{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
911 visninger | Oprettet:

spise selv?? {{forumTopicSubject}}

hvornår begynder de små at spise selv??? altså hvornår kan de tage rugbrødshapsere med fingrene og putte dem i munden, spise med ske, spise med gaffel selv... ikke bare det med at give dem et stykke brød eller et stykke frugt og så havner det måske i munden, mere hvornår de reelt begyndte at få deres mad ind i munden selv og spise det uden hjælp...

melissa er 7 mdr og har den sidste måneds tid eller lidt mere, ofte fået noget mad i form af kiks, brød eller lignende i hånden, men hun flår det mest i 100 stykker rundt i hele køkkenet, så jeg tænkte bare hvornår det begynder at blive til noget istedet for bare rod og tidsfordriv???

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  spise selv??
  • #1   12. apr 2012 8-9 måneder siger vores sundhedsplejerske smiley

• #2   12. apr 2012 Ca 9-12 mdr begynder de smiley men min søn fik også kiks, frugt og diverse spiselige ting som var / er børnevenlige men det blev også splittet i atomer men der kom også lidt i munden smiley Nu er han 11 mdr og spiser selv med fingerne - han er stadigvæk ikke så interesseret i skeen men gaflen er spændende...

• #3   12. apr 2012 Vito har spist selv siden han var ca. 6 mdr gammel, og lærte at bide og tygge.

Dengang røg der ca 60-70>% af maden på gulvet, for munden var svær at ramme.

Nu er han 9 mdr. og stort set al maden kommer ind i munden, det er kun når han er mæt, at det ryger på gulvet, og han er så småt begyndt at bruge pincetgreb og ikke kun smadre det inde i hele hånden.

Vi er også begyndt meget meget i det små at bruge gaffel. Hvor jeg kommer maden på gaflen, og han selv stikker den i munden og tager det af smiley

• #4   12. apr 2012 Mike begyndte selv at spise da han var 9 mdr og han er nu næsten 15 mdr. Og er ikke interesseret i ske eller gaffel da det går for langsomt :0)

• #5   12. apr 2012 ok så har jeg ikke travlt ;o) kan slet ikke huske med marcus, synes altid han har spist selv med ske og gaffel he he

• #6   12. apr 2012 ifølge eller hvis man bruger, baby-led Weaning (BLW) , ja jeg kopiere lige :

* (nu giver det mening at . )Sundhedsstyrelsen anbefaler fuldamning/MME de første 6 mdr.

En normal, rask 6 mdr. gammel baby er i stand til at sidde oprejst, samle små stykker af mad op, føre det op til munden og spise det.

Babyer vil begynde at føre mad op til munden når de udviklingsmæssigt er klar til det, og når deres immunforsvar og fordøjelsessystem kan klare fast føde og når de fysisk er i stand til at putte mad i munden. Det sker normalt omkring 6 mdrs. alderen.

Kommentér på:
spise selv??

Annonce