{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.751 visninger | Oprettet:

SFO eller ej? {{forumTopicSubject}}

Min søn skal starte i skole i august.
Jeg arbejder nat og er derfor hjemme om dagen.

Skolen her kører det hele på en anden måde end mange andre steder.
Ingen klasser, men årgange og hold, der blir lagt mere vægt på den enkelte elev og måden barnet lærer på.. Om det er ved at glo i en bog, eller hoppe tal på et tæppe eller sidde med noget i hænderne..
Super fed måde det kører på, når man lige blir sat ind i det.

Der er jo så SFO..... Jeg er jo hjemme og i starten vil han ha fri 14.10
Jeg tænker at så kan han jo komme hjem der, men nogle af de andre, ved ik hvor mange, skal jo i SFO pga forældrene arbejder...

Så jeg er meget i tvivl her.... Skal jeg lade ham komme hjem, nu når vi har den luksus at jeg er hjemme og han derfor kan komme hjem før, eller skal jeg sende ham i SFO ?

Mange forældre klager ofte over at de arbejder meget og børnene er længe i institution....jeg har muligheden for at han ikke skal være det mere end nødvendigt...
Så SFO eller komme hjem ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  SFO eller ej?
  • #1   18. nov 2013 Jeg ville aldrig lade mit barn gå i SFO hvis en af os var hjemme. Jeg tror at et barn har brug for at koble af efter mange timer sammen med andre børn. Også selvom barnet egentlig virker glad for at være sammen med andre.

  • #2   18. nov 2013 Han ville elske det tror jeg, men jeg sys bare ikke man er meget sammen til daglig...

    Så skal jeg beholde ham hjemme fra noget han sikkert gerne vil, fordi jeg sys vi skal ha mere tid sammen, eller lade ham hygge sig med sine venner 1-2 timer i SFO efter skole....hmm


  • #3   18. nov 2013 Der var få fra min klasse der ikke gik i SFO, og de havde bare ikke det samme sammenhold som os andre, fordi det var i sfo'en vi legede og fandt på nye lege til frikvaterene.

  • #4   18. nov 2013 Han behøver jo ikke være der hver dag. Jeg ville sende ham afsted to-tre dage om ugen, som nævnt vil han nok komme til at savne samværet med de andre fra klassen hvis han slet ikke kommer afsted.

  • #5   19. nov 2013 Vores søn skal ikke i SFO..
    Han starter også i skole næste sommer..
    De rykker fra børnehaven i marts måned og over i SFO'en og der skal han selvfølgelig med men når skolen starter efter sommerferien så skal han ikke i SFO mere..
    Jeg er dagplejer så han skal bare gå hjem til mig når han får fri smiley

    Det har altid været min eller ja vores plan smiley


  • #10   19. nov 2013 SFO er ikke billigere herude 'mama' vi giver omkring 1400 for børnehave og skal give 1700 for SFO...
    Men det er nu ikke derfor vi fravælger det.. Jeg syntes deres skoledag er lang nok i forvejen, så de skal bare have lov til at gå hjem og koble fra når nu muligheden er der smiley
    Tror ikke de går glip af noget ved at få lov til at gå hjem..
    Har altid selv nydt at den mulighed var der da jeg var barn smiley


  • 1989
    1989 Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 236
    #11   19. nov 2013 Min mor gik hjemme, så jeg var ikke i SFO dengang jeg gik i skole.. Prøvede det aldrig og jeg var SÅ ked af det, for jeg var en ud af 3 eller sådan noget der ikke var der.

    William får lov til at gå i SFO, hvis han har lyst, uanset om jeg er hjemme eller ej.
    Der er jo ingen der siger det skal være hver dag smiley


  • Tori
    Tori Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 19 Følgere: 18 Babyer: 1 Emner: 167 Svar: 1.732
    #14   19. nov 2013 Tania hvor gammel er din den ældste? Altså klassetrin for jeg overvejer nemlig også at tage SFO/dus fra næste år netop grundet heldags skolen

  • #15   19. nov 2013 Vi har besluttet at han kommer i SFO..

    Vi gir 2300 for børnehave, og SFO skal vi give 1300 for, så vi sparer 1000 kr i forhold til bh prisen....


  • #17   20. nov 2013 Helt egoistisk set ville jeg ikke kunne klare natarbejde på så lidt søvn smiley hvis han skal hentes skal du jo måske op allerede kl 13-13.30 og for mig ville det være for lidt til en. Hel nattevagt bagefter...... Men der er man selvfølgelig forskellig. Jeg ville være en sur, træt mor og så tror jeg alligevel et par timer i sfo ville være bedre - jeg har så kun prøvet nat hver anden uge, og var det aktuelt nu ville min søn naturligvis være så meget hjemme hos mig som muligt i min friuge.


  • #18   21. nov 2013 Jeg tror det er et godt valg med sfo smiley

    Jo større han bliver, jo mere vokser hans behov for at være sammen med andre børn.

    I kan jo snakke sammen om morgenen om han vil i sfo eller hjem, eller også kan I skrive/ringe sammen i løbet af dagen.

    Min kærestes yngste er 8 år og han er efterhånden længere og længere i sfo. Han hygger sig og vil ikke hjem. Drengene går i hver deres by og ofte kører faren først i den stores sfo hvor han bliver sendt videre, henter så den ældste dreng i klubben, handler ind og kan så få den yngste til at tage med hjem smiley

    Personligt brød jeg mig ikke om at være i sfo men børn er jo forskellige.


  • #19   21. nov 2013 Vores søn har heldags sfo. Manden arbejder nat og jeg møder kl 7. Så han afl. Om morgnen han blir aflv ca 7.30 og skolen åbner først 7.50. Dvs hvis vi ik havde morgen sfo med også er der ingen der har ansvaret for ham i de 20 min og det ville jeg ik være tryg ved. Han elsker sfo og de laver alt muligt hyggeligt som feks pizza over bål osv. Min mand har 12 timersvagter så han ville ik ku klare sig med så lidt søvn. Sys det gir rigtig meget socialt. Vi gir 468kr for sfo men vi har også søskenderabat da de 2 andr går i inst. smiley

  • Tori
    Tori Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 19 Følgere: 18 Babyer: 1 Emner: 167 Svar: 1.732
    #20   22. nov 2013 Jeg tror ay vi ender med at vælge dus/SFO fra næste skoleår grundet heldags skole, jeg vil ikke give 1700kr for at hun male kan være der 1-2 timer max 2 gange om ugen.
    Så må man som forældre blive bedre til at lave legeaftaler så børnene stadig kan være social efter skoletid


  • #21   22. nov 2013 Vi ringer eller skriver ikke sammen når han først begynder i skole. Han får ikke nogen mobil foreløbig, det ser jeg ikk nogen grund til. Plus vi bor ca 10 minutters gang væk fra skolen, så det er ik så langt.

    Nej ang søvn har jeg brug for det, så derfor melder vi ham til fra skole slut til kl 16


Kommentér på:
SFO eller ej?

Annonce