8. dec 2009 Følger: 27 Følgere: 26 Babyer: 2 Emner: 137 Svar: 899
Flytte - Ny start! Hjælp;) {{forumTopicSubject}}
Hej BG;)
Min mand og jeg har besluttet at forfølge vores drøm, nemlig at vi vil væk heroppe fra Nordjylland og vil flytte til Silkeborg! Vi glæder os rigtig meget, til at starte på en frisk, komme lidt væk, og til at få en ny hverdag op at kører!
Men men men - Jeg har EN bekymring, kun den ene, men den er ved at dræbe mig med dårlig samvittighed!! Agnes vil være 2 år og 1-2 måneder når vi flytter, og hun skal naturligvis flyttes da vi har 2 timer herop;p Vi ELSKER hendes dagplejemor, som vi også kender privat, og Agnes ELSKER hende også, vi har aldrig nogensinde oplevet at hun ikke vil afleveres, faktisk vil hun for det meste ikke med hjem!
Jeg er så bange for at flytte hende, til et nye sted, for tænk hvis hun ikke bliver glad der??, Men vi skal jo heller ikke blive heroppe pga, at vi vil have at Agnes skal blive ved hendes dagplejemor i 8 måneder mere! Og jeg tænker at det er det samme at flytte nu, som hvis vi skulle have hende i børnehave??
Vi har valgt en integreret vuggestue, da vi IKKE vil have at hun skal flyttes flere gange! Det er et rigtig lækkert sted, hvor de kun er 12 børn på hver stue og de har 4-5 pædagoger! De deler hus og legeplads (hvor de dog har deres eget område) sammen med børnehavebørnene, så hun er vant til det hele!;) Oskar starter samtidig med hende, så de har også hinanden, selvom de nok ikke kommer på samme stue!;) Det er et rigtig lækkert sted, tæt på hvor vi skal bo, og jeg er sikker på at hun vil blive glad for det i længden!;)
Jeg bliver ved med at sige til mig selv, at så længe vi er glade og afbalancerede omkring vores beslutning, skal det hele nok forløbe uden problemer?! Agnes er en glad, udadvendt og meget tryg pige, men jeg er jo alligevel nervøs?!
Tænk hvis ingen leger med hende?? Eller hun ikke kan forholde sig til flere pædagoger!? Hvad nu hvis hun slet ikke vil afsted?;( Ja jeg bør nok ikke tage sorgerne på forskud, men jeg vil jo bare have at hun er glad!!
Er der nogen af jer der har prøvet noget lignende? Hvordan har jeres børn taget evt. flytning? Hvorfor har i valgt vuggestue? Og hvad er fordelen ??;)
Håber i vil komme med en masse råd, og jeres egen erfaringer!!;) Og jeg ved godt jeg er lidt en pyller-mor:p
Tak,
Knus Marie;)
apr 2008
Følger: 24 Følgere: 24 Emner: 237 Svar: 2.970
Vores trolde går i vs og de elsker det - vi elsker det! De har en dejlig stue med max 12 børn og 4 pædagoger/medhjælpere.....Det duer bare....
De bliver hverdag udfordret - der er gode faciliteter - god legeplads - udflugter - fælles sang - god hjemmelavet mad og masser af børn (forskellige - hver deres sted i livet / fra forskellige nationaliteter og kår.....
Er sikker på hun nok skal klare det, I skal nok klare det.....og ja det er jo nu hvis det er....
dec 2009
Følger: 27 Følgere: 26 Babyer: 2 Emner: 137 Svar: 899
Vi har altid drømt om at komme til Silkeborg, manden har været der meget med familien, og drømmen om at komme ned til den smukke natur osv, tiltrækker os meget
Jeg vil gerne have dem i Dalhaven, og har snakket med lederen dernede, så håber vi får dem ind der Det er lige i nærheden af hvor vi skal bo (Balle Husevej) Men der er også noget med at når man er tilflytter bliver man rykket forrest på ventelisten og søskende kommer først ind også, så det håber jeg på !
apr 2008
Det skal nok gå alt sammen...
sep 2008
Følger: 11 Følgere: 9 Babyer: 2 Emner: 92 Svar: 1.128
Det skal nok gå!
apr 2008
Følger: 27 Følgere: 31 Babyer: 1 Emner: 144 Svar: 2.878
dec 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Babyer: 2 Emner: 176 Svar: 3.150
Når det så er sagt er vores den store startet i børnehave i mandags. En som jeg har mødt gennem min mødregruppe som vi kommer rigtig meget sammen med de har også en søn dernede som i følge hende havde glædet sig HELT VILDT til Oliver kom derned. Den første dag vi kommer derned går vi jo så selvfølgelig hen til Malthe og spørger om han vil lege og hans svar er - Nej, jeg gider IKKE lege med dig...
Vi fandt jo så bare nogle andre at lege med og allerede en time senere kunne vi tage hjem og han var der selv nogle timer. Onsdag hentede jeg ham kl 10 fordi vi skulle til ørelæge og da vi var på vej hjem derfra sagde han - ned i børnehaven igen, du skal køre hjem.
Det er altid en frygt vi som forældre har at der ikke er nogen der vil lege med vores børn og de evt skulle blive holdt udenfor, men jeg er sikker på hun nok skal klare det. I vores tilfælde var det ham Oliver kender bedst der ikke ville lege, så det er aldrig nogen garanti. Er sikker på de andre børn vil syntes hun er rigtig spændende nu hun er ny
dec 2009
Du er så sød Pernille!;)
Og tak for jeres svar, det hjælper meget!;) Vi flytter fra en 2 etagers lejlighed, hvor børnene deler værelse, ned til en 1 plans lejlighed, hvor de får hver deres værelse;) Der er åbent stue/køkken som vi har her, så det vil være det samme, vi ser dog mange fordele i det ene plan kun, så Agnes selv kan rende på værelset, da hun elsker at lege der;)
Vi flytter knap 200 km væk, fra familien osv, men er sikker på at det nok skal gå;) Så længe vi er gode til at besøge og de også er det! Ellers har vi jo facebook og Skype!:p
apr 2008
Vi har også 1,5 time til farmor og farfar - 1 time til bedstemor og bedstefar - 45 min til moster, kusine, fætter, onkel og tante....
Og det er intet problem...
Ønsker jer det bedste .....
apr 2008
Det lyder til at blive det helt rigtige for jer....
apr 2008
feb 2011
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 95 Svar: 1.972
Jeg er bare mega jaloux over det ik er mig.. hihi
Jeg kommer på besøg en weekend, så kan vi bage kager, lave negle, drikke kaffe og sladre!<3
dec 2009
Åååhhh Pernille - YOU MAKE ME SMILE <3! hahha,
Og Gitte - Du skal være så hjertelig velkommen, og selvom jeg IKKE drikke kaffe, syntes jeg det lyder som en super ide
Mor til skønne tvillinger - Jeg er også sikker på at det er den rigtige beslutning - den er bare STOR at tage Men ja, du har helt ret, afstand er relativ
feb 2011
Ej, jeg kunne sku godt finde på at komme en tur, der er såååå skønt i silkeborg!:)
dec 2009
dec 2009
Natasha - Nemlig Det var vi også enige om, så er sikre på at det nok skal gå Men det er altid dejligt at hører nogle succes historier !
apr 2008
feb 2011
Flytte - Ny start! Hjælp;)