{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.099 visninger | Oprettet:

Natasja B
Natasja B
Tilmeldt:
12. jun 2013
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5

Enlig mor? Hvilken hjælp får man {{forumTopicSubject}}

- ja som overskriften siger hvilken hjælp får enlige mødre? Jeg er lige gået fra kæresten, og venter vores fælles barn har termin d 19 november. Hvor meget kan jeg forvente at få i penge? (Jeg ved godt at det først er fra når lille manden kommer og jeg ved godt at det er forskelligt men i mit tilfælde er jeg på kontanthjælp)-hvis det hjælper. Og har i nogle gode råd til hvordan man håndtere den første tid? Synes det er hårdt for lige som man troede at man skulle være lykkelige og have en familie så vælger svinet at være utro smiley -og nej jeg ønsker ikke at hænge ham ud. Men bare at få forståelse smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Enlig mor? Hvilken hjælp får man
  • #1   7. jul 2013 Du kan få,
    Boligsikring, denne er beregnet ud fra huslejenstørelse og indkomsten på dem der bor på bopælen,
    Børnebidrag fra far, dette er 1247kr om måneden, og kan søges via statsforvaltningen, så du kan få det udbetalt fra udbetaling DK, eller i kan klare den selv.
    Børnepenge hver tredje måned, dette er beregnet for alle forældre, uanset om man er enlig eller samboende, det er den der har barnets bopæl der får pengene. Og der er takster på hvor hvor meget man får,
    Forhøjet børnepenge, dette er noget du søger, som så kommer samme dag som de børnepenge der kommer hver tredje måned.
    Så kan du få tilskud til instutionsplads, denne er indkomstbestemt, så man kan også få det selvom man er samboende, det er efter indkomsten de beregner denne.

    Du kan også søge nogle tilskud fra far, noget med fødselsbidrag, dåbsbidrag og sådan, men du skal søge via statsforvaltningen. (Har ikke styr på disse overhoved).

    Så som du kan se er det svært at lave regnestykket for dig, da det er bestemt ud fra indkomst, samt fx. Huslejen.

    Hvis han har flyttede sin adresse kan du fx nu gå op og søge boligsikring ( søg på www.borger.dk)


  • #2   7. jul 2013 Får man ikke også flere penge fra 12. Graviditetsuge når man er gravid? Mener ikke først at det er når den lille er født.

  • #3   7. jul 2013 Jo det er der vist også noget med, men kommer vist an på alderen smiley

  • #4   7. jul 2013 Ja jeg tror bare at det bliver annulleret ved graviditet. For barnet har brug for det samme uanset moderens alder. Jeg var 20 og fik ekstra i kontanthjælp fra uge 12. Tror nærmere at det er om man bor derhjemme eller ude tænker jeg smiley

  • #5   7. jul 2013 Man får ekstra i kontanthjælp som gravid uanset om du er enlig eller ej, så er det, det samme beløb du får udbetalt og du får også det samme udbetalt selvom du bor hjemme.

  • #6   7. jul 2013 ja jeg var også sammen med min datters far dengang og fik det rigtig nok alligevel smiley

  • #7   7. jul 2013 Men hvi du fx er 30 stiger man altså ikke smiley

  • Natasja B
    Natasja B Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #8   8. jul 2013 Jeg har allerede fået en højere sats indenfor kontanthjælp, det ligger vidst på 10.500 før skat smiley

  • #9   8. jul 2013 Ved ikke, du stiger igen når du har født smiley

  • Natasja B
    Natasja B Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #10   8. jul 2013 til 13.500 mener jeg nok ja smiley


  • #11   8. aug 2013 da jeg var på kontanthjælp fik jeg 13.096 før skat. jeg får knap 1900 i boligsikring. 1.250 fra faderen 3.402 kr i børnepenge og 2.617 i forhøjet børnepenge hver 3 måned. Jeg har friplads til Maya i bh. hvor meget man får i børnepenge fra kommunen afhænger af børnenes alder

  • Sød fyr
    Sød fyr Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 24
    #12   6. jan 2015 det er enormt så meget er dækket ind..folk i job som er selvforsørgende har oftest mindre og skal knokle for pegene,
    var inderligt ik klar over så højt det var kristina;)


Kommentér på:
Enlig mor? Hvilken hjælp får man

Annonce