{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.771 visninger | Oprettet:

Kan det virkelig passe?? (Sygdom) {{forumTopicSubject}}


Hej BG smiley

Her kommer et indlæg fra en meget frustreret og dybt ulykkelig mor smiley

Min datter er snart 16 måneder, og har de sidste 11 uger været forkølet konstant, uden en dags pause, og jeg har simpelthen ikke kunnet forstå at det kunne blive ved så længe, men diverse læger siger at det er fordi hendes immunforsvar er ved at blive bygget op og fordi hun bliver ramt af mange forskellig virusser.

Der er ikke blevet gjort noget for at hjælpe, men ja det er jo også kun snot, og hun er ikke som sådan generet af det..

Hun har så on/off hostet i nogle perioder, uden at det har været noget også.. Hun er blevet tjekket ved lægen og lungerne er fine, men hun er dybt ulykkelig når de perioder er der, og hun får ikke sovet særlig godt.. Men det må vi jo så også tage med..

Ikke nok med det blev hun så selvfølgelig ramt af væske i ørerne, og vi tog til en vagtlæge som sagde at panodil var det eneste man gav, og der skulle ikke gøres noget.. Efter 2 uger fik vi det tjekket ved en ørelæge, for at se om det var væk, hun var blevet i bedre humør, spiste igen, og græd ikke rigtig om natten, så jeg var overbevist om at det var væk.

- Men NEJ, der var så meget væske at hun ikke kunne hører særlig meget, og trommehinderne ikke bevægede sig overhovedet, så der var helt stoppet.. Vi fik tid til at få lagt dræn i begge ører ugen efter, ..

- Drænet hjalp, og hun sov MEGET længere lige pludselig, og 3 dage efter det var blevet lagt gik hun, som om hun aldrig havde gjort andet.. (hun var der 14 måneder), og hun havde i 4 måneder gået efter ting, gået mellem ting, osv. men væltede ret ofte, men det er nu helt væk.. Der kom en masse snask ud af øret, men det var jo meningen og det stoppede efter 4 dage..

- Men så er mit problem bare, at hun nu for 3 gang har mellemørebetændelse, hun har haft 3 gange øjenbetændelse, og har nu diarre IGEN.. Hun må aldrig komme i dagpleje fordi sundhedsstyrelsen siger at når der kommer væske ud af ørerne (som drænet jo sørger for at der gør), eller der er snot i øjnene, (som der altså også er når børn er snottet), så smitter det .. (Hvilket samtlige læger jeg har snakket med, siger IKKE passer, da det er det samme snot som fra næsen)

Jeg er SÅ frustreret, hun har været afsted 3 dage i december, måske 9 dage i november, og fordi hun aldrig må komme, så bliver hun altid syg når hun har været afsted..

Hun var afsted i dag, for første gang i 1,5 uge, og da hun kom hjem så jeg hendes ører løb helt vildt igen, og det lugtede, så vi har skyllet med eddikevand, da det jo så er mellemørebetændelse igen.. Hun har haft aførringen 4 gange i dag, og det er MEGET tyndt, og så får hun selvfølgelig rød numse,.. Hun var SÅ ked af at få skiftet ble, og få renset ører, og græd bare så meget..

Det er altså ved at være for hårdt det her (Og så vil jeg altså skide på at vagtlægerne siger, at det er sådan det er at være småbørns forældre) ..

Kan det virkelig passe at man ikke kan hjælpe min lille pige??

Hun har dræn i ørerne stadig, så de gør IKKE ondt selvom der kommer betændelse ud, har ørelægen svoret ! Men alt den snot, manglende appetit, hoste, dårlige søvn, og evige sygdom, kan det slet ikke afhjælpes??

Puuuhhaaa, det hjalp.. Jeg ringer til egen læge i morgen tidlig, og så må vi se..

Jeg overvejer helt seriøst at tage hende ud af dagplejen, da jeg alligvel er hjemme på barsel, og hun aldrig må komme der alligevel, og når hun gør bliver hun syg.. Så det er også penge lige ud af vinduet..

MEN hun ELSKER at være der, og hendes dagpleje mor er fantastisk !!

Er der nogen af jer der har prøvet det samme?? Jeg er virkelig ved at have fået nok, .. Det er så synd for hende..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan det virkelig passe?? (Sygdom)
  • #1   19. dec 2011 puha, sikke da en omgang!!! GODT, at der kom dræn i..

    ved ikke, hvor alternativt tænkende du er, men jeg ville i din situation overveje zoneterapi og evt droppe mælken i en periode, det plejer at have en god effekt på ørebørn..

    og det er røv frustrerende, når de bare er syge... mine var syge en måned i januar og her til oktober, tog de lige tre uger herhjemme med sygdom...


  • #2   19. dec 2011
    Jeg tror jeg næsten er villig til at prøve alt smiley Vi er begyndt at give hende Bio-Strath som er et helsetilskud, som burde hjælpe med at bygge immunforsvaret hurtige op, ..

    Fordi hun ikke spiser så meget osv, er det vigtigt at hun får hendes sødmælk, så hun kan holde vægten smiley Og får hendes kalk,


  • #5   19. dec 2011 Altså vores piger har døjer rigtig meget med mellemøresbetændelse, men ligeså snart de er i behandling og friske må de altså gerne komme i dagpleje smiley

  • #6   19. dec 2011
    Hun har fået tjekket polypper, og dem var der ingen af .. Ørelægen sagde nemlig også, at det sagtens kunne være dem, da hun også snorker som en løve smiley ,

    Må tjekke op på det med kiroprakter, samt zoneterapi og laktosefri mælk smiley Alle råd modtages med kyshånd,


  • #7   19. dec 2011
    Annemette - Behandling som hvad?? Vi skyller med eddikevand, og bruger nogle dråber for ørelægen.. Og har fået at vide at så længe der komme noget ud af ørerne, må hun ikke komme..


  • #8   19. dec 2011 Årh det lyder som vores sygdomsforløb herhjemme sidste år fra november til april mdr havde Viktor min. 1-2 ugers sygdom om mdr. Min arbejdsgiver elsket mig for jeg var lige startet på job i november.. Men det er skide hårdt og frusterende for man kan intet gøre.. Viktor fik medicin mod astmatiksk btonkitisk (hvilket hjælp på hosten) han fik først dræn i april og siden har han faktisk ikke været syg!

    Men ja vi trappede også ned for mælkeprodukter.. Hvilket hjalp en smule men ikke på snotten og de evige virusser han blev ved med at blive ramt af..

    Har hun forresten ulden undertøj på? Det var min sp råd sidste år da vi var ramt af sygdom..


  • #9   19. dec 2011 Altså snot i øjnene er jo ikke nødvendigvis øjenbetændelse og snot smitter jo ikke som betændelse gør.. Med hensyn til væske på ørene var Viktor da i dp dagen efter han havde fået lagt dræn og det sagde vores dp ikke noget til selvom det væskede og der kom betændelse ud..

  • #10   19. dec 2011 Jeg holder med i at mælken kan være en medvirkende sag til mellemøresbetændelse, manglende madlyst, snot, tynd mave, hoste osv.

    De symptomer harm in søn selv haft og en gang zoneterapi, kiropraktor og laktosefri mælk har gjort at han næsten ikke er syg smiley Det skal siges at zoneterapeut og kiropraktor har han ikke været til i 3 år nu smiley Men får han for meget alm. mælk så starter vi igen med det hele. Jeg selv tåler heller ikke alm. mælk og får jeg for meget af det kan jeg faktisk få et astmatisk anfald.


  • #11   19. dec 2011
    Mette - Nej, for hun har bare snot i øjnene, ikke øjenbætendelse, .. Men det må hun ikke komme i dagpleje med, og heller ikke med det med ørerne,.. Selvom lægen har sagt at det er det samme snot som kommer ud af næsen, og det må hun godt komme med..

    Men de har lige haft møde i dagplejen, og sundhedsstyrrelsen, har åbenbart bestemt at det skal være sådan..

    Anne J - Ja vi prøver helt klart det med mælken smiley


  • #12   19. dec 2011 Ej men man kan sku da ikke undgå at hvis barnet er forkølet at der så kommer lidt snot ud andre steder end af næsen!! Christ... Snot er jo på ingen måde betændelse.. Godt det ikke er s

  • #13   19. dec 2011 Sådan hos vores dp for næsten før næsen løber på Viktor sidder der lidt i øjnenekrogene.. Så har man jo ikke en chance for at sende et barn i dp selvom det forkølet uden at være syg...

  • #14   19. dec 2011
    Mette - Præcis !! Hvis ikke jeg havde været på barsel, ville jeg ikke ane mine levende råd, for hvad vi skulle gøre, når hun hele tiden skal være hjemme.. Man kan jo ikke passe et job så?


  • #16   19. dec 2011
    Tanja, - Det prøver jeg smiley Bio-strath er vi startet på for 14 dage siden, efter et råd smiley ..

    Men ja, snot, ligesom søvn?? Nogle gange kan der sidde et par klatter i øjnene, men det er ikke betændelse, blot snot smiley Men det må hun ikke komme med, selvom det er det samme som det fra næsen, ..


  • #18   19. dec 2011 Min store datter havde også en del snot i øjnene når hun var forkølet da hun var mindre. Vores dp dengang, snakkede også meget om øjenbetændelse og at hun ikke måtte komme, men vi tog til lægen, fik konstateret at det bare var snot og så skulle dp altså tage imod hende, det er bare snot.
    Hvis det er øjenbetændelse har de også tit røde øjne, men det kan være svaert at se forskel.

    Ts, jeg kan godt forstå du er frustreret og overvejer at pille hende ud, men det er også svært når hun er så glad for at være der.

    Vi havde rigtig god erfaring med bio-strath, så fortsæt endelig med det.

    Får man ikke pennecilin når man har mellemørebetændelse?


  • #19   19. dec 2011 Jamen de øredråber vi får hos ørelægen og de hedder altså ciloxan.. og der må hun altså gerne komme i dagpleje bare hun er i behandling :0)

Kommentér på:
Kan det virkelig passe?? (Sygdom)

Annonce