{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.238 visninger | Oprettet:

Hun VIL IKKE spise :( {{forumTopicSubject}}

Nu synes jeg efterhånden at det bliver et problem!

Min datter er 20 mdr gammel, hun er 85 cm og vejer knap 12 kg.
Så det ser jo rimelig fint ud.

Nu har vi bare haft problemet længe med at hun bare IKKE spiser aftensmad og hvis hun gør er det måske max 5 bidder.

Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre mere??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hun VIL IKKE spise :(
  • #2   15. nov 2012 Ja hun er fin vægt mæssigt og er også 100% med på andre punkter..
    Jeg bliver bare så frustreret over at hun ikke vil spise noget smiley


  • #4   15. nov 2012 Synes hun har en fin str og hun spiser som min bonus datter ALTID har gjort smiley nemlig næsten ingenting. Hun spiser simpelthen som en fugl, men hun er ikke undervægtig. Hun er nok bare ikke en stor spiser, hvis hun så bare ikke får kiks og alt muligt andet i stedet smiley de er nemlig snu de små smiley

  • #5   15. nov 2012 lige som Tania siger. siger hun så tak for mad og vil fra bordet, ville jeg bede hende blive siddende og snakke lidt med de voksne og så ryger der måske alligevel bare lidt mere ned smiley

  • #6   15. nov 2012 Det er kun mig og hende der spiser sammen, farmand arbejder om aftenen.

    Men jeg vil tage det mere roligt omkring hendes spisevaner.. smiley
    Hun spiser vidst ret fint til frokost i vuggestuen


  • #7   15. nov 2012 her har jeg en datter på 28 mdr hun er 91cm og vejer 11,5 kg..

    hun spiser heller ikke ret meget men så længe hun er glad, har energi og vokser som hun skal er jeg ikke bekymret..

    vi går meget op i at "belønne" hende hvis hun spiser op.. og belønne mener jeg at så er det okay hun lige får 2 mundfuld saftevand mens vi spiser (vi drikker ikke mens vi spiser normalt) og det har gjort hun er begyndt at spise godt smiley


  • #10   15. nov 2012 Ja du skal ikke tage det så tungt.
    Du får ikke noget godt i at tvinge mad i hende. Ikke andet end hun får et mere ansrengt forhold til mad..

    Min pige får øst lidt op af alt hvad vi nu får. Så spiser hun det hun har lyst til, og bliver opfordret til at smage..

    Børn har en naturlig mæthedsfornemmelse, og hvis man presser dem til at de skal spise op, eller spise mere end de egentlig føler de kan så ødelægger man den funktion kroppen har, og så er det bliver et problem i forhold til overvægt når de bliver ældre.


  • #11   15. nov 2012 chillax smiley

    Hun er glad, trives fint, fungerer godt, ligger med en pæn vægt og har tilsyneladende en passende størrelse i forhold til sin alder.
    Så din datter trives jo - du behøver ikke bekymre dig smiley

    Hun spiser sikkert rigtig godt i vuggestuen, og derfor ikke noget derhjemme.
    Tilbyd hende mad, lad hende spise det hun vil, og lad hende stoppe når hun er færdig. Hun får tydeligvis det hun har brug for smiley


  • #12   15. nov 2012 Mira - jeg tvinger hende bestemt ikke.
    hun får sin tallerken og så spiser hun - eller lader være.


  • #13   15. nov 2012 jeg tror ikke du behøver bekymre dig (:
    Nena spiser heller ikke særlig meget, hun er lige blevet to og måler 88cm og vejer 11.8kg (: vi fik aftensmad for en time siden og der ville hun bare IKKE spise.. nu sidder hun og spiser hendes kolde aftensmad.. vi tager det lidt i hendes tempo jeg ved godt mange sikkert er imod det, men som jeg ser det må hun hellere spise sådan endn slet ikke (:


  • #14   15. nov 2012 Så længe hun har så fin sammenhæng mellem kg/cm, og hun spiser ok til de andre måltider det fint...

    Vores dreng havde sit hovedmåltid i hans dp (dengang) og vi fik at vide at så længe han bare spiser ok til et måltid er det okay at han ikke spiser så meget til de andre måltider. Frederic var 9,9 kg ved både 1 og 2 års us. og først nu her som 4 årig at kommet godt med igen.


  • #15   16. nov 2012 Kender det, min datter på knapt 17 måneder er også svær at få aftensmad i, hun spiser godt om morgenen, ok til middag de fleste dage, men aften kan være en kamp, hun vil selv, men kan ikke rigtig selv og derfor får hun ikke meget..
    Og hun er en lang slank model (85 cm og 9,5 kg) hvilket jo kun får en til endnu mere at ønske hun ville spise.. Men hun er frisk, fremmelig og fuld af energi så hun må jo få nok smiley


Kommentér på:
Hun VIL IKKE spise :(

Annonce