{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
860 visninger | Oprettet:

Er du sammen med din baby 24-7 ? {{forumTopicSubject}}

Naja er snart 3 mdr gammel og alt i alt en forholdsvis rolig og nem baby smiley
Hun er sød og charmerende og for det meste en dejlig lille trold at være sammen med hele tiden..

Men nogen gange har jeg bare brug for ikke at være ha' hende hele tiden..
Et par gange om ugen drøner jeg op i byen og dulrer rundt i en time eller to for mig selv. Det er super dejligt ikke at skulle "være på" i den korte periode..
Men jeg er jo så også priviligeret at min mand går hjemme og er langtidssygemeldt ( På dét punkt er det godt, det er selvfølgelig ikke rart at han er syg ! ) så han kan tage Naja i kortere perioder..

En gang om ugen kommer min mor også og går en lang tur med Naja og hun er også så småt begyndt at ha' Naja hos sig en eftermiddag.. ( Naja er flaskebarn så det er jo nemt nok )
Nu bor min mor kun 50 meter fra hvor vi bor så det er OGSÅ nemt *G* ....

Vi har jo så også Malik der lige er fyldt 2 år så vi har nok at se til. Ham henter min mor så også engang imellem fra dagpleje. Måske en gang hver 14 dag.. Så det er jo også luksus..


Men hvad er din holdning og hvor lang tid kan du holde ud at være separeret fra dit barn ? Og kan du overhovedet det ?

Bare interessant at høre hvad i andre gør..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er du sammen med din baby 24-7 ?
  • #1   14. okt 2008 Noah er blevet passet 4-5 gange mns jeg har haft ham, altså på 11 uger..
    jeg har meget dårlig samvittighed når vi aflevere ham, og jeg skal være væk fra ham. også fordi der ikk er nogen der skal kunne pege fingre af mig og sige jeg ikke kan passe mit eget barn.

    men som du selv skriver har man brug for at være sig selv nogen gange og ikke skulle være på.
    jeg har en kæreste der arbejder, men som samtidig gerne vil ha sin søn med i cross klubben en gang i mellem. jeg er ikke meget for at han tager ham med i cross klubben, mest fordi jeg lidt for den idé om at kun jeg kan passe mit barn som jeg gerne vil ha det.
    ved godt det er noget værre fis..

    som jesper siger er jeg nok bare lidt for knyttet til ham. altså har svært ved at lade andre skulle passe ham..


  • #2   14. okt 2008 nej det kunne jeg ikke i den alder.
    første gang arthur blev passet var da han var ½ år og jeg var lige i nærheden og kunne komme på 5 min. når han skulle ammes.
    sådan var det også med johanne.
    victor var nok omkring 1 år

    nu går de jo i skole, BH og DP, men ud over det bliver de vel passet ca 5 gange om året og det altid hos farmor og farfar, men jeg har generalt ikke meget lyst til at være væk fra mine børn


  • #3   14. okt 2008 patrick var 2 mdr først gang han blev passet en nat. men lige nu er jeg sammen med jack 24-7 men vi er os først lige kommet hjem fra sygehuset a. men ved ik hvordan det blir nu og her. patrick skal i dagpleje igen fra torsdag a (han er nu hos bedstemor i stedet for dp da hun har fri) så må vi se hvordan det går - at sku have to børn op og jave tøh på og kører manden på job kl 5.45

  • #4   14. okt 2008 Anton blev passet et par timer da han var 4 måneder, og igen 5-6 timer da vi var inde og se bruce springsteen.
    nu bliver han( 7 mrd) passet hver mandag fra 18.30 til 22 af hans far for der går jeg til Italiensk.

    anton bliver stadig ammet og derfor bliver han ikke passet medmindre vi virkelig skal noget.


  • #5   14. okt 2008 Jeg kunne betsemt heller ikke undvære William da han var så lille. Han blev passet 1 gang i 3 timer da han var 4 mån og det var ikke sjovt men ellers er han først blevet passet et par gange senere hen og kun sovet ude 3 gange.

  • #6   14. okt 2008 Sonne - Jeg ville synes at det var skønt hvis Nicki tog lidt mere afsted med Naja ( Dvs at han besøgte sin mor med hende ) Men kan godt forstå dig, ville nok også være lidt nervøs hvis hun skulle med i Cross klub, også selvom at hun var i trygge hænder..

    Ditte - Malik er lige blevet 2 år og han har nu heller ikke sovet ude endnu. Tror at jeg ville sidde og tænke på hvordan det gik og om han nu sov, og hvad nu hvis han vågnede og var ked... *G*
    Men han er blevet passet af min mor en enkelt gang en hel nat. Dog i eget hjem og egen seng..
    Så er lykkelig når jeg har et par timer for mig selv, men ville ha' svært ved at slappe af hvis det var en hel nat..

    Kristina - Puha det lyder hårdt. Men i kommer vel nok ind i en god rutine efter en lille rum tid smiley


  • #7   14. okt 2008 forresten sådan noget med overnatninger har de været langt over et år

  • #8   14. okt 2008 Natascha er snart 8 mdr. og vi har lige fra starten af, næsten, fået hende passet af mine forældre eller svigerforældre, hvis jeg har haft brug for en pause. Selvom det er skønt at blive mor og det ikke nødvendigvis er fordi man har et meget krævende barn, så kan det nu være rart med en pause...

  • #9   14. okt 2008 Stine - det er det samme som at tage hjem til hans mor.. der sker ikke det vilde, kun når der er løb, og det sker aldrig i hverdagen..
    jeg er bare meget hys med at han skal ha alt det han har brug for.. og er ikke sikker på andre kan gøre det så godt som jeg kan..
    han har også snakket om at tage ham med ned til kammeraterne og sådan noget.. men jeg er ikke meget for det..
    har dog brug for han kommer hjem og tager ham lidt en gang i mellem, for hvis han græder meget kan jeg godt synes det er lidt hårdt :O)
    men Noah er son Naja forholdsvis nem hele tiden...


  • #10   14. okt 2008 Stine
    det første indlæg jeg skrev var kun pasning ikke overnatning, første gang victor overnattede ude var da jeg fødte johanne, da var han 2.
    de to små har været lidt yngre men som sagt over 1 år


  • #11   14. okt 2008 heidi C - Lyder meget som mig smiley

    Sonne - Da Malik blev født havde jeg en idé om at Nicki skulle være i stand til at pakke en pusletaske selv..
    Men den idé blev hurtigt gjort til skamme og jeg måtte sande at det kunne ikke lade sig gøre.
    Så skulle vi, eller kun han noget så pakkede jeg ( Og gør det stadig idag nu med 2 unger ) alt så jeg er sikker på at alt stemmer og der ikke kommer til at mangle noget vigtigt *G*

    Men derudover så er det jo supergodt at far også får lov at lære sin bæbs at kende uden at mor står der og ånder ham ned i nakken for at holde øje med at alt bliver gjodt ordenligt og korrekt ( Ja jeg vil også helst ha' at tingene bliver gjort på min måde *G* )
    Men man skal selvfølgelig selv lige være klar til det smiley


  • #12   14. okt 2008
    Min prinsesse er 4 uger og 4 dage og jeg er sammen med hende 24 / 7 .
    Jeg har rigeligt tid til at være mig selv når hun sover .


  • #13   14. okt 2008 Anna - sover hun meget??
    for Noah er meget vågen, så jeg har ikke ret meget tid..
    derfor er det rart at han blir passet en sjældent gang i mellem..


  • #14   14. okt 2008
    Hun er vågen står op ved halv ni tiden og er vågen hele formiddagen, så sover hun igen omkring kl. 1 og så sover hun 3 - 4 timer


  • #15   14. okt 2008 Stine, det syntes jeg nemlig også er super vigtig... Michael elsker at være sammen med Natascha og hun elsker simpelthen at være sammen med sin far, og jeg syntes bare det er så dejligt når jeg kan se de hygger sig sammen...
    Vil da sige at Natascha også er blevet passet ude en del gang, og ser intet galt i det, tværtimod tror jeg det er sundt...


  • #16   14. okt 2008 Anna - Noah vågner også ved halv 9 tiden, blir lat igen omkring kl. 12 hvis han da er med på den, og sover 1-2 timer. ogs¨sover han ca. 1 time ind til kl. 9-10 stykker også kommer han i seng igen..

  • #17   14. okt 2008 jeg tror at alle har brug for at være barnefri engang imellem,,, søren er 2 måneder nu og han har ikke prøvet at være rask endnu så det er lidt hårdt

  • #18   14. okt 2008 Ved ikke om det bare er mig, men lyder som om der er jer, kvinder som har børnene og så nogen gange tager mændene over. Er i ikke fælles om det?

  • #19   14. okt 2008 jeg bor alene med Karen jo. hver torsdag fra 18-21 har hendes fa samvær med hende i mit hus, så der tager jeg på veninde kaffe rundt omkring. og jeg skal være ærlig nok til at indrømme at jeg NYDER det og ser frem til hver torsdag aften. ellers er hun blevet passet af min mor 2 timer imens jeg var til en scanning på sygehuset. det synes jeg ikke ligevar noget at tage en 2 måneder gammel pige med til. men jeg havde så dårlig samvittighed så jeg havde alverdens tøj og legesager med hjem til hende. og da jeg kom hjem? tja Karen havde sovet som en lille engel fra jeg kørte til jeg kom hjem.

    hendes far er en skovl på mange måder, men han er virkelig god til at tage hende på den rigtige måde. så det var kun de 2 første gange jeg havde det dårligt med at køre. nu kører jeg med fuld fred i sindet. det er vigtigt for mig at hun får et forhold til sin far. for han er jo hendes far uanset det der skete mellem os.

    ifølge statsamtet har han ikke ret til noget som helst imens hun er så lille, men uanset hendes størrelse føler jeg at HUN altså har krav og ret til sin far. nogen gange tænker jeg også over at hvis jeg nu skulle himle for tidligt i et trafik uheld eller noget. så er det VIGTIGT at de kender hinanden så hun ikke ryger i armene på en mere eller mindre fremmed mand som hun ganske vist deler arvemasse med, men ikke kender en hel masse. det er IKKE for jeg er selvmords truene eller noget, men bare i april måned 2007 røg der altså 28 danskere netop i trafik uheld. og jeg er på ingen måde hævet over stattestikken.


  • #20   14. okt 2008 Nu er Mike 3 1/2 år gammel og han har vel sovet ude ca 10 gange i alt, så er det vist højt sat, men er da blevet passet nogle flere gange.... Vi har ikke brugt det så meget, da vi har det sådan at skal jeg noget er Claus hjemme ved ham og omvendt, vi går ikke så meget i byen men en enkelt gang imellem bliver det da til, så må han til bedsteforældrene.... Vi har måske osse (ifølge vores forældre i hvert fald) været lidt dårlige til at tage tid til os selv, vi synes nu det er meget fint... sådan er vi nok bare.... Han har aldrig været væk mere end 1 dag/nat.....
    Men når vi er fælles til om alle ting synes jeg der er masser af mulighed for at have alene/veninde tid osv.


  • #21   14. okt 2008 Jo*
    jo vi er fælles om det men jeg har barsel og min mand arbejder så ergo er det da mest mig der er om Anton. Det syntes jeg er naturligt. Min mand siger aldrig nej til at tage Anton eller til at gøre rent, han er super god til at gøre tingene af sig selv men han arbejder meget , blandt andet så jeg kan forlænge min barsel med 14 uger.
    Jeg har ikke selv det store behov for shoppeture alene eller "min egen tid"og det er en fornøjelse for mig at have Anton med rundt, men hvis jeg ikke havde lyst kan jeg sagtens få Faderen på banen.
    anton og jeg tager f.eks et par dage på venindebesøg i københavn i næste uge, men han skal selvfølgelig med da han stadig ammes.


  • #22   14. okt 2008 Janne.
    Syntes det ersuper at han får lov at se hende og tror bestemt også det er det sundeste. Men nu sidder jeg her og tænker.. Jeg er også alene om det men faren og mig er venner og er sammen til jm og den ene gang kom vi ind på emnet og min jm fortælte bare at det var ikke sikkert at han fik barnet hvis jeg gik hen og stillede træskoene selv om han er far ! kan ikke husk om hun sagde det var fordi vi ikke have været gift.


  • #23   14. okt 2008 Line A >> tak for informationen! det vil jeg bestemt have udersøgt. det er jo en ret vigtig ting at have styr på.

  • #24   14. okt 2008 Lige en ting- fårstår ikke dem der siger at deres børn er blevet passet af deres far. Det er vel en naturlig ting at være hjemme sammen med sin far, det ser jeg i hvert fald ikke som pasning.

    Men til emnet.... Kasper er blevet passet ude en 5 gange tror jeg, han er 8 måneder. Og det har være med overnatning. Men det har jeg ingen problem med, han har været ved farmor, og hun er bare super. Hun gør tingene som jeg selv ville ha gjort, og de elsker virkelig hinanden (hun er også kun 43, så hun er jo frisk og frejdig) Udover det har min veninde passet ham en overnatning hun har selv 2 børn, så ved nok hvordan den skal klares.
    3 gange om ugen er jeg nede og svømme, og der er kasper hjemme sammen med sin far, udover det har jeg også været afsted et par gange om aftenen i weekenderne, og der er han også hjemme med far.
    ved ikke om jeg ville have haft passet ham så meget hvis det ikke var fordi at der er sket så mange personlige ting, som har gjort at vi har været nødt til det. men har ikke dårlig samvittighed, for ved han har det godt der hvor han bliver afleveret- ellers ville jeg jo ikke aflevere ham der.


  • #25   14. okt 2008 Min datter er nu 4 mdr og er blevet passet en del gange, dog kun en enkelt gang i mange timer ellers kun et par timer af gangen. Jeg har virkelig behov for at komme lidt hjemmefra og så kan både mine forældre eller svigerforældre passe hende. Er begyndt at træne 3 gange i ugen og der bliver hun passet. Når hendes far er sammen med hende anser jeg det ikke for at være pasning det er lige så meget hans datter som min og de 2 nyder virkelig den tid de har sammen selv :o)

  • #26   14. okt 2008 Min datter er 10 uger og er bestemt ikk en nem pige hun skriger meget og sover højst 30 min af gangen når vi er hjemme, hun er blevet passet en gang i 2 timer da jeg skulle til frisør..
    nogen gange vil jeg ønske jeg kunne gi slip på hende, men kan jeg ikk endnu..


  • #27   14. okt 2008 maja l

    he he sad lige og tænkte det samme, at fordi jeg har været sammen med mine børn hele tiden da de var babyer betyder det ikke at de ikke har været sammen med deres far, vi bor og lever jo altså sammen


  • #28   14. okt 2008 jeg er os sammen med min baby 24/7.. jeg kan ikke overlade ham til andre(ammer os) jeg har det bare skidt hvis jeg lige er væk i 10 min for at kører ned til købmanden eller noget..

    Jeg er allerede begyndt at tænkte på når jeg skal tilk at aflevere ham i dagplenen det bliver et rent helved for mig tror jeg..


  • #29   14. okt 2008 Svarer kun lige "Jo*" for er på vej i seng og kun lige ´hurtigt forbi..

    Jo * -

    Jo man er jo selvfølgelig fælles om barnet, men faren kan aldrig få den samme rolle som moderen. Vi har altså nogle instinkter og en rolle som manden ikke kan overtage..
    Han kan hjælpe til og også tage sig af barnet rigtigt meget, men det vil aldrig være det samme som når moderen gør det..

    Og så er det jo også for det meste kvinden der tager barslen og så kan man jo sige at manden for penge for at tage på arbejde og kvinden får i en periode penge for at "passe sit barn" ..
    Sådan ser jeg det i hvert fald..
    Min kæreste passer sit job og jeg passer vores barn og så er vi fælles om de andre pligter der er i en husholdning smiley

    Nu er min mand så langtidssygemeldt så vi er mere fælles om tingene, men det er stadig mig der har det overordnede overblik over hvad der sker med ungerne og min mand læner sig op af mig og filmer mange af de ting jeg gør og siger mht børneopdragelse.. Så er der så andre ting hán er bedre til end jeg *G*


  • #30   17. okt 2008 Stine - må jo indrømme at jesper har rigtig godt styr på det.
    både med at pakke pusletaske, skifte ble og alt sådan noget.
    meen ingen kan så godt som jeg :O)


  • #31   17. okt 2008 Sonne - *Misundelig* smiley

  • #32   20. okt 2008 Stine - ja det er rigtig rart han er med :O)

  • #33   20. okt 2008 Jeg var sammen med min datter 24-7 da hun var baby. Nu går hun så i skole, så der er kommet lidt fritid nu.

Kommentér på:
Er du sammen med din baby 24-7 ?

Annonce