{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rep af vaskemaskine 600 kr.
  • Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.
  • 2 times rengøring i dag senest 17:00 500 kr.
  • Jeg skal bruge en låsesmed til et skab 400 kr.
  • Ca 20 kvm væg med standhaftig tapet 2.500 kr.
  • Gummimåtter, bundmåtter, hjulkapsler, stålfælge med dæk. 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bruge sut
  • #1   9. feb 2012 JA min søn bruger hans meget, han fik den tidligt.. Tror faktisk kun han var 1 dag gammel for han er født 11 uger for tidlig så det var vigtig at få gang i hans sutterefleks smiley

• #4   9. feb 2012 naya har aldrig brugt sut

• #5   9. feb 2012 Nej. ingen af mine børn har brugt eller bruger ikke sut. Det har/er der ikke behov for... de savner ikke noget de ikke kender til. og så skal de jo bare vænnes fra det igen

• #7   9. feb 2012 Nej detgør hun ikke, hun ville ikke da hun var helt bette. Forstår ikke hvorfor de skal bruge den.

Hvis de har et meget stort suttebehov, så gir det mening, men at det bare er for at de skal holde kæft, det forstår jeg ikke rigtig.

• #8   9. feb 2012 Axl fik sut dagen efter han blev født fordi han ikke suttede rigtigt og skulle træne..

• #10   9. feb 2012 Dex var 1,5 måned. Vi troede egentlig ikke, at det var nødvendigt, men vi fandt hurtigt ud af, at han havde et meget stort suttebehov!
    Han tog imod den fra første sekund og har elsket den lige siden. smiley

Det var det eneste rigtige for ham, selvom jeg i starten ikke rigtig var så glad for det. smiley

• #15   9. feb 2012 Torin bruger sut. Han var vel 3 dage gammel da han fik den - vi sørgede for at amningen kørte og min mælk var løbet til før. De små kan godt bruge alle deres gode sutte-kræfter på sutten, og så er der ikke power nok tilbage i de små til at amme godt nok til at få mælken til at løbe til

Han får den når han er træt (fx før aftensmad) og når han over, en sjælden gang hvis han har slået sig får han den kort for trøst

• #16   9. feb 2012 Jeg ville ønske Emma brugte sut til at falde til ro på eller når hun har ondt . Men hun nægter at bruge det lige meget hvilken jeg tilbyder , og efter 3 mdr droppede vi det bare smiley

Jeg er rigtig træt af når folk spørger hvorfor vi ikke stikker hende en sut , og jeg så svarer at det bruger hun ikke , så tror folk automatisk jeg er sippet - de skulle bare se det lager af brugte sutter vi har ! smiley

• #17   9. feb 2012 Nicklas fik den da han var 3 uger gammel smiley jeg havde ikke skænket den en tanke før min søster reddede mig smiley

• #18   9. feb 2012 marcus bruger ikke sut, han ville ikke bare sådan lige tage sutten, så vi opgav, og det har egentligt været okay, han har aldrig kendt den, og aner ikke hvorfor babyerne har dem...

Melissa fik sut da hun var 6 uger, fordi hun ville spise konstant, det viste sig så senere at det var pga ondt i maven hun spiste så ofte, vi har lidt fortrudt hun fik den, men alligevel er det også rart at kunne give hende en sut og så falder hun nemt i søvn..

• #20   9. feb 2012 Emma bruger sut. Dog vil hun kun have den når hun er træt, og trænger til at sove.

• #22   9. feb 2012 Yeps Vito bruger sut.

Jeg havde ellers store planer om at det skulle han ikke, for jeg var en god mor, som saaagtens kunne trøste min søn, UDEN den slags.
    Men jeg havde ikke taget højde for suttebehovet.

Det første han gjorde, efter han blev født, var at tage sin hånd i munden, og patte højlydt på den.. Og sådan var han så.
    Da kl. var 4 om morgenen, og han var 14 timer gammel og endnu ikke havde sovet, selvom han var mæt og tør, foreslog sygeplejersken en sut. Han fik den, tog den i munden som om han aldrig havde haft andet, og faldt i søvn på 2 sekunder.

Nogle dage har han sut i munden konstant, og andre dage bruger han den kun til at falde i søvn med, og spytter den ud, inden han sover. Det går meget op og ned.

Jeg tror det er nemmere at fjerne en sut om 2-3 år, end en finger smiley

• #23   9. feb 2012 Tania m jeg tror hun mente at hendes søn ikk aner hvorfor babyer har dem .

• #24   9. feb 2012 Tania: ja som fru Nøhr siger, jeg mener at min søn som ikke selv bruger sut ved ikke hvorfor babyerne har sut.....

jeg ved godt hvad den er til for ;o)

men nogen gange når jeg skal op 5-6-7 gange om natten for at give en sut, eller op til 10 gange ved aften putningen, så fortyder jeg i den grad at hun kom til at bruge det!!!
    skulle vi få et barn mere tror jeg ikke det bliver et sutte barn, dog gør det hvis han/hun har brug for den af en eller anden grund...

• #25   9. feb 2012 Melissa bruger den også kun når hun skal sove og i bilen, i meget sjældne tilfælde prøver vi den hvis hun er ked af det om dagen, men hun gider den som regel ikke hvis hun ikke er træt...

• #26   9. feb 2012 Min søn har ikke brugt sut ( ikke en gang sygehuset kunne få ham kgl og bruge sut, de gange kg har kåret indlagte med ham)

Min datter bruger ikke rigtig sut, hun synes bare de er sjove og gnaske i.
    Det var efter hun var fyldt 1 år. (Der tog hun de andres børns sutter. )
    Men hun sover ikke med den.

• #28   9. feb 2012 vores den ene bruger sut og er meget glad for den - hun fik den da hun var et døgn...
    vores den anden ville ikk bruge sut før hun var 5 uger og nu bruger hun som sådan en sut ( som trøst osv ) men hun bruger den alligevel til at bare bide i og hygge med - men ikk som sut normal bruges smiley

• #29   9. feb 2012 Heller ingen sut til min søn.

Han ville ikke have den, selvom hans suttebehov var enormt. Han hang i stedet i brystet døgnet rundt. Av for pokker.. smiley Vi forsøgte med alle de gode råd og masser af forskellige slags sutter dengang men droppede det til sidst..

Det resulterede i rigtigt effektiv mælkeproduktion og ødelagte brystvorter.. smiley

• Allan D
    Allan D Tilmeldt:
    nov 2011

Følger: 1 Svar: 15
    #30   9. feb 2012 Vores pige stak i et hyl da vi prøvede at give hende sutten første gang, hun vil stadig ikke have den.

Hun sutter tommelfinger engang imellem når hun trøster sig slv.

• #33   9. feb 2012 Isabell ville ikk bruge sut til og starte med, hun ville først tage den da hun var næsten 2 mdr, og det var efter hun var kommet over på flaske.
    Vi bruger den kun når hun ska falde til ro om aften inden sengetid ellers bruger hun den faktisk ikk.
    Og hun bruger nuk sutten.

• #34   9. feb 2012 Vi startede op for 2 dage efter han kom til, da min amning kørte som den skulle :o)

Sutten er en god ting til at stimulere deres sutte refleks, plus den er en god ting for bedste forældre osv at have til trøst. Min søsters dreng brugte ikke sut, og hoooold da op hvor var han utrøstelig.......

• #35   9. feb 2012 Min dreng har dog kun sutten når han er rigtig ked af det, skal sove ellers ligger den på hylden :o)

• #38   10. feb 2012 Min store fik sutten da hun var få timer gammel på neonatal. Hun er rigtig glad for den, men har fra hun var 6 måneder, kun haft den i sengen og barnevognen når hun skal sove.
    Min lille på 3 måneder har først ville have sutten for 2-3 uger siden. Og hvor er det bare skønt. Det er sådan en god trøst.
    Storesøster var ikke gammel, før hun selv kunne finde sutten og putte den i munden. Håber lillesøster kan gøre det efter smiley

• #39   10. feb 2012 Lukas var 2 uger da han fik sutten, det var fordi han hygge suttede i mig og jeg kunne ikke holde til det mere.. AVVV

• *Maj* .
    *Maj* . Tilmeldt:
    dec 2011

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 90
    #40   10. feb 2012 Den store han fik sut så snart vi kom hjem fra hospitalet, dvs. på fjerde dagen, der magtede jeg bare ikke at have ham hængende i brysterne mere! Hans behov for sut var også stort. Og vi kæmpede en brav kamp da han skulle vænnes fra ved 3 års alderen, det endte med bestikkelse, og et par søvnløse nætter, men så var den del også ovre. Den lille hun nægtede at tage sut, dejlig nemt, og jeg var SÅ stolt af min lille pige;o) Det fik vuggestuen så lavet om på:o( Så hun havde sut fra hun var 1 år til hun blev 2 år. Tog den fra hende, og hun klagede aldrig. Den lille på vej får sut hvis hun vil, det er ikke noget jeg bekymrer mig om, de er i hverfald købt;o)

Kommentér på:
Bruge sut

Annonce