{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjem fra Sygehuset
  • #1   16. jun 2012 vi brugte/bruger Easy lift og er virkelig glad for vores, har prøvet at sætte ham i autostolen på meget korte ture men han skriger hver gang han sidder i den... så her bruger vi easy lift med stor glæde...

  • #2   16. jun 2012 Det med de 20 min holder ikke. Vi fik af vide 1 time og ja hallo vi har 1 times kørsel hjem fra sygehuset.

  • #3   16. jun 2012 Vi brugte autostol og spurgte børnelægen til råds, da vi skulle hjem og fordi vi havde fået at vide det var max 30 min. ad gangen.. Og vi havde altså lige en times kørsel hjem..

    Men hun sagde, det var et råd og at vi ikke skulle bekymre os om at skul ekører en time, så længe vi ikke gjorde det hver dag eller flere gange om dagen.

    Det råd er lavet til at undgå at børnefamilier brugerautostolen,som stol når de kommer hjem..

    autostol er det sikreste og det skal nok gå, så længe I ikke har en ide om at jeres barn skal voske op i autostolen:)


  • #4   16. jun 2012 Det var det samme vi fik af vide. Men tager turen den tid skulle man køre. Det var kun hvis der var tydelig tegn på at være utilfreds man skulle holde pause.

  • #5   16. jun 2012 Det med de 20 min. har jeg godt nok heller aldrig hørt. Så vil vi været buret inde det første stykke tid i hvert fald.. Så kan man jo slet ik komme nogen steder smiley

    Vi bor i gå-afstand til sygehuset, så det bliver ikke et problem når vi skal hjem. Men efterfølgende vil vi bruge autostol, uden tvivl smiley
    Troede egentlig ik man måtte bruge lift i bil mere? smiley


  • #6   16. jun 2012 det med liften mener jeg heller ikke man må

  • #7   16. jun 2012 Okay vi har nemlig også en time hjem ca så ville lige høre hvad i andre gjorde smiley

  • #9   16. jun 2012 Autostol uden tvivl.

  • #10   16. jun 2012 jo easylift må man godt da det er en lift med sele lige som en autostol... og den skulle være lige så sikker som en autostil...

    liftnet anbefales dog ikke da baby derfor ikke er spændt fast men ligger løst i en alm. lift.


  • #11   16. jun 2012 http://www.easylift.dk/

  • #12   16. jun 2012 og her kan i læse at den er godkendt smiley

    http://www.easylift.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=68&Itemid=92

    men vi bruger den helt sikkert for at beskytte vores barns ryg for ønsker ikke at skade den når jeg har mulighed for at aflaste den så meget...


  • #14   16. jun 2012 Der er altså noget om snakken - det er ikke godt at de små sidder i autostolen for længe af gange når de er helt små.... men så må man jo holder pauser eller lade folk komme til en.....


    Men hjem fra sygehuset hedder det autostol i mit hovede intet andet.....


  • #15   16. jun 2012 dina; hvem fraråder dem?

  • #16   16. jun 2012 Vi brugte også autostol

  • #20   16. jun 2012 Min SP og Hvidovre sygehus fraråder også lifte. Og må ærligt indrømme ar jeg kke personligt kunne drømme om at lægge mit barn i sådan en. Én hård opbremsning også kan nakken på det bette pus da tage alvorlig skade når det bare ligger der og vælter rundt.

  • #22   16. jun 2012 Easy lift er ny og ret så sikker, de ulejer dem i diverse baby udstyrsbutikker og det ville de jo ikke gøre hvis den ikke var sikker. Personligt er jeg til autostole men skulle man nu på ferie langt væk og have en nyfødt med så ville jeg leje sådan en.

  • #23   16. jun 2012 Ja easylift er sikker , men ikke nær så sikker som en autostol ! smiley

    Jeg kan sagtens se ideen med liften og at der er mange fordele . Men jeg vil hellere undvære at kører unødige ture end at bruge den smiley


  • #24   16. jun 2012 Dina: hvis du ikke har sat dig ind i hvad en easylift er kan du ikke udtale dig om den... og så har jeg lige tjekket den folder du snakker om og easyliften har det godkendelses mærke som der netop står i den folder. så den er godkendt.

  • #25   16. jun 2012 Mille-- Ja, den er godkendt, men det betyder jo ikke at den bliver anbefalet.

  • #26   16. jun 2012 pernille: nej men har stadig ikke set noget bevis på den ikke bliver anbefalet eller direkte bliver frarådet smiley


  • #27   16. jun 2012 Det også godkendt at kører uden cykelhjelm .

  • #28   17. jun 2012 Vi blev hentet i taxa. Så. Det var i autostol.

  • #29   17. jun 2012 Mille-- Nej beklager, jeg har ikk noget på skrift fra hverken SP, JM eller sygehus. smiley

  • #30   17. jun 2012 Jeg haf aldrig hørt at easyliften blev frarådet. Den skulle være lige så sikker som en autostol?

    Den kan bare ikke bruges så lænnge før barnet vokser ud af den, så det er en ret dyr investering.

    En RIGTIG lift bliver derimod frarådet til hver en tid, og at de af og til stadig bruges undrer mig gang på gang. Det er total vanvid og gambling med sit barns liv.


  • #31   17. jun 2012 ACS: er helt enig med dig.vi har lejet vores easylift så den var heldigvis ikke så dyr smiley

    pernille: hmmm ude på holbæk sygehus frarådet de den ikke og min sp synes det er en god ide så man skåner babys ryg mest muligt.


  • #32   17. jun 2012 ACS-- den bliver frarådet fordi babys hoved ikke ligger fast på nogen måde. smiley

    Mille-- Det danske system er fantastisk til samarbejde. smiley


  • #33   17. jun 2012 Den kan ikke være og er ikke lige så sikker som en stol men er selvfølgelig meget sikre end liftnet .

  • #34   17. jun 2012 Autostol, da det er den sikreste måde at spænde bebs fast smiley Vi har ca. 45 minutter hjem fra sygehuset og der har vi da tænkt os lige at holde en pause undervejs smiley

  • #35   17. jun 2012 Autostol det er sikrest

  • #36   17. jun 2012 Babys hoved er heller ikke fastspændt i en autostol jo?

    Designeren af easyliften er jo herinde, og vi diskuterede det i en tråd, fordi jeg heller ikke mente den støttede hovedet optimalt.
    Men ifølge ham støtter den hovedet på nøjagtig samme måde, da der jo stadig er en kant på, ligesom der er i en almindelig autostol.
    Easyliten er godkendt på samme vilkår som en almindelig autostol.


  • #37   17. jun 2012 Ja alle stole i dk er godkendt på samme vilkår , ellers ville de ikke være lovlige smiley

    I frontalt sammenstød halter easyliften bare iforhold til en alm autostol smiley


  • Lena L
    Lena L Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 289
    #40   17. jun 2012 Vil ikke udtale mig om selve sikkerheden i Easyliften.

    Nogle for tidligtfødte eller syge børn kan ikke tåle at sidde i en autostol, hvor disse lifte så er en mulighed.

    De er generelt kortere end babystolen og holder så ikke i så lang tid som stolene.

    De fylder 2 sæder i bilen og 3 hvis de sættes i midten.


  • #41   17. jun 2012 Det siger da vist det hele Fru Nøhr....

  • Johnny L
    Johnny L Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 1 Svar: 16
    #42   20. jun 2012 Hej kære debatørere,

    endnu engang håber jeg det er ok at jeg bringer mit bidrag til debatten. Easylift er sikkerhedsmæssigt fuldt ud på højde med almindelige babyautostole på samme måde som eksempelvis også Rømer's Baby sleeper.

    Hvad angår anbefalinger fra offentlige instanser så er disse desværre ikke tidssvarende og stammer fra tiden hvor de ikke anbefalede liftnet var meget brugte herhjemme. Vi er i dialog med både trafikstyrelsen og andre instanser for at få dem til at opdatere deres materiale men som i alle offentlige instanser er dette desværre en langsommeligt process.

    Vi har netop lagt stor vægt på sikkerheden og på ingen måder gået på kompromis med dette hvilket også er grunden til at udviklingen af produktet har taget så mange år som det er tilfældet. Jeg kan ikke udelukke at enkelte babyautostole vil yde en lidt bedre beskyttelse ved frontal sammenstød men de data vi har fra godkendelses institutet viser klart at Easylift klarer sig lige så godt som gennemsnittet af babyautostole i frontal sammenstød og meget meget bedre end alle babyautostole i påkørsler bagfra.

    Jeg har valgt at ligge crash test videoer offentligt frem på vores hjemmeside for at vise hvor stærke kræfter der er i spil og det ser voldsomt ud men det samme er tilfældet med crash test videoer af babyautostole hvor nakken er langt mere udsat end når de ligger ned.

    Håber at dette var med til lidt opklaring i debatten og omkring produktet og i er naturligvis altid meget velkommen til at kontakte mig direkte for yderligere spørgsmål.

    MVH

    Johnny Laugesen
    easyliften@gmail.com
    3179 1376


  • Johnny L
    Johnny L Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 1 Svar: 16
    #43   20. jun 2012 Her et link til crash test video med påkørsel bagfra:

    http://www.youtube.com/watch?v=u83_ztBU0eQ

    og her i frontal sammenstød:

    http://www.youtube.com/watch?v=wS6e9-dUDq4&feature=relmfu

    Hovedet på et barn i de første 0-6 måneder udgør næsten 25 procent af barnets samlede vægt og de har meget få nakke muskler hvorfor netop den type smæld som vist i videoen er meget problematiske.


  • #44   20. jun 2012 Johnny L: mange tak er rigtig glad for mit valg at bruge jeres easylift især efter de to videoer. et sammenstød mellem to biler vil altid være voldsomme.... men så hellere liften end stolen...

  • #45   20. jun 2012 Hva så med en rømer baby safe sleeper??

  • Johnny L
    Johnny L Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 1 Svar: 16
    #46   20. jun 2012 Hej Maria,

    rømer baby safe sleeper er også fremragende og får jo også rigtig gode testresultater.

    Hvis det er forskellen til Easylift du efterspørger så har jeg udviklet denne specifikt til det danske marked og danske behov. Den vejer kun det halve af sleeperen, kan sættes direkte fra bilen over i stort set alle barnevogne og klapvogne og er meget simpel at spænde fast i bilen med bare en enkelt trepunkts sele.

    MVH

    Johnny


  • Lena L
    Lena L Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 289
    #47   20. jun 2012 Og frontal kollision er den ubestridt værste form for kollision af de to vist her. der er mange flere kræfter i spil eftersom køretøjrne kører modsat hinanden. I kollision bagfra kører de i samme retning. En anden ting at få med er at frontal-kollisioner langt oftere sker ved høje hastigheder end kollisioner bagfra. Man skal blot kaste et blik på et kort over Danmark feks. for at se hvilken type kollision der er størst risiko for at blive udsat for. det ligner et edderkoppespind.

  • Lena L
    Lena L Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 289
    #49   20. jun 2012 Brormand og jeg lå uspændt på bagsædet og på hattehylden i 70erne!!!!!!!!!!!!


  • #50   20. jun 2012 Som barn sad jeg i en autostol. Men ikke på at sæde. Næh nej, omme i en kassevogn, hvor sædet var spændt fast til gitteret med strips!!

    Men herregud, jeg sad nok ret sikkert der, i forhold til så mange andre!!


  • #51   20. jun 2012 sys nu easyliften er smart - og kan ikke se at de ikke er lige så godt spændt fast i den som en auto stol .. Vil jeg bestemt huske når vi til den tid skal besøge svigerne på sjælland smiley og self sidde omme ved baby

  • Lena L
    Lena L Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 289
    #52   21. jun 2012 Jaa, vi er her stadigvæk...meeen vi var så heller aldrig involveret i et uheld. GUDSKELOV


  • Johnny L
    Johnny L Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 1 Svar: 16
    #53   21. jun 2012 Som fremhævet flere medier er sikkerhedsanordningerne idag langt bedre end tidligere og alene de strammere krav til de nyeste eu godkendelser betyder at man nu kun tillader at barnet bliver udsat for hvad der svarer til en kraft på 55G mod tidligere 75G hvilket er enormt meget og kan være forskellen på liv og død. Derfor bør man også altid som minimum vælge stole med ECE04 godkendelse.

    Men ja jeg havde selv tidligere adskillige babyudstyrsbutikker og for bare 10 år siden lå minimum 75 procent af alle nyfødte i almindelig lift med liftnet spændt henover liften. Alle valgte denne løsning for at minimere tiden i autostol og det praktiske i ikke at skulle have den lille ny ind og ud af autostolen hele tiden. Sikkerhedsmæssigt var de dog ikke specielt gode og det at barnet ikke var spændt fast var specielt problematisk ved sidekollisioner og rulninger af bilen.


  • #54   21. jun 2012 Johnny,
    der er sket meget gennem tiden. Gudskelov!

    jeg bliver meget harm, når jeg hører om folk som stadig benytter sig af liftnet!

    Eller endda når man hører om nogle som blot har barnet i skødet! Det er gambling, og det er gambling med ens barns liv smiley


  • Johnny L
    Johnny L Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 1 Svar: 16
    #55   21. jun 2012 Ja heldigvis og jeg har også selv arbejdet i brancheforeningen og på europæisk plan med krav og opstramninger til ECE godkendelserne så jeg har fulgt udviklingen meget tæt igennem årene.

    Det største problem vi har idag er faktisk fejlmontering af stol eller barn. I op til 50 procent af alle registrerede uheld har stolen enten ikke været korrekt fastspændt i bilen eller barnet ikke korrekt fastspændt i stolen. Dette tal tror jeg desværre ikke er blevet mindre med det øgede salg over internettet og i supermarkedet men håber det er noget man vil sætte fokus på snart.


  • #56   21. jun 2012 Johnny,
    for ikke så længe siden læste jeg en udnersøgelse ad FDM, foretaget blandt biler som afleverede børn i skole, børnehave og vuggestue om morgenen.
    Og jeg mener at hele 67% var fastspændt forkert, fordi forældrene ikke efterstrammede selerne!

    Derfor efterstrammede jeg min søns babystol ved hvert brug, og nu sidder han i en cybex pallas, hvor selen jo ikke som sådan bliver løs, men jeg tjekker den dog altid to gange.

    Det er skræmmende at SÅ mange børn sidder for løst og forkert spændt fast!


  • Johnny L
    Johnny L Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 1 Svar: 16
    #57   21. jun 2012 Ja det er ganske skræmmende tal og selv den mindste fejlmontering/brug kan have store sikkerhedsmæssige konsekvenser så det gælder om at være helt opdateret på den løsning man har valgt.

    Cybex pallas er i øvrigt en fremragende stol. Jeg kender flere personer i firmaet og det er imponerende hvad de har udrettet på kort tid og den metodiske tilgang de har til deres test og udvikling.


  • Lena L
    Lena L Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 289
    #58   21. jun 2012 Folk bør læse manualen godt igennem og stille spørgsmål ved den mindste smule tvivl.

    Når man køber i en fysisk butik kan man få svar på mange af de spørgsmål samt få undervisning i at montere stolen i egen bil samt prøve at selv inden man rent faktisk betaler for den og kører afsted. Hvad skal man være opmærksom på i netop egen bil osv. Hvordan barnet spændes rigtigt fast i den....

    Isofix løser langt hen ad vejen problemet med fejlmonteringer: Men det løser ikke det andet problem som Johnny beskriver - fejlanvendelse.


  • Lena L
    Lena L Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 289
    #59   21. jun 2012 Når man læser test-resultaterne på Tænks og FDMs hjemmeside, skal man tage højde for at stolene i testen er rigtigt monterede og rigtigt anvendt. Laver man fejl i begge eller en af delene skal man altså se bort fra det gode testresultat den stol man har købt har fået.

    Modsat - har den fået en dårlig karakter i feks monteringsdelen eller anvendeslesdelen eller begge dele, kan man så også se bort fra disse testresultater såfremt man selv ved hvordan det gøres rigtigt.


  • Johnny L
    Johnny L Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 1 Svar: 16
    #60   21. jun 2012 Helt korrekt og godt beskrevet Lena. Netop det at afprøve stolen i bilen inden køb er ganske vigtigt da sæder og seler kan variere meget og have stor betydning for hvor godt den enkelte stol sidder i bilen og hvor let den er at montere.

    Jeg er helt enig i at isofix har været fantastisk og de bedre karakterer i test på isofix skyldes også ofte brugervenligheden og ikke så meget de egentlige crash test resultater.

    Men ja også ting som indstilling af stolen og stolens seler har været og er fortsat en stor problemstilling. Et råd som jeg altid selv gav som forhandler og som jeg vil give videre her er at tage stol og barn med ud til butikken mindst en gang om året og be ekspedienten efterse fastspændingen og indstillingerne!


  • Lena L
    Lena L Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 289
    #61   21. jun 2012 Det er også altid det råd jeg giver til forældre Johnny. Det er HELT udbestridt den bedste løsning uanset hvilken type stol man skal købe. Årsagen ses i statistikkerne.

    Man kan spare en hel del penge ved online handel - fair nok. Men der er bare den "hage" ved metoden.


  • Lena L
    Lena L Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 289
    #62   21. jun 2012 En ting som også er vigtig at få med er følgende.

    Stolene er tested i biler fra et vist årstal. dette årstal vil som oftest være anført i sele bruger-manualen eller på listen over biler stolen er godkendt til.

    det er en vigtig detalje, FORDI, at bilerne jo ændrer sig med årene. Hvilket vil sige at har man en feks SEAT Leon fra 2001, så kan man altså ikke bare regne med at stolen passer til bilen, hvis den er tested i en nyere model af bilen. For den SEAT Leon der var på markedet i 2001 deler KUN navnet med den nye model. ALT andet er forandret. men det er bare at afprøve, og passer stolen så passer den. men gør den ikke så ved man forhåbenligt hvorfor.



  • #63   21. jun 2012 Lene,
    det er sjovt du nævner det med bilmodellerne, for jeg havde aldrig tænkt på det før jeg selv bemærkede forskellen.

    Min søn sad i en Maxi Cosi Pebble det første stykke tid. En stol hvor han næsten lå ned, og på sædet i butikken lå han også nærmest ned.

    I mine gamle corolla tipper sædet så meget, at han faktisk sad op, selvom puden var monteret bag ryggen på ham.
    Det overraskede mig ret meget, og jeg havde slet ikke overvejet det før da!


Kommentér på:
Hjem fra Sygehuset

Annonce