{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.403 visninger | Oprettet:

Hjælp igen til sovetid {{forumTopicSubject}}

Jeg har en søn, der bare ikke vil sove om aftenen.
Han roder rundt i sengen, han kaster dyne, pude, sut ja alt ud over sengen.
Han kravler ned under madrassen og sparker hårdt ned i bunden, så det larmer så meget at naboerne kan høre det. :S
Når vi går ind og siger godnat og putter ham igen, så er han flad af grin, især hvis vi fortæller ham at det bare ikke er okay.

Hvad pokker skal vi gøre?

Vi har prøvet at synge for ham - virker ikke, han bliver ellevild.
Vi har prøvet at læse - samme resultat.
Han har fået sin egen bog at læse i, men dem river han totalt i stykker, også selvom det de tykke babybøger.

Kan det virkelig passe at det er fordi han skal i juniorseng? Han er 21 mdr.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp igen til sovetid
  • #1   17. okt 2012 Hvornår kommerhan i seng, og hvordan med lure? Umiddelbart lyder det for mig som om han da bare slet ikk er træt nok..

  • #2   17. okt 2012 Han kommer i seng 19.30, så nej det kan ikke rykke til senere.
    Han sover også middagslur. Den kan vi ikke tage fra ham allerede, så kommer der først problemer om aftenen. smiley

    Han er træt. Han kan sidde sammen med os og nærmest lukke øjne, og ligeså snart han rammer sengen, så vågner han helt op.


  • #3   17. okt 2012 Hvorfor kan det ikke rykkes til senere fordi det er 19:30?

  • #4   17. okt 2012 Jeg ville blive ved og ved og ved med at gå ind - Putte ham med dynen, sut og evt. bamse-Sige godnat og intet andet gå ud igen.
    Om jeg så skulle derind 100 gange på en aften i 3 uger så ville jeg holde fast og på et tidspunkt finder han nok ud af at det slet ikke er sjovt og man ikke får nogen opmærksomhed ved det. (Husk at negativ opmærksomhed er sjovere end ingen)

    Jeg ville under ingen omstændigheder ty til juniorsengen allerede og slet ikke når han er inde i en periode hvor han har svært ved at lægge sig til at sove.

    Jeg ville heller ikke rykke på sengetiden men blot give ham det samme putteritual HVER dag så han finder ud af at: Nåhhhh, det er nu vi skal det og så er det nu vil skal sove. Sig det samme, gør det samme


  • #5   17. okt 2012 Fordi han kommer møg tidligt op. Vi har i forvejen svært ved at vække ham om morgenen.

    Mor til Nicoline - problemet er jo bare, at vi ikke har ændret rutine.
    Vi gør som du skriver, bliver ved og ved. Idag har manden taget tjansen, jeg er helt færdig for idag nemlig.


  • Moaren
    Moaren Tilmeldt:
    dec 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 458
    #6   17. okt 2012 Hvor længe sover han middagslur? Jeg har to drenge hhv. A og B mennesker. Min lille er b, han måtte maks sove 1 time til middag, da han ellers ik sov før kl. 22. Hvis han fik lov sov han gerne til kl. 11.30...

    Min store er A, han har altid stået op kl. 6. Og sovet senest kl. 20...

    Så måske I skal prøve at lade ham sove mindre til middag? Det virkede her...


  • #7   18. okt 2012 Den var vi igemmen for 6md siden bare fra kl 23 til 2 /4 stykke men ikke en glad Lasse men rigtigt sur og fornærmet dreng og da de jo et lige gammel 2 om lidt så det faktis meget normalt de først blir lagt kl 20 og en til 3 timers middags lur ..
    Så du kan roligt ligge kl 20 søde Pernille ..det samme problem var med tøserne havde bAre glemt alt om det ind dp mor huskede mig på det ;0)
    Og ham skal jo være store bror snart så ska han jo også være lidt længer oppe ik ? Syntes du skal prøve .. På Lasse virkede frs dag 1
    Held og lykke søde


  • #8   18. okt 2012 Nicklas er 19 måneder og han kommer senest i seng kl. 19 i hverdagene og han sover til ved 7-7.30 tiden hvis han ikke bliver vækket. Han sover altid næsten 3 timer til middag. Når jeg skal på arbejde står vi op kl. 5.30 og der skal der nærmest ruskes liv i ham.
    Nicoline er 3, 5 og kommer i seng på samme tid. Hun sover så bare ikke til middag.

    Pernille: Selvom det er hårdt ville jeg fortsætte og gerne med den samme person indtil han finder ud af det. Selvom man prøver bliver det aldrig helt det samme og jeg TROR han bare prøver jer af for at finde grænser.


  • #9   18. okt 2012 Jeg vil simpelthen ikke pille ved hans middagslur - søvn avler søvn, og jo bedre han sover til middag, jo bedre sover han om natten. Det har jeg endda været på kursus i da jeg var pædagogmedhjælper.

    Synes bare det lyder vildt at han skal i seng kl. 20.

    Mor til Nicoline - kan der virkelig være forskel på om det er mor eller far, der putter? Vi har aldrig gjort sådan at det kun er den ene person. Vi skifter lidt.
    Han prøver helt sikkert grænser af. Han er blevet totalt strid efter at han er kommet i en ny dagpleje. smiley


  • #11   18. okt 2012 Jeg har flere gange hørt om børn , hvor forældrene beder dagplejemor om at tage barnet op efter en time, hvor hun så ikke gør det alligevel... Det er hendes eneste "pause" i løbet af dagen hvor hun alligevel stadig skal være på standby.

    Jeg tror stadig på at et sat putteritual er vejen frem og ja, jeg tror det vil være godt at det kun er en af jer der gør det i en periode for i gør det jo ikke ens og indtil han finder ud af at der er en grænse så tror jeg på at det er godt med det samme, der samme, det samme. Så han finder ud af at når vi sætter os på den måde, når min mor eller far siger/synger det de gør, når de lægger mig som det gør, når de siger godnat som de gør, så betyder det nok at de mener det og når det er det samme så tit så tror jeg på at han fatter det til sidst.
    Han vil selvfølgelig prøve jer af (og det er ikke sikkert det er pga. ny dagpleje) men så tror jeg på at det er vigtigt at i gør det samme igen. Selvom det er 100 gange på en aften og man til sidst er ved at miste tålmodigheden.
    Lad vær med at sig så meget. Gå ind, læg ham ned, giv ham dynen på og sig godnat og gå ud igen


  • #12   18. okt 2012 Mor til Nicoline - da jeg arbejdede i vuggestue, der var der også en del børn, der kun måtte sove 1-2 timer, og vi lod dem faktisk sove. Forældrene kom alligevel og sagde, at det havde hjulpet. smiley
    Vi må bare prøve igen og igen. Synes bare det er hårdt, hvis JEG skal putte ham hver aften. Jeg er ekstremt samdret pga. graviditeten, og min kæreste mener helt sikkert at han ikke skal gøre det. smiley

    Tania - Han er ikke engang 2 endnu, han har virkelig brug for sin lur.


  • Moaren
    Moaren Tilmeldt:
    dec 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 458
    #13   18. okt 2012 Jeg er pædagog og jeg tror så ikke på at søvn avler søvn.. Jeg har set at det virker, når børn ikke sover for længe til middag.. Men det må du selv om, det var bare et råd, som jeg ved virker smiley

  • #16   18. okt 2012 Hvad med at prøve at ligge ham lidt tidligere - måske rammeri simpelthen ikk lige der hvor han er træt men så gør at han bliver overtræt ?

    Jeg ville ok ikke byde til særlig meget fjant såsom sang og læsning, jeg tror den lille gavtyv har brug for at vide at det er alvor når han bliver puttet, hvis han var min ville jeg selv ligge mig derind , holde hånd el.lign og så være så kedelig som mulig...... Det har ihvertfald hjulpet hos os smiley sådan gjort over en periode på 2-3 uger. - men jeg kan godt se at du måske vil få problemer....

    Er forøvrigt helt enig med dig i at han er alt for lille til at droppe middagssøvnen og jeg også tit blevet bekræftet i at "søvn avler søvn" som du udtrykker det.







  • #17   19. okt 2012 Pernille der kan være enorm stor forskel på hvem der putter her har tøser haft mere respekt for far hvis man kam sige det sådan og med andre ting ja så det bare mor ..
    Syntes også det lød vildt at Lasse lun var 1,5 dag han sku puttes kl 20 , men det hjalp . Men børn er jo forskellige så du må jo prøve de råd a du har fået til du finder det dee virker .. Ligesom med alt andet ;0)
    Kan huske At jeg havde problemet med Line da hun var 3 3,5 også og det du sagde med søvn og så videre nøjagtigt det samme sagde de i hendes vs ..
    Men med min største pige Pernille holdt helt op med. Middags søvn da hum var 2 , men så blev hun bare lagt til at tag et hvil hvor hun kiggede i bøger el vi lå og hyggede snakkede el bare var ..
    Men held og lykke jeg syntes det kam være slide hårdt når de er sådan


  • #18   19. okt 2012 Tania - det er pisse frækt! Helt enig.

    Bonnie - jeg vil næsten ikke sidde og holde ham i hånden. Tror det bider mig i røven i sidste ende. smiley Den sidste halve til hele time, der sidder Christian og far tit og slapper af med at se thomas tog eller lille rød traktor.

    Liane - så ved jeg at Christian helt sikkert har mest "respekt" for mig.


    Idag er han med mormor og morfar i sommerhus. Han har åbenbart brækket sig flere gange, og er derfor ikke kommet i seng til tiden. Jeg har lige fået en sms om, at han selv har bedt om at komme i seng. smiley Min mor skriver at han slet ikke virker syg, han kaster bare op.


  • #19   19. okt 2012 ÅHH LILLE PUS DOG smiley GO bedring med ham :=)

  • #20   22. okt 2012 Thea rr begyndt at vågne omkrkng ll 23, og så er hun klar til fest og farver. Det kan tage mellem 2 og 4 timer før hun sover igen. Syntes også det er hårdt! Hun kommer i seng kl 19 og sover til 7.30 + 2-3 timer til middag.

  • #21   22. okt 2012 I søndags sov han kun 1½ time. Han blev vægget at børn, der larmede udenfor. Han var mindst lige så svær at få til at sove om aftenen som normalt.

  • #23   22. okt 2012 Nej Tania, det er alt for lidt. Så bliver han helt pyller omkring kl 17.

  • #24   22. okt 2012 Jeg ville ikke pille ved luren, men derimod lægge ham i seng lidt tidligere. Hvad tid står han op?

    Hvad med at knække jeres rutine, og simpelthen lave den om? Jeg ved ikke hvordan I gør nu. Men hvad med aftensmad efterfulgt af et bad. Så kan I læse en bog sammen i sofaen i stuen, uden fjernsynet tændt, måske med en kop te eller noget andet lidt hyggeligt.
    Derefter går I ind og putter ham, og holder så ved, ved at lægge ham igen hver gang han modarbejder jer.

    Og hvis ikke han har en fast soveven, så ville jeg fortælle ham at han skal have en sovebamse, og så tage ham med ud at købe en dejlig blød bamse som KUN er til at putte og sove med, og så forsøge at hjælpe ham til at knytte sig til den, og forbinde den med at være afslappet.


  • #26   22. okt 2012 Holder stadig på kl 20 ..
    Men det er alså helt normalt de er rigtigt pyllret kl 17
    Line er det stadig og hun blev 5 den 2 okt ..
    Her ved vi altid når kl er 17 uden at se på uret ;0)


  • #28   22. okt 2012 Tanja også her ;0)
    Og man skulle næsten tro Lasse gør det med vilje , for han. Vil kun hænge på arm når da skal røres i sovsen of self præcis der når man laver den der mel bolle , hvor det absolut ska bruge begge arme :0) så der forgår som regl med en helt ulykkelig knægt klammerende til benet he he


  • #30   23. okt 2012 Her det kun Lasse som
    Han har også rengøring vand vid ;0)
    I går bestod menuen på gule rød , vand og katte tør foder gg


  • #31   23. okt 2012 Tanja.. Men vores rytme er nøjagtigt den sammen som din..
    Vi måtte bare rykke lasses senge tid fra 19 til 20 her i sommers da han vågnede præcis 23 og var smadder sur og Inter ville til kl 3 og 4 om morgen og stod op igen kl 6 / 7 stykker ..
    Og så blev Line self også rykket fra 20 til 2030 da jeg syntes hun skal ha lov at mærke der er fordele ved at være den store og så har hun far og mor en halv time helt for sig selv og der er fuld opmærksom hed på hende der ..
    Min store pige Pernille som smart blir 18 ,da havde vi også den rytme ..jeg syntes den éé skide go


  • #32   23. okt 2012 ACS - vi gør præcis som du beskriver det. Han kommer dog kun i bad 2 gange om ugen, da han lider af ekstrem tør hud.
    Han har sin nusseklud, Cowey, som han får når han skal sove eller er meget ked af det.

    Vi må bare blive ved og ved. Igår sov han hurtigt, heldigvis.


  • #33   23. okt 2012 Pernille,
    så ville jeg prøve at gøre noget andet, for at knække det. Ændre lidt på jeres rutine.

    Når Vito har svært ved at sove, rykker jeg sengen. Det lyder åndssvagt, men det hjælper. Har pt. rykket sengen to gange nu, grundet andre ting, og hver gang har det hjulpet på hans lyst til at falde i søvn..


  • #34   16. nov 2012 Brug for hjælp igen. smiley

    Christian er stadig umulig om aftenen.
    I flere dage har han sove mindre til middag, det har ikke hjulpet. Jeg har ikke vækket ham, men han har f.eks vågnet fordi han har lavet lort, og mange gange blevet vækket af larm udenfor. Så mindre lur virker altså ikke.

    Vi har rykket rundt på værelset, jeg tænkte at det garanteret ville virke, men ingen forskel.

    Jeg er begyndt at læse for ham igen, og det hjælper sleeet ikke. Han bliver igen helt vild.

    Det er far, der putter hver aften, for jeg er ikke hjemme 1 aften om ugen, og så har jeg svært ved at lette rumpen fra sofaen, når min gravide krop endelig har lagt sig.

    Jeg har prøvet at lægge ham senere, det hjælper heller ikke. Jeg har dog ikke prøvet at lægge ham tidligere. Vi har jo for nogle måneder siden rykket det til 19.30 fordi han var for frisk kl 18.30-19.

    Jeg ved simpelthen ikke, hvad vi gør galt. Det er samme rutiner, hver evig eneste dag!


  • #35   17. nov 2012 S's .. Han er snart 2 .. Første selvstændigt geds fase sim man så pænt kalder det i dag trods alder i min bardom ..

    Du kan ikke gøres så meget andet ind du gør smiley
    Du har rykket tiden og nej mindre lure om dagen gør det være da han er overtræk så han slet ikke vil ligge sig om aften..
    Put ham som du / i plejer lig ham ned sig gid nat og gå uden undehold og alt det i godt ved . Det der starter nu og kan vare ja både 2 , 3 og 4 uger går over kommet igen i perioder som regl når man har allermindindst energi desværre ..
    Skiftes til at tag tørnen så i ikke køre træt i det .. Og vær gld for ham endnu ikke selv kan komme uda sengen ..
    Så med en helvedes masse tålmodighed en masse bande ord og tanjer hvor man ville ønske dem hend hvor penetrer gror så går det pludseligt over ..

    Og uhh hvor jeg kender det smiley


  • #36   17. nov 2012 SORRY stave fejl er på mobil smiley

Kommentér på:
Hjælp igen til sovetid

Annonce