1.255 visninger
|
Oprettet:
Hun VIL IKKE spise :( {{forumTopicSubject}}
Nu synes jeg efterhånden at det bliver et problem!
Min datter er 20 mdr gammel, hun er 85 cm og vejer knap 12 kg.
Så det ser jo rimelig fint ud.
Nu har vi bare haft problemet længe med at hun bare IKKE spiser aftensmad og hvis hun gør er det måske max 5 bidder.
Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre mere??
okt 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 89 Svar: 1.199
Jeg bliver bare så frustreret over at hun ikke vil spise noget
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 10 Babyer: 2 Emner: 74 Svar: 795
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 10 Babyer: 2 Emner: 74 Svar: 795
okt 2012
Men jeg vil tage det mere roligt omkring hendes spisevaner..
Hun spiser vidst ret fint til frokost i vuggestuen
jul 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 10 Svar: 240
hun spiser heller ikke ret meget men så længe hun er glad, har energi og vokser som hun skal er jeg ikke bekymret..
vi går meget op i at "belønne" hende hvis hun spiser op.. og belønne mener jeg at så er det okay hun lige får 2 mundfuld saftevand mens vi spiser (vi drikker ikke mens vi spiser normalt) og det har gjort hun er begyndt at spise godt
jul 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 41 Svar: 1.163
Du får ikke noget godt i at tvinge mad i hende. Ikke andet end hun får et mere ansrengt forhold til mad..
Min pige får øst lidt op af alt hvad vi nu får. Så spiser hun det hun har lyst til, og bliver opfordret til at smage..
Børn har en naturlig mæthedsfornemmelse, og hvis man presser dem til at de skal spise op, eller spise mere end de egentlig føler de kan så ødelægger man den funktion kroppen har, og så er det bliver et problem i forhold til overvægt når de bliver ældre.
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
Hun er glad, trives fint, fungerer godt, ligger med en pæn vægt og har tilsyneladende en passende størrelse i forhold til sin alder.
Så din datter trives jo - du behøver ikke bekymre dig
Hun spiser sikkert rigtig godt i vuggestuen, og derfor ikke noget derhjemme.
Tilbyd hende mad, lad hende spise det hun vil, og lad hende stoppe når hun er færdig. Hun får tydeligvis det hun har brug for
okt 2012
hun får sin tallerken og så spiser hun - eller lader være.
mar 2010
Følger: 34 Følgere: 33 Babyer: 2 Emner: 286 Svar: 5.164
Nena spiser heller ikke særlig meget, hun er lige blevet to og måler 88cm og vejer 11.8kg (: vi fik aftensmad for en time siden og der ville hun bare IKKE spise.. nu sidder hun og spiser hendes kolde aftensmad.. vi tager det lidt i hendes tempo jeg ved godt mange sikkert er imod det, men som jeg ser det må hun hellere spise sådan endn slet ikke (:
feb 2009
Følger: 16 Følgere: 15 Babyer: 2 Emner: 98 Svar: 2.204
Vores dreng havde sit hovedmåltid i hans dp (dengang) og vi fik at vide at så længe han bare spiser ok til et måltid er det okay at han ikke spiser så meget til de andre måltider. Frederic var 9,9 kg ved både 1 og 2 års us. og først nu her som 4 årig at kommet godt med igen.
aug 2011
Følger: 1 Babyer: 3 Emner: 96 Svar: 786
Og hun er en lang slank model (85 cm og 9,5 kg) hvilket jo kun får en til endnu mere at ønske hun ville spise.. Men hun er frisk, fremmelig og fuld af energi så hun må jo få nok
Hun VIL IKKE spise :(