{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.233 visninger | Oprettet:

emma N
emma N
Tilmeldt:
5. feb 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11

gravid og slet ikke glad {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg skriver herinde, fordi jeg har indtryk af, at folk yder ret stor støtte til hinanden. Jeg ved slet ikke, hvor jeg skal henvende mig med mine følelser.

Jeg er 26 år og gravid i 11. uge med min kæreste gennem 3 år...det er 3. gang det sker, hvor jeg første gang fik en abort ganske hurtigt, 2. gang aborterede spontant. Hver gang jeg er blevet gravid er han faldet helt fra hinanden og opført sig som et kæmpe røvhul. Han er en del yngre end mig, så forstår vel godt, at han ikke helt føler sig parat. Dog har jeg fra første gang sagt, at jeg vil gennemføre graviditeten, hvis det skete igen.

Nu sidder jeg her, gravid og alene. Den glæde der strømmede igennem mig, da testen viste positiv er nu afløst af angst og ængstelse. Jeg kan ikke finde glæde ved det på nogen måde uanset, hvordan jeg vender og drejer situationen. Indtil for 2 uger siden var det enormt turbulent med ham..han bebrejdede, gjorde sig selv til offer og truede med grimme ting, hvis jeg fortalte nogen, hvem der var far osv. Mit netværk er ekstremt dårligt, da begge mine forældre er tidligere misbrugere og fik mig tvangsfjernet som barn, så har ikke rigtig et reelt menneske at trække på. Alle mine tanker omkring en eventuel graviditet..alle mine illusioner..er sprængt til atomer, og jeg kan ikke samle mig. Én ting er at mangle én at dele glæden med under graviditeten, men at stå 100% alene med alt, hvad det indebærer efterfølgende, både hvad angår praktiske ting, men også alt det følelsesmæssige virker helt uoverkommeligt lige nu.

Mit spørgsmål er nok, om det er normalt at gå lidt i panik? Om dette aftager i takt med, at graviditeten skrider frem?

Jeg har virkelig brug for et godt råd? Jeg er vred på mig selv over, at jeg ikke kan formå at være glad og leve sundt osv pga alle de her ambivalente følelser. Desuden frygter jeg at få en fødselsdepression, når jeg allerede har det så dårligt nu smiley

På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  gravid og slet ikke glad
  • #1   5. feb 2012 Kan godt forstå du er ked...
    MEN, er du sikker på det er det rigtige at få et barn nu, med ham og når du ikke er glad ved det???

    Jeg kan kun sige at det bliver endnu hårdere når baby er kommet og du står alene med det hele, plus en masse bøvl med ham måske laaaaangt ud i fremtiden...
    Jeg ville ikke sætte et barn i verden til den fremtid ihvert fald..

    Det skal ikke tolkes negativt det jeg skriver, men mere får at hjælp dig og måske vente til du finder den rigtige far at få barn med!:)
    Jeg har selv haft en del problemer med børnenes far og DET var bestemt ikke sjovt, det er på trods af at vi var enige om begge børn og levede i et lykkeligt forhold og han ser børnene hveranden weekend!

    Må man spørge hvorfor du vælger at beholde når du ikke er glad ved tanken allerede nu?


  • Moaren
    Moaren Tilmeldt:
    dec 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 458
    #2   5. feb 2012 Jeg ved hvor svært det er. Alle ville have jeg skulle tage en abort, da jeg er gravid med mit tredje barn og faren er en anden, end til mine andre børn. Jeg ses med drengenes far nu, og han har endelig accepteret min beslutning.

    Det er svært ikke at have et netværk, hvor i landet bor du? Her hvor jeg bor har kommunen forskellige tilbud til mødre med særlige behov- det kunne måske hjælpe dig lidt? Der mødes man imens man er gravid og det fortsætter langt tid efter smiley

    Jeg bor selv i vestsjælland og har min far, men ellers ingen andre. Mine drenges familie, vil ik acceptere min den mindste, så dem ser de ik så tit..


  • Moaren
    Moaren Tilmeldt:
    dec 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 458
    #3   5. feb 2012 Glemte helt at skrive at jeg er imod abort, derfor vælger jeg barnet.

  • emma N
    emma N Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
    #4   5. feb 2012 Jeg har allerede tænkt laaaaangt ud i fremtiden, hvilket nok også er årsagen til, at jeg ikke ligefrem er glad. Jeg har allerede kontaktet mødrehjælpen, abortlinien og statsamtet vedr min situation. Jeg er kommet til den konklusion, at jeg ikke vil finde mig i at lade mig skræmme og styre af ham og mit manglende netværk. Som du selv siger, var dig og din eks lykkelige sammen før, hvilket jo blot beviser, at der ingen garantier er i livet smiley ..desværre tror jeg, at mange mænd reagerer lidt irationelt på tanken om at skulle være far.

    Min frygt ligger ikke så meget i det faktum, at det bliver hårdt, men mere i, at jeg nok ikke kan blive den overskuds-mor, jeg så gerne vil være. Da jeg aborterede for knapt halvandet år siden og derefter fik konstateret en stofskiftesygdom, tør jeg ikke få en abort, da det vil være en del sværere for mig at blive gravid på naturlig vis. Har tænkt de tanker, om.det overhovedet er forsvarligt på nogen måde osv. Men lige nu er det som.om jeg ikke rigtig kan forholde mig til, at der er et barn i min mave. Ændrer det sig efter første scanning eller?


  • emma N
    emma N Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
    #5   5. feb 2012 Det lyder bestemt heller ikke nemt smiley ..men tingene ordner sig jo på den ene eller anden måde. Hvordan fungerer det tilbud, og hvor henvender man sig i så fald? Jeg bor i Silkeborg.

  • #6   5. feb 2012 Nu er det ikke om hvorvidt vi skulle have haft børnene jeg har haft problemer med deres far, men en masse andre personlige ting og har virkelig haft kampe med ham.. DET er hårdt! Og synd for børnene synes jeg, de er jo dem der er ofre ingen andre..:(

    Det lyder til du er sikker i din beslutning og det er jo godt, jeg vil nu heller ikke sidde og råde dig til abort! Der dukkede bare en masse spørgsmål op da jeg læste det du skrev..:)

    Held og lykke med det hele, håber det vender for dig så både dig og dit barn får en lykkelig fremtid!:)


  • emma N
    emma N Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
    #7   5. feb 2012 Årh Lotte<3 det var et dejligt svar! Vi er på talefod igen og ved, at han er i chok, så håber det vender. Vil bare hellere forberede mig på det værste, så man ikke skal kæmpe med de her ting efter fødslen...heldigvis har jeg endnu 6-7 måneder til at indstille mig på det. Føler mig bare utaknemmelig over at være ked af noget, som burde gøre mig glad...især når man ved, hvor mange, der har svært ved at få børn og kæmper med dette hver dag.

  • Moaren
    Moaren Tilmeldt:
    dec 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 458
    #8   5. feb 2012 I Holbæk får man tilbudet endten via kommunen, ved at ringe til sundhedsplejersken eller gennem en sagsbehandler på kommenen.. Dem jeg kender har i hvert fået det derigennem og været utrolig glade for det..

  • emma N
    emma N Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
    #9   5. feb 2012 Gitte, jeg kan sagtens følge dig, og jeg kan kun forestille mig, hvor hårdt det må være smiley ..jeg har som sagt tænkt de tanker allerede, og også meddelt faderen, at der under ingen omstændigheder skal opstå problemer efterfølgende. Han virker indforstået ned det, så kan kun håbe på det bedste. Lige nu håber jeg kun at kunne finde lidt glæde ved det hele..håber at det er en naturlig reaktion på det hele, som vil forsvinde igen.

  • emma N
    emma N Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
    #10   5. feb 2012 Det lyder som et rigtig godt tilbud...det vil jeg lige undersøge smiley tak:-)

  • #11   5. feb 2012 Synesikke abort er løsningen hvis du ønsker barnet.. føler du at du kan klare det også uden ham så gør det og glæd dig over det fantastiske du skal igennem smiley og ja det er ganske normalt at panikke lidt ved tanken om man nu også kan..
    Kan være han tager sig sammen og bliver voksen når det nærmer sig evt når han ser sit barn, for fædre kan det være lidt svært at forstå helt før de ser barnet.. evt få ham med til en scanning..
    Men bagefter (og det er ikke ondt ment) burde du måske overveje hvordan du vil beskytte dig, for 3 uplanlagte graviditeter på kort tid lyder jo som om i ikke har passet på..


  • emma N
    emma N Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
    #12   5. feb 2012 Signe, du har helt ret. Før jeg blev gravid første gang, var jeg egentlig ret sikker på, at jeg ikke kunne blive gravid, da det aldrig var sket med min eks igennem 5 år. Har prøvet diverse hormonpræparater, men kan ikke rigtig tåle, hverken p-piller, ring eller hormonspiral, så fik et pessar, som ikke er nær så sikkert...blev gravid alligevel. Overvejer normal spiral efter fødslen smiley

  • emma N
    emma N Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
    #13   5. feb 2012 Og ja...alt det praktiske er jeg ikke nervøs for. Mest ked af ikke at have nogen omkring mig lige nu...er ked af ikke at have én, der kan give mig et klap på skulderen. Det redder jo liv med lidt opbakning:-)

  • #14   5. feb 2012
    Jeg var slet ikke glad... jeg var i chok... og havde ferie da jeg fandt ud af det, så gik bare der hjemme i en chok tilstand... faren reagerede slet ikke som forventet... han havde snakket om børn siden jeg var 15, så troede selvfølgelig at han ville blive helt vild glad... og jah selvfølgelig var han da glad, men hans reaktion da jeg fortalte det var som om jeg lige havde påpeget at solen skinner i dag.... han ville ikke ha at vi skulle fortælle det til nogen, før vi var helt sikre på at der ikke var noget galt med barnet osv... jeg havde bare brug for at snakke med nogen om det, for var skide bange, men det forstod han ikke... så imens jeg gik derhjemme og fik næseblod og alt muligt fordi jeg var så stresset, rendte han og fortalte det på sit arbejde...

    jeg gik fra ham, da jeg var 3 måneder henne... derefter fulgte en hel masse problemer... følte ingen glæde overhovedet... ønskede ikke at få hans barn... følte min krop blev presset til det yderste i min graviditet, havde mange smerter osv hele vejen igennem... og jeg fødte 5 uger for tidligt pga stress...

    Jeg elskede det lille væsen ekstrem meget fra længe før hun blev født... men følte ingen glæde i rigtig lang tid...

    men nu vil jeg ikke bytte for noget i verden... selvom jeg aldrig slipper af med faren, og vi nok kommer til at være på kant med hinanden resten af livet, så fortryder jeg ikke...

    gjorde bestemt i starten... men kom da over det smiley


  • #15   5. feb 2012 Emma - Min mand skred fra mig få måneder inden fødslen, han opførte sig også meget underligt efter han fandt ud af jeg var gravid og han ville/kunne ikke rigtigt glæde sig over det. Han panikkede også fuldstændigt over at han pludseligt skulle være far, en ting for ham var at sige ja til at smide pillerne, en anden ting var at det rent faktisk skete at jeg blev gravid.

    De få måneder vi var adskilt var ekstremt hårde, jeg boede hos min mor, da jeg ikke havde råd til noget selv om kommunen ville ikke hjælpe mig. Min mand var i byen hele tiden, og hørte konstant om alt det han havde lavet, og hvem der havde set ham. (ja, nogle veninder fatter ikke hvornår de skal holde mund)

    Da tingene til sidst i graviditeten begyndte at gå lidt galt, der kom nogle komplikationer, der stod han der. Og hver eneste gang der var det mindste, var han klar. Han skulle bare have lidt tid, hvor det kunne gå op for ham, hvad det egentlig var der foregik.

    I dag er vores datter 2½ år, og vi venter nr. 2. Han har været en fantastisk far fra den dag vores datter blev født, og da han modtog hende efter kejsersnittet, var det som at se et helt nyt menneske. Hans øjne fik en glans jeg aldrig havde set hos ham før.

    Jeg fik en fødselsdepression pga. alt det turbulens der havde været i mit liv, samt at hun blev taget med kejsersnit. Det tog mig omkring et år at komme over min depression, og den dag i dag, vil jeg til hver en tid sige at kampen var værd at kæmpe. Den glæde og gave min datter giver mig hver dag, er ubeskrivelig. Jeg vil kæmpe igen, hvis jeg ryger ned når vores næste barn kommer til verden.

    Det skal lige siges at vi flyttede væk fra vores netværk da vores datter var 4 mdr. Så jeg kæmpede stortset alene, kun med hjælp fra min mand. Og vi havde ikke det bedste forhold, da jeg havde meget svært ved at acceptere/tilgive det han havde gjort ved mig inden fødslen.


  • emma N
    emma N Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
    #16   5. feb 2012 Danila, det må også have været rigtig hårdt? Hvornår begyndte du at føle glæde? Hvordan er det mellem faderen og dig nu? Og hvordan er det mellem jeres datter og ham? ...hvad er der galt med mange mænd? Hvordan kan de retfærdiggøre, at gøre sig selv til offer og deres gravide kæreste til.monsteret?

  • emma N
    emma N Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
    #17   5. feb 2012 Mia, hold fast, hvor det ligner min situation. Men hvor er det dejligt at høre, at det hele gik godt alligevel. Håber nok inderst inde, at han kommer til fornuft ligesom din kæreste gjorde, men frygter også, at set bliver svært for mig at tilgive det her og nogensindegenvinde respekten for ham smiley ..hvordan mærkede du din fødselsdepression?

  • emma N
    emma N Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
    #18   5. feb 2012 Og ja, sikke nogle ubetænksomne veninder smiley ikke lige, hvad man har brug for at bruge sin energi på i sådan en situation smiley ..det er stort af dig, at du kunne tilgive ham! Virkelig.

  • #19   5. feb 2012 Puha en træls situation at stå i.
    Jeg vil ikke råde dig til at gøre det ene eller det andet - for det kommer helt an på hvordan du selv føler..
    Ønsker dig alt det bedste smiley


  • #20   5. feb 2012 Det er helt normalt smiley men jeg kan sagtens godt forstå din bekymring. Du lyder dog som en pige der er ret bevist om din egen situation og træffer de rigtige beslutninger. Du skal gøre hvad DU føler og hvis det er barnet så kæmp for det. At du ikke er glad for det endnu jamen jo inderst inde er du nok men det er nok din bekymring om det hele der har overskygget alt. Det skal nok komme. Men kom væk (hvis du ikke er det kunne ikke lige tyde om det var sket) men kom væk fra ham. Og start dit eget liv. Flyt til Fyn så skal jeg gerne være dit netværk smiley

  • #21   5. feb 2012 emma...


    efter 3-4 måneder begyndte jeg at mærke at jeg savnede hende når jeg ikke var hjemme... bare det at gå ned og handle uden hende...

    men egentlige glæde kom vidst først da jeg flyttede for mig selv... boede hos mine forældre indtil hun var omkring 9 måneder, og det var bestemt heller ingen succes-historie...

    med hensyn til faren, er jeg blevet nød til at skubbe rigtig mange ting til side bagerst i mit hovede... ellers ville jeg slet ikke kunne komme igennem hverdagen... vi snakker lidt sammen indimellem, men ikke mere end nødvendigt... og aftaler om samvær går stadig igennem statsforvaltningen... for jeg kan simpelthen ikke stole på ham... min datter er rigtig glad for sin far, og de har en rigtig god kontakt nu i forhold til da hun var yngre... tror ikke han rigtig kunne forholde sig rigtig til hende før hun begyndte at gå og tale...


  • emma N
    emma N Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
    #22   5. feb 2012 Tak for de opmuntrende ord...håber også på, at det bare er en naturlig fase, man lige skal igennem ovenpå alting smiley

  • #24   5. feb 2012 Emma - Jeg kunne slet ikke finde nogen glæde, jeg fik ingen følelser frem for min datter. Jeg var bare ked af det hele tiden, og kunne ikke finde glæden frem lige meget hvad.

    Jeg græd hver gang jeg var alene, og følte mig som en kæmpe fiasko og som jordens dårligste mor. Jeg havde ganske enkelt slet ingen glæde i livet, og havde aller mest lyst til bare at smutte fra det hele og "glemme" mit liv.

    Jeg gjorde opmærksom på det inde på sygehuset, men de gjorde ikke noget ved det. De sagde bare at det var helt normalt at have svært ved at tackle tingene som nybagt mor. Jeg skiftede jordmoder i forbindelse med en flytning til anden kommune, og først der skete der noget. Jeg fik en jordmoder som rent faktisk tog mig seriøs, og som virkelig hjalp mig til at komme videre, og til at få noget hjælp.


Kommentér på:
gravid og slet ikke glad

Annonce