{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.187 visninger | Oprettet:

Træls Mandag! {{forumTopicSubject}}

Åh lige lidt brok smiley
Skal til samtale på Jobcenteret da min barsel er slut, det fint jeg møder op.. får bare afvide ' Find en praktik plads inden Onsdag eller bliv sendt i aktivering på Onsdag ' Aaaarg jeg skal fandme ikke ned og sidde på den såkaldte tossegård, og lave bideruller til sygehuse ! NIKS!!! Mig rundt og for høre mig, skal så ned i Matas efter et par afslag, lidt senere og snakke med chefen smiley
ikke nok med det, så smadre jeg lige min fod ind i et bord og mien to tær får et slag så jeg ikke kan gå..

Dejlig Mandag ik? :o)

Hvordan finder man en praktik plads på to dagen.. Amen kommunen længe leve smiley
Er jeres Mandag lige så træls om min?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Træls Mandag!
  • #1   17. sep 2012 Træls.. smiley Hvis det er en ulønnet praktik du skal i, så husk at nævne det.. Så er de tit mere villige til at tage praktikanter ind.. smiley Og håber da din mandag ender bedre end den er startet.. smiley

Her foregår dagen på sofaen.. Har haft lidt plukveer i weekenden, så holder mig i ro i håb om de forsvinder.. Skal dælme ikk risikere at føde for tidligt en gang til.. smiley

• #2   17. sep 2012 Mor til : Det er for det første ikke mit arbejde at sidde og lave bide ruller til sygehuse smiley Jeg skal ikke sidde og lave det samme i 6timer, på dårlige stole, sammen med folk der er tabt af systemet.. derfor jeg ikke vil der ned smiley Jeg har en plan over mit liv, det er skide 4 mdr det drejer sig om, har gået hjemme siden April, hvor min barsel sluttede, så fatter ikke de lige gir mig to dage til at finde noget, det jo sindsygt.. skulle være startet i skole i August, men min sagsbehandler gad ikke lige ringe tilbage til mig, så kunne ikke starte s; Så det er hendes skyld jeg er endt sådan her.

Malene : Åh sikke noget, men hold lige bebs inde lidt mere smiley
    Jeg sagt meget tydeligt de jo ikke skal betale noget, men pt er der faktisk ingen der tager nogen ind smiley

• #3   17. sep 2012 imens du blir aktiveret kan du jo bruge tiden til at finde praktikstedet, gør du det i næste uge f.eks så skal du ikke møde op i aktivering men i praktikken.

har du nogen ideer om hva du gerne vil med livet nu efter barsel ? for så er det jo de steder du skal søge praktik for at "smage" på faget. og ja mange gange når man fortæller at det er erhvervspraktik fra jobcenteret vil mange gerne ta 1 ind og det kan gi job/afløser stilling efterfølgende...
    har selv lige været turen igennem bare fra a-kassen, og det gjorde at jeg i dag har afløser job indtil jeg starter på nr 2 udd til januar...

håber at foden og tæerne hurtigt er ovenpå igen, så god bedring med dem og held og lykke med at finde stedet du gerne vil være smiley

• #4   17. sep 2012 Jeg skal starte på Klinik assistenten til Januar - Jeg fatter ærligt ikke det system s;
    Er godt klar over noget at tiden skal bruges på at finde en praktik plads hvis jeg ikke finder det inden Onsdag, det er bare skide begrænset hvad jeg kan med en meget skæv ryg der skaber problemer hver dag, og to op slidte knæ, så det ikke alt jeg bare kan smides ud i desværre.
    Elsker at arbejde og vil rigtig gerne, men det bare ikke alt der lige er mig smiley

• #5   17. sep 2012 Hvad er det for noget skole du sku starte på?? Ved der er nogle skoler der oss tar elever ind efter skolestart, man skal jo så bare bevise at man selv kan læse op på det tabte.. smiley

• #6   17. sep 2012 hvad er det dog for en meningsløs mening du har om andre folk der sidder fast i systemet ?? tabt af systemet?? sikke dog en ondskabsfuld mening at have! der kan være en grund til de er "tabt af systemet"

• #7   17. sep 2012 jojo manden fik af vide at enten tog han ind på plejehjemmet på vej hjem ellers skulle han direkte ned i det der jobsøgningskursus...

• #8   17. sep 2012 Ja den en ond mening, men at plante mig mellen folk der enten tager stoffer i pille form, eller sprøjte, ryger en masse hash eller har et problem med at lade andres ting være, arg der strammer de den smiley Jeg kommer fra en meget lille by, hvor 9 ud af 10 gør det pjat og det sq bare ikke mig.. og dem der går der nede er desværre tabt af systemet fordi de enten er så langt ude og skide de intet gider, eller er så fuckt af deres misbrug.. & jo desværre er det dem der er endt der nede, jeg kender næsten alle der går der nede, da de tidligere har været min vennekræs inden jeg fik børn.

Som sagt har jeg intet imod at arbejde det er bare skide svært at finde noget nu til dags med en 9klasse uden eksamer.. & ingen uddannelse.. så derfor er jeg endt hvor jeg pt er - skide træls for var egentlig ' lovet ' arbejde efter barsel, men den børnehave er blevet presset til at tage så mange ind fra kommunen der bare ikke er plads til mig de sidste par mdr

• #9   17. sep 2012 Hvad er det for en klinikassistent udd du skal starte på?.

• #10   17. sep 2012 Tag på et ældrecenter de tager tit i mod

• #11   17. sep 2012 Kan sku godt forstå dig:) Håber du finder noget andet:)

• #12   17. sep 2012 Ældre Center, nej tak Ja beklager men det er bare alt over min grænse.. det kan jeg ikke smiley

- Tandlæge Klinik assistent smiley hvilket vil sige det er Teknisk skole jeg skal ind på smiley

• #13   17. sep 2012 Det er da klart at man skal i aktiveringen hvis man ikke finder en praktikplads.. Skal man ellers bare sidde derhjemme på sin flade og bare få penge ind? Ja jeg synes at det er latterligt og uansvarligt at su hverken vil det ene eller det andet.. Jobbeneog praktikpladser hænger ikke på træerne, så man må tage hvad man kan få.. Især når det kun er for så kort periode.. Og det er sgu ikke farligt at overskride sine grænser med ældreplejen!

Jeg vil da heller ikke helst selv i ældreplejen, men hvis det måske var noget jeg kunne få, så ville jeg bestemt det!

• #15   17. sep 2012 WantOneMore: helt enig jeg kan blive så garm på sådanne mennesker der ikke sætter sig ind i hvad fakta er, jeg er også på bistand og nej jeg er ikke stolt af det, men heldigvis har vi den mulighed når der intet arbejde er at få og man ikke kan klare sig på en SU med mindre man skrider fra faderen! så kan kommunen/jobcenter give en et spark i den rigtige retning og alligevel få det bedste ud af det.

Mor Til Malik: hvis det er din gammel omgangskreds hvad giver så dig ret til at dømme dem da du tydeligvis ikke har forsøgt at hjælpe dem! men kun dømme dem

• #16   17. sep 2012 Hvis du har så dårlig knæ og skæv ryg, vil jeg anbefale dig, at overveje om det er den rette uddannelse du vælger. Jeg er selv udlært klinikassistent og derefter tandplejer og har arbejdet i faget i 12 år. Og det er virkelig nogle hårde arbejdsstillinger, specielt for ryggen og nakke.

Det er absolut ikke for at disse, for det er en god uddannelse. Men den er bestemt ikke egnet, hvis man har nogen som helst problemer med ryggen.

• #19   17. sep 2012 Synd i skal piske så'n en stemning op over det.. smiley Hun har tydeligvis bare brug for lidt luft på en træls mandag.. Så'n har vi vel alle det engang imellem..

• #22   17. sep 2012 Når du siger at du har dårlig ryg og ødelagte knæ tror jeg det er en forkert udd du har valgt for der står man også meget i kedelige stillinger som man også gør når man sidder. Der vil blive nogle vrid i kroppen du måske ikke kan holde ud i længden

• #23   17. sep 2012 WantOneMore - Hun har jo ingen steder skrevet at det er alle steder i landet, men at det er på det specifikke sted hvor hun vil blive sendt hen.. Jeg gad da personligt heller ikk sidde så'n et sted hvor alle dem der var der sad fast i systemet pga stoffer.. Man søger jo heller ikk skodjobbet som det første hvis der er andre muligheder.. smiley Og alle har jo hver deres holdninger...

• #26   17. sep 2012 WantOneMore - Jeg har selv siddet i systemet, så ved hvordan det er..

Håber bare i vil holde tonen pæn, men derfor synes jeg stadig det er en skam at der skal laves så'n et stort problem ud af at man har forskellige holdninger.. smiley

• #29   17. sep 2012 Tania - Det har jeg heller ikke sagt.. smiley Jeg har bare før set hvordan det kan udvikle sig (KAN, og ikke gør :)) og det ønsker jeg ikke.. smiley Så håber i vil blive ved med at holde tonen pæn.. smiley

• #31   17. sep 2012 WantOneMore - Jeg har lagt låg på. Det med den pæne tone var rettet til alle og ikke noget om at den ikke er det nu, blot at jeg ønsker den skal blive ved med at være det. smiley Vi læser tydeligvis tingene på hver sin måde, og det er det der er så vanskeligt ved det skrevne sprog. Og det er derfor jeg ikke vil ud i en dybere diskusion om det her. Vi er enige på mange punkter, men også uenige på mange og så er det svært at komme til enighed. smiley

• #33   17. sep 2012 Det er altid noget vi kan blive enige om at vi nok aldrig blir enige.. smiley

• #35   17. sep 2012 Det er helt rigtigt.. smiley

• #37   17. sep 2012 Dem er der rigeligt af, ja.. smiley Og til tider kan det være svært ikke at hidse sig op, man bliver bare nødt til at lukke øjnene for nogle kommentarer engang imellem for ikke at gå for vidt.. smiley

• #39   17. sep 2012 Det må man oss gerne.. smiley Hvis der aldrig var lidt røre i dammen herinde ville folk måske oss synes det var kedeligt.. smiley Nogle gange er det sværere at holde mund end andre, bare man så ikke selv bliver sur når man bliver mindet om at man skal slappe lidt af.. smiley Og det er ikke i denne specifikke tråd, men generelt.. smiley

• #40   17. sep 2012 Der er ingen der siger at du skal være med i personlig pleje på et ældrecenter .. Man kan ikke tillade sig at være så kritisk i de her tider. Også er vi nogen der gerne vil arbejde men ikke kan:s

Held og lykke med at lave bideruller :0)

• #41   17. sep 2012 Ts: held og lykke med at finde en praktik plads..

Kan ikke lade være med st spørge om det er smart at tage tandklinikassistrny uddannelse når du fortæller du har dårlig ryg? Jeg er nemlig selv uddannet tandklinikassistent og det er rigtig hårdt for ryggen da man sidder og arbejder i dårlige stillinger hele tiden:-( jeg er personligt selv nødt til st træne ryggen hve dag da jeg ellers virkelig får ondt i ryggen.. Men held og lykke med det.. Havde ikke selv tænkt over det med ryggen da jeg startede uddannelsen nemlig..

• Nanna Marie
    Nanna Marie Tilmeldt:
    dec 2011

Følger: 1 Emner: 20 Svar: 340
    #42   17. sep 2012 Sådan som jeg hører det, så er dem der er "tabt i systemet" narkomaner, alkoholikere osv, det som jeg kalder samfundsnassere...
    Der er (I mit hoved) forskel på, om du er på kontanthjælp, fordi du ikke gider have et arbejde, og hellere vil sidde på din flade som f.eks. Ham Robert der...

Man kan også havne på kontanthjælpen, fordi det er pissesvært at finde et job, pga. en eller flere fysiske skavanker, men hvor man gladeligt tager i mod ethvert job, selvfølgelig hvis det er et man kan holde til i længden... (og det er nok de fleste af os)

Tror ikke I skal tage det så tungt, når TS siger "tabt af samfundet", er 100% sikker på, at det ikke er jer herinde den er møntet på, men folk der selvforskyldt er havnet "på bunden", som følge af diverse misbrug osv...

• Nanna Marie
    Nanna Marie Tilmeldt:
    dec 2011

#43   17. sep 2012 Og TS: Hvad er en biderulle?? smiley

• #44   19. sep 2012 hahaha gi den gas smiley
    Som jeg skriver vil jeg gerne arbejde, har søgt nok de første 50 stk arbejde men uden held da jeg ikke har mine eksamer, og jeg kun har 9klasse smiley
    Nu siger jeg ikke at Du/I er tabt, jeg siger dem her nede er smiley

Men tag den som i vil, jeg har fundet mig en praktik plads smiley så go fornøjelse med at ha sååååååh dårlig en stemning i jeres liv smiley

• #45   19. sep 2012 Hvis du er havnet i en matchgruppe med folk som er "tabt af systemet" er der nok en grund til det.

jeg forstår godt du har svært ved at finde arbejde og praktikplads, hvis din generelle attitude er "det der gider jeg ikke".

held og lykke videre i livet - det får du vist brug for!

• Nanna Marie
    Nanna Marie Tilmeldt:
    dec 2011

#46   19. sep 2012 Jeg vil altså stadig gerne vide, hvad en biderulle er! smiley

Kommentér på:
Træls Mandag!

Annonce