{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.037 visninger | Oprettet:

3 år og børnehave {{forumTopicSubject}}

Ja Ida har nu gået i børnehave siden først i juli-måned, dog afbrudt af en uges ferie sidst i juli.

Hun er stadig SÅÅÅÅ ked, når jeg afleverer hende om morgenen, selvom jeg prøver at være afslappet og tage god tid.

Jeg har fået job, så det er fast mig der aflevere og min mand henter om eftermiddagen.

Nogle dage går det rigtig godt med at aflevere hende og hun vinker glad til mig, både fra dør og vinkevindue og oftest alene, altså uden voksen.

De fleste dage er det desværre bare sådan at hun græder og klamre sig til mig og jeg kan hører hende helt ud på legepladsen, når jeg går.
Når jeg ringer for at hører om hun er OK, er hun altid blevet glad igen, men det piner mig at hun er så ked om morgenen.

Nogen gode råd???

Ville gerne prøve at bytte med farmand, men jeg har ikke mulighed for at hente om eftermiddagen pga. jobbet.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  3 år og børnehave
  • #1   31. okt 2012 Har du prøvet at lade være at gøre en stor scene ud af det?
    Altså bare "nu går mor, farvel" også gå..


  • #3   31. okt 2012 Synes jeg allerede at jeg gør....men nogle gange bliver jeg nød til at vente på en voksen....oftest en bestemt voksen...og så er det at hun kan blive rigtig ked.

  • #4   31. okt 2012 Ind og få tøj osv. af, finde den bestemt voksen med det samme, og så et hurtigt farvel smiley

  • #5   31. okt 2012 Hun er jo bare sommetider optaget af andet...f.eks. andre børn, tale med en forældre.....og nogle gange er hun der slet ikke om morgenen...det kan også være et problem.

  • #6   31. okt 2012 Du må vise hende at det er DIG der sætter dagsordnen og ikke hende..

    I den børnehave jeg har været i, havde vi MANGE problemer med et barn som skreg og teede sig tosset, blot for at få sin vilje om hvordan afleveringen skulle foregå..
    Til sidst måtte forældrene gå ind med barnet, sætte det i vinkestolen og gå.. Bum færdig slut.. Og det hjalp utrolig meget! Det var det samme hver dag og de behøvede ikke at vente på at en bestemt voksen var der til at tage imod..


  • #7   31. okt 2012 Ja...måske hun har for mange valg...jeg spørger jo, skal du vinke selv, hvis nej, hvem skal så vinke sammen med hende og så hvor henne....i døren, i vinkevinduet osv.

  • #8   31. okt 2012 Hun er 3 år.. Hun kan slet slet ikke vælge.. Sig til hende "Nu går vi ud i vinkevinduet, så løber jeg om og vinker til dig, vi ses" smiley

  • #9   31. okt 2012 Som Majse siger.. Hun kan ikke selv tage de valg du stiller.. hun blir bare forvirret over det i stedet..

    Sig som Majse, "så, nu ska mor gå, kom vi går hen til vinkevinduet" Giv en krammer, " vi ses senere, mor kommer og henter igen i eftermiddag, farvel" og så vinke..

    Sådan gør jeg også selv mere eller mindre, nogle dage kan han være lidt trist og klamrer, MEN jeg holder fast i rutinen.. får ham "revet" af mig, men trøster og siger, så nu går mor altså, jeg kommer jo igen og henter dig. Så skynd du dig ind og leg med xxxx. Så får han en krammer, vinker kort i vinduet og han er den der er først væk...selvom han evt har en dårlig dag.


  • #10   31. okt 2012 Det tror jeg at jeg vil prøve....vil vælge vinkevinduet....og så prøve det i beskriver. Tak.

  • #11   31. okt 2012 åh ja de første 3-4 mdr var jeg det igennem næsten hver dag, hvis far afleverede var der intet, men mig den store koncert, og tro mig jeg prøvede alt men lukas klyngede sig bare til mig, så jeg mange morgner skulle svinge ham af, det er ikke særligt sjovt...
    pædagogerne sagde at der jo intet var så snart jeg var væk, og han var jo glad for at være der generelt...

    det stoppede da sutten blev sendt til julemanden??? den røg søndag og mandag morgen og lige siden har alt være meget lettere, lukas vinker bare farvel nogle dage har han ikke engang tid til det:-)


  • #12   31. okt 2012 Men husk.. Giv det ihvertfald en uge til at prøve det af.. Det er et nyt ritual.. Snak evt. med pædagogerne imorgen om at du vil prøve det her, sådan at de kan være med til at støtte dit arbejde smiley

  • #13   12. nov 2012 Har i dag talt med en af pædagogerne og hun vil være OBS på os, når vi kommer op morgenen og så måske finde på noget at lave med hende, i stedet for at vinke...nu må vi se.
    Vi skal i alt fald begge prøve at forberede hende på at imorgen er det så Susanne der er der og hun tager imod hende.


Kommentér på:
3 år og børnehave

Annonce