{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.196 visninger | Oprettet:

babys afføring - konsistens og udseende {{forumTopicSubject}}

Da jeg kun ammede Axl havde han afføring mange gange om dagen, da jeg fik over til at kombinere gik det ligeså stille over til kun at være 1 gang om dagen og nu har Axl kun afføring hver 2.-3. dag..
Konsistensen har også ændret sig, fra at være sådan noget tyndt grødet noget med klumper i (lidt ala gul hytteost) til jogurth-konsistens uden klumper, også har det sådan en grønlig farve..
Er der normalt?
Han får Nan pro 1 sammen med modermælk, men overvejer at begynde også at give ham NAN HA for at få lidt gang i maven, hvis jeg altså må give de 3 ting sammen

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Ophæng af lampe 350 kr.
  • Planlimning af kogeplade 1.000 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Overgang EL net 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  babys afføring - konsistens og udseende
  • Theas mor <3 .
    Theas mor <3 . Tilmeldt:
    nov 2011

Følger: 1 Emner: 63 Svar: 1.458
    #1   17. jan 2012 Så længe det ikke er hårde knolde og han ikk har ondt i maven, ville jeg ikke bekymre mig =)

• #3   17. jan 2012 Han har ondt i maven, især her om aftenen..
    Og har nævnt for SP at han har grønt afføring, men hun siger det ikke er noget vi skal bekymre os om, og at det har mange MME børn...

• #6   17. jan 2012 Grøn afføring havde Oliver også, og på OUH siger de at der er helt normalt. Du skal være opmærksom på at der ikke er hårde knolde med. Har han udelukkende tynd afføring, kan det løbe forbi knolde i tarmen, og så får han ondt fordi han så bliver stille og roligt forstoppet.
    De skal helst have afføring hver dag, når de får mme. Også selvom de får brystmælk også.

Men det er en ballancegang når der er brystmælk blandet sammen med mme.
    Min søn fik virkelig slem slem forstoppelse da jeg også kombinerede de to ting. Men jeg ville nok råde dig til at give mere nan ha, end nan pro 1. Nan ha er ikke så hårdt for maven som alm nan er.
    Men du skal være opmærksom på at han har regelmæssig afføring. Men hvis du prøver at google zonererapi og mave problemer ved spædbørn, så kommer der nogle greb som er GULD værd. Dem brugte vi meget, og de gav go ro.

• #7   17. jan 2012 Ih, jeg synes det er svært.. for ville jo egentlig helst bare amme, men har bare ikke nok til at han bliver mæt, og blev rådet til at give NAN på randers sygehus af lægen på børneafdelingen (vi blev indlagt et par dage for at få tjekket Axls mave fordi han gylpede så meget at han kløjs i det) og han har haft det så fint på det indtil for 14 dage siden hvor der bare er kommet mindre og mindre ud af den anden ende.. Og i dag er det 3 døgn siden han kom af med noget sidst, og man kan se han har SÅ ondt.. han presser og presser og der kommer intet ud..
    Synes jeg har prøvet alle de små tricks med cykling, message osv. og intet hjælper..
    Nu har jeg så købt NAN HA, for det fik han nemlig et par flasker af i starten for at vænne maven til MME'en.. Også håber jeg virkelig der er gevinst snart.. Han fik flasken kl 20 ca. men det lader ikke til at der kommer noget ud endnu..

• #8   17. jan 2012 3 døgn er længe. Hvor mange ml får han ca i døgnet af mme?

Du skal lytte til dig selv. Hvis du er i tvivl så ring til din læge. Hvis du har været på sygehuset med ham, kan det være de vil se ham igen.

• #9   17. jan 2012 Det er meget forskelligt hvad han får med han får ca 4 flasker af 120ml om dagen.. Altså med ren mme..

• #10   17. jan 2012 Flaske børn har tendens til grønligt afføring... Jeg spurgte nemlig sp og læge om det da min datter fik det...

• #11   18. jan 2012 Vitos mave var på præcis samme måde.

Da jeg ammede sked han hver morgen, og igen senere på dagen.
    Da jeg supplerede med flaske, var det en gang om dagen eller kun hveranden dag. Da jeg så gik helt over til flaske kunne der sagtens gå 2-3 dage imellem, og konsistensen og farven blev helt anderledes.

Men kig på Axl, og hvis han døjer med at komme af med det, så prøv noget ha eller den grønne allomin.

Kommentér på:
babys afføring - konsistens og udseende

Annonce