min svigermor er et monster {{forumTopicSubject}}
jeg troede aldrig det her skulle ske
vores datter har en periode, hvor hun bare intet vil, når vi når efter 5 om eftermiddagen, er min mand på arbejde, og er derfor alene med hende, men mit overskud er ik ret stort pga, kvalme opkast og ondt i maven pga graviditet. igår blev den 2 inden hun gik i seng og op igen halv 6 og i dag startede hun så kl 16 med at skrige og vil intet nåh nu kan min krop så ik mere, jeg ha gået 2 timer op og ned af gulve,t og ringer til min mand, han kan ik komme hjem, da han sidder på kontor idag, men kunne da ringe til sin mor, for det kunne være hun ville hjælp. hun er normal en kæmpe støtte og vi er rigtig glade for, den hjælp hun har givet. vi har tit kommet med kage blomster og købt 7 dags ophold til hende, i jesperhus hun går op i blomster. hun kommer så og ser lidt halv sur ud ,men kl er os mange, men da jeg ik kan mere bryder jeg sammen og siger jeg ik orker mere idag, da jeg har det skidt og hun tager hende så, og går ud og pakker min datter
i bilen jeg går selvfølgelig med ud men om hun ik bare tager hende lukker døren og siger nu går du ind og tænker på om det ik, var en god ide med abort når du ik, en gang kan klare et barn, jeg har aldrig været så ked sur og skuffet
. vi bor til leje ved hende og jeg nævnte at jeg havde overvejet og spørge min mand om vi ik kunne flytte, der sket en masse de 8 år vi har boet her som jeg helst bare vil glemme, men hverdag bliver mindet om ved at gå her hjemme, og så kigger hun kold på mig og siger jeg sys virkelig du ska,l slappe af og ta dig sammen.
jeg mundlam, jeg ved bare mit barn aldrig kommer til og blive passet derover mere uanset hvad
undskyld skulle lige ud med
nov 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 2 Emner: 89 Svar: 1.240
Lyder da også helt vildt hvis din datter ikke har sovet mere end 3½ time i nat - hvor meget har hun så sover i løbet af dagen Hun må da være helt ødelagt det lilel pigebarn tænker jeg. Hun har ikke ondt / skidt eller noget siden hun ikke sover mere?
Tænker måske tænder kan drille, det kan virkelig ødelægge søvnen.
jul 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Babyer: 3 Emner: 36 Svar: 641
Hvor langt er du henne ?
Og bare fordi man har det dårligt pga en graviditet skal man altså ikke vælge abort. Har selv en datter på 3, en engle søn og en bette på vej, så jeg har da også nogle dage hvor jeg er nødt til at bede min mor eller svigermor tage over.
Hvor gammel er din datter ? og har du prøvet evt at sætte jer på sofaen og hygge eller læse en bog sammen? nogen gange er man nødt til at "overse" at de virker umulige, og bare prøve at hygge med dem, eller finde ud af problemet en løsning ad gangen.
Det kan også være at hun har brug for du skære igennem og siger nu er det nok, nu hører du efter.
nov 2009
Hvad jeg kan se udfra profil, så er hun knap 7 måneder.
dec 2011
Følger: 1 Følgere: 8 Babyer: 1 Emner: 135 Svar: 484
Det kan hun da ikke tillade sig, hun kan jo bare sige nej hvis hun ikke vil hjælpe ellers skal hun bare klappe kaje..!! Nogle gange er det bare svært at overskue det hele, er selv gravid og ved at tingene i nogle perioder bare er lidt hård og ynkeligt...
Jeg synes at du skal tage en snak med din mand om det men også med din svigermor og fortælle hende at det er noget der sårede dig meget og at hun jo ikke var tvunget til at træde til og hjælpe hvis det irriterede hende så meget. Synes ikke at du skal lade din mand tage snakken med hende for så bliver der et dumt anstregt forhold imellem jer..
apr 2012
Følger: 1 Emner: 75 Svar: 477
nov 2009
apr 2012
nov 2009
apr 2012
nov 2009
apr 2012
nov 2010
Følger: 18 Følgere: 17 Babyer: 1 Emner: 22 Svar: 367
jul 2010
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 73 Svar: 1.735
mar 2010
Følger: 12 Følgere: 12 Babyer: 2 Emner: 236 Svar: 1.763
Mon ikke hun har været rigtig træt og så fået sagt noget, som inderst inde ikke mente ? Hvem ved - det kan endda være at hun selv er rigtig ked af at have slynget det ud, efter at have tænkt lidt over hvad hun egentlig fik sagt ?
Vil også lige sige at du skal huske at tænke over, at en graviditet som regl ikke bliver nemmere med tiden. Jeg har selv en søn på 3 og jeg døjer med alt hvad man næsten kan døje med under en graviditet, meget svær bækkenløsning (så jeg nogen dage slet ikke kan gå) Jeg bløder hver eneste dag, grundet plukveer og fordi min moderkage ligger forkert, mit blodtryk er for højt - falder og stiger ofte, så jeg besvimer og er utilpas næsten konstant. Derudover er Oliver inde i en periode, hvor han ikke vil sove om natten, dvs. jeg får MAX 3 timers søvn, hver eneste nat !! Jeg passer ham ALENE hjemme hver dag, på nær de få timer han er i BH (10-14) da min kæreste først kommer hjem kl 19, grundet hans arbejde.
Jeg har fået Oliver passet 1 gang - 1 gang, fordi jeg var indlagt på sygehuset og hentede ham bestemt med det samme jeg kom hjem !! Fordi jeg ikke får børn, for at andre skal passe dem. Uanset hvor skidt tilpas jeg er/var i starten af graviditeten pga. konstant opkast - uanset virkelig hvad skal han ikke passes og da slet ikke fordi at VI har valgt at få et barn mere. Kan ikke lade være med at tænke på, som *Dina* også nævner, at din datter altså kun er 7 mdr ... 2 børn gør næppe det hele nemmere ...
okt 2010
Følger: 12 Følgere: 12 Emner: 123 Svar: 958
alle kan squ have det a hælvede til gravid eller ej og må spørge om hjælp at det i dette tilfælde er fordi hun er gravid hun har det rigtigt skidt gør det da på ingen måde forkert. jeg har da også fået min søn passet da jeg var syg med opkast osv. fordi han var ved og få tænder, så jeg havde ikke det overskud.¨til og være en glad morsom aktiverede ham så det squ da bedre man beder om hjælp
mht til din sviger mor så syntes jeg hun en gimpe men for at i ikke skal komme på kant da det ikke vil gavne nogen!har jeg prøvet. så når du lige er faldet ned så spørg hende hva hun lige tænkte på da hun spyttede det ud.
og hvis i ikke i føler jer tilpas i den lejlighed så flyt nu inden hunbliver ældre hellere bo et sted hvor man føler sig tilpas end et sted hvorman ikke har det godt, det kan børnene mærke
bare min mening
nov 2011
Følger: 1 Emner: 63 Svar: 1.458
mar 2010
mar 2010
Ja 4 timer, hjælper jo så narda - da jeg ikke selv bestemmer hvornår jeg besvimer osv Desværre, det sker bare fuldstændig uanmeldt ...
Ja folk er forskellige, jeg kan sku da heller ikke være den mor jeg gerne ville for Oliver, fordi jeg netop ikke kan rende med ham på legepladsen osv. konstant ... men jeg er her for ham og kunne aldrig drømme om at sende ham væk ... Men ja som du selv siger folk er jo forskellige ..
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
Mon ikke svigermor har tænkt højt, fordi hun synes det er lidt en skam at I er blevet gravide så tidligt, og at det nu går ud over jeres datter, i forhold til at du ikke magter hene?..
mar 2010
jun 2011
Følger: 5 Følgere: 5 Emner: 2 Svar: 15
sep 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 5 Svar: 454
dec 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 80 Svar: 2.416
Jeg har lige været gravid og havde da til tider nogle virkelig møg dage, uden overskud. Men har gjort alt(hvad jeg magtede) for at det ikke skulle gå ud over vores store datter på 2½ år.
Syntes ikke din svigermors kommentar var iorden, men igen så står hun meget tæt på jer og for mig lyder det som om hun ser "alt", så måske hun er frustreret over situationen, tænker jeg lidt.
Håber i får styr på tingene, så i igen kan være glade og nyde familie livet:)
mar 2010
mar 2010
mar 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 323 Svar: 2.341
jeg har ikke læst alle indlæg men vores datter er 10 mdr
hun ved få tænder og der kun kommet 7 frem.
men hun blir pylder- vil ikke spise så meget vil ikke selv lege bare være ved mig. vil ikke rigtig sove.
så jeg gik til læge og han sagde der ikke var noget galt i bruge panodil til natten vis hun havde meget for hun har brug for søvn så de dage tænders frembrud står på der får hun panodil til sove på
også går der et 3 dage så det over ..
men vis du skal give panodil så snak med din læge om hvor mange ml du må give af gangen .
så har jeg altid mine sutter og sutteflakser i køleskabet så får hun en kold sut tit for det hjælper osse med noget kold og så får hun en mundfuld kold vand...
¨håber det hjælper for for det hårdt uden søvn
feb 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Babyer: 1 Emner: 32 Svar: 435
Jeg kan ikke lade være med at tænke, hvordan det ville have lydt, hvis TS havde haft oprettet en tråd noget tidligere om, at hun var helt udkørt fordi hendes datter var træt og ikke havde sovet pga. tænder, og TS selv var ved at være så udkørt pga. kvalme osv. og hun så var ved at gå ud af sit gode skind.??????
Så tror jeg ikke der havde været mangel på medfølende kommentarer om, at det kan være hårdt osv. og der ville sikkert også komme forslag om, at hun skulle prøve at få nogen til at komme og hjælpe sig.
MEN fordi hun "tillader" sig at komme af med sine frustrationer over svigermors ret upassende kommentar, ja så skal man straks dømmes på den måde.
nov 2011
Mon ikke svigermoderen har andre observationer med i den udtalelse som hun kom med... -Ikke at jeg synes det er okay at sige sådan noget, men tror de skal sætte sig ned og snakke om det, da jeg synes svigermoderen har ret i det ikk hjælper at flygte fra et hus pga minder i den situation osv...
dec 2011
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 455
Mine drenge er 4 og 5 år og der er præcis 51 uger imellem dem, jeg blev altså gravid da min store dreng var 3 måneder.. Så jeg VED hvor hårdt det er!
Jeg vil dog sige at jeg synes du skal slå koldt vand i blodet også måske finde en løsning på din træthed, hvad med en middagslur, når datteren sover? Også lad bare hjemme flyde - det har jeg aldrig gået op i, når alt har været på spidsen.. Det hjælper at få sovet og det giver overskud til at ordne hjemmet, når man er udhvilet.. Det vil give dig mere overskud til både din datter og alle dine pligter..
Desuden så lyder din svigermor ikke som et monster, men de ting hun har sagt er at gå over grænsen, men som en anden skriv hun er måske selv træt og har ikke overskud til at være "reservemor", når I har brug for hende... Min svigermor er slem, så her kan jeg tale lidt med om det, men det er på en helt anden facon...
nov 2010
Følger: 18 Følgere: 17 Babyer: 1 Emner: 22 Svar: 367
nov 2009
Linda - Mor til Oliver + prinsessen i maven 28+ .:
Til gengæld vil jeg nok sige det er lidt uansvarligt det du gør, at tilbringe så mange timer alene med din søn, velvidende du kan besvime når som helst... ikke skide smart i mine øjne, jeg ville nok forlænge hans timer i BH så jeg kunne få hvillet mere i løbet af dagen, kunne være det kunne få bedre styr på kroppen, så du kunne holde resten af dagen uden at gå og besvime. Et barn på 3 år kan ikke være tjent med at se sin mor gå i gulvet og ikke være til at få kontakt med...
Så syntes helt ærligt du skal vare dine dømmende indlæg.
nov 2009
Ville jo så selvfølgelig nok gå endnu hårdere til BH ang. det med han bliver bidt, hvs han skulle være der flere timer, eller få ham flyttet til en anden. Så han ikke skal være endnu flere timer dernede, når han ikke er glad for det.
nov 2011
nov 2011
nov 2011
nov 2011
Jeg er hverken helt eller andet, jeg ser bare på det på en anden måde..
nov 2009
Der er STOR forskel på at have brug for hjælp EN DAG, fordi man simpelthen er blevet for udkørt, end at man bare "henkaster" barnet til pasning i tide og utide efter godtbefindende...
Så Dina, syntes din tolkning mellem linier faktisk er grov, at du tager det som hun ikke magter sit barn - det er EN DAG, og du får det til at lyde som om det er hverdagskost...
Syntes tværtimod at det er det mest fornuftige hun har gjort - da hendes egne sanser og reaktionsevne er godt og grundigt svækkede efter sådan et par døgn, oveni hun har det skidt.
jul 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 1 Emner: 88 Svar: 1.198
apr 2012
min datter er blvet passet 2 gange før i går. en gang da vi skulle til bryllup og en gang da vi bare havde en hygge dag min sviger mor hjælper meget men i den forstand at vi bygger om og hun så både hjælper med det og når hun er her tager hun lige så tit vores datter. har snakket med min sviger mor og det var bestemt ik det hun mente men hun havde bare en dårlig dag.
jeg må indrømme jeg faktisk ik har den store lyst til at være her jeg er ny og så bliver dømt som en ualmindelig dårlig og uansvarlig mor. jeg har sovet små 4 timer på 36 timer og kaster op mellem 7 og 15 gange om dagen og igår var jeg meget meget træt kastede op lige så snart jeg havde hende på armen da hun sparkede fordi hun var gal og ked. men jeg forsøgte trods alt hvad jeg kunne inden jeg bad om hjælp
men jeg må sige jeg meget trist og blive dømt herinde ingen kender mig
håber dem der svinede mig til er kommet af med deres vrede og galle og nu har en bedre dag
mar 2010
mar 2010
dec 2008
nov 2009
Hvis nu du havde læst det hele jeg skrev til dig, så ville dit indlæg være gangke overflødigt...!!!
Skrevet: 24-04-2012 09:36:22
Linda - Mor til Oliver + prinsessen i maven 28+ .:
Ville jo så selvfølgelig nok gå endnu hårdere til BH ang. det med han bliver bidt, hvs han skulle være der flere timer, eller få ham flyttet til en anden. Så han ikke skal være endnu flere timer dernede, når han ikke er glad for det.
mar 2010
Han skal ikke være flere timer i BH FØR der er fundet et andet sted til ham !!!!!!
nov 2009
mar 2010
Lige nu kan jeg intet andet gøre, end at vente til der bliver en ledig plads. Da jeg da selvfølgelig har det pisse dårligt med overhovedet at sende ham afsted - sådan er jeg da sikker på at langt de fleste forældre ville tænke ... og heldigvis for det da
apr 2012
nov 2009
Kom BAGEFTER i tanke om at det jo var dig der havde problemer med de børn nede i BH der bider, og derfor skrev jeg at jeg jo i så fald ville gå endnu hårdere til dem dernede, eller få fundet et andet sted. SÅ HAN IKKE SKAL VÆRE FLERE TIMER DERNEDE, NÅR HAN IKKE ER GLAD FOR DET.
Men ja, var det mig ville jeg nok have arbejdet hårdere / startet tidligere (kan ikke huske hvor længe det med bideriet har stået på) på at finde en løsning, så han trives i hans daginstituation, så det forhåbentligt allerede var bragt i orden. Så han kunne være der lidt flere timer om dagen, så der var mulighed for at få hvilet ordentligt, og graviditetsproblemerne forhåbentligt ville aftage lidt, så der ikke ville komme de besvimelser.
dec 2008
mar 2010
Du får det jo nærmest til at lyde (igen uden du aner en skid om det) som om at det er dagligt at jeg besvimer ... det er det absolut ikke !! Oliver har heldigvis "kun" oplevet det 2 gange ... Lægen siger at det intet hjælper på det, at jeg slapper af osv. det eneste der højst sansynligt får det til at forsvinde, er når jeg har født !!
Jeg har haft snakken mht. BH oppe flere gange derover, hvor de har lovet mig guld og grønne skove osv. men intet er tilsyneladende sket (har jeg IGÅR erfaret!!) - det er det jeg kan reagere og handle udfra !!
Og det er også blevet gjort !!
nov 2009
mar 2010
nov 2009
Og syntes det er en ganske dårlig håndtering af tingene nede i den BH. Og dejligt at høre at du i nu er gået videre med det
mar 2010
jul 2008
Når det så er sagt, så vil jeg som andre har foreslået, prøve med panodil junior, og så gjorde vi det at vi lagde sutter i køleskabet i dagtimerne, og havde nogle sutter hvor man kunne få vand ind i suttehovedet, så det gjorde vi, tørrede dem rigtig godt af på ydersiden så vi var sikre på der ikke var vand uden på, (så sutten ikke satte sig fast på hendes tunge) og så lå der altid 2-3 sutter i fryseren, som hun fik om natten hvis hun vågnede for smerte pga tænder
Et generelt råd er at kølige ting virker lindrende på gummerne, hvis hun er glad for at putte en bestemt ting i munden så køl den evt af i køleskabet når hun sover til middag og sover om aften/nat man kan også købe forskellige dråber til gummerne på apoteket men hvis du vil have de bedste råd til lindring så prøv at snakke med din læge eller sundhedsplejerske, de er bedst kvalificerede til hvad du må give dit barn når hun har så ondt for tænder, eller finde ud af om det evt har en helt anden årsag
apr 2012
min datter er ik til sut flaske eller bidering hvilket gør det møg svært jeg må indrømme jeg ik tænkte på panodil igår hvilket jo selvfølgelig nok havde hjulpet på det.
de der ting man kan købe virker de
sep 2008
apr 2012
det er der vist bestemt ik skrevet der skrevet at jeg følte i stemplede mig intet andet dette ser jeg ik som at blive svinet til og syntes vi skal det her lægge alle har sagt hvad de mener og det er fair og alle tråde er saå vidt jeg kan se løst
sep 2008
det skrev du så det var bare derfor jeg sagde det:)
jul 2008
Må indrømme om alle de ting der kan købes hjælper, det ved jeg ikke, da min datter elsker sin sut og altid har gjort det så her har det ikke været så slemt (altså ikke efter vi fandt det trick) ;O)
Men som jeg skrev før, bliver du i tvivl så kontakt læge eller sundhedsplejerske de ved om nogen hvad du kan gøre
apr 2012
apr 2012
vores sq har vi kun set en gang på snart 7 mdr. hun kommer igen omkring den første maj
jul 2008
Og ellers er der jo altid lægen hvis ikke sp´s råd hjælper ;O)
jul 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 1 Emner: 88 Svar: 1.198
min svigermor er et monster