{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.433 visninger | Oprettet:

Vil ikke sove selv.. {{forumTopicSubject}}

Håber I kan hjælpe mig lidt, eller evt har prøvet det samme.. Har Julian der i dag er 6 uger gammel. Han har de sidste 3 uger været snottet, og de sidste tre uger har han ikke villet sove selv. Han sover om natten i sin lift ved siden af mig i soveværelset, om dagen. er det meningen han til middag skal ud i barnevognen, og ellers i liften inde, eller på et dejligt tæppe med dyne over sig i hans kravlegård.

Om dagen er det de fleste dage okay, han falder i søvn når ham spiser (ammes) og jeg skfiter ham, og ligger ham ned i liften, det acceptere han mange gange, men nogle gange vågner han op og finder ud af at ahn ligger "alene", og stikker i et skrig.

Og sådan er det også om aftenen.. Når han spiser ved en 22-23 tiden, og falder i søvn, sidder jeg lige med ham i armene i en 15 mins tid for at sikre mig at han sover dybt nok til at kan flytte ham, og flytter ham så ned i hans lift, og så kan der gå 2 min-15 min, og så vågner han i et skrig der går gennem marv og ben, som om han lige har fundet ud af han ligger selv, prøver så at give sutten et par gange men den duer ikke. Tager ham op og ligger ham på min mave, og så falder han i søvn.. Hvis jeg bare lader ham sove ved mig på maven, så er der intet, men så snart jeg flytter ham væk, starter balladen..

Vi troede det var fordi han evt ikke var mæt nok, men SP siger han trives og tager rigtig fint på, så hun mener ikke det er pga maden..

Det gør så odt i hjertet han er så ked af det, og vi ikke kan finde ud af hvad.. Og er et helt normalt at en baby i den alder (de første par uger var der ikke rigtig noget, kun et par nætter var han ked af det, men om dagen har han indtil fungeret fint) ikke kan ligge selv?

Skal vi køre kommer han i autostolen, og sover næsten med det samme vi sætter ham i den, og kan godt sove videre når vi kommer hjem og ind, og så har jeg ladet ham sidde i den og sove, for han sover nok ca kun 5 timer samlet på en dag, nogle gange mindre.. Og det er da for lidt, er det ikk?

Håber det er til at forstå vores problem, og en/nogen har et godt råd, eller en erfaring vi kan bruge, for det her tærrer virkelig på kræfterne!!! Og føler jo ikke jeg har en dreng i trivsel, når han har det sådan.. SP siger det nok bare er en periode, og at det snart går over igen, men jeg syntes kun det bliver værrer smiley

Hjæællp smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vil ikke sove selv..
  • #1   3. okt 2012 Pak ham godt ind.. Svøb ham i hans dyne og sørg for at han ikke sover steder hvor der er "åbent"..
    Han skal ikke have så meget plads, men derimod trygt og småt smiley


  • #2   3. okt 2012 Ja det er også prøvet, men uden held smiley Har også prøvet at ligge en af mine toppe ned til ham, uden held. Har prøvet at tage en stofble og ligge rundt over hovedet af ham (så an føler der ikke er åbent den vej) råd fra SP, men det virker heller ikke smiley

  • #3   3. okt 2012 Mener at de har et tigerspring her ved 5-6 ugers alderen, så han har nok brug for sin mor når han sover så han tryg kan bearbejde de nye indtryk han får mens han er vågn...

    Men sådan var Mille også de første 2 uger at hun kun kunne sove hos mig og helst med babsen i munden.. Nu sovet hun både i barnevOgn formiddag og eftermiddag - aftenluren er i liften og ikke altid lige vellykket... Om natten bliver hun i sengen hos mig efter hun er blevet ammet...

    Men tænker kan du ikke kører en tur med ham i barnevognen? Også har jeg lært både fra Viktor og Mille at fra de står op om morgenen til de bliver puttet til formiddagslur skal der max gå halvanden time! Det samme gælder fra de står op af den lur til de skal sove næste lur... Fra eftetmiddagsluren til aftenluren går der dog tit flere timer... Men vi er faktisk allerede inde i en god rytme selvom Mille kun er 3 uger i morgen... Måske det er en rytme i mangler?

    Håber det kan hjælpe jer lidt?


  • #4   3. okt 2012 Kan sagtens gå med ham i barnevognen, men så snart vi kommer hjem og den står stille går der maks 15 min så vågner han.

    Mht rytme. Jo et sted mangler der jo rytme. Vi står op samme tid, han spiser samme tid stort set hver dag hele dagen. Men han vil ikke sove bagefter. Ved mig kan han sove kort varigt, men begynder så at skrige. Har lidt mistanke til om der er noget med maven for det er ikke bare gråd med skrig. Og han spjætter med arme og ben, og vi må ikke røre hans mave eller massere ene den han rider sig og græder meget. Så om det fordi det er kendt og beroligende at ligge ved mig indtil der evt kommer er kneb/jag i hans mave at det så ikke er rart at ligge alene for ham!?

    Lægen og SP siger der måske bare er mavekneb hvis det er noget. Kan en zobeterapeut kan gære noget ved mon? For han vil også helst gerne spise hele tiden, og det siger de jo er smertestillende.


  • #5   3. okt 2012 Min nevø har også døjet meget med maven, og en dag da vi passede ham, og han var helt umulig og rigtig træt og havde ondt tog jeg en tur med ham i barnevognen for at få ro, men han sov ikke, så stødte vi på en bekendt som lige skulle hilse på, og hun ville så gerne holde ham, og det var så i orden, men fortalte hende at han havde ondt i maven og var meget træt... Det viste sig at hun kunne zoneterapi og gav ham lidt, og derefter faldt han i søvn i hendes arme efter 5 minutter og sov i 3½ time, så jeg tror bestemt på at det hjælper...

    http://voresborn.dk/baby-0-1/familieliv-og-parforhold/5793-zoneterapi-til-baby-kaerlige-tryk-trin-for-trin?sliderid=29&imagelink=324

    Her er et link til lidt "hjemmezoneterapi" det bruger jeg når han har ondt i maven, og det hjælper faktisk 9/10 gange... Den med at køre i cirkler under fødderne (: Held og lykke med forsøget (:


  • #6   3. okt 2012 Wow smiley det må klart prøves smiley tusind tak. Ja for jeg havde regnt med at skule have ham forbi en zoneterspeut, men kan jo prøve og starte med det her hjemme-terapi.. Tak smiley

  • #7   4. okt 2012 Det var så lidt (: Held og lykke med ham, håber det hjælper jer en smule (; - Ellers må i jo forbi en zoneterapeut, og ellers kan kiropraktor også være en god ide at smutte forbi, da de små jo nemt kan ha' ondt andre steder end lige i maven smiley ..

  • #8   4. okt 2012 Ja vi må prøve.. D jeg fortalt randen af der også var en øvelse på linket til søvn, lyste han helt op, og laver snart ikk andet end at nusse hans storetå smiley

    Mht kiropraktor, vi har haft SP og læge på og de har holdt ham i fødderne osv og mener begge ikke der er noget, så nu prøver vi det her, og ellers en zone-terapeut, og ellers må vi forbi manden SF's og se om de kan se noget smiley


Kommentér på:
Vil ikke sove selv..

Annonce