736 visninger
|
Oprettet:
autostol {{forumTopicSubject}}
hejsa
jeg lige tabt ang de der auto stole vi har sådan en brio med klik hvor man bare sætter autostolen ned i også sidder den fast, og mener den går til 13 kg, men hvad skal jeg så købe en fremad vendt?? hun kan ikke være der med hendes ben og det ser osse ud som om hun ikk kan side i stolen du vejer 8 kg, og er 71 lang
apr 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 2 Emner: 58 Svar: 159
dec 2010
Følger: 22 Følgere: 21 Emner: 331 Svar: 3.176
0-13kg kan man så bruge frem til de ikk kan være der altså når hovedet når kanten øverst...
dec 2010
Følger: 22 Følgere: 21 Emner: 331 Svar: 3.176
mar 2010
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 72 Svar: 1.053
mar 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 323 Svar: 2.341
jan 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 20 Svar: 145
Er det med eller uden stort overtøj?
For det anbefales fx. ikke, at barnet har flyverdragt, dunjakke ol. på i autostolen, da man ikke kan spænde barnet godt nok fast.
Man kan teste det ved, at sætte barnet fast med flyverdragt og spænde som man gør normalt. Herefter spænder man op uden at løsne selen. Flyverdragten tages af og barnet sættes i med en tynd jakke og tæppe. Hvis du sætter fingerne mellem barnet og selen vil du se, hvor mange cm selen mangler, at blive spændt ind og det stykke vil barnet 'flyve' ved et evt uheld.
Der kan også være problemer med, at selen faktisk slet ikke spænder barnet fast på skuldrene, da flyverdragten er så stor, at selen sidder ved siden af. Ved et evt uheld, sidder barnet slet ikke fast og man kan faktisk være så uheldig, at hele overkroppen ryger ud af autostolen.
- nu ved jeg ikke om ovenstående er tilfældet ved jer, men det ser jeg bare ofte at det er.
Mht benene, så kommer de til at få lidt op af sædet. Det er slet ikke farligt og barnet sidder fint nok. Bare tænkt på de bagudvendte autostole, der går op til 4 år :0)
Håber du kan bruge ovenstående til noget. For har i ikke plads til en bagudvendt autostol i næste størrelse, er det med at beholde datteren i stolene, så lang tid hun ikke er over vægtgrænsen og hoved stikker ovenud.
Mvh
Kristian
mar 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 323 Svar: 2.341
jan 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 289
autostol