{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.343 visninger | Oprettet:

* Louise *
* Louise *
Følger: 1 Emner: 41 Svar: 292

Hvad kan man forvente? {{forumTopicSubject}}

Hej BG.
I Milla's vuggestue drikker børnene ad kopper. Milla drikker stadig af tudkop, men vi kæmper med at få hende til at drikke at alm kop.
Problemet er så at hun ikke rigtig drikke i vuggestuen.
Jeg spørg om jeg skal tá en tudekop med derned, så hun i det mindste får noget at drikke. Det måtte de (pædagogerne) lige drøfte, men ku være en mulighed.

Når de spiser sidder Milla (som er den yngste på 10 1/2 mdr) og skal selv spise. Det også fint nok. Men nogle gange får hun noget som hun altså bør få hjælp til. Men de prioriterer at børnene selv spiser.

Hvordan er det i andre vuggestuer?
Vi sys det er ærgerligt at der ingen tudekopper er i vuggestuen. Og jeg kan da godt føle det lidt som en "fiasko" at mit barn endnu ikke har lært at drikke pænt af en alm kop.

Må tage en snak med personalet om det med maden. Vil jo gerne ku give hende yoghurt med feks. og være sikker på at hun så også får det.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad kan man forvente?
  • #1   16. dec 2012 Da Clara startede var hun 9 måneder og kunne derfor ikke spise selv, ej heller drikke, og det har de hjulpet hende med indtil hun kunne selv.

Så her har der ingen problemer været, hun er blevet hjulpet og har fået god tid til at lære det. smiley

Hun har dog aldrig brugt en tudkop, ved ikk om det gør en forskel, men hun skal jo lige lære det, så det bliver jo nød til at hjælpe hende med det.

• #2   16. dec 2012 I Emmas vuggestue får de godt nok mad derhenne, men der sidder de gerne og hjælper de børn der har behov for det.

Emma får tilmed stadig en flaske med mme når hun skal sove til middag, og den er der en af pædagogerne der sætter sig og giver hende.

Så tag da en snak med dem om at du gerne vil have de vil hjælpe hende lidt med at spise, og lade hende drikke af en tudkop.

• #3   16. dec 2012 Jeg forstår slet ikke at de ikke hjælper?

jeg synes måske det er lidt sent at hun ikke kan drikke selv, så det er måske lidt stort at forvente at de har en tudekop, men selvfølgelig kan du da tage en med som hun kan drikke af!
    En af pigerne i Vitos vuggestue, drikker af en af de der vandflasker med vandfilter på. Jeg ved ikke hvorfor, men hun drikker KUN af den.

Og selvfølgleig skal hun hjælpes med at spise.

Vito kunne spise selv da han startede, men hvis han blev utålmodig eller skulle have suppe var hjælp en god ide. I min optik hjalp et par af pædagogerne, og især en, ham alt alt for lang tid, men sådan er det jo.

Jeg har virkelig svært ved at forstå hvorfor de ikke vil hjælpe. Selvfølgelgi skal barnet lære at spise selv, men det er virkelig store krav at stille til et barn på 10 mdr! Hun skal tidsnok lære det, og indtil da, skal hun da have den hjælp hun har brug for!

En ide kunne f.eks være at hun selv spiste med en ske, samtidig med at en pædagog madede hende. Så får hun fornemmelsen af at spise selv, kombineret med en succes-oplevelse og hun får rent faktisk noget at spise.

• * Louise *
    * Louise * Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 1 Emner: 41 Svar: 292
    #4   16. dec 2012 Er glad for at hører jeres input.
    Jeg vil tage en snak med dem om det.

• #5   17. dec 2012 Monique var 8,5 md da hun startede. Til jul drak hun selv af kop der var hun 9,5 md hvor min fætter på 13 mdr drak af flaske.

De hjælper børnene i vores vugger også med yoghurt osv. Hvis de ikke selv kan

Kommentér på:
Hvad kan man forvente?

Annonce