nogen dage ved jeg bare ikke...... {{forumTopicSubject}}
suk.......her kommer lige en omgang klynk fra mig (IGEN) håber i vil bære over med mig.
nogen dage er bare så skide hårde. nogen dage kigger jeg ned af mig selv, og ser bare slet ikke den pige jeg plejede at være. bevar os, der mangler kun 6 kg før jeg har min gamle kampvægt igen, men vor herre bevar os hvor ser jeg ud, jeg plejede at være velklædt, jeg plejede at være velplejet, og dags dato tror jeg at jeg har mere hår på benene end en fuldvoksen new foundlænder. mine hænder ligner PIS for slet ikke at komme ind på at mine negle slet ikke er enige om noget som helst. mit hår ligner en der ikke har været i bad i dag, nå nej. det nåede jeg ikke nej. søde venner hvor ser mit hjem ud. for slet ikke at tænke på bunken af vasketøj og de varer i køleskabet der for flere dage siden burde være smidt ud.
sådan et roderi plejer jeg ikke at leve i, gad vide om støvsugeren kan huske hvad jeg hedder? måske skulle jeg præsentere mig for den imorgen? det er da hvis bossen tillader det. hun ligger ved siden af mig her i sofaen og når jeg kigger ned på hende er det hele jo ligemeget. bare hun har de bedste betingelser jeg kan give hende. jeg elsker hende jo noget så himmel højt. mit gamle jeg der nager inde i hovedet, og mit hjem der i den grad halter og serier af nætter med elendig til ingen søvn, gør det bare svært at levere det overskud til hende som jeg gerne vil indimellem.
siden jeg fik hende har jeg ikke siddet ned og fået et varmt måltid mad, jeg har ikke sidder ned og drukket kaffe med en veninde og snakket voksensnak i fred og ro i den tid det må tage. jeg er godt klar over det ville blive hårdt. det var mit eget bevidste valg både at få hende og at gå fra hendes far, men på en dag som idag må jeg ærligt indrømme at jeg tænker han kommer satme godt nok nemt til det. han kommer torsdag aften til en glad og tilfreds pige og tager hjem 3 timer senere hvor jeg så endnu engang må tage natten med en urolig pige der ikke kan sove ordenligt.
jeg ved godt jeg også har alle glæderne. jeg så det første smil, jeg hørte det første grin. jeg så første gang hun kunne ramme det legetøj hun gerne ville for slet ikke at tale om babysvømning og gymnastik. jeg HAR mange glæder. jeg har til gengæld også alt vasketøjet, indkøbene, renholdet, og det ævrige arbejde IMENS jeg skal levere et stort overskud til ALTID at være på.
en dag som igår til barnedåben må jeg indrømme 2 ting. for det første var det skønt at der hele tiden var andre der ville tage hende.jeghavde rent faktisk tid til at snakke med gæsterne imens andre holdt hende glad og tilpas. minus når hun var sulten selvfølgelig. men det var dejligt! men jeg var hele tiden afbrudt. kom og se! kom og se! og kom og se. nu smiler hun! nu griner hun! nu sover hun. nu gør hun det og det og det. jeg havde sådan lyst til at sige: ved i hvad!? jeg er sammen med hende 24/7 jeg ved alt om hvordan det ser ud uanset hvad hun laver. giv mig nu fri for en times tid.
hvordan klarer i andre hverdagen? hvor henter i overskudet? tænker i også nogen gange at det her altså ER et 2 personers job? er jeg alene om disse tanker?
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 13 Babyer: 2 Emner: 154 Svar: 1.216
Men jeg kender det godt det med vasketøj og med en lejlighed der ligner lort..
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 35 Svar: 964
Jeg var simpelthen så fascineret af det lille væsen som jeg og hendes far havde skabt at jeg end ikke tænkte på den slags. Sad med hende mens jeg klarede mit arbejde og nød hvert øjeblik. Heldigvis var hun forholdsvis nem (det er hun sådan set stadigvæk) og ja hår på benene og negle uden farve var ikke noget jeg tænkte over. Der var jo kommet andre og vigtigere ting på banen. Ja, jeg overlod hende endda aldrig til nogen.
Og inden der er nogen der går amok på mig, så er det ovenstående en beskrivelse af hvordan jeg havde det og ikke en kritik af nogen.
maj 2008
maj 2008
aug 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Babyer: 2 Emner: 47 Svar: 680
måske kunne hendes far komme og tage hende i et par timer
mar 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Babyer: 2 Emner: 177 Svar: 2.150
mar 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 100 Svar: 1.273
aug 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Babyer: 2 Emner: 47 Svar: 680
mar 2008
Følger: 28 Følgere: 28 Babyer: 1 Emner: 151 Svar: 1.366
Det er så ubeskriveligt svært at forholde sig til at hjemme ligner lort, man har ikke sminke på, man kan bare ikke overskue en dyt.
Hvis jeg var dig ville jeg enten kontakte familien eller bedre en go veinde, for så skal familien ikke ind og vide alt det der sker osv. (bare mig der har det såen, selvfølgelig min mor kan bruges men ellers). Også få personen til at komme og tag din pige et par timer, kom i bad og hyg dig i mens, sæt en gang vaske tøj over, også få lidt sminke på, og evt. hvis hun er der længere tid, ja så tag en lur...
Det er enormt svært at have de dage hvor alt bare er så træls, jeg prøver at sige til mig selv, at der er ikke noget at gøre ved det, for lige i dag har jeg det bare skidt, og jeg får det kun dårligere af at fare rundt og gøre rent, såå jeg må prøve i morgen i stedet, sig det til dig selv.
Evt. tag karen i barnevognen, gå en tur, hvis i har skov i nærheden, ud og dufte de dejlige træer osv, kom ud og slap af i sindet..
Håber det gav dig bare lidt, du er velkommen til at skrive pb til mig.. :0)
mar 2008
Følger: 12 Følgere: 10 Babyer: 1 Emner: 134 Svar: 647
igen TAK!!
nogen dage ved jeg bare ikke......