{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dåbsmenu tilbehør - hjælp
  • Quist B
    Quist B Tilmeldt:
    sep 2013

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 148
    #1   18. nov 2013 Forret til helstegt pattegris?

Tror i skal venden den lidt på hovedet, der kommer til at være så meget mad at folk ruller ud fra lokalet når de er færdige med at spise, så lad være med at fylde alverdens ligegyldige ting på gæsterne før stjernen kommer på bordet = Grisen, lad den være i fokus i stedet.

Tilbehør.. i skal tænke grovt, i skal tænke viking og i skal tænke en smule grill fest.
    Bagekartofler, grillede tomater og squas, groft skårne grøntsager, hjemmebagt brød, et godt salat bord... osv, kan du følge tanken?

Dessert, vel.. folk er stop mætte, hvad med en let kaffe anrretning med lidt tørkage til? Derud over, fondant kage?? har du rent faktisk selv smagt en, eller blot ladet dig narre af Cake Boss. Fondant smager af gummi listerne på en gammel volvo. En hjemmelavet lagkage er der langt mere klasse over, evt. beklædt med marcipan.

• #3   18. nov 2013 Fondant kagen skal selvfølgelig være der, og den behøver jo ikke blive sat på bordet 5 min efter hovedretten. Og jeg har smagt det - blot fordi du ikke kan lide det, betyder det jo ikke at alle har samme mening smiley tror dog det bliver med marcipan overtræk i stedet for fondant - det var mere for at give et billede af hvor jeg vil hen smiley

Man kunne selvfølgelig godt droppe forretten, og så holde det lidt rustikt med tilbehøret - tak for råd smiley

• #4   18. nov 2013 Mama

Gode ideer - tak smiley

• #6   18. nov 2013 Først til Maj regner vi med smiley Så er vejret forhåbentlig blevet lidt bedre, og så slår vi stort telt op i haven smiley

• #8   18. nov 2013 Uh ja, det var en god ide!

Min mor er total sej til at lave islagkage med nøddebund. Det må jeg da lige lokke hende til! TAK! smiley

• 1989
    1989 Tilmeldt:
    sep 2013

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 236
    #9   18. nov 2013 Ville også droppe forretten, når det er helstegt pattegris smiley

Til fondantkagen (eller marcipan) kunne I anrette en masse frugt og bær og noget lækkert chokolade. Det ville jeg synes var rigeligt

• #10   18. nov 2013 Jeg er enig med de andre, pattegris behøver ingen forret.

Men somme tider kan man bestille tilbehør samme sted?
    Ellers vil mine forskal være:
    - Flødekartofler
    - Små stegte kartofler med skræl eller bagekartofler med cremefraiche og smør (med og uden krydderier)
    - 1 slags pastasalat
    - Bland selv salat + broccolisalat

Og til dessert, en hjemmelavet islagkage evt. med 2 lag af forskellige slags is (Hjemmelavet selvfølgelig) og en fin top af marcipan som du selv kan pynte.

• #11   18. nov 2013 Jeg tror vi dropper forretten ja, det kan jeg godt se giver mening smiley

Og så bliver det helt sikkert islagkage til dessert smiley

• Quist B
    Quist B Tilmeldt:
    sep 2013

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 148
    #12   18. nov 2013 C&O, helt enig i at vi ikke behøver have samme smag, men nu spurgte jeg dig netop om du havde smagt sådan en før, og så gav jeg min mening omkring smagen.
    Det er for tiden lidt stereotyp at folk er helt tosset forelsket i fondant kager og fyre glædeligt 500-1500 kr efter en af disse, men de færreste har rent faktisk smagt en, og smagt hvor kedeligt fondant egenligt smager. Er det oven i købet en dårlig bager der står bag kagen, så kan det indvendige nemt have et par gode dage på bagen, og være ganske tørt, med andre ord et sminket lig :), men indrømmet så er jeg også lidt konservativ på det punkt.

Når dåben først skal holdes i maj, så synes jeg klart i skulle overveje at drage mere Grillmad ind i det, friske majskolber ville være et stort hit (men nok lidt svære at skaffe på dette tidspunkt, men frosne kan til nøds også gå). prøv at gå et par bøger og jeres bedste sommerminder efter, så er jeg sikker på i kommer på noget godt.

hvor mange personer?

• #13   18. nov 2013 Åh bliver man inviteret? Jeg eeeelsker helstegt pattegris.
    Og det behøver bestemt ingen forret smiley
    Til tilbehør, vil jeg vælge 2-3 slags kartofler, og noget pastasalet, samt en alm. Salat.
    Og din mors islagkage lyder lækker. Hvis i vælger fondant/marcipan kagen, så kunne i evt købe en sukkerbillede, af hovedperson og få sat på smiley

• #14   18. nov 2013 Behøver man overhovedet noget tilbehør til pattegris? Hehe smiley

• #16   21. nov 2013 Majskolber var faktisk en rigtig god ide! Det elsker jeg selv i hvert fald! smiley

Vi bliver nok omkring 60 personer.. Bare de nærmeste ikke? smiley

Projekt baby - super god ide med sukkerbilledet. Vi vil selv lave kagen, så udgiften bliver bare råvarerne, og så bliver den helt sikkert ikke særlig køn - men det er vel tanken der tæller smiley

• #17   21. nov 2013 C&O: det er smagen der tæller smiley

• #18   21. nov 2013 Haha det er også det jeg tænker - og den skal nok smage godt smiley så kan det også være folk får et godt grin smiley

Kommentér på:
Dåbsmenu tilbehør - hjælp

Annonce