{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.545 visninger | Oprettet:

Debat : enebarn . {{forumTopicSubject}}

Ja , jeg har på det sidste vendt og drejet det oppe i hovedet om vi skulle have flere .
En fra mødregruppen kiggede så chokeret på mig - som om jeg begik en dødssynd bare ved at nævne det smiley
Jeggle ved bare ikke om jeg har lyst ? Jeg elsker min lille Emmentaler over alt i verden ,ingen tvivl om det . Jeg har bare ikk behov for flere . Det muligt det ændre sig men jeg tvivler .

Hvad er jeres holdning ?

- ingen hakkerier og tal pænt smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rep af vaskemaskine 600 kr.
  • Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.
  • 2 times rengøring i dag senest 17:00 500 kr.
  • Jeg skal bruge en låsesmed til et skab 400 kr.
  • Ca 20 kvm væg med standhaftig tapet 2.500 kr.
  • Gummimåtter, bundmåtter, hjulkapsler, stålfælge med dæk. 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Debat : enebarn .
  • #1   7. apr 2012 Det optimale i min verden er at få de børn man har overskud og lyst til. Om det så er 1 eller 5 er irrelevant. Hellere én for lidt end en for meget, hvis man ka sige det sådan smiley

• #2   7. apr 2012 jeg har aldrig selv prøvet at være enebarn, og kan derfor ikke sætte mig ordentligt ind i det. jeg har selv to halvsøstre og en hel bror. og jeg vil aldrig nogensinde være foruden mine søskende. jeg vil selv vælge at få flere børn, hvis det var mig smiley ..

• #3   7. apr 2012 Jeg har også verdens dejligste lillebror som jeg aldrig ville undvære . Men hånden på hjertet , så er Emma rigeligt for mig .
    Der er masser af fordele ved at kun for en , ligesom der er masser af fordele ved flere smiley

• #4   7. apr 2012 Jeg bliver så skide irriteret når folk siger: EEEEEEJ det er da synd hvis hun/han skal være enebarn!!!!

Gu det da ej, de har aldrig prøvet andet.

Inden vi blev enige om nummer to her, gik jeg goså med tanken om enebarn. Synes vi har sådan et dejligt forhold og hun er jo den bedste i verden, der er jo ikke noget barn der når hende til sokkeholderne. Hun har en god alder nu hvor hun kan så meget og hun kan tage med alle steder og i forlystelser osv. Økonomisk bliver det noget mere presset når nummer to kommer til verden, så kan hun ikke få så meget som hun gør nu osv osv..

MEN jeg blev egoistisk og tænkte at jeg rigtig gerne ville opleve at sætte et lille liv i verden igen og Emma glæder sig så meget til at blive storesøster, så jeg er ikke i tvivl om at jeg har taget den rigtige beslutning om at få en til.

Men derudover synes jeg det er helt op til folk selv om de vil have 1-2-3-4-5-6 børn .)

• #5   7. apr 2012 Jeg er opvoksede som enebarn og har godt kunne savne at have søskende. Så jeg har været helt sikker på at når jeg engang skulle have børn skulle det være min to.. Og syntes også børn lære noget ved at have søskende som at dele og hjælpe hinanden. Ikke sagt at enebørn ikke gør det..

Og har i dag som voksen også kontakt til mine søskende og det betyder rigtig meget.

• #6   7. apr 2012 Jeg er helt enig med T D at man skal få det antal børn man har
    Overskud og lyst til.

• #7   7. apr 2012 Præcis line , det jo ikk tortur smiley

Line a : jeg kan godt se der er en masse fordele , men ja . Det er selvfølgelig heller ikk aktuelt lige nu .

• #8   7. apr 2012 Jeg synes på ingen måde det er synd at være enebarn og kan sagtens følge dine tanker. Tænkte selv sådan inden vi fik nr 2.
    Synes som mange skriver at man skal få de børn man har lyst og overskud til.

• #9   7. apr 2012 Enig med TD & mor til guldklumpen smiley

Herhjemme er vi begge enige om vi kun ska ha den ene som er i min mavse smiley

• #10   7. apr 2012 Årh Lena , tak for svaret . Er glad for at hører det sagtens kan lade sig gøre uden man ødelægger barnet ! smiley

• #11   7. apr 2012 at andre får enebørn har jeg intet imod, det er jo helt op til den enkelte familie ;o)
    jeg har altid sagt at jeg ikke skulle have enebarn, jeg sagde førhen at jeg skulle have et lige antal, 2 eller 4 børn hvilket manden var med på ;o) vi hældte dog mest til 4 børn ;o)
    men nu har vi 2, og jeg er egentligt godt tilfreds ;o)
    der er mange der spørger om vi skal have flere, og vi må være dem svar skyldige, for helt ærligt ved vi det ikke, på en måde er der noget der siger os begge at det måske ikke ville være så skidt med 3, men alligevel ikke, graviditet er meget hårdt for mig og min krop, så det frister på ingen måder, men der er bare ikke nogen af os der er sikre på hvad vi vil, så nu lader vi det stå hen i det uvisse, og så håber vi tiden giver os svar ;o) dog er 4 lagt helt på hylden, max 1 mere og så er det slut, men den ene dag vil jeg meget gerne have en mere, den næste er jeg helt færdig med det baby ræs..

• #12   7. apr 2012 Ditte : præcis sådan jeg har det. Det skifter hele tiden men efterhånden hælder negres mest til enebarn .

• #13   7. apr 2012 nu har jeg 3 der ligger ret tæt, har så altid ville have mange børn, så enebarn har aldrig været på tale her smiley men vi stopper så også her ved de 3 også især når de er så tæt, så skulle nr 4 komme om nogle år og det sys jeg også er noget underligt noget (altså i mit hovede, så intet forkert i andre føler for det smiley

men tror nu ikke enebørn er mere forskruede end andre børn hehe detr ligger jo i bund og grund i selve opdragelsen. smiley altså om de blir sådan nogle egotrippere der ikke vil dele osv:)

• #14   7. apr 2012 Er enig med de fleste om at man vælger da helt selv hvor mange små pus man kunne tænke sig om det er et eller fem er op til en selv og sin partner...
    Jeg har da i en lang periode ikke ville have børn pga jeg har haft en del problemer med mit hjerte og var bange for det var arveligt og ville ikke udsætte et lille væsen for det som jeg selv har oplevet også skal man jo også finde den helt rigtige til at få et eller flere børn med...
    Der kan jo være en grund til man kun ønsker et barn som man ikke skal stå omverden til ansvar overfor og specielt dem som spørg hvornår nr 2 er på vej eller han skal da ikke være enebarn...
    Men forstår godt du har nok i din lille pige Emma smiley

• #15   7. apr 2012 Jeg tænker også økonomisk . Hold nu fast vi kunne sidde trygt og godt , komme ud og opleve mange ting , rejse langt og længe , hvis vi kun havde Emma .

Omvendt har mine forældre kørt Europa tyndt med min bror og jeg , hunden og vampingvognen ,
    Vi gik i hjemmesyede ens joggingsæt ALLE 4 ! smiley
    Og vi var lykkelige ,,

• #16   7. apr 2012 Det måske også noget med de mange kg jeg tog på , en meget traumatisk fødsel og en fødselsdeprissiom . Men ja , for nu er Emma mere end rigeligt smiley

Er glad for der ikk bliver kigget skævt hvis man kun vil have et barn smiley

• #17   7. apr 2012 Fru Nøhr - tror det kommer helt an på hvilke forventninger man har til livet og hvad man evt gerne vil opleve smiley

• #18   7. apr 2012 LP : tak , den bar go at ha i baghovedet smiley

• #19   7. apr 2012 Har ikk læst alle's svar så her er mit ud fra din start smiley

Ud fra hvad du var igennem forstår jeg dig fuldt ud !!!

Men altså der er sku da ingen skam i at være enebarn eller noget.. det er da noget være fis at sige det er syndt osv.

• #20   7. apr 2012 Jeg er vokset op som enebarn indtil jeg blev ti år og jeg elskede at være KUN mig.. Skulle aldrig dele og havde min mor helt for mig selv, da jeg blev ti år fik min mor en kæreste som havde to piger hvor af den ene var hjemmeboende. Hun var 13 år. Jeg synes det var fedt at få en søster og vi havde rigtig mange gode timer sammen smiley
    Men når jeg kigger på mine 4 børn og ser hvor meget glæde de har af hinanden, så er jeg rigtig glad for at ha fået mere end 1 smiley

• Nanna Marie
    Nanna Marie Tilmeldt:
    dec 2011

Følger: 1 Emner: 20 Svar: 340
    #21   7. apr 2012 Min mor er enebarn, og nu hvor min mormor efterhånden er 85, så er hun faktisk enormt ked af, at være enebarn... Når min mormor dør, har hun ingen hun kan dele sorgen med, udover hendes børn, men der er jo forskel på at miste en mor og en mormor...

UDOVER DET, har hun ellers haft en god opvækst, kan jeg fornemme på hende.. smiley

• #22   7. apr 2012 Jeg har ikke læst alle indlæg..

Men jeg er/var selv enebarn til jeg var 14 år, og jeg må ærligt indrømme at jeg elskede det.. idag har jeg dog en lillebror som snart runder de 5, og jeg vil selvfølgelig ikke have været ham foruden, men jeg synes at det var en meget stor omvæltning at skulle dele sin mor så sent, nu hvor jeg var vandt til at have hende for mig selv og alt hendes opmærksomhed..

jeg synes det er helt op til folk selv hvorvidt de vil have enebørn eller ikke, men synes dog også at der ikke skal være for mange år imellem, såfremt at man vælger at skulle have mere end en..

• #23   7. apr 2012 Inden jeg overhovedet fik børn, var jeg da slet ikke i tvivl om, at jeg skulle have minimum 2 børn.
    Nu er Liam 2½ år, og jeg slap for godt et år siden ud af det dårlige forhold jeg var i med hans far, og jeg har 99,9% sikkert bestemt, at jeg ikke skal have flere børn.

Der er flere faktorer der spiller ind i min beslutning:
    1: der er ikke lige nogen mulig kandidat til at være faderen (ja ja jeg kan selvfølgelg falde over ham på vej ud af døren i morgen) og jeg har efter mit sidste forhold overhovedet ikke lyst til, at involvere mig i et forhold foreløbigt.
    2: jeg er 33, og skulle jeg (meget usansynligt) komme i et nyt forhold indenfor overskuelig fremtid, så skal jeg altså ikke "bare lige" blive gravid i løbet af kort tid. Jeg skal være fuldstændig tryg ved fyren og i forholdet. Så begynder alderen at spille ind, for jeg har personligt ikke lyst til, at blive mor som 38 - 39 årig til barn nr. to med far nr. to
    Den største faktor for min beslutning er dog, at Liam er et barn med specielle behov bl.a. pga. for tidlig fødsel, og han "kræver" meget, og efter min opfattelse vil det ikke være rimeligt overfor hverken ham, eller barn nr. to, at få nr. to, fordi det vil give mindre tid og plads til hans specielle behov.

Så selvom jeg for bare 5 år siden var fuldt ud overbevist om, at jeg skulle have flere børn, så har jeg det godt med, at have taget beslutningen om, at Liam altså bliver enebarn.

• #24   7. apr 2012 min mand vil rigtig gerne have flere børn for han elsker børn men jeg har ikke lyst ikke lige pt jeg ikke kommet mig helt ovenpå min fødsel også emma blevet så stor så vi ude over alt det med flaske rengøring osv.og sover på eget værelses og spiser som os (får morgen og nat flaske) og har fået 6 tænder og været syg af dem osv jeg syntes ikke jeg har lyst og gå det hele igennem igen ved ikk om det for jeg en ego men det hårdt selvom jeg for igenting i verden ville undvære min datter men når der så er hende og en lille ny så skal man lære alt for ny igen og det har jeg ikke lyst til...

men tro da helt klart børn der ene børn har det ligeså godt som flere børn de har jo ikk prøvede og være flere børn, og de får jo en masse opmærksomhed osv

• #26   8. apr 2012 Min far er enebarn og har aldrig lidt under det - som barn! Han siger selv, at han aldrig har manglet legekammerater eller lignende, men at han har savnet søskende MEGET som voksen - specielt efter min farmor og farfar blev syge.

For 15-20 år siden begyndte min farfar at blive dement, og min farmor stod med det hele selv. For at aflaste hende var min far nede og besøge dem hver eneste dag. I 2001 dør min farfar. Nogle år senere begynder min farmor at blive dement. Det udvikler sig pludselig meget hurtigt - og nu er min far endnu mere bundet af at skulle besøge hende hver dag. Hendes verden bryder sammen, hvis de skal på ferie eller lignende. Heldigvis har jeg to brødre,og vi har kunnet hjælpe meget, når mine forældre ikke har kunnet - men det er langt at skulle køre 40 km hver vej, hver dag, i de perioder, hvor mine forældre var på ferie.

I december 2010 dør min farmor, og min far står igen alene med hele læsset. Plus at han ikke har nogle søskende at mindes dem sammen med. Som sagt har han aldrig manglet søskende som barn, men han fraråder på det kraftigste at man lader sit barn være enebarn,fordi det er/kan blive så hårdt senere hen. Faktisk er han meget bekymret og ked af, at min nevø bliver enebarn - så meget at han håber min bror og svigerinde forsøger at adoptere.. smiley

Jeg forstår godt, at man kan ha sine tvivl pga. hård graviditet, fødsel osv... Men jeg kan ikke ignorere min fars oplevelser, så jeg er fast besluttet på at jeg skal ha minimum 2 børn..

• #27   8. apr 2012 I min fars tilfælde har det betydet 20 år, hvor Han har været bundet af at skulle besøge dem hver evig eneste dag.. Det har været så hårdt og stressende for ham - heldigvis er han sund og rask, ellers ved jeg sgu ikke, hvad de sku ha gjort smiley

• #28   8. apr 2012 Man skal kun få de børn som man har lyst/overskud til... Vi har fået 3 børn fordi det har jeg/vi overskud til og lysten var stor.

Jeg har selvfølgelig også haft i tankerne at jeg selv kommer fra en søskende flok med to størrebrødre som jeg har haft stor glæde som barn men meget meget størrre som voksen. Og manden min er ud af en flok på 5.

Min mor er enebarn og det har været meget hårdt da hun mistede først min mormor til kræft og efterfølgende min morfar som dødede af "sorg"

Jeg vil dog aldrig få flere børn end jeg virkelig ønskede mig af hele mit hjerte og manden med...Aldrig få dem fordi andre mener at man skal eller udelukkende pga af søskende..

Men hvis man i forvejen har lysten til en mere gør det kun viljen større at kunne give sit barn en søskende smiley

Synes det blev lidt roddet men står med det ene ben ud af døren på vej til Nice.

• #29   8. apr 2012 Fru Nørh - Har ikke læst de andre indlæg, men kan fuldt ud forstå dig. Både manden og jeg svor at vi ikke skulle have flere børn, efter den første. Og vi var begge fuldt afklaret med det, og ingen af os gik i tanker om nr. 2.

Jeg syntes det er fint kun at have 1 barn, og kun at ønske 1 barn. For mig betød det ikke noget hvad andre mente om det, selvom vi ofte fik besked på at vi da også skulle have nr. 2. Deres ønske ikke vores.

Det skal måske lige nævnes at jeg så blev gravid ved et uheld, på p-piller. Og først der begyndte vi at overveje tanken om barn nr. 2. Hvilket ikke var særlig nemt i starten, for det var faktisk et kæmpe chok for os begge at vi skulle have flere børn.

Tag det som det kommer, og se hvad fremtiden bringer. Måske en dag i får lyst til at få et til, ellers så har i jo et barn som i kan prise jer lykkelige over.

• #30   8. apr 2012 Jeg kan blive så sur på folk, som får det til at lyde som om man er syg i roen hvis man kun vil have 1 barn !! Jeg syntes det er så fedt at du holder på 1, hvis dit overskud ikke er til flere smiley Det ville da være langt værre, hvis man bare avlede og intet overskud havde til nogen af sine børn smiley

• #32   8. apr 2012 Tak for alle svarende , og ikke mindst den pæne tone damer smiley

Jeg tog en go snak med Jacob og vi blev enige om at jeg indtil videre får sat en hormonspiral op .

Men jeg forstår ikke det er synd kun at få en ? Eller usundt for den sags skyld . Jeg tror sagtens man igennem opdragelse og prægning kan lærer et barn hvad det kunne have lært af at have en bror eller søster .

For hvad med dem der KUN kan få en ? Skal men så lade være med at få nogen ?

smiley

• #33   8. apr 2012 Jeg er ene barn og min dreng skal have en søsken, vis vi kan smiley

Jeg synde at det er lidt hårdt i min voksen alder at være ene om at være der i min forældres skilsmisse, kunne godt tænke mig der var en søsken der kunne hjælpe mig. Det samme gælder når de dør eller skal flytte på plejehjem, besøg dem når de bliver gamle..

Ja så de selviske grunde flere besøg til mig forhåbenlig og flere børne børn.. smiley

• #34   8. apr 2012 Fru Nøhr: Som flere skriver, så betyder det ikke så meget når børnene er små, men ofte synes enebørn at det er trist når de så bliver ældre og der ikke er nogen at dele minder osv med.

• #36   8. apr 2012 Det bar lidt sjovt , jeg var meget skruk indti Emma blev 4 mdr og så gik det helt og aldeles i sig selv .

Jeg får nok hug nu men jeg ved simpelthen ikk om jeg orker endnu en graviditet og endnu et spædbarn . Emma er efterhånden blevet mere selvstændig og hvilken frihed !

Jeg har aldrig kunne forstå folk synes helt små babyer er SÅ fantastiske . Jeg syns hun er meget mere fantastisk nu hvor hun gir igen osv smiley

Forstå mig nu ret, Emma var også sød som baby , men det der med de er så hjælpeløse og fylder så meget . Det slet ikke mig smiley

• #38   8. apr 2012 Fru Nøhr: Selvfølgelig skal man ikke droppe at få børn, fordi man kun kan få et. Men jeg synes det er tankevækkende, at f.eks. i min fars tilfælde vil han hellere ha at min bror og svigerinde adopterer en til, for at min nevø ik skal stå med læsset selv. Det er forældrene desværre ikke meget for - så vi to andre må støtte og hjælpe min nevø så godt vi kan, hvis der bliver "problemer", når de bliver ældre. Og så er jeg altså glad for, at jeg er 12 år yngre end min bror, så vi ikke bliver "gamle" samtidig smiley

• #40   8. apr 2012 Jeg kender ikke til at være enebarn eller være ensom fordi man har en lille familie...

Jeg har det bedste forhold til mine søskende og jeg ville aldrig kunne lade være med at vise Viktor den kærlighed der er mellem søskende, i hvert fald den kærlighed vi har til hinanden... Jeg har to søskende en der er 3 år yngre og en der er 9 år yngre end mig og jeg er ikke i tvivl om hvem jeg har haft mest glæde af.. Det er først her de sidste hvor min yngste søster er blevet voksen at vi begynder at nyde hinanden igen, ellers har der været en periode hvor jeg var voksen og hun var barn og pisse irriterende smiley så derfor vil jeg ikke vælge at mit barn skal være ene barn eller at der skal for mange år i mellem søskende.. Men heldigvis er vi alle så forskellige med hensyn til vores valg i livet og gudske lov for det!

• #41   8. apr 2012 folk har mange holdninger om den slags.

Jeg synes der er en klar tendens til at man skal have flere børn, og de skal ligge ret tæt.. og den forstår jeg ikke helt.

Jo, jeg er hammerskruk, men pt ønsker jeg ikke flere børn, jeg ser helst at Vito bliver 4-5 år, før der kommer en til.

Jeg synes man skal falde op og ned på alle de gode meninger og råd folk kommer med.
    Han er en skøn dreng, jeg elsker ham højt. Han er sjov og vidunderlig, og jeg elsker at gå herhemme. Fødslen var fed (det gjorde jeg gerne igen omgående!!) og han har været et ret nemt barn.

jeg er 100% overbevist om at der kommer flere børn, men ikke de næste par år.

Jeg er sikker på at Emma kan vokse op som et helt og lykkeligt mennekse, uden søskende.

• #42   8. apr 2012 Det eneste jeg vil mene I bør kigge på, er netværket.

Som nogle nævner kan hun ende med at stå alene som voksen. Men så kan søskendebørn, og nære venner og veninder jo være som søskende for hende smiley

• #45   9. apr 2012 Jeg er ret sikker på Emma vil få meget med hendes kusiner at gøre , og bar flere tætte veninder med børn smiley

Jo mere jeg overvejer det, jo sikre bliver jeg . Som en anden skrev , det nemmere at fortryde man ikke fik en end at fortryde man gjorde.

• #47   9. apr 2012 Nej , jeg tror umiddelbart vi holder os til lille Emma smiley

• #49   9. apr 2012 Enig med Tania.

Ting ændrer sig. smiley
    Min kæreste var også overbevist da Dex var i den alder, om at vi ikke skulle have flere fordi det jo var så hårdt.
    Nu er drengen snart 2 og han har skiftet mening maaaange gange siden. smiley

Synes det er fint du står fast og sådan. Men giv dig selv lov til at skifte mening, hvis det er sådan det går. smiley
    Var selv enebarn i et godt stykke tid (min søster flyttede ud) og hold op jeg elskede det! Jeg plagede dog et par gang, om de ikke "pleeease!" ville lave en lillebror.
    Men jeg havde det godt som enebarn i den tid. smiley

• #51   9. apr 2012 Der er heller intet der bliver klippet eller lignende smiley

• #52   9. apr 2012 Super. smiley

Kommentér på:
Debat : enebarn .

Annonce