{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.122 visninger | Oprettet:

jeg søger... {{forumTopicSubject}}

andre forældre der har et barn, som er født med en blødning i hjernen...

Min søn er født med en lille blødning i hjernen og vi fik at vide at ca. hvert 4. barn er født med sådan en blødning så vil bare hører om der skulle være nogle herinde?

Og hvis der er, hvordan går det med jeres små poder?

Har I kunne mærke en konsekvens af den blødning?

Min supermand klarer sig bare godt og følger sin udvikling, vi har kun fået ros, men jeg kan alligevel ikke lade være med at frygte lidt for fremtiden, til trods for at lægerne siger at det skal jeg ikke...

her ikke turde google og læse om det, er bange for at det skal sætte griller i mit hoved, så det holder jeg migfra...

Men kunne være rart at skrive lidt med andre forældre der måske haroplevet lidt det samme som vi har..

god dag:)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  jeg søger...
  • #1   31. maj 2012 Hvordan opdagede de han havde den blødning. Jeg har aldrig hørt om det før, så syntes da det lidt vildt, hvis hver 4 barn fødes med det.

Men hvor er det dejligt han bare klarer sig så godt smiley

• #2   31. maj 2012 vi fik at vide at hver fjerde barn der fødes vaginalt , fødes med en lille blødning..Men jeg fik akut kejsernit, men de mener at fordi han havde lagt fast så læne, så kunne det være derfor, men et direkte svar får vi aldrig. Han havde også en væske ansamling udenpå hovedet, fordi han hovedhavde kørt mod mit bækken...

Da han var omkring 10 timer gammel, synes jeg han sitrede og troede han frøs..men det blev ved og jeg ilkaldte en sygeplejeske, der sagde at sådan kunne han se ud når han var sulten, men det kunne jeg bare ikke forstå, for jeg havde ammet ham i 2 timer der, så hun tjekkede hansblodsukker(tages som en hælprøve).

den skulle være over 2,5, men var kun på 1,4..så udover min amning, så kulle han så have lidt MME ved siden af, for at få hans blodsukker op og så skulle de tage hans blodsukker hver anden time,for at se om tallet gik op..

Det gjorde det desværre ikke og sidst på natten, fik vi at vide at han skulle tilses af en bærnelæge den næste dag fra Randers.

Den morgen blev vi forberedt på, at vi nok skulle til Randers børneafd. hvis det viste sig han skulle have antibiotika. en blodprøve havde vist at hans infektionstal var højt og de må ikke give antibiotika i Horsens.

De mente det kunne være fordi han var født i grøn fostervand.

Lægen undersøgte ham,lagde sonde og venflon i armen og han blev kørt til Randers i ambulance og vimåtte først komme en time efter..

da vi kom til Neo i Randers og så Felix i en lille vugge og vi blev bedt om at indlogere os på "hotellet"..Men så blev vi kaldt op på neo, fordi de havde set ham krampe...

lægen mente det sad i hans hoved og han blev scannet - der fandt de ikke noget.

så krampede han igen natten over og de var bange for minigitis, hjernehindebetændelse osv. Men det blev afvist af en fin rygmarvsprøve.

de scannede igen og fandt en lille blødning. Den skulle så bekræftes af en MR scanning, men der kunne de, heldigvis, ikke se den.

så blødning gav kramper og kramperne gav det lave blodsukker..

Men alt endte ihvertfald lykkeligt for vi om hjem fra Neo da Felix var 6 dage gammel, hvor jeg ammede fuldt, hans væske i kroppen var væk, blodsukke rnormalt og frisk dreng..

men en blødning kan have konsekvenser enten motorisk, tale eller indlæring... vi er ovre det motoriske, for det mestre han perfekt, men kan ikke lade være med at tænke på fremtiden og derfor kunne det være dejligt at snakke med andre forældre om det...

Felix' historie er også derfor jeg er sådan imod at man bliver sendt så tidligt hjem efter fødslen, var vi blevet sendt hjem, så havde jeg aldrig selv opdaget kramperne(fordi de var så små og ikke voldsomme) og hvad kunne der så være sket?!

Jeg vil ikke skræmme nogen, men det er også noget man kan være opmærksom på...

han er min supermand:)Og vi håber kun på at den blødning ingen betydning vil have for hans liv...

• #3   31. maj 2012 pu ha for en omgang i var igennnem.. Kan godt forstå du er nervøs, det må virkelig have været en voldsom oplevelse..

Men mon ikke han nok skal klare sig rigtig godt, når han allerede nu viser så gode tegn smiley

• #4   1. jun 2012 ork jo:) Ja, det var en hård uge med en rutschebane af følelser...

Kommentér på:
jeg søger...

Annonce