{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.742 visninger | Oprettet:

at få at vide at ens barn har autisme {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg ville høre om der er nogen herinde, som har et barn som har fået diagnosen autisme?

Jeg er interesseret i at vide hvor gammel barnet var? Hvordan opdagede i det? Og hvordan tackler i det efterfølgende, både hjemme og ude?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  at få at vide at ens barn har autisme
  • Lena L
    Lena L Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 289
    #1   15. jul 2012 Ja, vores pige på 8 år fik diagnosen infantil autisme da hun var 4 år gammel.

    Vi opdagede at noget ikke var som det skulle være allerede da hun var nogle måneder gammel. Men blev fejet af med at det skulle nok komme, af alle inkl læge og sundshedsplejerske.

    Hun var lydfølsom og nåede ikke sine milepæle til tiden. Hun hadede at ligge på maven som var det selveste helvede og lærte faktisk ret hurtigt at vende sig om på ryggen. Hun viste ikke nysgerrighed overfor nye ting

    Hun gik i en "normal" vuggestue hvor hun fik støttepædagog i 15 timer per uge samt motorisk træning af en fysioterapeut. Vi trænede med stor gymnastikbold hjemme, svingture i lagen, gyngeture, hun begyndte hurtigt at gå til handicapgymnastik og enetimer til ridning. Nu går hun i specialklasse i en specialafdeling. Hvor de også laver mange andre ting end lige skolearbejde.

    Vi har Boardmaker, som er et computerprogram med en masse billeder så man kan lægge ind i et dagskema og laminere til dagligt brug. MEN vi bruger det ikke med mindre vi skal noget på sygehuset (der er en anden ting galt ud over autismen): Jeg tror at det har været med til at hun hele tiden har kunnet tackle pludselige ændringer i hverdagen rigtig godt. Nogle gange "remser" hun og det stopper vi med det samme.


  • Lena L
    Lena L Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 289
    #2   15. jul 2012 Vi har været meget åbne om det helt fra starten af. Selvfølgelig ikke til fremmede mennesker. men overfor folk som kommer hos os, læger, pædagogerne i lillebrors børnehave ved det også, eftersom han kan tage nogle ting med sig fra hende hjemmefra. Mine kollegaer, overorndede chef og teamlederne hvor jeg arbejder ved det også. Det samme gælder min mands chef og leder og nogle af kollegaerne


  • #3   15. jul 2012 tak fordi at du vil dele det smiley

    Hvordan kan det være at i ikke bruger boardmaker mere end til sygehuset?

    Jeg er meget nysgerrig på dette område, og arbejder i et bofællesskab for mennesker med autisme. Jeg har dog kun erfaring med voksne med autisme, og søger erfaring fra andre, om hvordan det er at være forældre til et barn med autisme, hvordan det blev opdaget osv.



  • #4   16. jul 2012 vi har en dreng der er autist og adhd
    vi fik dianosen sidste år
    vi har vidst fra han var helt lille der var noget galt han er 6 år idag
    han kunne ikke klare ret mange mennesker,og var bange for alt ting,han skulle se alting inden vi kunne få ham til noget,han havde ufrivillige bevægelser
    tingene skulle køre på samme måde hele tiden
    han fik udbrud ved enkle ting
    kunne ikke rigtig begå sig i sociale samvær
    han var ernorm klog, ting der interessede ham kan han til fingerspidserne

    du velkommen til og spørge hvis der noget du vil vide


  • Lena L
    Lena L Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 289
    #5   16. jul 2012 Hej Simone

    Det er fordi vi vil undgå at hun bliver rigid i dagligdagen, således at vi kan vige fra det planlagte uden at hun springer i luften så at sige. Ind til videre har det faktisk været en succes. Typisk vil hun gerne vide hvornår det slutter og det næste starter og det er det.

    Sygehuset er forbundet med ubehag for hende i langt de fleste tilfælde. Så her har vi brugt det. Hun er meget visuel. så der er brug for noget ekstra støtte samtidig med at vi tæller til 5 eller 10 afhængig af hvad der skal ske. Vi har gennemgået billederne flere gange inden afrejse og tager dem med. Nogle af pictogrammerne er rigtige fotos af apperaterne på sygehuset som vi sætter ind.


  • #6   16. apr 2013 har mistanke om min datter måske har autisme hvilke undersøgelser vil hun skulle igennem og hvordan stiller de diagnosen???

  • #7   16. apr 2013 Her på fyn, hvor jeg arbejder , er det børnepsykiatrisk afdeling på ouh der stiller diagnosen, ihvertfald bliver diagnosen kun accepteret i min arbejdskommune hvis den kommer fra ouh.

  • Lena L
    Lena L Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 289
    #8   17. apr 2013 Jeps børnepsykiatrisk afdeling. Du kan drøfte din mistanke med egen læge. Diagnosen stilles efter nogle tests som udføres i daginstitutionen, på børnepsykiatrisk afdeling. Der ud over kommer børnepsykologoen fra børnepsyk. afd. på besøg i hjemmet, for at se hvordan barnet fungerer der til sammenligning med daginstitutionen. Der vil være samtaler med pædagogerne der passer barnet i institutionen, og forældrene.

    Testene vil typisk bestå af nogle "lege" feks med en kuffert. Daginstitutionen kan i nogle tilfælde lave en kunobeller (staves) undersøgelse hvor de finder ud af hvor barnet ligger i sin mentale og fysiske udvikling.


Kommentér på:
at få at vide at ens barn har autisme

Annonce