1.110 visninger
|
Oprettet:
Dåbsmenu tilbehør - hjælp {{forumTopicSubject}}
Vi er som det eneste blevet enige om at vi skal have helstegt pattegris til barnedåben.
Men hvad skal vi finde på til forret?
Tilbehør til grisen?
Dessert udover fondant kage?
sep 2013
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 148
Tror i skal venden den lidt på hovedet, der kommer til at være så meget mad at folk ruller ud fra lokalet når de er færdige med at spise, så lad være med at fylde alverdens ligegyldige ting på gæsterne før stjernen kommer på bordet = Grisen, lad den være i fokus i stedet.
Tilbehør.. i skal tænke grovt, i skal tænke viking og i skal tænke en smule grill fest.
Bagekartofler, grillede tomater og squas, groft skårne grøntsager, hjemmebagt brød, et godt salat bord... osv, kan du følge tanken?
Dessert, vel.. folk er stop mætte, hvad med en let kaffe anrretning med lidt tørkage til? Derud over, fondant kage?? har du rent faktisk selv smagt en, eller blot ladet dig narre af Cake Boss. Fondant smager af gummi listerne på en gammel volvo. En hjemmelavet lagkage er der langt mere klasse over, evt. beklædt med marcipan.
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 26 Svar: 349
Man kunne selvfølgelig godt droppe forretten, og så holde det lidt rustikt med tilbehøret - tak for råd
okt 2011
Gode ideer - tak
okt 2011
okt 2011
Min mor er total sej til at lave islagkage med nøddebund. Det må jeg da lige lokke hende til! TAK!
sep 2013
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 236
Til fondantkagen (eller marcipan) kunne I anrette en masse frugt og bær og noget lækkert chokolade. Det ville jeg synes var rigeligt
apr 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Babyer: 1 Emner: 30 Svar: 530
Men somme tider kan man bestille tilbehør samme sted?
Ellers vil mine forskal være:
- Flødekartofler
- Små stegte kartofler med skræl eller bagekartofler med cremefraiche og smør (med og uden krydderier)
- 1 slags pastasalat
- Bland selv salat + broccolisalat
Og til dessert, en hjemmelavet islagkage evt. med 2 lag af forskellige slags is (Hjemmelavet selvfølgelig) og en fin top af marcipan som du selv kan pynte.
okt 2011
Og så bliver det helt sikkert islagkage til dessert
sep 2013
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 148
Det er for tiden lidt stereotyp at folk er helt tosset forelsket i fondant kager og fyre glædeligt 500-1500 kr efter en af disse, men de færreste har rent faktisk smagt en, og smagt hvor kedeligt fondant egenligt smager. Er det oven i købet en dårlig bager der står bag kagen, så kan det indvendige nemt have et par gode dage på bagen, og være ganske tørt, med andre ord et sminket lig :), men indrømmet så er jeg også lidt konservativ på det punkt.
Når dåben først skal holdes i maj, så synes jeg klart i skulle overveje at drage mere Grillmad ind i det, friske majskolber ville være et stort hit (men nok lidt svære at skaffe på dette tidspunkt, men frosne kan til nøds også gå). prøv at gå et par bøger og jeres bedste sommerminder efter, så er jeg sikker på i kommer på noget godt.
hvor mange personer?
nov 2013
Følger: 1 Babyer: 1 Emner: 35 Svar: 484
Og det behøver bestemt ingen forret
Til tilbehør, vil jeg vælge 2-3 slags kartofler, og noget pastasalet, samt en alm. Salat.
Og din mors islagkage lyder lækker. Hvis i vælger fondant/marcipan kagen, så kunne i evt købe en sukkerbillede, af hovedperson og få sat på
jan 2013
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 147
okt 2011
Vi bliver nok omkring 60 personer.. Bare de nærmeste ikke?
Projekt baby - super god ide med sukkerbilledet. Vi vil selv lave kagen, så udgiften bliver bare råvarerne, og så bliver den helt sikkert ikke særlig køn - men det er vel tanken der tæller
nov 2013
Følger: 1 Babyer: 1 Emner: 35 Svar: 484
okt 2011
Dåbsmenu tilbehør - hjælp