{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.469 visninger | Oprettet:

Angst for kvælning {{forumTopicSubject}}

Min niece på 4 år havde i sit første leveår rigtig mange problemer med at spise ordenligt, og fik op til flere gange mælken galt i halsen, det samme med lactolose og ja, alt hvad hun fik, der har sågar været ringet efter ambulance fordi lactotosen lukkede til i halsen så hun var blevet blå ....

Jeg HADEDE at passe hende, og det mindste tegn på at der var ved at ske noget, gik jeg i panik.

Nu har min søster så fået en søn, og jeg troede egentlig at jeg var kommet over det andet, men første gang jeg passer knægten alene gylper han, laver et underligt ansigt og jeg går fuldstændig i panik, da jeg får et billede af at han er ved at blive kvalt - ringer til søster som jo også går i panik da hun jo ikke er der ....det ender faktisk med at jeg aflevere knægten til en fremmede, i håb om at han kan hjælpe ( ikke engang en dansker, men en der talte engelsk) ....knægten trak selvfølgelig vejret, og jeg er SÅ flov over min reaktion!!!

Hver gang jeg holder ham er der en angst i mig, ligeså snart han laver almindelig børnelyde og laver ansigter osv, jeg holder konstant øje med ham og kan slet ikke slappe af.

Nu er problemet jo så at jeg selv gerne vil have børn, men tanken om ovenstående, så kan jeg næsten ikke overskue det, og trækker tiden meget ud - jeg kan jo ikke undgå at være alene med mit eget barn.

Det er KUN omkring det med at få noget galt i halsen at jeg panikker, hvad fanden gør jeg?

Jeg har i nogle år lidt meget af panikangst, og er ikke i tvivl om at det også er der her ..... men panikangsten er mere eller mindre forsvundet på alle andre punkter, bare ikke lige her åbenbart.

Jeg burde søge læge, men tænker at det virker tosset når jeg ikke engang er gravid og der går nogle år endnu, og hvad kan en læge egentlig gøre ved det??

Er der nogle af jer andre der kender til den angst??

Ps. jeg har førstehjælp i små børn, men sker der noget så glemmer jeg ALT, så det kan ikke engang hjælpe :S


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Angst for kvælning
  • #2   2. jan 2012 Ja, det er anderledes når det er ens eget, og jeg VED at det vil være værre ved egne børn - jeg er nøjagtig lige så pylret ved mine hunde, som jeg er ved børn, og der reagere jeg meget stærkere når det er mine egne. smiley

    (jeg ved godt at nogle sikkert ikke mener de 2 ting kan sammenlignes, men min reaktion på de 2 ting kan nu godt)

    Jeg er nu heller ikke flov over at have givet ham til en anden, HVIS han rent faktisk var ved at blive kvælt - men det var han ikke, jeg gik bare i panik, fordi han lavede et ansigt der lignede at han ikke fik luft.

    Jeg synes netop at så længe jeg har det sådan, så burde jeg ikke få børn, med den angst kan jeg jo ikke tage ordenligt vare på et barn - jeg kan jo slet ikke slappe af, når jeg er alene med barnet.


  • Theas mor <3 .
    Theas mor <3 . Tilmeldt:
    nov 2011

    Følger: 1 Emner: 63 Svar: 1.458
    #3   2. jan 2012 Må ærligt talt sige jeg synes det er lidt synd for det lille barn at blive kastet i en andens fremmedes arme, fordi du overreagere pga din angst...

    Så synes helt klart at du skal få noget hjælp, og så undlade at passe børnene indtil du har fået det bedre... Det er jo også synd for din søster hun bliver ringet op på den "måde" når der ikke er noget galt, hun bliver jo skidebange...!


  • #4   2. jan 2012 Theas Mor - Jeg kan godt se det er meget bedre at jeg beholdte ham i mine varme, mens jeg reagede som jeg gjorde!

    Selvfølgelig bliver hun da bange, men nu er det jo heller ikke ligefrem bevidst at jeg reagere som jeg gør, og synes sgu heller ikke det er sjovt selv!

    Jeg passer heller ikke børn i den alder, jeg er jo ikke dum smiley .. jeg passede ham 10 min. dengang, og har ikke passet ham siden, men har været sammen med ham mange gange og det har jeg ikke tænkt mig at lade vær med.


  • #5   2. jan 2012 Theas Mor - Men jeg kan godt høre at du har svært ved at sætte dig ind i det, du har tydeligvis ikke prøvet det før, det skal du kun være glad for smiley - men vi reagere forskelligt når vi bliver bange.

  • Moaren
    Moaren Tilmeldt:
    dec 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 458
    #6   2. jan 2012 Som jeg læser det skriver Theas mor jo bare det som udmiddelbart også falder mig ind, når jeg læser hvad du skriver.

    Det er selvfølgelig hårdt for dig- men efter min mening er det mere synd for børnene- specielt HVIS han, som du skrev hheldigvis ikke skete, havde fået noget galt i halsen. Altså drengen vil jo i fremtiden ikke kunne føle sig sikker hos dig, idet at du ikke er i stand til at redde ham, hvis det en dag går galt smiley

    Du burde få hjælp også vil jeg slutte af med at sige at det er en god beslutning du har taget om ikke at passe børnene forløbig.


  • Theas mor <3 .
    Theas mor <3 . Tilmeldt:
    nov 2011

    Følger: 1 Emner: 63 Svar: 1.458
    #7   2. jan 2012 Det var jo slet ikke negativt ment, og nej jeg aner ikke hvordan det er at have angst, men det er sådan jeg ser på det...

  • #8   2. jan 2012 Iceangelin - Jeg passer skam børn smiley men ikke i den alder - jeg har ingen problemer med at passe ham, når han kan spise selv og man kan kommunikere med ham, jeg passer også min niece på 4 år, men der er heller ingen problemer mere med hende smiley

    Mere synd for børnene? det synes jeg overhoved ikke - jeg har passet knægten en gang siden han er blevet født, og JA der er det synd for ham at jeg reagerede som jeg gjorde ... de andre gange mærker han det ikke, men der er det heller ikke så slemt, da der er andre til stede, som jeg VED kan overtage hvis der sker noget smiley
    Hvis jeg passede dem ofte, ville det helt bestemt være synd, men det gør jeg ikke, og har jeg heller ikke lyst til når jeg ved hvordan jeg reagere. smiley


  • #9   2. jan 2012 Theas Mor - jeg ved godt det ikke er negativt, men synes du skriver det hårdt, og det rammer altså rigtig hårdt den måde det bliver skrevet på, da det er en KÆMPE problem for mig.

    De ting du har skrevet er ganske rigtigt, det er synd at jeg aflevere ham til en anden, men hvad skal jeg ellers gøre?
    og det er da også synd for moderen at jeg reagerede som jeg gjorde, men igen hvad skal jeg ellers gøre?
    Det er ikke din skyld at jeg tager det til mig, så det må du undskylde.


  • #10   2. jan 2012 Jeg må altså erklære mig enig med Thea's mor.. ud over det var jeg stjernet a hvis nogen bare havde afleveret mit barn til en vild fremmede smiley Men sådan er vi jo så forskellige (:

  • Theas mor <3 .
    Theas mor <3 . Tilmeldt:
    nov 2011

    Følger: 1 Emner: 63 Svar: 1.458
    #11   2. jan 2012 Det er helt i orden, men det er ikke for at genere dig, det er som bare fakta for hvorfor jeg mener du burde få noget hjælp til det her problem for DIN skyld...

    Ved ikke hvordan jeg skal skrive det anderledes...?


  • #12   2. jan 2012 Nadiaa - Hvad gør man så hvis man går i panik og barnet rent faktisk er ved at blive kvalt? venter på at der kommer en man kender?

    Jeg synes bestemt jeg reagerede rigtigt, når jeg går sådan i panik, HVIS han rent faktisk var ved at blive kvalt smiley


  • #13   2. jan 2012 Theas Mor - jeg ved godt at jeg burde få hjælp, men jeg ved ærlig talt ikke hvad der skulle hjælpe, samtidig synes jeg det virker tosset at gå til lægen med det, når jeg ikke engang er gravid smiley

  • #14   2. jan 2012 C K H ..

    Tja jeg vil mene man lige kigger en ekstra gang om det nu er normalt, eller fordi han er ved at blive kvalt (: Jeg ville blive gal, fordi jeg stolede nok på dig til at lade dig passe mine børn.. blandet med jeg lige var ved at falde død om a panik så ja jeg ville sku blive gal (:

    Der ud over ville jeg efter sådan en periode ikke lade dig være alene med mine børn igen ! Hvis de nu rent faktisk skulle komme galt afsted, men også fordi jeg ikke ville byde dem bare at blive kastet over til fremmede uden 'grund'' (:


  • #15   2. jan 2012 Nadiaa - Normalt kigger man da også en ekstra gang, men når der sidder en angst i en, så bestemmer man altså ikke hvordan man reagere, så det kan du altså ikke rigtig bruge i den situation her.

    Heldigvis tog min søster det ikke som du ville gøre, hun har nok været glad for at jeg i det mindste reagerede ved at gøre noget.


  • #16   2. jan 2012 C K H !

    Jamen jeg ved ikke om du har reageret forkert, jeg aner intet om angst smiley
    Men jeg ville til hver en tid sætte mine børns sikkerhed højest, og jeg ville ikke føle mig tryg ved at efterlade dem alene hos dig efter sådan en episode (:


  • #18   2. jan 2012 Nadiaa - Jeg vil så heller ikke passe børn i den alder, når jeg ved hvordan jeg reagere smiley

    Nej, kan godt hører du ikke ved så meget om angst. smiley


  • #19   2. jan 2012 Camilla - Han er bestemt heller ikke utryg ved mig, tror faktisk at han er yderst tryg ved ham, da han stort set altid hænger på mig når jeg er der smiley

    Jeg har ingen penge til psykolog desværre, så det med psykologen kan ikke blive før tidligst oktober da jeg er medlem at danmark og til den tid kan få noget tilskud smiley
    men kan godt være at jeg skal snakke med lægen alligevel. smiley


  • #20   2. jan 2012 C K H !

    Så det jo bare fint smiley


  • #21   2. jan 2012 Jeg ville nok blive tosset, hvis det var mit barn, der bliver kastet til en fremmed. Jeg tror det er en god idé at få noget hjælp til din angst.

    Min søn får tit noget galt i halsen og 3 gange har det været meget slemt, hvor jeg måtte vende bunden i vejret på ham. Han tygger ikke nok på sin mad. Jeg panikker helt vildt, og tuder, men jeg handler!!
    Hvis barnet var ved at blive kvalt, så skal der gøres noget med det samme, og der er altså ikke altid tid til at finde en, der kan hjælpe dig.


  • #23   2. jan 2012 Pernille -

    Hvis barnet var ved at blive kvalt, så skal der gøres noget med det samme, og der er altså ikke altid tid til at finde en, der kan hjælpe dig.

    Lige netop derfor jeg skriver et indlæg herinde.

    Og jeg kan også spørge dig - Hvad skulle jeg gøre, hvis knægten rent faktisk var ved at blive kvalt??? når jeg ikke selv kan handle, så er jeg da nød til at finde nogle der kan, så må jeg være ærlig at indrømme at jeg er bedøvende ligeglad med om moderen bliver sur!
    Hvis barnet kan blive reddet på den måde, så er det sådan det er! - det ENESTE jeg er flov over der, er at jeg reagerede uden grund.

    Lene Mor - Fordi jeg har angst, som jeg også skriver i indlægget.
    Og fint råd, men jeg kan ikke bruge det til noget, jeg styrer jo ikke selv hvordan jeg reagere smiley

    Det er frygten for at han bliver kvalt i noget der er problemet, ikke at han rent faktisk får noget galt i halsen, fordi han fejlsynker ikke ret tit.


  • #24   2. jan 2012 Hov - mit indlæg lyder hårdt, det skal altså ikke lyde sådan, men det irritere mig lidt at folk ikke kan sætte sig lidt ind i det :o)

    Indlægget handler egentlig ikke om at knægten har været i armene på en anden eller noget derhen af, men hvordan jeg skal undgå den panik.


  • #26   2. jan 2012 Lene - Du kan ikke selv bestemme hvordan du reagere.
    Du er så bare heldig at reagere på en anden måde end mig.

    Hvis det var så let at man bare kunne overbevise sig selv om at det ikke nytter noget, så havde jeg jo ikke noget problem smiley


  • #27   2. jan 2012 C K H - jeg skriver jo at jeg synes du skal have hjælp til at komme af med din angst, for at du selv kan handle, hvis uheldet er ude!! For nogen gange er der bare ikke tid til at finde en hjælper.

  • #28   2. jan 2012 Pernille - det læste jeg godt smiley

  • #30   2. jan 2012 Lene - Okay, men det hjælper ikke her.

  • #32   2. jan 2012 Camilla - Ja jeg kunne nok godt bruge at få snakket det igennem, men har ikke råd til psykolog, og ingen herinde gider at lytte, de mener det er pjat at jeg reagere som jeg gør, hvilket jo ikke gør det bedre.

    Rikke - Rart at der er en der kan sætte sig ind i det, nej man styrer det nemlig ikke selv, ville da ønske at det var så nemt. smiley


  • #34   2. jan 2012 Camilla - Ja, vil også prøve lægen smiley Bare der kan gøres et eller andet, og det ikke bare er piller, som sidst.

  • #35   2. jan 2012 CKH - Jeg synes nu du har handlet rigtigt! Ved angst kan du alligevel ikke gøre noget så længe der er andre mennesker i nærheden. Jeg er sikker på at var du alene havde du gjort hvad du kunne.


    At et barn bliver holdt af en fremmede er da ikke værre end når i kaster jeres unger rundt til diverse familiemedlemmer. Gør i ikke det, så fint nok. Der er mange tusindevis der dagligt bliver smidt hen til fremmede mennesker et kort øjeblik. Jeg tvivler nu stærkt på at barnet er skadet for livet af at blive holdt af en fremmede mand.



    Min søn lider af feberkramper og da det skete første gang panikkede jeg og gav ham til min mand.
    Efter det har jeg været noget nær angst når han har været syg for at han skulle gå i krampe igen.
    Det er sket 6 eller 7 gange nu og det er KUN når min mand er hjemme at jeg overgiver knægten. Er jeg alene klare jeg det uden problemer og nervøsitet. Så køre det på "rutinen".

    Så jeg tror klart at hvis der ikke var nogen til at hjælpe dig ville du klare det og efter et par gange er du "vant" til det. Desuden kan jeg fortælle dig at min mand HADER når babyer får mad/drikke - han bliver nervøs når de begynder at kløjs i tingene smiley


  • #36   2. jan 2012 Pernille - HVIS det skete mens jeg var alene, og jeg kunne se at det var alvorligt, så havde jeg helt sikkert ringet 112 og så havde de sikkert guidet mig igennem det smiley men jeg ved at jeg vil gå i panik .... men jeg er mere bange for at situationen opstår, fremfor at være i situationen tror jeg.

    Jeg forstår bestemt godt at din mand hader det smiley


  • #37   2. jan 2012 Ja, man skal nok gøre noget! :o)




    Altså når Storm går i krampe ser han ud som om han er ved at dø - det ser super uhyggeligt ud. Og jeg har det ligesom dig. Det er ligesom op til at jeg bliver "angst".

    For eksempel skal han vaccineres på torsdag og bare tanken om at han får feber giver mig dårlige nerver. Tanken om det sker gør mig nervøs. Men når det så sker så er jeg jo rolig og har overblikket over hvad der skal gøre og gør det/får manden til det.

    Jeg VED han kommer i krampe igen - han har en meget lav krampetærskel, så jeg kommer til at opleve det mange gange. Men optakten bliver aldrig nem for mig.


    Og kram til dig.. Det er ikke rart at have det sådan.


  • #38   2. jan 2012 Pernille - Tusinde tak, nej det er det ikke - men nu tager jeg en samtale med lægen, og hører hvad jeg kan gøre. smiley

    Og så håber jeg da at Storm klarer det på torsdag, uden at få feberkrampe. smiley


  • #39   2. jan 2012 Selv tak :o)


    Ja, jeg satser også på vi slipper for flere sygehusbesøg osv. Men ellers er manden hjemme til at få kørt den store afsted og køre os andre.. :o)


  • #40   3. jan 2012 C H K: jeg har selv erfaring med angst og panikangst, og du er velkommen til at skrive til mig, vil slet ikke kommentere her inde for så får jeg bar gjort nogen sure smiley

Kommentér på:
Angst for kvælning

Annonce