24. mar 2008 Følger: 19 Følgere: 18 Babyer: 2 Emner: 326 Svar: 3.400
Ernærings HJÆLP. {{forumTopicSubject}}
viste ikk helt præcis hvor jeg sku placere denne tråd...
nå men lasse har jo laktose intolerance og savner lidt viden om det da jeg ikk rigtigt syntes lægene fortælle andet ind hva der sker med kroppen, og det jo fint nok men savner lidt viden om hva jeg så ska gi ham a kalk i steden da han er for lille til kalk tilskud ,, han får godt nok ris og soya mælk med calcium dagligt men er det nok? har prøvet det laktose fri mælk men det får han dårlig mave og dirrea af..
og han kan vist ikk li rugbrød HVA gør man lige ved det?
og så har han astma og overvejer a købe en xtra spacer til dp hva koster sådan en? og hvor længe holder den maske endlig..
og kan man få tilskud til specilel kost til ham ikk fordi jeg ikk har råd , mere sådan bare ren nyssgarrighed..
ved godt det var mange spørgsmål ,men syntes jeg bare ikk lægerne sådan fortælle så meget.. :=) på for hånd tak..
apr 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Babyer: 2 Emner: 13 Svar: 418
Jeg giver en kalktablet ved siden af, altså som en almindelig vitaminpille. Vi har gået til kontrol på sygehuset i forbindelse med hans maveproblemer, og det de har gået mest op i, i forhold til ingen mælk i kosten, har været, om han nu også fik kalk nok..
Vi har valgt, at der ikke er nogen produkter i huset, som han ikke kan få, dvs vi andre heller ikke får ost, smør, mælk osv, på den måde får vi jo lavet ganske almindeligt hverdagsmad, hvor han kan spise det hele og dermed også varieret.
Mener, det er Tanja herinde fra, der har laktoseintolerante børn, hun har før haft skrevet noget om, at det er vigtigt, de løbende får lidt, så kroppen kan vænne sig til det.. så hun ved sikkert en masse mere...:)
mar 2008
Følger: 19 Følgere: 18 Babyer: 2 Emner: 326 Svar: 3.400
apr 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Babyer: 2 Emner: 13 Svar: 418
men ja, som de andre siger, må du have testet af, hvor meget og hvor lidt, han kan tåle.. mælk og smør indgår jo nærmest i al slags mad her i Danmark..
feb 2010
Følger: 6 Følgere: 4 Emner: 14 Svar: 1.477
Louise min dreng har det også
Det er vigtigt at man ikke stopper helt! De fleste kan vokse fra det
mar 2008
mar 2008
Ernærings HJÆLP.