{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
816 visninger | Oprettet:

De ski** chokoladekalendre {{forumTopicSubject}}

Nu er det ikke fordi at jeg er fanatisk med at Malik bare ikke skal ha' nogen former for sukker osv, men jeg synes ikke at det er nødvendigt !

Han får engang imellem juice og et stykke kage og lidt is om sommeren.. Han får aldrig slik og chokolade for kan ikke se hvorfor han skulle ha' det når han er så glad for så meget andet..
Jeg har altid selv været overvægtig og det er noget jeg går meget op i at mine børn IKKE skal være !

Når Malik skal ha' noget lækkert så spiser vi nødder, rosiner, sunde kiks osv.. Der er selvfølgelig også fedt i f.eks nødder , men det er det naturlige "sunde" fedt..





Nå men så er det at hans dagplejemor spurgte om hun måtte give ham en chokoladekalender. >( Som skulle være ude ved hende, de 2 andre børn skulle også ha' ) ... Jeg sagde ja, men har irriteret mig over det siden.

Og gudhjælpeme om min svigermor nu ikke også siger at hun har en chokoladekalender til ham....
Han er altså kun lige 2 år og et par måneder.. Hvad er der galt med en almindelig kalender ?

Min svigermor har ikke særligt mange penge og jeg ved ikke hvad jeg skal sige for har ikke lyst til at Malik skal ha' 2 chokoladekalendre.. Han kommer til at få rigeligt med guf i julen i forvejen..

Min svigerinde ( min kærestes søster ) har en datter på 3 år som allerede viser tegn på overvægt og min svigerinde har også altid været overvægtig - Men hun skal også ha' en chokoladekalender af min svigermor selvom at min svigermor selv snakker om pigens begyndende overvægt.....


Er jeg for sippet ?
Det er jo ikke fordi at jeg er helsefreak mht min søn, jeg synes bare ikke at det er nødvendigt at fylde børn med slik og chokolade når der er så meget andet lækkert man kan give dem.......


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  De ski** chokoladekalendre
  • #1   1. dec 2008 Se sådan på det, at det er jo kun jul en gang om året, og hvis han har 2 kalendre, så er det 2 små stk chokolade om dagen.. Du gir han jo netop ikk slik hver dag hele året, så kan han ha sine chokoladekalendre at glæde sig til i julen..

  • #2   1. dec 2008 nej sys det er ok, altså ville nok sys det var synd hvis han ikke måtte få i dagplejen hvis de andre må, hvilket jeg heller ikke forstår for man må da intet slik og usundt spise der??
    Men sys godt du kan tillade dig at sige du ikke sys han skal have flere, tiffanie har os kun en herhjemme som hun har fået af sin mormor og har meldt ud jeg ikke vil have hun skal have flere...


  • #3   1. dec 2008 Malena - Det er selvfølgelig rigtigt nok..

    DKZ hero - vi elsker vores dagplejemor , Malik har det SÅ godt derude, men den der med kun sunde ting den holder ikke altid.. Hun bager boller næsten hver dag og børnene er virkeligt forkælede - men også med kage og chokoladepålæg nogen gange og det synes jeg ikke er så fedt..
    Har sagt et par gange at jeg går meget op i at Malik ikke fylder sig med alt muligt og hun kunne godt se det..


  • #4   1. dec 2008 Ja så er jeg måske underlig... Men er osse selv en sukkergris eller hvad man nu skal kalde det...
    Mike får jævnlligt slik, chokolade, chips osv. han har et "sundt" forhold til alt det usunde.... han spiser det med måde... stiller man et kæmpe fad fyldt med alverdens guf, tager han et par stykker og så er det det....
    Han vil osse gerne have alt det sunde og det får han osse... men holder selvfølgelig en sund balance imellem det....
    I år har han 4 kalendere, 3 med chokolade og 1 med vingummier.... det synes jeg ikke der er noget galt i.....

    Mht. det med overvægten kan jeg godt følge jer, nu er jeg selv og Mike 2 streger i luften og jeg har altid været det, har aldrig skulle passe på hvad jeg spiste, det er det samme med Mike...
    Havde vi tendens til overvægt, ville jeg måske lave min egen kalender med sunde ting og måske et enkelt stykke chokolade i eller sådan noget.

    Men jeg mener ikke der er noget galt i at have chokoladekalendere og spise usundt engang imellem, så længe man er fornuftig omkring det...

    Synes det er iorden at sige at man har 1 kalender og så er det det, det kan jeg sagtens forstå. Det kan selvfølgelig osse blive for meget. Det må omgivelserne bare acceptere, det er jo altså forældrenes valg og længere er den ikke.....

    Måske har jeg smidt en tikkende bombe herinde, men det er altså sådan jeg har det, og er da ganske sikker på at jeg ikke er den eneste.


  • #5   1. dec 2008 Mille - Ja man skal virkelig holde øje med hvad det er man køber..
    Det eneste sukkerhalløj jeg køber til Malik engang imellem er jordbær youghurt til weekenden ( nok hver 3.-4. weekend ) ... Der står jo tit 0.et eller andet % fedt i - Men det skriver aldrig hvor mange ton sukker der så er i.
    Men det er sådan set det eneste han får..

    Min venindes søster havde også slikdag men så lavede hun et eksperiment.. På slikdagen lavede hun et kæmpefad med lækkert udskåret og opstillet frugt, og ungerne åd helt vildt og spurgte slet ikke hvor slikket var..
    Malik skal da også ha' slik og kager, det bliver bare meget begrænset for sukker kan virkelig gøre meget imod barnets koncentration som du beskriver med din mors plejeunger..

    Ej altså Mikkels Mormor !! Hvad er det med de bedsteforældre.. De véd da at det er unødvendigt smiley ...

    Anitta - Nej jeg har også besluttet mig for ikke at sige noget til den ekstra chokokalender nu.. Men så bare sørge for at han ikke foræder sig i alt muligt i december. Vi kommer heller ikke til at ha' noget juleguf herhjemme alligevel for jeg kan ikke li' marcipan *G*
    Jamen så kender du det.. Jeg er aldrig blevet drillet, men alligevel følte jeg mig anderledes, og det skal mine børn ikke opleve..


  • #6   1. dec 2008 Janni - Jeg kan godt forstå at du ikke tager stilling til vægtspørgsmålet når du selv altid har været tynd.. Så tror jeg ikke at man tænker lige så meget over det..

    Men det var da forresten en super idé du kom der med at lave sin egen spiselige kalender og så bare putte 'de gode' ting i istedet. Den vil jeg helt sikkert lave næste år !
    Tak for det smiley


  • #7   1. dec 2008 jeg har selv overvejet en sundt kalender men jeg sys at denne ene gang på året ikke gør noget.. det er jo trods alt ikke hver dag smiley
    vi andre spiser os jo også fede i julegodter.. smiley
    iben har en med chokolade og to pakkekalendere..


  • #8   1. dec 2008 Ida har også 2 chokolade julekalendre og en med vingummi, kan ikke se noget problem i det da stykkerne er så små i forvejen og det er så hyggeligt når vi skal åbne lågerne sammen:) Forbinder selv julen med hygge og de søde sager der høre med men selvfølgelig ikke kun det men synes også det er en del af det at fejre jul..

  • #9   3. dec 2008 Jeg kan slv huske hvordan jeg havde det med de der chokoladekalendere da jeg var lille, det var bare så hyggeligt og skulle åbne dem hver dag, det ville jeg aldrig tage fra mine børn den ene måned om året det er jul.

    så vil jeg hellere lave noget sundere til aftensmaden, og så spare lidt på fedtet eller sukkeret der...

    vi spiser vel også selv en del af det usunde i julen med alt det gode mad vi kommer indenbords i december med alle julefrokoster, julemiddage osv, så jeg syntes det ville være synd hvis børnene ikke måtte få noget af det gode...

    man skal jo også passe på man ikke skiller dem ud fra andre børnefamilier, så det på anden vis ikke går ud over børnene, og de bliver drillet med de ikke får lov til hyggen i julen.
    jeg tror godt børnene kunne blive misundelige på andre børn, hvis ikke de får lov til hygge i julen også.


  • #10   3. dec 2008 Gravid - Jo selvfølgelig skal børnene ikke føle sig udenfor, men for mig er der stor forskel på et barn på 2 år og et barn på 5 år smiley

  • #11   3. dec 2008 Hvis det stod til mig.
    Så syns jeg grænsen går omkring 4-6 år.
    Ingen grund til at gi små børn på 2-3år slik og chokolade hver dag.
    Når de bliver lidt ældre syns jeg det er noget andet. Men Specielt det med de ikk skal vendes til slik hver dag. SELVOM det kun er en gang om året.
    Men er enig med dig stine at hvis man selv har været lidt buttet vil man måske os ha et andet forhold til hvad ens børn skal og ikke skal spise.


  • #12   3. dec 2008 helt klart er der stor forskel på et barn på 2 år og et på 5 år.
    det er jeg også helt enig i, men nu da hun siger at de andre børn i dp får en kalender, så syntes jeg det ville være synd han ikke fik, og ligedan hvis bedsteforældre giver nogle af børnebørnene, så skal alle ha lov og have.

    ellers skulle forældrene til børnene blive enige om at ingen af dem skal have og bedsteforældrene så giver deres børnebørn noget mere sundt i stedet..
    bedsteforældre kunne jo også give dem en adventsgave i stedet, hvor det ikke behøver være slik, men et lille stykke legetøj??


Kommentér på:
De ski** chokoladekalendre

Annonce