Axl bider {{forumTopicSubject}}
Igår havde vi besøg af en veninde og hendes søn, Axl går i dagpleje med ham og de er normalt nogle rigtige kammesjukker der står last og brast sammen..
Alt gik fint, ungerne legede og pludselig skriger venindens søn op og man kan se Axl har sat tænder i ham, og har bidt HÅRDT.
Jeg sætter mig så og overvåger dem nøje og da Axls bog er i fare for at blive taget skal han igen til at sætte gebisset i armen på drengen. Jeg siger en høj lyd så han bliver forskrækket og trækker sig tilbage og siger 'du vil gerne have din bog i fred, det er også ok, kom vi sætter os herover i stedet'
Igen leger de to drenge fint i 30-40min hvorefter misæren gentager sig, Axl vil have et stykke legetøj som **** sidder med og bider, denne gang reagerer han ikke på at jeg siger en høj lyd og når igen at bide hårdt.
Jeg siger hårdt nej til Axl og sætter ham ud på en stol i gangen og siger 'jeg vil ikke have du bider', efter ca 1 min henter jeg ham igen og gentager 'du må ikke bide' der går ikke mere end 10 min også bider Axl igen igen, og han kommer igen ud på stolen i 1min. Herefter leger de to drenge fint, men Axl er flere gange tæt på at bide fordi han vil have noget (i fred) hvor jeg stopper ham.
I dag var vi sammen med to andre børn og Axl ville igen bide, især den jævnaldrende pige, når hun kom til det han sad med. Idag var vi meget obs på ham og han nåede ikke at få bidt på noget tidspunkt.
Vi har snakket lidt om, om det kan være en reaktion på at han nu ikkehar været i DP i 14 dage først pga en uges indlæggelse på børneafdelingen og bagefter pga sygdom.
Eller måske fordi han ikke kan udtrykke sin frustration på andre måder, men hvorom alting er, er det noget vi gerne vil til livs hurtigst muligt.
Hvordan har I tacklet det hvis jeres barn har bidt?
Følger: 7 Følgere: 5 Babyer: 2 Emner: 26 Svar: 637
Vi tog op og holdt ham tæt. Fortalte at det ikke er okay at bide, selvom ( hvad der nu havde forårsaget det) vi aer, myser, og giver klemmer.
Det gentog jeg hver gang han bed.
maj 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 2 Emner: 403 Svar: 2.282
Synes også det er synd for den stakkel der bliver bidt..
Vi må se om han ikke stopper hurtigt igen, ellers må vi jo indlede et samarbejde med dp'en om at få det stoppet hvis det også fortsætter der..
mar 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 313 Svar: 2.817
Axl bider