{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
884 visninger | Oprettet:

Ernærings HJÆLP. {{forumTopicSubject}}

viste ikk helt præcis hvor jeg sku placere denne tråd...

nå men lasse har jo laktose intolerance og savner lidt viden om det da jeg ikk rigtigt syntes lægene fortælle andet ind hva der sker med kroppen, og det jo fint nok men savner lidt viden om hva jeg så ska gi ham a kalk i steden da han er for lille til kalk tilskud ,, han får godt nok ris og soya mælk med calcium dagligt men er det nok? har prøvet det laktose fri mælk men det får han dårlig mave og dirrea af..

og han kan vist ikk li rugbrød HVA gør man lige ved det?
og så har han astma og overvejer a købe en xtra spacer til dp hva koster sådan en? og hvor længe holder den maske endlig..
og kan man få tilskud til specilel kost til ham ikk fordi jeg ikk har råd , mere sådan bare ren nyssgarrighed..

ved godt det var mange spørgsmål ,men syntes jeg bare ikk lægerne sådan fortælle så meget.. :=) på for hånd tak..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ernærings HJÆLP.
  • #1   18. jan 2012 min dreng får heller intet mælk. Han er to år, så selvfølgelig lidt større end din. Han får rismælk, der hvor man normalt ville bruge almindelig mælk, fx på havregrynene om morgene. Jeg giver ikke soya, da det skulle kunne have en negativ effekt på drenges kønshormoner.

    Jeg giver en kalktablet ved siden af, altså som en almindelig vitaminpille. Vi har gået til kontrol på sygehuset i forbindelse med hans maveproblemer, og det de har gået mest op i, i forhold til ingen mælk i kosten, har været, om han nu også fik kalk nok..

    Vi har valgt, at der ikke er nogen produkter i huset, som han ikke kan få, dvs vi andre heller ikke får ost, smør, mælk osv, på den måde får vi jo lavet ganske almindeligt hverdagsmad, hvor han kan spise det hele og dermed også varieret.

    Mener, det er Tanja herinde fra, der har laktoseintolerante børn, hun har før haft skrevet noget om, at det er vigtigt, de løbende får lidt, så kroppen kan vænne sig til det.. så hun ved sikkert en masse mere...:)


  • #2   18. jan 2012 ok tak.. ja de går mest op i det med igen mælk.. og viste ikk det med soyaen for den har de sagt go på sygehuset HMMM,, og er venner med tanja så prøøver a smide en pb .. tak ska du ha



  • #4   18. jan 2012 havremælk er også en mulighed... det bruger jeg fx til risengrød, hvor rismælken bliver lige sød nok i det:)

    men ja, som de andre siger, må du have testet af, hvor meget og hvor lidt, han kan tåle.. mælk og smør indgår jo nærmest i al slags mad her i Danmark..


  • #5   18. jan 2012 nemlig
    Louise smiley min dreng har det også smiley
    Det er vigtigt at man ikke stopper helt! De fleste kan vokse fra det smiley


  • #6   18. jan 2012 han kan tåle i små mængder.. alså fx i sovs regere han ikk på heller ikk smør og smør ost .. men aml mælk ,oste hap og specielt yougurt .. så brækker han sig .. han fik sådan nogen kapsler på sygehuset for ikk a brække sig ,men de hjalp på ingen måde ..han er lige blevet 1 år her den 15 dec og har været kolik barn og gylpe barn og nu her bræk barn.. og som de oz lagde mærk til på syge huset så holdt det først op da vi stoppede med mælke produkter.. men da vi så kom hjem og jeg a gammel vane kom til a gi mælk gik der max 20 min så brækked han sig igen.. det samme da jeg syntes han sku smage risalamande..

  • #7   18. jan 2012 ja ørene har da heller ikk været mere med siden vi stoppede med mælk..

Kommentér på:
Ernærings HJÆLP.

Annonce