{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.129 visninger | Oprettet:

Trinity
Trinity
Tilmeldt:
3. jul 2012
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 17

Barselspenge med job vs. ledig? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Hvad er forskælden på beløbs størrelsen ved barselspenge under ledighed i forhold til hvis man er i job?

Eller er der andre ting der er vigtige at tage højde for når man planlægger graviditet i forhold til økonomi?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Barselspenge med job vs. ledig?
  • Moaren
    Moaren Tilmeldt:
    dec 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 458
    #1   3. jul 2012 Altså hvis du er ledig er din dagpenge sats beregnet udfra din forrige løn. Du kan maksimalt få 3900 kr før skat, om ugen. Er du i job har du typisk barsel med løn, en del af perioden, hvorefter du kan få barselsdagpenge, som stadig er maks 3900 kr om ugen..

    sådan ser mit ud f.eks.:
    6 måned barsel er med løn på 26000 kr (uden tillæg)..
    herefter kan jeg tage resten af barslen på dagpenge, hvor jeg vil få ca. 14000 kr. Altså en nedgang på 12000 kr om måneden.. Man kan så fravælge den sidste del af barslen- hvilket jeg vil gøre...

    jeg ved ikke hvad du mener med andre forbehold...


  • Trinity
    Trinity Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 17
    #2   3. jul 2012 Moaren.

    Mange tak, jeg har nemlig læst en del om barselsdagpenge. Men jeg syntes det var lidt sort snak.

    Er det en regel, at man minimun skal have 6 mdr. betalt barsel af sin arbejdsplads?


  • #3   3. jul 2012 Det er vidst ikke en regel. Du har i realiteten kun "krav" på 4 uger før fødsel, og 14 uger efter fødsel. De sidste uger er noget der kan deles mellem far og mor. Nogle arb pladser (som de har valgt, eller gennem en overenskomst) over løn i længere tid, mens andre ikke gær. Jeg går fra her om en måned, det en måned før termin, og så har jeg der oveni 1 år betalt med fuld løn. Så du skal høre din arb. Plads hvordan det forholder sig der smiley det fik jeg at vide af fagforeningen smiley

  • Trinity
    Trinity Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 17
    #4   4. jul 2012 Ninna

    Det lyder som en rigtig god overendkomst regel der er trumfet igennem på din arbejdsplads. Er du offentligt ansat? Jeg spørger fordi, jeg arbejder på en offentlig instittiotion smiley


  • #5   4. jul 2012 Nej vi har ingen overenskomst på min arb.plads. Det er en privat jeg er ved. Mener at når man er offentlig ansat så kan man VIDST gå på barsel to måneder inden forventet termin. Men ved din arb.giver du er gravid? For så skal du næsten forhøre dig ved dem. Så får du det bedste svar smiley for det er en jungel det der barsel smiley for min arb.plads er også medlem af en barselsfond som refundere noget af min løn. Derfor har de mulighed for at kan give mig fuld løn så længe. Men ved ikke om det er gældende alle steder, ej heller om en kommunal kan være med i den smiley

  • Trinity
    Trinity Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 17
    #6   4. jul 2012 Ninna

    Jeg er ikke gravid, jeg prøver bare at danne mig et overblik over denne jungle kaldet barsel smiley

    Det er ikke nemt...


  • Trinity
    Trinity Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 17
    #8   4. jul 2012 Gudrun

    Tak, det lyder ikke tosset smiley


Kommentér på:
Barselspenge med job vs. ledig?

Annonce