{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.881 visninger | Oprettet:

Det er da SYND!!!! {{forumTopicSubject}}

Ja det var min søsters ord, da jeg i en sms fortalte at det ikke er sikkert at vi skal ha flere børn end vores søn...

Mig og kæresten har lige snakket om det... Vi er glade for sønnen nu er så stor og kan det meste selv, og vi har nok i ham, men samtidig kunne vi begge godt tænke os en lille baby igen, og mig hele følelsen og forløbet som gravid...
men igen så har vi også nok i knægten nu... sønnen siger dog han gerne vi lha en lillebror hehe, og vi tror også han vil blive rigtig stolt og vil vokse rigtig meget i sig selv, ved at blive storebror og hjælpe med den lille..
Så mon ik vi får en lille en dag, når vi bor et andet sted smiley

Men min søster flejner helt over det med enebarn.. for det er synd for drengen, og hvad nu hvis vi begge dør, så er han helt alene osv osv...

Hvorfor er det lige at man ikke "bare" må nøjes med en? SKAL man have mindst 2, for ellers er det synd..

sys det er lidt en underlig holdning, for det er da synd for det lille barn så, at komme til verden blot fordi man ik sys den store sku være alene...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det er da SYND!!!!
  • Theas mor <3 .
    Theas mor <3 . Tilmeldt:
    nov 2011

Følger: 1 Emner: 63 Svar: 1.458
    #1   18. sep 2012 Uha har det på samme måde, vi ved heller ikk om vi har flere, og alle siger også at det kan jeg ikk byde hende osv... Men jeg vil ikk ha et barn mere bare for hun ikk skal være alene smiley

• #2   18. sep 2012 hmm det er da mere synd man får en lille søster/bror, og forældrende ikke har overskud til dem, fordi de skulle ha nøjes med et barn:0/ følg jeres hjerte.. enebørn har et ligeså godt liv som børn med søskende

• #3   18. sep 2012 Man skal få det antal børn man selv ønsker.. Forstår altså ikk dem som mener at det er synd at være enebarn...

• #4   18. sep 2012 Altså jeg synes det er synd smiley men jeg er også ud af en søskende flok på 3. Men kæresten er enebarn og han synes bare virkelig at han har manglet en søster eller bror.

Så selvom min ryg ikke vil kunne klare en graviditet mere, så skal min søn ikke være enebarn smiley jeg ville ikke kunne forestille mig af være enebarn.

• #5   18. sep 2012 Jeg har også nok i Clara, og selvom planen var to børn, så er vi begge enige om at vi nok ikk skal have flere. smiley

Kan slet ikk se hvorfor det er synd, Clara har en nasse jævnaldrende kusiner som hun forhåbentlig får et tæt forhold til.

• #6   18. sep 2012 jeg har 3 andre søskende, men vi har ik et særlig tæt forhold, så sys ikke man kommer så langt med det..

nej får man først 1 så SKAL man tilsyneladende mindst ha 1 mere da!! hmmm

• Theas mor <3 .
    Theas mor <3 . Tilmeldt:
    nov 2011

Følger: 1 Emner: 63 Svar: 1.458
    #7   18. sep 2012 Jeg har os en bror jeg ikk har kontakt til, vi har altid skændtes osv så ja jeg har heller ikke fået meget ud af at ha en storebror må jeg indrømme... Dog synes jeg det er forfærdelig synd for mine forældre at stå midt i alt det her, så ville jeg hellere ha været enebarn end se dem lide under vi slet slet ikk kan sammen smiley

• #8   19. sep 2012 Jeg synes både + og - ;p
    I min erfaring har enebørn det med ofte senere i livet at blive meget egoistiske, dårlige til at dele og dårlige til at have forståelse for følelser andre end sine egne.
    Men samtidig at så længe forældrene er obs. på de der typiske enebarnsproblemer så synes jeg slet ikke det er et problem smiley
    Ofte kan man godt mærke hvis man har en veninde eller en kæreste der er enebarn ;p Men det sker også at man møder enebørn hvor forældrene har gået op i at lære dem de ting de normalt lærer ved at have søskende smiley

• #9   19. sep 2012 Åhhhhhhh hvor er jeg træt af at høre på lige nettopbden kommentar. Endelig en der har det som mig hehe ;). Jeg syntes ikk det synd. Hvis de er vokset op som enebarn, så mangler de jo heller ikk en søskende. Selv har jeg en storesøster, så det er ikke fordi jeg selv er enebarn. Men der er sq fordele og ulemper ved at være enebarn, som der også er det ved at have søskende. Så man kan sq ikk sige noget er mere synd end det andet!!!!! Desuden tænker jeg at det må være en stor skrøne at enebørn er mere egocentriske end børn med søskende. De tre største egoister jeg har mødt, er alle tre ud af en søskendeflok på fire (de er ikke i familie med hinanden, de er fra vidt forskellige samfundsklasser, og ingen af dem kender hinanden). Gør det som i føler er rigtig for jeres familie, og lad være med at lytte til andre end jer selv smiley

• #11   19. sep 2012 enig med Amalie.
    Her kunne jeg ikke forestille mig et liv uden min lillesøster, så her kommer der helt klart en til smiley både fordi vi har lyst men ja os for at give vores dreng den glæde med en søster eller bror :O)

• #13   19. sep 2012 Ja jeg har også fået tudet ørerne fulde af at det er synd hvis min datter ikke får en søster/bror

Og det må have hjulpet for nu prøver vi på nr 2 om det er det rigtige kan jeg ikke finde ud af for jeg har da nok i min datter og vil egentlig hellere give hende alt 100% end at hun skal dele mm smiley

Men lige nu tager jeg det hele som det kommer måske kan vi ikke blive gravid igen man ved jo aldrig...

• #15   19. sep 2012 Camilla - mor til Dina - Skriver heller ikke at alle enebørn er sådan smiley Jeg skriver at man lærer mange ting af at have søskende, og lærer man ikke barnet det så er der chancer for at de ikke lærer det. Jeg kender også rigtig mange enebørn smiley Af begge slags vil jeg sige.

• #16   19. sep 2012 Sara : hvis du ikke har lyst, som det lyder som om, så skal du da ikke lade dig "presse" ud i at lave en mere..... lyder som om du håber du ikke bliver gravid, hvorfor så prøve på det hvis du inderst inde ikke har lyst?

Min søn har venner, han blir opdraget til at dele og er rigtig god til det, og har fætre og kusine på ca samme alder, som tit ses, og ellers andet tæt familie, så han burde ikke komme til at mangle noget..

Min søster sagde at jaja det ville hun da så spørge ham om når han blev stor, om han ville ha været alene eller ha søskende...
    Jeg svarede at det er som at spørge en med krøller om de ville ha det eller ej... dem med krøller vil ha glat hår og dem med glat hår, vil ha krøller, så det kommer hun ikke langt med her, hvis han forbliver enebarn.

Men manden og jeg fik da en ok snak igår, og vi har det begge pt på samme måde..vi har nok i sønnen, men alligevel ku vi godt tænke os en lille baby igen.. men nu må vi se hvad tiden bringer..
    Jeg har dog min egen frist der hedder at skal der komme en mere, skal den komme så den blir født men jeg senest er 30 ellers er det bare ærgeligt. Jeg vil ikke være ældre end det, for jeg vil også gerne mere med livet end at være mor til småbørn smiley

• #17   19. sep 2012 Camilla - Det er ikke fair overfor enebørn at sige at deres forældre har været gode til at opdrage på trods af at ikke at have søskende? -.-

• #18   19. sep 2012 Camilla - Jeg har ikke på noget tidspunkt sagt det er i barnets tjeneste hvis forældrene ikke har lyst/overskud. Kun sagdt at man skal huske at lære dem de ting andre lærer af at have søskende.

• #19   19. sep 2012 Camilla - Jeg skriver også "Men samtidig at så længe forældrene er obs. på de der typiske enebarnsproblemer så synes jeg slet ikke det er et problem" smiley
    Så medminde du føler at dine forældre ikke har været særlig gode til at lære dig det, kan jeg ikke se nogen grund til at føle sig truffet.

• #20   19. sep 2012 Camilla - Fordi du ikke kan genkende det betyder vel ikke at ingen andre kender til det? smiley

• #21   19. sep 2012 Camilla - Det er min erfaring at børn lærer det for det meste ved at have søskende. Altså, hvis de får slik er de nødt til at deles, ellers bliver der ballade og lignende situationer. Har på intet tidspunkt sagt at enebørn ikke kan lære det, men min erfaring er at forældre synes det er kært når barnet er så forkælet og at det ikke er nødvendigt at lære den slags. Derfor siger jeg nettop at bare man er obs. på at lære barnet det som søskende lærer det kan jeg ikke se problemet i at kun have 1 barn.

• #22   19. sep 2012 Jeg har nu den erfaring og mening som jeg har smiley Det kan jeg desværre ikke komme udenom. At du ikke har erfaret det er jo bare positivt for dig.

• #23   19. sep 2012 *Mor* Hmm jamen den er svær for jo vil jeg da godt have en mere men der er mange tanker i det og jeg tror jeg overtænker det lidt smiley
    Det er mere det med tid og hvordan det bliver med nr 2 osv

Jeg er meget nervøs for om det vil gå ud over min datter hvis jeg får en mere for det vil jeg for alt i verden ikke...

Vi troede jeg var gravid og der glædede jeg mig faktisk men tabte det så nu er jeg igen nervøs for det hele og om det nu er det rigtige... Åhh alle de tanker der fiser rundt derinde...

• #24   19. sep 2012 Jeg er så ældre end dig jeg er 30 bliver 31 i år og havde også i starten sagt at 30 så lukkede butikken men det tog 5 år at blive gravid med Sara så jeg er lidt bagefter på det punkt men har sagt MAX 34 år smiley

Og nu prøver vi i 2 år vil det ikke lykkes og skal man selv betale hele gildet til at få hjælp så skal vi ikke have et barn mere smiley

• #25   19. sep 2012 Solva: fx ang med slikket og dele... Vi har gået meget op i at vores barn ikke kun tænker på sig selv.. for vi har også oplevet at enebørn tit har været snotforkælede, alt er mit og i får ik noget, og jeg må alt... desværre..

Så her i huset der deler man, og han accepterer det uden problem.. får han en skål slik jamen så deler han gladeligt ud til os hvis vi ikke har noget, uden at vi spørger osv.. det er med alt, han vi lså gerne dele og har altid gjort det.. legetøj vil han også gerne dele lidt, det er lidt sværere men han gør det, for ellers kan man ikke lege sammen...!
    Når der handles får man ikke noget når der plages, og får man noget, åbnes det FØRST når det er betalt og IKKE mens man går inde i butikken, som vi ser nogle gør...
    Men nu går det så over i mere alm opdragelse smiley

Min pointe var bare jeg forstår dit synspunkt med hvordan enebørn kan være, og det prøver vi at undgå og indtil nu virker det fint hehe

Sara: Sys du ikke i skal prøve at sætte jer ned og snakke det helt igennem og sige hvordan du har det? Måske han vil ku berolige dig med at det nok skal gå godt med en mere fx?
    Lyder til du går rundt med mange tanker, som du ikke er sikker på smiley

• #27   19. sep 2012 Tania-- Nu er dine unger også afsindigt lækre, så du kan slet ikke være med i diskussionen nåh! smiley

• #29   20. sep 2012 *Mor* jo men jeg tror aldrig jeg vil finde den ro som ved den første fordi jeg ved at je kan føde for tidligt igen mm smiley
    Men du har ret det er mange tanker og dog har jeg jo lysten til en mere og syntes også hun skal have en lille bror/søster men åhh ja der er så meget man skal tænke over og meget man pludselig ikke kan igen.. smiley
    Nu er hun 2,5 år det er jo en frihed man har "fået" som bliver taget igen hvis man kan sige det sådan..

Og så ja dobbelt moralsk syntes det er lidt synd hvis hun skal være ene barn for kan se mange nyder jo deres søskende og bare de er tæt sammen nu er der forholdsvis 6 og 11 år mellem mine søskende og jeg det er for meget syntes jeg vi har intet bånd sammen smiley

• #31   20. sep 2012 Tania mor til dejlige Nynne&Tilde Jeg tror også det er lidt noget angst der sidder derinde lige nu smiley

Kommentér på:
Det er da SYND!!!!

Annonce