{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.029 visninger | Oprettet:

Hjææælp.. få baby til at sove selv...... {{forumTopicSubject}}

Har en lille dreng på 2.5 mdr. Han kan kun falde i søvn med mit bryst i munden og indimellem virker det også at svøbe ham i dynen. Han sover imellem hans far og jeg hver nat så er det jo nemt når han lige skal ha en nattår. men er begyndt at gå mere og mere på flaske nu og vil gerne overgå helt til flasken inden længe da amninngen ikke fungere optimalt. men hvordan pokker skal det kunne lade sig gøre når han kun vil falde i søvn med mit bryst i munden. de gange vi får ham til at sove i dynen vågner han efter 30-45 minutter og så kan vi iike få ham til at sove igen, resultere i meget overtræt baby. og sjældent han sover før 23-24 stykker smiley manden og jeg savner at ha en alene aften indimellem hvor vi kan sidde og snakke og en glad veludhvilet baby der ville sove ved fx 19-20 stykker så han ikke blev så overtræt. men hvordan pokker skal vi bære os ad? synes vi har prøvet alt og vi er trætte.. vil så gerne ha han kan sove selv så jeg også kan få lagt amningen helt på hylden og han evt kunne passes ude en aften så vi kunne hygge os... han er en sund og rask dreng med fin vægt. hjææælp smiley


Andre forumemner med "Hjææælp få baby"

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjææælp.. få baby til at sove selv......
  • #1   7. jun 2012 Er godt klar over vi nok har givet ham dårlig vane med han har fået lov og falde i søvn ved brystet. men hvordan skal vi lige få brudt den dårlige cirkel igen?

  • #2   7. jun 2012 sådan en dreng havde jeg også.. jeg sad på sofaen med ham mange nætter, fordi han kun sov i mine arme..
    Han er nu 6 måneder og sover igennem!
    Det kom helt af sig selv..! smiley
    det var en hård start at være vågen så meget, men jeg tror han havde brug for det.
    Da vi var til 5mdr's tjek, sagde lægen at jeg bare skulle lægge ham på eget værelse og så skulle jeg se.. og ganske rigtigt, 2. nat på eget værelse sov han igennem!
    og ellers så spørg din sp smiley
    Min havde rigtig mange gode råd omkring søvn, jeg benyttede mig bare aldrig af dem.. (dumme mig!)


  • #3   7. jun 2012 Guldklumperne : Hvorfor er det sådan en dårlig vane at ens baby ligger sammen med sin mor og far ? De kloge siger jo at man ikke kan give dem dårlige vaner når de er under 1 år gammel .......

    Malthe vores den ældste sov aldrig sammen med os i sengen medmindre han var syg ....... og han fik flaske ! Mikkel er nu knap 4 mrd og sover da ved siden af mig om natten og bliver ammet ! Jeg er ret sikker på at det hele handler om TRYGHED ! De første 3 mrd sker der så meget for sådan en lille baby og deres hjerne udvikler sig med lyntes hast !

    Hvis jeg var dig : Ville jeg først og fremmest lære ham at falde i søvn selv i liften eller hvad i bruger om dagen..... og så lig ham fra dig når han har fået mad :0) giv ham sutten ! Hvorofor fungere din ammning ikke ???



  • #4   7. jun 2012 Hvis jeg samligner med Malthe og Mikkel har jeg en meget mere tilfreds baby netop fordi han får al den tryghed om natten han har brug for og allerede nu sover han faktisk bedre end sin storbror fordi han får lov til at sove ved siden af mig !

    Mikkel kan så sagtens selv falde i søvn om dagen og om aften ..... og jeg siger ikke at man skal have sin børn liggende i sengen hos sig til de er 1 år gamle men de første par mrd sker der altså ikke noget ved ! Mikkel skal snart ha sit eget værelse og sove derinde selv men det er altså babyer og de har brug for meget tryghed smiley


  • #7   7. jun 2012 (link fjernet)

  • #8   7. jun 2012 Nu anbefaler man jo faktisk at spædbørn ligger ved mor og far indtil 6 mdr, da de har brug for den tryghed..



  • #10   7. jun 2012
    Ja, men i starten synes jeg da klart det må være trygest for en baby at ligge hos sin mor ..


  • #11   7. jun 2012 Anna : Er enig !

  • #12   7. jun 2012
    Vores lille dreng, har ligesom sin søster, sovet mellem os fra han blev født til han blev 4 måneder, han er nu blevet lagt på værelse med sin søster smiley

    Vi døjede også med at han i en periode kun ville sove hos os, og vi SKULLE gå rundt med ham, men det er heldigvis gået over, og det bliver nemmere og nemmere at putte ham smiley I dag fik han bare lige et bad, en nat tår og så blev han lagt i seng, (kl. 19.15) og han bliver puttet der hver dag, men det er først kommet her de sidste 14 dage, og han har kun sovet på værelse i en uge, .. Så vågner han omkring kl 23 for at få mad igen, og kl. 02, og kl. 05 smiley Sådan kører det stort set hver nat, og han er ALDRIG vågen, men siger lige skrig, får mad og bliver så lagt i seng igen, uden at åbne øjnene smiley

    Jeg tror blot at det er en fase, og ville prøve at give ham flasken, ligge ham lidt ved de bryst, og når han så sov, ville jeg ligge ham fra mig smiley Sådan har vi trænet herhjemme, - mad, trøstning, og så i seng .. Han er nu også begyndt at kunne ligge sig til at sove at sig selv, men det kræver tid, og jeg tror ikke man kan tvinge dem til noget :=)

    Vi går meget op i at give ham al den tryghed vi overhovedet kan, og hvis det betyder at vi skal sidde med ham, han skal sove hos os, eller vi skal gå rundt med ham, så er det sådan det er, for det var det vi gjorde med vores datter og hun har sovet igennem hver nat, fra hun var 6 måneder, og har altid lagt sig pænt til at sove smiley

    Og jeg kan godt forstå dig, de første nætter var hårde uden ham hos mig, men SKØNT at vi havde alene tid, og man kunne sove helt i ro (uden snorken, bevægelser osv.) smiley Så her nyder vi det, og jeg kan også godt se at det er træls at han ikke kan passes, men han er jo ikke så gammel endnu, så giv det lidt tid, eller få ham passet et par timer om formiddagen efter han har fået mad, det gjorde vi i dag, og så tog vi ud og fik brunch smiley Jeg gav mad inden vi tog afsted, og med det samme vi kom hjem smiley


Kommentér på:
Hjææælp.. få baby til at sove selv......

Annonce