hvor skal jeg spørge om hjælp? {{forumTopicSubject}}
så er den gal med mig igen. nu sidder jeg simpelthen her med tårer op og ned af kinderne igen. denne gang KAN jeg ikke klare den selv.
historien er:
sidste år lige før jul opdagede jeg at jeg var gravid med karen, faderen ville IKKE have et barn, så jeg flyttede. jeg fandt et lille hus til leje som egentlig er for dyrt, men jeg kunne bare ikke holde tanken om en 2 værelses ud da jeg er LAND pige så det gør en ting og jeg har en hund som jeg ALDRIG I LIVET vil af med.
nå, men 2 huse havde jeg at vælge imennem. det ene var simpelthen så utæt at det halve kunne være nok, så det blev nej tak. det andet hus burde også have fået alle alarmklokker til at ringe, men jeg valgte at tro og håbe det bedste.
det skulle jeg aldrig have gjort. for det hus her fejler ALT.følgende problemer har jeg haft siden 15 februar:
hul i taget.
utætte rør
nyt hul i taget
røgforgiftning som følge af forkert opsat brændeovn
varmvands bholder defekt
vandskade på 1 sal
og her den værste. skimmelsvamp
søndag som jeg skulle have karen onsdag ville jeg sætte barnesengen op i soveværelset og opdager at bag kommode og madres til karens seng er der helt grønt at skimmel. mandag morgen kontakter jeg teknisk forvaltning på kommunen og min udlejer.
vi flyttede min seng op i stuen for ikke at skulle sove i det.
de har gjort alverdens kunster for at få det væk, men intet hjælper. ved ikke hvorfor. men det korte af det lange er at nu er det 3½ måned dette har stået på.
igår var her så en for at tage prøver der nede for at se om der stadig var skimmel. ja det var der. så bad jeg ham (for egen regning) tage prøver i resten af huset og huset er ikke egnet som bolig med børn.
nå tænkte jeg, så må jeg simpelthen spørge om hjælp på kommunen, så det gjorde jeg idag og svaret jeg fik var : ja der skal du da ud fra. held og lykke med at finde en anden bolig. og så tænkte jeg tak for pis og spurgte hende igen om hun havde hørt mig rigtigt, jeg bor i det hus med et SPÆDBARN. det havde hun og ønskde mig igen god jagt. sundhedsplejesken. samme svar. teknisk forvaltning sender sagen til embedslægen så jeg kan gøres fri af de 3 måneders opsigelse. altså PT den bedste hjælp.
jeg håber på et mirakel i lokalavisen tirsdag. jeg aner ikke hvor jeg skal søge hjælp`?
maj 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Babyer: 1 Emner: 33 Svar: 282
har du prøvet at google ledige steder og hvor skal det evt være ?
ja kommune er altså ikke menneskelige i sådanne situationer,desværre.
jun 2008
Følger: 65 Følgere: 64 Babyer: 1 Emner: 206 Svar: 3.445
Øv øv hvor lyder det bare træls hvor i landet bor du ?
Ring til den lokale boligforening og forklar dem - som sagt slipper man også forr sådanne ting når man bor i en lejlighed eller rækkehus .
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 35 Svar: 964
Hvor bor du henne? Og hvor langt vil du flytte for at bo ordentligt? Ved godt det ikke er ideelt at flytte med en lillebitte, men der er ikke andet at gøre end at komme væk fra det hus så hurtigt som muligt.
mar 2008
Følger: 12 Følgere: 10 Babyer: 1 Emner: 134 Svar: 647
og det er altså ikke fordi jeg er kræsen, jeg har kun 3 krav, det skal være nordjylland. jeg vil have min hund med. og det skal være sundhedsmessigt forsvarligt!
mit "problem" er at det hus her ligger SÅ perfekt efter min mening. nærmeste naboer er en mark med skotsk højlands kvæg og jeg elsker simpelthen at sidde oppe på kontoret og kigge ud på dem. jeg elsker at der er den dejlige have min hund kan forlyste sig i, og de menneskelige naboer er simpelthen så søde og rare. de fleste af dem er pensionister så de er så venlige både med hensyn til karen og min hund. det bliver træsl at sige farvel til. og jeg kan næsten ikke ture med tanken om at skulle i beton byggeri. ikke at der er noget galt i det, men jeg er så bange for om jeg kan trives der.
jun 2008
Følger: 65 Følgere: 64 Babyer: 1 Emner: 206 Svar: 3.445
Vi bor i rækkehus hos vejen byggeselvskab, det ligger super godt i et stille område med legeplads og det hele.
Jeg vil også gerne på landet igen, men det her er i hvert fald meget anderledes end højhus og lign, for det ku jeg bare ikke leve med ;s
Desuden har vi en dejlig baghave hvor vores hund boltre sig ;D
Kan godt forstå du gerne vil blive i huset pga beliggende hed osv,
mar 2008
jeg ved godt kommunen ikke kan trylle noget frem, men det var bare så fortvivlende en besked at få der nede. jeg er ikke lige den der står der og "nagger dem" hver og hver anden dag. jeg undgår dem helst helt.
jeg er fuld ud klar over at det er mine egne bevidste valg der har bragt mig i denne situation, men jeg havde håbet at de på en eller anden måde kunne hjælpe os. det havde jeg. måske er det naivt, men det er sådan det er.
mar 2008
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 35 Svar: 964
Anna F. Hun har lejet sig ind så det er ikke sådan at hun har købt et hus og nu har problemer. De problemer hun har kunne du også sagtens have i dit rækkehus. Forskellen er nok bare at hendes udlejer er et røvhul.
jul 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 41 Svar: 1.163
jul 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Babyer: 1 Emner: 72 Svar: 859
synes du skal kontakte din advokat .
Jeg har prøvet det samme og kontaktede min advokat og han ordnede det hele så min udlejere skulle betale mit depositum tilbage og vi fandt en ny lejlighed .
jul 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Babyer: 1 Emner: 72 Svar: 859
http://www.bolig1.dk/Lejebolig.aspx?regionId=13&adtypeId=-1&husleje=5000&zipCodeId=-1
mar 2008
jeg har allerede kontaktet nogle stykker
min udlejer er åbenbart på ferie i spanien, men har bedt mig møde ham angående det hele når han kommer hjem. så får vi jo se hvad han har at sige.
mar 2008
Følger: 15 Følgere: 14 Babyer: 2 Emner: 17 Svar: 697
hvor skal jeg spørge om hjælp?