{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.308 visninger | Oprettet:

Det der med barsel {{forumTopicSubject}}

Ja ved ikke hvor jeg snart mere skal lede smiley

Jeg mangler info vedr barsel, regler, længde osv..
Jeg er sat til d. 5/9-12, jeg er funktionæransat, men uden overenskomst, dog "køre" min arb.plads efter overenskomstreglerne. Jeg vil få fuld løn under hele min barsel, MEN, hvor langt tid har jeg ret til? Det hedder jo ikke bare et år kan jg forstå, noget med 4 uger er tvungen, så kan man yderligere få er det 12 eller 14 uger, og derovnei noget med 32 uger.. men kan ikke finde noget nogen steder, hverken på nettet eller i nogle af alle de bøger og pjecer jeg har fået fra læge/jm..

Nogle der ved hvor evt på nettet der er en god udførlig forklaring om hvordan det hele forholder sig? Jeg ønsker jo selvfølgelig at få så lang en barsel som muligt med min lille baby, inden arbejdslivet og institutionslivet starter igen smiley

Håber der sidder en der kan hjælpe smiley tak..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rep af vaskemaskine 600 kr.
  • Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.
  • 2 times rengøring i dag senest 17:00 500 kr.
  • Jeg skal bruge en låsesmed til et skab 400 kr.
  • Ca 20 kvm væg med standhaftig tapet 2.500 kr.
  • Gummimåtter, bundmåtter, hjulkapsler, stålfælge med dæk. 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Det der med barsel
  • #3   7. maj 2012 de fleste holder vist 50 ugers barsel. Altså 4 uger før forventet fødsel. Så de 14 uger og så 32 uger som man kan dele med manden. det i alt må give 50 uger, lige knap et år smiley

• #4   7. maj 2012 (link fjernet)

• #5   7. maj 2012 For at vide præcis hvor mange uger du får fuld løn så er det nødvendigt at vide under præcia hvilken overenskomst du arbejder under, nogle få har ret til fuld løn hele vejen, men andre har ret til f.eks 14 eller 24 uger ( f.eks sygeplejersker og pædagoger )

• #6   7. maj 2012 lønnen kan jeg ikke forklare dig, men fra den dag man føder, har man 46 uger. De 32 af ugerne er fleksible og kan deles med ens mand/partner.
    Og man går oftest på barsel, 4 uger før termin.

Men de 46 uger starter fra fødslen. Så føder du ti dage over termin, får du teoretisk ti dages ekstra barsel. Føder du derimod ti dage før termin, mister du teoretisk ti dages barsel.

• Moaren
    Moaren Tilmeldt:
    dec 2011

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 455
    #7   7. maj 2012 Jeg er pædagog, men har samme vilkår som en funktionær når vi taler barsel. Jeg har ret til 14 uger med fuld løn under barslen. Herefter har faren og moren 32 uger, som kan deles mellem dem, dog er de 6 uger øremærket moren og 6 uger øremærket faren. Sådan som min overenskomst er sammensat får jeg løn i 26 uger efter fødslen, med løn. Vælger jeg længere barsel er det uden løn, altså på barselsdagpenge.

• #8   7. maj 2012 Okay. Har kigget lidt på linket. Og fandt lidt under borger.dk. Det er også så jeg har list at gå ud fra. For vi er som skrevet ikke med i en desideret overenskomst, men handler ud fra dele af den. Men ved firmaet indbetaler til en barselsfond.

Tak for hjælpen tøser smiley

Kommentér på:
Det der med barsel

Annonce