med at vokse med samme fart og de tager mindre på jo

• #2   11. dec 2011 jeg synes heller ikke hun lyder som lille.. min dreng var 82 cm og vejede 11,7 kg da han var to..

• #3   11. dec 2011 Theas mor - Giver i hende lactulose?? Og har i gjort det hele tiden? For det kan give forstoppelse.

• Theas mor <3 .
    Theas mor <3 . Tilmeldt:
    nov 2011

#4   11. dec 2011 mia f- hun startede med lactolose men da jeg er klar over dette problem forlangte jeg at få undersøgt grunden til hvorfor hun bøvlet sådan med mave tarme men det eneste jeg fik ud af det var at hun kom på movicol i stedet...

Hun startede med at få lactolose da hun var 4 1/2 månede da hun kom på mme der stoppede kolikken.. det fik hun til hun var et år, og så på movicol som hun har fået i 6 mdr nu...

• #5   11. dec 2011 (link fjernet)

(link fjernet)

Det er dem de bruger på børne afd og børne amd...

Hun lyder ikke til at være lille... de siger i snit at på første leveår skal de vokse ca. 25 cm og andet leveår ca. 12 cm.

Vi har gået til kontrol med vores dreng siden han var 1 år, Han vejed både 9,9 kg ved 1 og 2 års undersøgelsen... Han får aff pulver hver evige dag og har gjort det i over 2 år.

Idag er han over 3 år - 1 m og lige knap 11,3 kg.

• Theas mor <3 .
    Theas mor <3 . Tilmeldt:
    nov 2011

#6   11. dec 2011 Det kan da godt være hun følger fint med så... Synes stadig det er alt for lang tid hun er afhængig af aff middel og alt går op i hvornår hun har bæ i bleen hvor meget og hvordan det ser ud

• #7   11. dec 2011 Synes ikke hun er lille... Viktor er 22 mdr og vejer 10,6 og måler 86.. Men jeg synes du skal med lægen ang forstoppelse men størrelsen tror eg han er helt tilfreds med... Nu ved jeg ikke hvad hun spiser i løbet af dagen men det kan også være lægen kan komme med nogle ideer til det så det kan hjælpe den hårde maven lidt på vej..

• #8   11. dec 2011 Theas mor - Okay, ja så er det jo ikke derfor. Det lyder da ikke særlig rart at hun skal være på det i så lang tid. De må da finde ud af hvad filan det er, for det der virker da meget voldsomt.

Er hun tjekket for div. mad allergier?

• #9   11. dec 2011 Jeg må have en meget stor dreng. smiley
    Han vejer 11,1 kg. Ved ikke, hvor lang han er.

• Theas mor <3 .
    Theas mor <3 . Tilmeldt:
    nov 2011

#10   11. dec 2011 hun er ikk tjekket for noget som helst smiley altså hun får havregrød til morgen mad og hun elsker fiber mariekiks så får hun rugbrød til frokost med alt mulig pålæg hun elsker frugt så får hun en del af, til aften spiser hun hvad vi får dog vil hun helst ha karfofler ris pasta og grøntsager kød gider hun ikk så meget ha... Men hun bliver det tilbudt hver aften..

• #11   11. dec 2011 Ville nok tage en snak med lægen ang laktulosen, for de gør tarmene slappe mm efter lang tids brug. Derfor de oftere får aff pulver, da de trods alt er sundere - tilfører kroppen de salte mm der kommer med ud - og skader ikke mave/tarm.

Frederic er bliver jævniligt testet og har været igennem priktest - blod brøver - aff prøver mm.

• Theas mor <3 .
    Theas mor <3 . Tilmeldt:
    nov 2011

#12   11. dec 2011 Linda det ved jeg godt men hun har ikk fået lactolose i et halvt år så det er ikk det, det er ude af kroppen... Hun får jo nemlig movicol pulver..

• #13   11. dec 2011 Nå okay.. Er det blevet fulgt op på derefter? dosis og virkning...

Vi har en aff sygeplejeske (diætist - spisepædagog) tilknyttet herhjemme, som vi kan ringe til. Og han bliver tjekket vækst - aff og astma hver 3. mdr., dog har vi fået fred helt ind til midt næste år, da vi har styr på alle de ting han får og altid kan ringe derud og få en tid.

Her får han godt nok et andet mærke, men med samme virkning - dog er det kraftigere end movicol.

• #14   11. dec 2011 laktulose har vi fået at vide ikk gør noget at bruge på længere sigt fordi det er fed sukkervand og det ikk ødelægger noget.

men altså har en veninde hvis søn er fra marts 2010 og han er 96cm og lige under 10kg.

• #15   11. dec 2011 de nyeste undersøgelser viser at sukker vand er skadeligt for de små og det derfor ikke bør gives til spædbørn ved hælprøve - som smerte stillende osv...

Undersøgelsen viser at baby'er der fik saltvand og et andet hold fik sukkervand at reaktionerne var de samme, smerte skrigene var ens.

Vi har altid fået at vide at laktulose ikek skulle gives over længere perioder, så vi skifted i samråd med børne afd til aff pulver istedet.

• #16   11. dec 2011 ja det er skadeligt ved de prøver - men ikk for at de ikk får hård mave. var på børneafd i torsdags og der spurgte vi.. det er ikk skadeligt... altså gamle mennesker får det dagligt og ja nogle børn har os brug for det.

men igen husk læger siger forksllige ting og man må jo bare lytte til hvad ens læge siger..

vi har brugt det i 4mdr men bruger ikk en hel dosis pr dag....

• #17   11. dec 2011 så længe børn er aktive og friske og sunde så behøver de ikk at ligge på lige det alle de andre gør smiley sundt barn kan godt være under gennemsigtigt smiley eller over smiley

• #18   11. dec 2011 Min søn på lidt over 3 år. Er 87-88 lang og vejer lidt over 13 kg
    Han har været syg, de meste af hans liv

Min datter er 76-80cm og vejer 9-10 kg. Hun kan stadig bruge str 74 og hun er knapt 15 måneder.
    Men hun har så heller ikke siddet stille, siden hun var 5 måneder

• Theas mor <3 .
    Theas mor <3 . Tilmeldt:
    nov 2011

#19   11. dec 2011 Oki tak piger smiley nej har ikk en sådan konsulent da thea spiser fint og varieret som hun skal, derfor er der ikk behov... Jeg er sosuhjælper så er vant til at dosere sådanne ting.... Det er jo ikk maden der er problemet mm at hun har allergi.. Hun har kun ondt i maven når hun er forstoppet meget, ikk når hun spiser bestemte madvarer...

Mht lactolose så er det ikke skadeligt at give over en længere periode dog gør det tarmen lidt doven så man skal trappe ud af det..

• #20   11. dec 2011 Maya er 2 år og 3 måneder og er ca. 85 cm og vejer ca 13 kg Hun er heller ikke vokset ret meget det sidste lange stykke tid men da vi var til 2 årsundersøgelse sagde lægen, at så længe hun er så glad, veltilpas og spiser godt skulle vi ikke bekymre os

• #21   11. dec 2011 marcus er 2 år og 8 mdr han har taget ca 2 kg på siden han blev 1 år vejer 13,5 kg og han er 95 cm hvilket er 16 cm siden han blev 1 år hvor han var 79 cm

• #22   11. dec 2011 Theo vejer 11kg og er 80 lang smiley han er 16 mdr, snart 17..

• Theas mor <3 .
    Theas mor <3 . Tilmeldt:
    nov 2011

#23   11. dec 2011 Okaiii så er det jo rigtig fint =)

Så er det bare det andet der skal noget mere styr på =)

• #24   11. dec 2011 Jeg har en meget stor søn, så ved godt hvad dine bekymringer handler om. Tobias er 9 mdr og er 86 cm og vejer 14 kg!! Får også af vide at han er som han skal være, ingen grund til bekymring og han får heller ikke noget som helst usundt. Ingen sukker på grøden eller i øllebrøden, ingen kage eller Hvidt brød. Kun sunde ting.
    Men det lyder bestemt som om thea er som hun skal være. Alle børn er jo forskellige og det som er vigtigt, er jo om de trives, spiser og har det godt:)

• Theas mor <3 .
    Theas mor <3 . Tilmeldt:
    nov 2011

#26   11. dec 2011 Lene det har thea heller aldrig der var lig en periode da jeg skiftede fra amning til mme hvor hun havde en månede, men det forsvandt da hun begyndte at kravle... =)

• #28   11. dec 2011 Sofie er 16 mdr. og er 82,5 cm. og vejer 12,6 kg. og hun er altså kæmpe i forhold til alle andre på hendes alder her, hun er den største og er også større end dem på 2 år her.

Sofie har heller ikke vokset ret meget længe nu.

• Theas mor <3 .
    Theas mor <3 . Tilmeldt:
    nov 2011

#29   11. dec 2011 Hihi så kan hun nok være længe i sin str 86 som hun har ønsket sig i julegave... Lene så er der da ikk meget ide i du køber theas tøj længere =(

• #31   12. dec 2011
    Melissa på 2½ år vejer 9,9kg og er 85 cm... her blive vi fuldt på sygehuset fordi hun ikke vejer mere end det hungør

• #32   12. dec 2011 Ikke alle børn kan være små zumo brydere... Nogle skal være normale - andre butted og andre slanke...

Vi bruger stadig baggy bukser i str 68/74 til frederic herhjemme, på trods af han er over 3 år - vi bruger dem blot som knickers...

Kommentér på:
Gennemsnitsstørrelse 16 mdr?

Annonce