{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.953 visninger | Oprettet:

Tandskade på barn på 15 mdr {{forumTopicSubject}}

Hejsa piger

Fredag formiddag væltede mig datter og slog ansigtet ned i asfalten . Da jeg tog hende op kunne jeg se atten havde taget det meste af slaget og så lige hendes lille tud..

Hun græd enlig kun kort .. Men her til aften da jeg børstede hendes tænder kunne jeg se en af hendes hjørne tænder som lige er kommet frem ser ud til være revnet eller noget kan ikk rigtig se det om der noget galt med den..det som om den lyser forskellige steder på tanden.... Hun spiser og leger som hun plejer og sover fint..

Hun skære osse helt vildt tænder kan den flække pga hun skære tænder??

Jeg vil ringe til tandlæge og høre dem mandag om de vil se på det..

Men hvad kan de gøre vis der er noget galt med den??? Hun er ko ikk så gammel..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tandskade på barn på 15 mdr
  • #1   24. nov 2012 Det som om tanden er lyser nogen steder fordelt på hele tanden??

  • #2   24. nov 2012 Altså der er jo ikke andet for end at tage hende til tandlægen smiley


  • #3   24. nov 2012 Afsted til tandlægen. Min søn faldt som 15mdr og slog fortænderne ned i et marmor bord. hans fortænder sener fjernet under fuldbedøvelse.
    Men ring til tandlægen i morgen og fortæl hvad det er sket


  • #4   24. nov 2012 Jeg ringer osse som jeg skrev ville bare forhøre mig lidt..

    Okay men den driller hende ikk tror jeg ikk hun pyller hvertfald ikk he

    Men hvor er det bare træls vis der noget galt øv


  • #5   24. nov 2012 Det jo søndag i morgen så kan ikk ringe før mandag

  • #6   24. nov 2012 Jeg havde ringet til tandlægevagten, men jeg er også en hønemor..

  • #8   24. nov 2012 Mor til a hun sover så vækker hende ikk for det he men har dårlig samvittighed over jeg ikk opdaget det i går aftes da jeg børstede he de tænder ..

    Men hun virker ikk til have ondt og at det gener hende for hun spiser alt og drikker fint ..

    Men tandlægen skal lige tjekke det mandag


  • #9   24. nov 2012 Tandlægevagten har også åbent søndag smiley

  • #11   24. nov 2012 Ja okay kan prøve ringe til dem i morgen så..

    Lisa lyder ikk rart men tanden har ikk rykket sig den sidder som den plejer og hun har heller ikk ondt når jeg børster den..


  • #13   24. nov 2012 Ja tak det skal nok men den er ikk mørk eller nogen den er bare mere lys nogen steder

  • #14   24. nov 2012 jeg ville nok springe til tandlægen med hende om ikke andet for at få det tjekket OG FÅ LAVET EN BIDESKINNE til den bette hvis hun skære tænder er det vigtigt at hun får en bideskinne.. jeg gør det selv når jeg sover og det har ødelagt mine tænder fuldstændig desværre. men specielt de små pjoks tænder er jo ikke blevet lakeret endnu altså det tandlægen gør smiley de har kun deres emalje og den er ikke så tyk så hvis hun skære tænder kan hun i løbet af ikke ret lang tid få "slidt" hul på tænderne

  • #15   24. nov 2012 Maria jeg tænker osse det pga hun skære tænder måske den ser ud som om den er karkaleret staves? Men jeg af lige vel ikk sikker har måske været lys skygger men jeg trær af jeg ikk opdaget det i går da jeg børstede hendes tænder vis det efter et fald,,, åh den dumme følelse som en mor kan få ih nu det så træls hun sover så kan jeg ikk dobbelt tjekke he he

  • #16   24. nov 2012 ligner det lidt det emaljen altså det blanke i tanden er karkeleret og der er sådan nogle lidt mørke striber agtigt i den ?
    for det er sådan mine ser ud smiley


  • #17   24. nov 2012 Ja faktisk men syntes bare det mere lyse striber i den hvide tand.. Men har aldrig lagt mærke til det før her til aften og hun faldt nemlig fredag så tænkte hun hun måske havde slået denni vejen da hun faldt

  • #18   24. nov 2012 de er lyse stregerne nu jeg tænker mig om fordi hun jo ikke har fået lakeret bisserne..
    så det er den rå tand du kan se så ville nok få fat i tandlægen og evt. lige drøfte at hun skære tænder også smiley


  • #19   24. nov 2012 Det vil jeg osse gøre ved du om man selv skal betale ved vagt tandlægen

  • #20   24. nov 2012 Hvad med åen bide skinne hvordan dælem forgår det og hvordan kan hun beholde den i munden når hun er så lille

  • #21   24. nov 2012 en bideskinne er noget plastik som bliver støbt så det passer præcist til hendes tænder så når du har fået den trykker du den bare fast på hendes tænder hun kan ikke selv pille den af den sidder ret godt fast smiley

    hmmm.. ved faktisk ikke om man skal betale for børn ved tandlæge vagten men der sker bestemt intet ved at vente til mandag smiley
    det er jo "heldigvis" kun mælketænder og så længe hun ikke har ondt og ikke er generet af det er der vel ingen grund til at tage til tandlæge vagten bare du sørger for at børste bisserne godt så sker der ikke noget ved det smiley


  • #22   25. nov 2012 Nej det tænker jeg osse de andre pige skrev bare jeg skulle kontakte vagt tandlægen men når hun ikk virker til have ondt så ringer jeg mandag morgen..



  • #23   25. nov 2012 Du skriver noget om tænderne ikk har emalje min mand har her til morgen børstet hendes tænder..

    Den hjørne tand er lige kommet helt frem for en uges tid siden ca og hun er ved få en mere osse i under munde. Og toppen af den ser ud på samme måde som den der er fremme kan de være for nye til være helt hvide..

    Håber i forstår mig


  • #24   25. nov 2012 Kontakt tandlægen også ville jeg melde det til forskiring hvis der bliver noget med de blivende tænder Noah han faldt i BH ikke noget alvorligt men nok til at hans ene fortand blev mørk, så husk endelig at melde det til forskringen.. Troede ikke at der kunne ske noget med de blivenede tænder fordi han kun er 3 år, men det ikan der altså godt..

  • #25   25. nov 2012 Ja, altid melde det til forsikringen.

    Man skal kontakte tandlægen hvis blødningen ikke stopper, hvis tanden er flækket mod tandkødet, hvis den får farveforandring, eller hvis den er rykket.

    Når du mener den er flækket, bør du kontakte tandlægen, og få kigget på den. Der er intet behov for vagttandlæge, når hun ikke har ondt.

    Små børn skærer tænder - det er helt normalt og gør intet. Min søn gør det også i perioder, og tandlægen siger at det er helt fint og normalt.


  • #26   25. nov 2012 Mor til Emma,
    kan det ikke bare være en emaljefejl? Min søns ene fortand har en hvid plet på, ligesom jeg også husker at en veninde fra folkeskolen havde på sine fortænder. Det er bare en fejl i emaljen.

    Han har det tilfældigvis på den tand han har slået i stykker, men det var der allerede før han slog et stykke af.


  • #27   25. nov 2012 Altså da hun faldt blødte det ikk eller noget og ved slet ikk om det derfra men har bare aldrig lagt mærke til det før nu..

    Men selvf ringer jeg til tandlæge. Og de lige kan de se på den


  • #28   27. nov 2012 Lille Update har været de tandlæge og der ikk sket noget med emmas tand hun siger det en emalje fejl og at tanden ikk er helt fremme så pyha heldig ikk nogetbså nu skal min lille pige ikk gå alene når vi ude lufte hud he

  • #29   27. nov 2012 Åh det var godt der ikke var sket noget. smiley

  • #30   28. nov 2012 Åh ja he

  • #31   28. nov 2012 Min datter slog sin tand for 1 år siden og den er først nu blevet helt grå så hold øje med den for de sagde også at den så fin ud dengang men det gør den ikke mere smiley

  • #32   28. nov 2012 Ok træls for jer vis det en blivene tand emmas har hun lige fået så skulle de ske så skifter hun p et tidspunkt

  • #33   29. nov 2012 Det er heldigvis stadig bare en mælketand:0)

  • #34   29. nov 2012 Jepper

Kommentér på:
Tandskade på barn på 15 mdr

Annonce