SFO eller ej? {{forumTopicSubject}}
Min søn skal starte i skole i august.
Jeg arbejder nat og er derfor hjemme om dagen.
Skolen her kører det hele på en anden måde end mange andre steder.
Ingen klasser, men årgange og hold, der blir lagt mere vægt på den enkelte elev og måden barnet lærer på.. Om det er ved at glo i en bog, eller hoppe tal på et tæppe eller sidde med noget i hænderne..
Super fed måde det kører på, når man lige blir sat ind i det.
Der er jo så SFO..... Jeg er jo hjemme og i starten vil han ha fri 14.10
Jeg tænker at så kan han jo komme hjem der, men nogle af de andre, ved ik hvor mange, skal jo i SFO pga forældrene arbejder...
Så jeg er meget i tvivl her.... Skal jeg lade ham komme hjem, nu når vi har den luksus at jeg er hjemme og han derfor kan komme hjem før, eller skal jeg sende ham i SFO ?
Mange forældre klager ofte over at de arbejder meget og børnene er længe i institution....jeg har muligheden for at han ikke skal være det mere end nødvendigt...
Så SFO eller komme hjem ?
apr 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Babyer: 1 Emner: 30 Svar: 530
jul 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Babyer: 1 Emner: 251 Svar: 1.429
Så skal jeg beholde ham hjemme fra noget han sikkert gerne vil, fordi jeg sys vi skal ha mere tid sammen, eller lade ham hygge sig med sine venner 1-2 timer i SFO efter skole....hmm
nov 2013
Følger: 1 Babyer: 1 Emner: 35 Svar: 484
okt 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 37 Svar: 3.625
mar 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Emner: 53 Svar: 922
Han starter også i skole næste sommer..
De rykker fra børnehaven i marts måned og over i SFO'en og der skal han selvfølgelig med men når skolen starter efter sommerferien så skal han ikke i SFO mere..
Jeg er dagplejer så han skal bare gå hjem til mig når han får fri
Det har altid været min eller ja vores plan
mar 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Emner: 53 Svar: 922
Men det er nu ikke derfor vi fravælger det.. Jeg syntes deres skoledag er lang nok i forvejen, så de skal bare have lov til at gå hjem og koble fra når nu muligheden er der
Tror ikke de går glip af noget ved at få lov til at gå hjem..
Har altid selv nydt at den mulighed var der da jeg var barn
sep 2013
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 236
William får lov til at gå i SFO, hvis han har lyst, uanset om jeg er hjemme eller ej.
Der er jo ingen der siger det skal være hver dag
Følger: 19 Følgere: 18 Babyer: 1 Emner: 167 Svar: 1.732
jul 2008
Vi gir 2300 for børnehave, og SFO skal vi give 1300 for, så vi sparer 1000 kr i forhold til bh prisen....
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Babyer: 1 Emner: 147 Svar: 4.699
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
Jo større han bliver, jo mere vokser hans behov for at være sammen med andre børn.
I kan jo snakke sammen om morgenen om han vil i sfo eller hjem, eller også kan I skrive/ringe sammen i løbet af dagen.
Min kærestes yngste er 8 år og han er efterhånden længere og længere i sfo. Han hygger sig og vil ikke hjem. Drengene går i hver deres by og ofte kører faren først i den stores sfo hvor han bliver sendt videre, henter så den ældste dreng i klubben, handler ind og kan så få den yngste til at tage med hjem
Personligt brød jeg mig ikke om at være i sfo men børn er jo forskellige.
jul 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 69 Svar: 2.681
Følger: 19 Følgere: 18 Babyer: 1 Emner: 167 Svar: 1.732
Så må man som forældre blive bedre til at lave legeaftaler så børnene stadig kan være social efter skoletid
jul 2008
Nej ang søvn har jeg brug for det, så derfor melder vi ham til fra skole slut til kl 16
SFO eller ej?