{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.052 visninger | Oprettet:

Åhhh de autostole :( {{forumTopicSubject}}

Åhhh de autostole smiley

Det er ved at være en kamp for at få tøserne ned i deres autostole og jeg tror det er fordi der snart ikk er så meget plads og at de bare ikk sidder godt smiley De er omkring 8kg kun men de skriger og brokker sig - og det gjorde de ikk før - der elskede de at vi skule ud og køre...

Men vi har jo dem som hedder 9-18kg og 9mdr til 36mdr hvis nok... men der er noget med at selen ikk reagere på deres vægt hvis den er under 9kg osv.

hvad ville i gøre ???

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Åhhh de autostole :(
  • #1   24. feb 2012 Har i fjernet babyindsatsen fra de stole de sidder i nu? Den fandt jeg nemlig først igår, og Clara har også svært ved at være i sin, men nu er der rigtig god plads igen. HUn vejer også 8 kilo.

• #2   24. feb 2012 Ja ja ja den har de ikk brugt i LANG tid smiley så der er ikk andet end selve stolen de skal ned i...

• #3   24. feb 2012 Arj nu troede jeg lige jeg var vildt smart. smiley Hm.... Jamen så ved jeg sgu ikke.... For det er rigtig at selerne i den anden ikke virker optimalt før baby vejer de 9 kilo.

• #4   24. feb 2012 hmmmm må ringe til babysam - fordi de der seler som de sidder i er meget langt nede efterhånden på ryggen synes jeg smiley og ja turene er ikk så fede mere smiley

• #5   24. feb 2012 Øv bøv... Og nakkestøtten kan slet ikke komme højere op overhovedet?

• #6   24. feb 2012 Vi gjorde det med både min datter og søn at de kom i en 0-18 kg stol, min datter var for lang til sin baby stol men for let til en 9 kg.
    Og min søn var for bred, så derfor kom han over i den fra 0-18 kg og min datter fik en ny stol som hun kan bruge til hun ikke skal sidde i autostol eller på pude mere smiley

• #7   24. feb 2012 altså de kan bare ikk lige opfylde den med 9kg - den ene vejer 7,6kg og den anden 8kg.

de sidder selv hele tiden - hovedet holder de fint - de er idag 9mdr.

stolene kan ligges lidt tilbage selvom de er fremadvendt.

• #8   24. feb 2012 syntes du skal gå op i nummeret større det gjorde vi da max var 8 mrd da han opfyldte 2 af de 3 krav han er bleet glad igen for og køre bil og hos babysam sagde de at de bare skulle ligge i ligge funktionen til de opfyldte alle 3 krav så kunne man bruge alle stillingerne så syntes klart i skal skifte

• #9   24. feb 2012 Vi køre ud til babysam nu her - fordi forstår ikk hvordan de kan sige selen ikk reagere. fordi det skal den da gøre når de os kun vejer 3 kg... så det må de lige forklare mig - da jeg synes det er træls de er så kede af det - og ja den har 4 stillinger denne maxi cosi

• Lena L
    Lena L Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 289
    #10   24. feb 2012 Har de tykt overtøj på så fjern det. Så får de mere plads. det er heller ikke sikkerhedsmæssigt en god ide med frakker, flyverdragter mv på i autostole.

De SKAL veje kg og det er det absolutte MINIMUMSKRAV hvis de skal sidde fremadvendt.

At sætte dem i den større stol når nu den er fremadvendt er ikke sikkerhedsmæssigt forsvarligt.

Selen skal holde barnet i stolen under kørsel og sikre barnet i tilfældet af en kollision. Er barnet for lille til stolen og selen starter for højt oppe feks. så vild en ikke fungerer efter hensigten og dermed reduceres stolens evne til at beskytte barnet. Særligt i tilfælde af en fremadvendt stol, kan barnet i værste fald blive slynget ud af stolen. For at selen skal sidde korrekt skal den starte enten lige ud for skuldrene eller lige over (ikke ved ørerne) og selvfølgelig være spændt korrekt på barnet samt sidde korrekt på skuldrene. Sidstnævnte er det problem tykt overtøj resulterer i.

• #11   24. feb 2012 Vi fik af vide de skulle være 9 mdr, da det hr noget med deres nakke og gøre, de er simpelthen ikke stærke nok i deres nakke før smiley Men det er de jo så kan jeg se smiley

Altså Malthe har altid været en lang og stor dreng (ikke tyk), så derfor vejede han self. mere end han var i måneder i forhold til kravene.. Vi kørte ud og snakkede med dem, og fik en masse gode ting og vide, og vi valgte så ud fra det.. Han var kun 6 mdr da han ikke kunne være i den første stol, så han måtte jo ikke sidde forudvendt endnu, men vi fandt en som både var bagudvendt og så kunne den forudvendes som 9 mdr smiley

• #12   24. feb 2012 vi har snakket med babysam. 9kg fordi de er stærkere i ryggen... det har ikk noget med selen at gøre da den holder ligemeget vhad.

• #13   24. feb 2012 Ja det har noget med nakken/ryggen at gøre, ved et uheld.. smiley

• #14   24. feb 2012 Men vi fik af vide det skulle være 9 mdr?? altså til en forudvendt autostol smiley

• #15   24. feb 2012 9kg - 9mdr - sidder oprejst alene.

• Lena L
    Lena L Tilmeldt:
    jan 2012

#16   24. feb 2012 Hvis barnet er for lille i højden til stolen - dvs selen starter for højt oppe, så kan den ikke holde på barnet.

Rigtig mange vejer 9 kg allerede ved 6 måneders alderen. loven siger 9 kg. Så rigtig mange sætter de små i en større og ofte fremadvendt stol allerede der.

• #17   24. feb 2012 loven siger vist 9mdr sagde damen smiley

Men det kan heller ikk være godt hvis selen starter nede ved midten af ryggen snart..

• #18   24. feb 2012 Nåh for søren, jamen så er det da bare at få smidt dem over i den nye. smiley

• Lena L
    Lena L Tilmeldt:
    jan 2012

#19   24. feb 2012 "
    Men det kan heller ikk være godt hvis selen starter nede ved midten af ryggen snart.."

Nej, så langt nede er ikke ok. men har de tykt overtøj på kan du prøve at fjerne det og give noget tyndere på. Så skulle de meget gerne få noget mere plads - og dermed kan man ændre positionen af selen til det bedre.

• #20   24. feb 2012 selen er i den øverste revne eller hul eller hvad man siger.. så den kan ikk komme længere op smiley og de har en fleecebluse på som ikk skulle gøre noget..

det er bredden tror jeg som gør de ikk gider.. de bliver faktisk presset ned i den smiley

Det er skide træls fordi de ser ud som det ikk er behageligt at sidde i den smiley

• #21   24. feb 2012 så selen skal være lige ud for skulderen eller lige i mellem ørene og skuldren ????

• Lena L
    Lena L Tilmeldt:
    jan 2012

#22   24. feb 2012 Ja, den må gerne gå en lille smule under når den er i øverste hak men ikke halvt ned på ryggen

• #23   24. feb 2012 Så må I købe en anden baby-stol.

De fleste babystole er jo beregnet til op til 13 kg, så de burde kunne være i dem længe endnu, medmindre de er helt ekstremt lange?

Du har jo små piger, så de må næsten sidde forkert.

Min dreng er jo stor (7 mdr og knap 11 kg) men han kan fortsat være i babystolen, tror han har 5 cm endnu.
    At han ikke gider ligge ned, men hellere vil sidde er en anden sag, men det må han bare blive nødt til.
    Jo længere de sidder i babystol, jo bedre.

• Lena L
    Lena L Tilmeldt:
    jan 2012

#24   24. feb 2012 I den alder vil nogle gerne op og se. det behøver man dog ikke nødvendigvis en fremadvendt stol til. Også begynder seperatiosnangsten at vise sit grimme fjæs omkring 8-9 måneders alderen.

• #25   24. feb 2012 Lena,
    ja, og Vito ligger kun når han sover. Han står og går helt, kan dog til nød sidde. men at ligge??? Det forfærdeligt!

Men sådan er det nu når man er ude at køre - så må man ligge lidt ned!..

• Lena L
    Lena L Tilmeldt:
    jan 2012

#26   24. feb 2012 ACS

det er = underholdning til ham i bilen. Når de skriger så gælder alle kneb.

• #27   24. feb 2012 Nej de sidder ikk forkert - de er begge over 70 cm. små er de nu ikk - 8kg er god størrelse smiley

• #28   24. feb 2012 og købe nye er ikk lige hvad vi bare lige kan gøre smiley

• #29   25. feb 2012 Lena,
    han brokker sig bare når selen spændes smiley

Kiki,
    men alle børn på den alder er jo 70 cm, så det skal stolen kunne passe til smiley
    Og de er jo ikke ligefrem for brede.

• #30   25. feb 2012 Vi havde også store problemer med Oskar, da han var i den alder. Han ville bare ikke sidde i autostolen og han skreg og skreg. Efter et par uger, hvor moren havde siddet på bagsædet med ham, havde han accepteret det og vi kunne køre normalt igen.

Vi brugte babystolen til han blev 14 mdr. og der var ingen problemer i den sidste lange periode.

Så giv det en chance og se om ikke de acceptere det, da babystolen er langt sikre end en fremadvendt autostol.

• #31   25. feb 2012 vi prøver noget helt andet - så håber det virker

• #32   26. feb 2012 Ellers så kan den stol vi købte anbefales smiley Altså hvor den er bagudvendt indtil 9 mdr, men den er større og de sidder bedre i den, synes vi i hvert fald Malthe gjorde smiley
    Men det kræver self. os at man så køber endnu en stol til når de vejer mere end det stolen siger (kan ikke lige huske hvad kg det er) men som nr. 3 har vi købt recaro nu, og den kan jo bruges helt til 12 års alderen og den sidder han perfekt i, og den sidder os godt i vores bil smiley

Kommentér på:
Åhhh de autostole :(

Annonce