lidt blandede spørgsmål :-) {{forumTopicSubject}}
Hej herinde
Jeg har lige lidt forskellige spørgsmål!
Er der nogen af jer der har prøvet pantothenol salve mod strækmærker? Og havde det en virkning?
jeg fødte for 4 uger siden og begyndte at bruge det for et par dage siden. Morgen og aften. Synes allerede mine stræknærker er blevet en del bedre de sidste par dage. Men det er jo ikke til at vide om de ville være blevet det alligevel det kunne være værd at prøve for jer andre måske
Så lige et spørgsmål om MME. Jeg ammer godt nok min datter fuldt, men tænker på at købe noget MME og have stående "in case of emergency". Hvilket ville i anbefale og hvorfor?
jeg aner intet om MME og hvis hun en dag skal have det vil hendes mave jo ikke være vant til det.
Det var vist bare det
sep 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 33 Svar: 203
Med jeg ammer min søn og supplere med mme, de gange jeg ikke har nok mælk. Vi fik fra sygehuset anbefalet blå allomin og det har han ikke problemer med og syntes det er en god ide, det kan holde sig længe og man ved jo aldrig
jul 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 41 Svar: 1.163
dec 2011
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 455
okt 2011
Følger: 8 Følgere: 7 Babyer: 1 Emner: 15 Svar: 1.162
Det er den som minder mest om modermælk
Vi brugte den til at supplere i starten, men da jeg måtte opgive amningen, så gik vi på allomin
Så vidt jeg ved er der ikke nogen "mirakelkur" mod strækmærker.. Mine er blevet ret pæne, og jeg har intet gjort udover olie 2 gange om ugen..
mar 2011
Følger: 15 Følgere: 15 Babyer: 1 Emner: 56 Svar: 632
dec 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 44 Svar: 831
mht mme, vi har købt et par af de der brikker, nan1 hedder de, så jeg har en inkl en lille sutteflaske i pusletasken, og vi har 2 stënde hjemme, de kan jo holde sig længe, og hvis nu der skulle ske noget så jeg ikk kan amme ham, så har vi lidt stående, og det burde række til en nat, hvis de skulle komme i brug en aften..
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
Har aldrig hørt om panthenol mod strækmærker, smører mine med mandelolie, men oplever ikke umiddelbart nogen effekt.
dec 2009
Nan HA er den bedre end Nan1? Kan se dem vi har er Nan1 fra nestlé.. Eller er de de samme? Det er de brikker, hvor det er lavet til "mælk", ikke pulveret For troede da at Nan1, var ok.. nu det også kun som back up vi har dem.. det ville jo være forfærdeligt hvis jeg af en eller anden grund ikk vil kunne amme ham, og vi så intet havde at kunne give, så maven blvier mæt
nov 2010
det er jo en smagssag, men jeg tror personligt ikke et komælk og enzymerne i det, er godt til menneskebørn, især ikke de helt små.
derfor får min søn Nan HA, som er beregnet til allergikere og derfor behandlet så der er meget få mælke-enzymer.
Men igen, det er en smagssag. Jeg skiftede først til HA sent, hvilket jeg fortryder i dag, for vi havde måske været forskånet for en masse sygdom, hvis han ikke havde fået mælkeprodukter så tidligt.
dec 2009
sep 2011
Følger: 1 Emner: 161 Svar: 367
mar 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Babyer: 2 Emner: 339 Svar: 5.489
nov 2010
I flere andre europæiske lande kan man få MME baseret på gedemælk - det er heller ikke rigtigt til menneskebabyer, men langt mindre skadeligt, ifølge dem som er mod komælk, end komælk er det. I DK er det dog ulovligt at sælge MME baseret på gedemælk..
lidt blandede spørgsmål :-)