1.308 visninger
|
Oprettet:
Hidsig barn :0( {{forumTopicSubject}}
Mike er næsten 15 mdr og har altid haft temperament men her de sidste 14 dage er han blevet meget hidsigt og hver gang f.eks. bare hans legetøj driller smider hans sig på gulvet og græder/skriger og fægter med arme og ben. Er dette noget nogle af jer kloge mennesker har erfaringer med? Og gode råd til hvordan jeg kan hjælpe ham igennem denne hidsighed fase...
dec 2009
Følger: 18 Følgere: 17 Emner: 69 Svar: 1.415
Nu er hun blevet go til at komme og spørge om hjælp
jun 2008
Følger: 47 Følgere: 47 Emner: 476 Svar: 3.476
Det er nok bare en fase, men andre gange kan det godt være alt andet end "normalt"
Følger: 19 Følgere: 18 Babyer: 1 Emner: 167 Svar: 1.732
Men ja jeg syntes da også selv det var pinligt, men det var jeg ligeglad med var simpelthen blevet så træt af hendes opførsel når vi var ude at handle for hun havde gjort det mange gange.
apr 2010
Følger: 11 Følgere: 10 Emner: 40 Svar: 911
Det som er med disse situationer, som når legesagerne eksempelvis driller, det udløser oprigtige frustrationer hos din søn. Han er oprigtig ked af at legesagerne ikke vil som han gerne vil have det, og han reagerer som han gør fordi hans hjerne er for umoden til at gøre andet end at blive ked af det og frustreret.
Du skal støtte ham ved at være til rådighed, og vise forståelse. Sæt dig ved siden af ham og tilbyd ham din hjælp. Det er netop det som børn i den alder har brug for, da de ikke selv kan finde ud af at komme ud over situationen uden støtte, netop fordi deres hjerner er så umodne.
Lov mig ikke at sende ham væk eller selv blive vred.
Det vil din søn sletter ikke kunne rumme eller forstå.
jan 2012
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 7 Svar: 938
Lige præcis! Jeg tror nogen gange godt, at man kan være tilbøjelig til at glemme, at de kun har været i den her verden i et par år eller mindre.
Det er ikke lang tid!
Jeg er helt enig med dig. Der er en grund til det de gør - de viser det bare ikke som os ved at snakke fint osv osv. for det er de slet ikke i stand til.
Hidsig barn :0(