Det er da SYND!!!! {{forumTopicSubject}}
Ja det var min søsters ord, da jeg i en sms fortalte at det ikke er sikkert at vi skal ha flere børn end vores søn...
Mig og kæresten har lige snakket om det... Vi er glade for sønnen nu er så stor og kan det meste selv, og vi har nok i ham, men samtidig kunne vi begge godt tænke os en lille baby igen, og mig hele følelsen og forløbet som gravid...
men igen så har vi også nok i knægten nu... sønnen siger dog han gerne vi lha en lillebror hehe, og vi tror også han vil blive rigtig stolt og vil vokse rigtig meget i sig selv, ved at blive storebror og hjælpe med den lille..
Så mon ik vi får en lille en dag, når vi bor et andet sted
Men min søster flejner helt over det med enebarn.. for det er synd for drengen, og hvad nu hvis vi begge dør, så er han helt alene osv osv...
Hvorfor er det lige at man ikke "bare" må nøjes med en? SKAL man have mindst 2, for ellers er det synd..
sys det er lidt en underlig holdning, for det er da synd for det lille barn så, at komme til verden blot fordi man ik sys den store sku være alene...
nov 2011
Følger: 1 Emner: 63 Svar: 1.458
maj 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Babyer: 1 Emner: 73 Svar: 447
jul 2011
Følger: 14 Følgere: 13 Emner: 43 Svar: 697
mar 2008
Følger: 41 Følgere: 42 Babyer: 2 Emner: 518 Svar: 2.781
Så selvom min ryg ikke vil kunne klare en graviditet mere, så skal min søn ikke være enebarn jeg ville ikke kunne forestille mig af være enebarn.
okt 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 37 Svar: 3.625
Kan slet ikk se hvorfor det er synd, Clara har en nasse jævnaldrende kusiner som hun forhåbentlig får et tæt forhold til.
jul 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Babyer: 1 Emner: 251 Svar: 1.429
nej får man først 1 så SKAL man tilsyneladende mindst ha 1 mere da!! hmmm
nov 2011
Følger: 1 Emner: 63 Svar: 1.458
apr 2009
Følger: 1 Emner: 22 Svar: 170
I min erfaring har enebørn det med ofte senere i livet at blive meget egoistiske, dårlige til at dele og dårlige til at have forståelse for følelser andre end sine egne.
Men samtidig at så længe forældrene er obs. på de der typiske enebarnsproblemer så synes jeg slet ikke det er et problem
Ofte kan man godt mærke hvis man har en veninde eller en kæreste der er enebarn ;p Men det sker også at man møder enebørn hvor forældrene har gået op i at lære dem de ting de normalt lærer ved at have søskende
jun 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Babyer: 1 Emner: 65 Svar: 736
jan 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Babyer: 2 Emner: 48 Svar: 486
Her kunne jeg ikke forestille mig et liv uden min lillesøster, så her kommer der helt klart en til både fordi vi har lyst men ja os for at give vores dreng den glæde med en søster eller bror :O)
mar 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Babyer: 1 Emner: 55 Svar: 534
Og det må have hjulpet for nu prøver vi på nr 2 om det er det rigtige kan jeg ikke finde ud af for jeg har da nok i min datter og vil egentlig hellere give hende alt 100% end at hun skal dele mm
Men lige nu tager jeg det hele som det kommer måske kan vi ikke blive gravid igen man ved jo aldrig...
apr 2009
jul 2008
Min søn har venner, han blir opdraget til at dele og er rigtig god til det, og har fætre og kusine på ca samme alder, som tit ses, og ellers andet tæt familie, så han burde ikke komme til at mangle noget..
Min søster sagde at jaja det ville hun da så spørge ham om når han blev stor, om han ville ha været alene eller ha søskende...
Jeg svarede at det er som at spørge en med krøller om de ville ha det eller ej... dem med krøller vil ha glat hår og dem med glat hår, vil ha krøller, så det kommer hun ikke langt med her, hvis han forbliver enebarn.
Men manden og jeg fik da en ok snak igår, og vi har det begge pt på samme måde..vi har nok i sønnen, men alligevel ku vi godt tænke os en lille baby igen.. men nu må vi se hvad tiden bringer..
Jeg har dog min egen frist der hedder at skal der komme en mere, skal den komme så den blir født men jeg senest er 30 ellers er det bare ærgeligt. Jeg vil ikke være ældre end det, for jeg vil også gerne mere med livet end at være mor til småbørn
apr 2009
apr 2009
apr 2009
Så medminde du føler at dine forældre ikke har været særlig gode til at lære dig det, kan jeg ikke se nogen grund til at føle sig truffet.
apr 2009
apr 2009
apr 2009
mar 2011
Det er mere det med tid og hvordan det bliver med nr 2 osv
Jeg er meget nervøs for om det vil gå ud over min datter hvis jeg får en mere for det vil jeg for alt i verden ikke...
Vi troede jeg var gravid og der glædede jeg mig faktisk men tabte det så nu er jeg igen nervøs for det hele og om det nu er det rigtige... Åhh alle de tanker der fiser rundt derinde...
mar 2011
Og nu prøver vi i 2 år vil det ikke lykkes og skal man selv betale hele gildet til at få hjælp så skal vi ikke have et barn mere
jul 2008
Så her i huset der deler man, og han accepterer det uden problem.. får han en skål slik jamen så deler han gladeligt ud til os hvis vi ikke har noget, uden at vi spørger osv.. det er med alt, han vi lså gerne dele og har altid gjort det.. legetøj vil han også gerne dele lidt, det er lidt sværere men han gør det, for ellers kan man ikke lege sammen...!
Når der handles får man ikke noget når der plages, og får man noget, åbnes det FØRST når det er betalt og IKKE mens man går inde i butikken, som vi ser nogle gør...
Men nu går det så over i mere alm opdragelse
Min pointe var bare jeg forstår dit synspunkt med hvordan enebørn kan være, og det prøver vi at undgå og indtil nu virker det fint hehe
Sara: Sys du ikke i skal prøve at sætte jer ned og snakke det helt igennem og sige hvordan du har det? Måske han vil ku berolige dig med at det nok skal gå godt med en mere fx?
Lyder til du går rundt med mange tanker, som du ikke er sikker på
okt 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 37 Svar: 3.625
mar 2011
Men du har ret det er mange tanker og dog har jeg jo lysten til en mere og syntes også hun skal have en lille bror/søster men åhh ja der er så meget man skal tænke over og meget man pludselig ikke kan igen..
Nu er hun 2,5 år det er jo en frihed man har "fået" som bliver taget igen hvis man kan sige det sådan..
Og så ja dobbelt moralsk syntes det er lidt synd hvis hun skal være ene barn for kan se mange nyder jo deres søskende og bare de er tæt sammen nu er der forholdsvis 6 og 11 år mellem mine søskende og jeg det er for meget syntes jeg vi har intet bånd sammen
mar 2011
Det er da SYND!!!!