{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.682 visninger | Oprettet:

Idéer til dåb søges.. {{forumTopicSubject}}

Malou skal døbes den 25 august og i den forbindelse skal der jo holdes dåb, men er hel tom for idéer angående mad osv. Daniel kommer ud til dåben - så har lovet vi skal have god mad, så han for en gangs skyld kan få det - men hvad?! Det skal være noget der fylder lidt i maven, tænker jeg.

Hvad med kage, hvad gjorde i der?

Skiftede i dåbskjolen til almindelig kjole efter kirken, vis ja, hvilken kjole skiftede i så til? Malous dåbskjole er kort - så ved ikke om den vil være ubehagelig for hende at ligge i.

Undskyld, alle mine spørgsmål - men er hel tom for idéer. Eneste jeg har kunne finde på er invitationerne..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Idéer til dåb søges..
  • #1   12. jun 2013 Nu er min datter jo ikke kommet endnu, men når man er sygemeldt har man masser af tid til at tænke i smiley vi havde snakket om enten brunch elller et stort frokost bord med lækkert pålæg, valget faldt på brunch. Vi bliver ca 70, og vi laver det hele selv, synes aldrig sådan noget catering er særligt lækkert.. smiley

  • #2   12. jun 2013 Og kagen bliver wienerbrøds kagemænd fra bageren, det synes vi passer godt til brunch smiley

  • #3   12. jun 2013 Angående og skifte kjole, skal du huske på hun både skal sove og tisse i den.... (Med tisse mens der selv i bleen ;-))

  • #4   12. jun 2013 sikken en god dag søde.. det på min føsdag smiley

    Da vi holdte barnedåb for Freja bestilte vi mad fra kokken og jomfruen. vi var nemlig færdig i kirken kl 11 ca. og vi var 30 mennesker og Freja havde dåbskjolen på lidt nede i fælleshuset og så gav vi hende en fin kjole på i stedet.

    Håber det bliver en super dag for jer. knus


  • #6   12. jun 2013 Tror brunch vil være for sent og ikke mættende nok, eftersom kirken slutter kl. 11 ca. ligesom ved Frejas mor. Havde tænkt lidt på stort frokost bord, så folk bliver ordentlig mætte og ikke går i køleskabet som det første når de kommer hjem til dem selv. smiley men hvad for noget mad den skal indholde har jeg ingen idé om! smiley

  • #8   12. jun 2013 Når ja. Kan jeg godt tillade mig ikke at få halal slagtet kød til dåben? Daniels far er jo iraner. Men han har fået barn med en dansker, så han er jo ikke helt vildt troende og gider virkelig ikke betale ekstra for der er blevet sagt en bøn over kødet. smiley

  • #11   12. jun 2013 Hvad har jeres budgetter været på?

  • #12   12. jun 2013 Vi holdte det her hjemme, vi var kun 20 så det gik lige smiley Hjalte fik kjolen af efter kirken, da den var alt for stor til ham. Vi var færdige i kirken kl 11 så da vi kom hjem, havde vi bestilt mad fra en slagter.. Der var 2 forskellige slags kød, og fløde kartofler samt nogle stegte kartofler. Også var der salat bar til. Vi havde selv lavet forret som var sådan en rulle med laks og spinat. Og min mor havde lavet hjemmelavet is til dessert. Og min farmor havde bagt småkager smiley

  • #13   12. jun 2013 Tror vores koster knap 5000 inkl alt smiley

  • #14   12. jun 2013 Pædagogen, omkring de 10.000, da vi giver hende penge os i gave fra Daniel og jeg. smiley så vi har aftalt ikke at bruge derover.

  • #15   12. jun 2013 Vi blir ml 50-70 og budgettet er også på 10.000, er spændt på hvor langt det rækker:) Kathrine sætter i bare penge ind på hendes opsparing eller hvordan?

  • #16   12. jun 2013 Ja gør vi, hvor meget vi sætter ind til hende ved vi ikke endnu. smiley

    Hold da op, i bliver mange - jeg ved slet ikke hvor mange vi bliver, men tror kun 25 - 30 ca.


  • #17   12. jun 2013 Ja, vi har begge store familier- så alt afhængig af om vi vælger vores kusiner og fætre skal med blir vi ret mange:)
    Jeg havde slet ikke overvejet at hun skulle ha noget fra os, gir forældrene normalt dåbs gave, eller et det bare noget i synes i vil? smiley


  • #18   12. jun 2013 Det bare noget vi synes at vi vil. smiley
    Og det er da kun fedt for lille pigen og blive født ind i en stor familie. smiley invitere i børn med til jeres?


  • #19   12. jun 2013 Hvad med at bestille mad udefra så søde. Der er jo alt muligt at vælge imellem og så skal du jo ikke kæmpe med det. Vi brugte os omkring 10.000 kr på mad udefra. Drikkelse fra tyskland. Bordpynt og div

  • #20   12. jun 2013 Det er da også en god ide faktisk- jeg tror også vi vil give hende et eller andet:)
    Ja det er dejligt, men dyrt smiley
    Mja, både og, hvis vi ikke inviterer vores fætre og kusiner( og deres børn) kommer der nok 5 børn smiley er virkelig splittet i forhold til om vi skal invitere dem, vi snakker 20 personer +, men der er bare et par stykker jeg virkelig gerne vil ha med,
    Men kan jo ikke invitere den ene mosters børn uden at invitere den andens, kan man?
    Har du inviteret børn med?


  • #21   12. jun 2013 Det kommer an på hvor gamle børnene er, synes jeg. Hvis der er stor alders forskel kan man jo godt komme med en lille hvid løgn om at man ikke følte de var gamle nok til at blive passet ude eller at de gik under som voksne. Hvis du ikke føler de har grund til at komme - så lad vær med at inviter dem. De kan ikke tillade sig at blive fornærmet. smiley
    Og kun Sophia, Emma og Emilie da de stadig er helt små. Børn over 5 år invitere vi ikke med. smiley


  • #22   12. jun 2013 Ja problemet er at alle vores fætre/ kusiner er over 13 år, så vi kan ikke bruge den der med voksne/ ikke voksne.
    Feks. Jeg vil vildt gerne ha en søskendeflok med som er 23,20 og 14 år gamle. Det er
    Min fasters børn.
    Min anden fasters børn er 21, 15, og 13 og jeg har ikke Lyst til de skal med- bryder mig faktisk ikke om dem,
    Men min faster vil blive vildt ked af det, hvis jeg inviterer de andre men ikke hendes børn. smiley
    Har i mange børn i jeres familie?


  • #23   12. jun 2013 Jeg vil bare helst ikke træde nogen over tæerne..

  • #24   12. jun 2013 Vi har ikke specielt mange børn, eftersom dem fra min fars familie slet ikke skal vise sig i nærheden af Malous dåb osv.
    Men hvis du ikke bryder dig om dem, så ville jeg ikke invitere dem mad. Jeg har aldrig inviteret 3 af mine kusiner med til noget, da jeg egentlig heller ikke bryder mig om dem. Jeg har det helt fint med at vælge dem fra, da jeg ikke vil bruge en hel dag på folk jeg egentlig ikke kan lide.


  • #25   12. jun 2013 Kathrine- det er jo også sådan jeg har det.. Og jeg synes egentlig man bør tænke på sig selv. Men jeg har bare ikke lyst til at
    Gøre min faster ked af det, og jeg ved hun vil tage det meget personligt. Jeg er desuden blevet inviteret til alt med de børn,
    Så synes måske også det ville
    Være tarveligt af
    Mig- men jeg kan bare ikke med de børn- og jeg tror faktisk heller ikke de bryder sig om mig.. smiley er du blevet uvenner med dem på din fars side, eller kan du bare ikke med dem?


  • #26   12. jun 2013 Hm, kan godt se problemet. smiley men det er din datters dag, så tænk på hende og på hvordan hun vil få den mest rolige dag ud af det. Hun kan godt mærke hvis der er spændinger i luften jo.
    Og jeg er uvenner med dem og ønsker ikke de skal have noget som helst med Malou at gøre. Min farmor og farfar tillod sig at komme på hospitalet da jeg havde født uden de var blevet inviteret, der bad jeg dem også gå igen.


  • #27   12. jun 2013 Det er da øv, at i skal være uvenner smiley


  • #28   12. jun 2013 Er det ikke meget normalt at invitere børn med til en dåb? (jeg spørger fordi jeg ikke ved det - men ville tro det) smiley

  • #29   12. jun 2013 Lykke tak for dit input- åh ja jeg er sgu splittet hehe smiley

  • #30   12. jun 2013 Her var vi 54 personer i alt, holdte brunch på det hotel jeg arbejdede på, vi valgte brunch da vi skulle være i kirken kl 9. Prisen kan jeg ikke huske men kan du heller ikke bruge til så meget da jeg jo arbejdede der og fik en god pris...:-)
    Vi havde både børn og voksne med, og havde plukket ud i dem vi ville have med osv. Så jeg havde f.eks en kusine og hendes familie med med ikke nogle andre kusiner osv. Dette gjorde vi af den grund at vi kun havde dem med vi sådan snakker med og har noget at gøre med. Ellers var ville vi også have været alt for mange mennesker...:-)
    Her blev han døbt i min dåbskjole som er syet ud af min mors beudekjole, døbt i den kirke jeg er død, konfirmeret og gift i af samme præst osv.
    Her tog vi kjolen af ham lige efter kirken og gav ham alm pænt tøj på. Jeg er ikke overtroisk og går ikke det mindste op i sådan noget.


  • #31   12. jun 2013 Pædagogen

    Jeg tænker godt at du kun kan invitere dem du har et godt forhold til. Vores familie er også rigtig stor, og vi har aftalt kun at invitere dem, som vi ved får noget med vores barn at gøre.

    Så kan det godt være det er lidt strengt at invitere én fætter og ikke en anden, men hvad nu hvis det er kun er den ene fætter der kommer til at se og have omgang med barnet? Så kan jeg godt se mening i det smiley


  • #32   12. jun 2013 Tak for jeres input piger- Kathrine undskyld jeg misbruger din tråd lidt:) jeg har tænkt.. Og jeg tror at dem der på eget initiativ kommer og ser hende efter fødslen, er dem vi inviterer smiley

  • #33   12. jun 2013 Vi skal holde have fedt i stort have Telt på lørdag til rebekka S dåb smiley vi blir 65 mennesker. Vi skal ha forret, og så skal vi grille 3 slags kød med salat osv smiley og så har vi bestilt en softice maskine til dessert med tærter til smiley
    Der blir pyntet op med lyserøde balloner, glas med kyskager osv smiley totalt lyserød sødt tema smiley
    Det hele vil jeg skyde på kommer til at koste omkring 7000 kr i alt smiley og så kommer der en koge koge og sørger for at lave kartofler og salat fade smiley og min bror griller kødet


  • #34   13. jun 2013 Pædagogen

    Det synes jeg lyder super fornuftigt! Det er præcis det samme vi gør smiley


  • #35   13. jun 2013 Ja jeg synes nemlig også det var en god ide:)

Kommentér på:
Idéer til dåb søges..

Annonce