{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.141 visninger | Oprettet:

lisbeth h
lisbeth h
Følger: 1 Emner: 75 Svar: 477

grød hvor meget {{forumTopicSubject}}

jeg føler ik at min datter spiser nok hun er 7 mdr i morgen og får grød med frugt o´sv i 5 gange om dagen men er bare ik sikker på hun får nok hvergang men hun virker ik sulten før om natten tænker så om det hun får ik mætter nok hun får hirse og ris grød da det ik giver hende forstoppelse og en gang til middag får hun øllebrød hjemmelavet

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  grød hvor meget
  • lisbeth h
    lisbeth h Tilmeldt:
    apr 2012

#2   2. maj 2012 hun får ingen mælk overhovedet ud over det hun får i glas den enegang hun får er midt på natten den ville jeg gerne ha væk da hun har kunen sove igennem udenproblemer før men hun lægger sig først til at sove efter hun har spist der midt på natten lige nu ser det sådan her ud

kl 03
    kl 6.30
    kl 11
    kl 15
    og kl 19

• lisbeth h
    lisbeth h Tilmeldt:
    apr 2012

#4   2. maj 2012 jeps hun nægter flakse uanset mærke sut mm og har gjort det siden hun var 5 mdr så hun får kun grød og æske det får hun af glas men det er bare ik nok med mælk i glas om natten desværre har forsøgt og lade hende lægge gi hende en flaske selvom hun ik gider normalt hurtigt ta hende op gi hende 120 mælk og så i seng men nej grød og så sover hun igen

• lisbeth h
    lisbeth h Tilmeldt:
    apr 2012

#5   2. maj 2012 har snakket med sp og det eneste hun siger er bare at jeg skal putte de antal ske fulde mme i hendes grød som vil svare til 400 ml hun får skam væske nok men det er bare vand hun drikker jo ca 500 ml selv og så det der er i hendes grød jeg kan jo ik tvinge hende til at ta en flake hun har nægtet og gør det stadig hun skriger og skriger indtil du fjerner flasken igen. får fik hun kun mad 4 gange om dagen men hun får hun os om natten hvilket jeg ik sys er særlig fedt hverken for mig eller hende for hun er jo træt men lige så snart hun har spist sover hun jo igen. hun vejer ik ret meget i forvejen

ved heller ik om hende potioner er for små og det er derfor hun melder sig så ofte hvor mange gram spiser jeres ca

• lisbeth h
    lisbeth h Tilmeldt:
    apr 2012

#6   2. maj 2012 vores datter er ik kommet så langt endnu at hun får hapser endnu har fået det er par gange.

men laver det af 70 ml vand og så noget oveni og hun spiser op så min mistænke er at hun melder sig så ofte da hun ik bliver ordenlig mæt de andre gange så ville høre hvor meget i laver af gangen og hvad jeres vejer

• #7   2. maj 2012 Grød fem gange om dagen lyder voldsomt og specielt at hun skal spise det om natte... Ville give hende hapser til frokost og kartofler og grøntsager til aften...

• #8   2. maj 2012 Jeg tror som Dinamutti at hun spiser sig mæt om natten og derfor ikke spiser ordentligt om natten. Hun burde ikke have behov for at spise om natten, så du bliver nok nød til at tage en kold tyrker.

Clara er 7 måneder i morgen og hun får minimum 600 ml. MME om dagen. Så får hun havregrød til morgen, frugtmos eller rugbrødshapsere om eftermiddagen og grøntsagsmos af en art om aftenen. Derudover får hun tre flasker ca. 200.

• #9   2. maj 2012 Hov.... Derfor hun ikke spiser ordentligt om dagen.

• lisbeth h
    lisbeth h Tilmeldt:
    apr 2012

#10   2. maj 2012 min tanke var jo at jeg lave måltiderne for små og hun derfor vågnede om natten og ville ha mad kunne jo godt tænke mig den hed morgen mad kl 6 og frugt kl 9.30 og øllebrød kl 13 frugt kl 16.30 og aftensmad kl 19.00 må prøve og køre det ind. men hvad pokker gør jeg indtil det er kørt ind jeg tænker hvis hun vågner i nat og jeg skalskære i gennem og ik gi hende mad hvad skal jeg så aflede hende med

• lisbeth h
    lisbeth h Tilmeldt:
    apr 2012

#11   2. maj 2012 hun får jo

nu grød med svesker kl 03

kl 6.30 risgrød med frugt
    kl 11 lidt rugbrød med leverpostej (3-5 bider) og derfetr øllebrød med grønsagsmos, eller makrel, leverpostej mm
    kl 15 får hun risgrød med grønsager med kød
    og kl 19 får hun speltgrød med vores mad blendet med i

tænker bare at potioner er for små

• #12   2. maj 2012 Et glas vand. Du bliver nok nød til. at være hård og sige ingen mad, det er slut. Også må i tage kampen.

• #13   2. maj 2012 Hvad tide bliver hun puttet... Tænker at rykke aftemsmaden til17.30 og så prøve med en flaske inden sovetid Så burde hun kunne sove igennem

• lisbeth h
    lisbeth h Tilmeldt:
    apr 2012

#14   2. maj 2012 ja må jo prøve har nok bare været for god af mig for sys jo ik hun så stor og er bange for hun ik får nok at spise hun bruger kun 62 i tøj

• #15   2. maj 2012 maya brugte også kun 62 dengang og lægerne afdeling hun var fin, lå lidt under men ikke noget de bekymrede sig for:-) så klø på... Skal nok tage hvad hun vil ha

• #16   2. maj 2012 Vores dag ser sådan ud:
    6.30 - havregrød af 0,5 dl gryn og 1 dl mme og så 3 skefulde frugtmos
    7.45-9.30 - formiddagslur
    10.00 200 ml. Mme
    11.30 rugbrødshapsere opblødt i vand og grød m. Frugtmos
    12.00-14.00 middagslur
    14.00 200 ml mme
    15.30 youghurt m. Banan og sveskemos
    17.30 vores aftensmad
    18.30-6.00 sover han uden mad.

Det lyder til at I har fået en rigtig dårlig rytme hvor I har fået byttet rundt på dag og nat. Jeg ville nok tage en sej tørn der hedder ingen grød om natten

• #17   2. maj 2012 Nåhr ja Jonathan er 7 mdr. vejer 11 kg og er 73 cm. lang

• #18   2. maj 2012 Clara er 71 lang og vejer 9 kilo, bruger en 74 i det meste tøj. smiley

• lisbeth h
    lisbeth h Tilmeldt:
    apr 2012

#19   2. maj 2012 problemet er jo at hun nægter flasken har fået tjekket øre hals og skiftet str i sut anden sutte flake intet hjælper hun går i seng kl 20

• #20   2. maj 2012 Så giv hende det af kop istedet.

• lisbeth h
    lisbeth h Tilmeldt:
    apr 2012

#21   2. maj 2012 vil bestemt prøve jeres råd

• #22   2. maj 2012 hun behøver da ikke bruge flaske hvis tøsen ikke vil hvorfor i alverden skulle hun da tvinges til det nu, det synes jeg godt nok vil være fjollet....

jeg tror du skulle til at indføre andet mad end bare grød, grød og grød, hun er stor nok til rugbrød, kartoffelmos med grøntsager og kød, youghurt, alt hvad du selv ville proppe i munden kan hun også spise, måske skal det moses lidt, men så gør du det, og hvis hun drikker godt med vand eller rigtig mælk i et glas, så er det da bare super, ja ja 400 ml mme rigtigt nok, eller jern, i dit tilfælde ville jeg da bare give jern i dråbe form..

melissa havde også store problemer med hård mave osv af noget mad, men da hun begyndte at få meget forskelligt, meget grønt og rugbrød, skal jeg love dig det går godt ;o) hun er lige blevet 8 mdr, og spiser som os hele dagen og så får hun sin putteflaske til natten med 135 ml mme..

okay din datter spiser om natten, det kan jeg godt forstå du gerne vil have stoppet ;O) men der er du nok nødt til at tage en uges hårdt arbejde, nægte hende mad om natten og så laver hun selv vanen om og spiser mere om dagen, og i takt med hun får andet mere fyldigt mad hjælper det jo også rigtigt meget...

og så ellers held og lykke med den hårde uge, og de nye madvaner, og igen, jeg synes bestemt ikke du skal tvinge hende til en flaske!!!!

• #23   2. maj 2012 Syntes nu heller ikke at du skal tvinge hende til en flaske.

• #24   2. maj 2012 Var nu mere for at give hende noget at kunne sove igennem på, men nej selvfølgelig skal hun ikke tvinges.., prøv med lidt tungere mad så tror jeg det kommer af sig selv

• #25   3. maj 2012
    Jeg vil lige starte med at sige at jeg ikke syntes at der lyder SÅ voldsomt! Agnes stoppede med at blive ammet da hun var 6 måneder, fra den ene dag til den anden, fordi hun bed mig..

Hun har ALDRIG fået flaske, men begyndte at drikke mme kold af en kop i stedet,. Vores dag så sådan her ud da hun var 7 måneder:

6.30 - havregrød, evt med frugtmos, og mme af kop
    9.00 - frugt og mme af kop
    11.00 - Rugbrøds hapsere og grød, og mme af kop
    15.00 - grød med frugt og vand af kop
    17.15 - karoffelmos med f.eks. broccoli, mme af kop og frugtmos til dessert

Hun sov igennem fra 17.30-6.00 smiley

• #26   3. maj 2012
    Agnes fik også yougurt engang i mellem, i stedet for grød smiley da hun var 7-8 måneder spiste hun det samme som os:)

• lisbeth h
    lisbeth h Tilmeldt:
    apr 2012

#27   3. maj 2012 prøvede jeres råd dog ik det med flasken. og hun sov igennem efter og ha fået det jeg vil kalde et mega mål til jeg har igår og idag forsøgt med hapser men hun aner jo ik hvad hun skal med dem hun lader dem lægge i munden til de er helt blød og gør i stykker og så synker hun det. er så bange for at hun får det galt i halsen skal jeg bare forsætte

• #28   3. maj 2012 bitte småstykker de skal jo lige finde ud af hvad det er... Synes du stille og roligt skal fortsætte hvis hun ikke bliver ked og afvisende overfor det

• #29   4. maj 2012 lisbeth H: din datter skal nok lære det med rugbrød osv.. ellers giv hende rugbrød i stave i stedet for små hapser, så kan hun sutte dem i smadder og indtager så det hun har gjort til grød. griner... jeg var også meget nervøs i starten med min datter, men hun klarede det super godt alt sammen smiley

• #30   4. maj 2012 Det med at opbløde det i munden er jo lige præcis det hun skal. smiley Clara tygge og sutter stykkerne til de er grød også sluger hun det bagefter.

Kommentér på:
grød hvor meget

Annonce