Presset til doner.. Par søges. {{forumTopicSubject}}
Hej Piger..
Det sidste lange stykke tid har jeg været i behandling for barnløshed. Min mand og jeg har haft mange samtaler på klinikken og efter flere måneder er vi endeligt kommet dertil hvor selve første behandling kan starte.
Helt præcist er vi nået til ægudtaning.
Gennem hele forløbet er vi blevet spurgt, forsøgt overtalt og presset til en back up doner, men har pænt sagt nej tak hver evig eneste gang: Vi vil IKKE have en back up doner. Kan vi ikke få børn med hinanden vil vi slet ikke have børn.
Ved sidste samtale spurgte de så endnu engang om vi ikke vil have en back up doner, og ved den lejlighed fik de endnu engang afvide at vi IKKE vil have barn med et andet menneske.
Idag har jeg så været inde og få taget æg ud.
Hvad jeg end fik af medicin om morgenen, så virkede det helt fantastisk. Jeg har haft det vildt sjovt og grint konstant af alt og alle.
Da jeg kommer ind i selve rummet hvor ægudtagningen forgår står der 4 damer med armene over kors, og halv arrigt spørger de gud-hjælpe-mig igen om vi ikke vil have en back up doner. I mit lallende humør er jeg lige ved at sige "jah jahhh..." I ved: På den der kærlige fulde måde når man synes at alt er godt og rosenrødt.
Men jeg gjorde det ikke.
Jeg huskede tilbage på at der var noget med at jeg meget kraftigt havde givet udtryk for at jeg ikke ville have det før i tiden, så det måtte jeg nok holde fast i nu. Jeg ved jo godt at jeg nok ikke er i den bedste stand til at tage rationelle beslutninger.
Så jeg sagde Nej! Igen blev vi arrigt spurgt hvad der så skulle ske med æggene og mit svar var frysning. Præcist som vi har aftalt !
Jeg er meget påvirket over at jeg er blevet spurgt igen, og så i en situation hvor jeg ikke er i stand til at tage vare på mig selv eller rationelle beslutning.
Jeg tænker derfor på om der er andre par der står eller har stået i den samme situation og følt sig presset til noget de ikke har haft lyst til. Og om andre er blevet spurgt om noget så vigtigt mens de har været langt væk på stofferne..
Jeg ved at mange barnløse der skal bruge hjælp, ikke er så glade for at snakke højt om det, så en pb er meget velkomment. Alt hvad der ikke bliver skrevet offentligt bliver selvfølgelig hos mig..
okt 2010
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 73 Svar: 2.001
Så Intet pres herfra.
mar 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 2 Emner: 30 Svar: 249
Jeg er rystet over det du skriver, det er jo helt vanvittigt at du bliver udsat for sådan en ting når du som du selv skriver er påvirket og i bund og grund ikke kan tage rationelle beslutninger!
Det er overhoved ikke okay at de ser sig sure over i ikke vil have en backup
mar 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 79
mar 2009
Men tænkte nu mere på selve årsagen til at de har svært ved det, da lægerne ligefrem prøver at "presse" dem til en donor
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 21 Svar: 395
Årsagen til at vi er i behandling, vil jeg ikke rigtigt ud med i dette forum
Det har heller ikke noget mit problem at gøre.
Mit problem ligger i at jeg bliver udnyttet i en situation hvor jeg ikke kan tage vare for mig selv eller tage rationelle beslutninger.
VI er fra alle klinikker og læger vi er testet ved, blevet fortalt at vi godt kan blive forældre med hinanden, så det er ikke fordi der ikke er noget at komme efter. Vi skal bare have hjælp.
Vi er kun påbegyndt første forsøg og vi er ikke engang nået dertil hvor forsøget tæller.
jul 2008
mar 2009
Men jo det er selvfølgelig helt forkert at de spørger når du er påvirket af medicinen og det burde de også selv vide.
Grunden til jeg var interesseret i årsagen var fordi de flere gange havde spurgt jer om back up donor, hvilket undrede mig hvis din mands sæd ikke var helt "dødsdømt".
Men det lyder som om at i har været uheldige og havnet i hænderne på nogen der ikke handler ud fra jeres interesse.
dec 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 80 Svar: 2.416
Det kan ikke helt sammenlignes, men da jeg var kørt på operationsstuen til PK, forsøgte lægerne at presse mig til at være vågen, selvom jeg havde kæmpet med mange læger inden, for at få lov til at komme i fuld narkose. De brugte blandt andet argumenterne, at det tog for lang tid at ligge mig i fuld narkose, og at det var for besværligt.
Ville bare frem til, at det bestemt ikke er alle læger der er lige venlige, eller egnet til at have med mennesker at gøre.
nov 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 64 Svar: 732
Dog undre din overskrift mig en del..?? Når jeg læser den, tænker jeg at jeg skal til at læse et indlæg om et par der er barnløse og søger en donor..?
jul 2008
Det er også helt ok. Jeg er selv nysgerrig når andre skriver jo
Havde vi været "dødsdømte" vil vi hellere adoptere hvis det endelig skulle være.
Camilla: Vidste ikke lige hvordan jeg skulle formulere mig mht til overskriften. Gjorde mit bedste
jul 2008
Jeg forstår heller ikke helt hvorfor de spørger i samme øjeblik jeg skal på briksen. I følge dem tager det jo et par dage/uger fra man siger ja til doner, til der kommer en frem. Så hvad har de kunne bruge det til (?) Vi skal jo også give svar på om vi vil have en kendt eller ukendt doner..
Men under alle omstændigheder: Vi vil ikke have en doner.
jul 2008
Vi høre til på Herlev Klinik.
Og lidt væk kan man vist ikke kalde mig. Jeg tullede rundt på gangen og brasede ind i de forskellige lokaler med et kæmpe grin i ansigtet og spurgte om jeg ikke måtte få flere af de der små lyserøde piller.
Da de fik "tøjlet" mig i venteværelset sad jeg og vrælede af grin over de andre derinde. Ikke særligt hensynsfuldt, når der sidder andre som er skide nervøse og ved at gå ud af de gode skind. Jeg er ellers en meget respektfuld personlighed. I det mindste undskyldte jeg flere gange... Og spurgte så om jeg ikke måtte få deres piller..
Selve indgrebet gik fint. Dog gik lægen halvt i panik til slut, da hun troede hun havde ramt en hovedpuls åre. Og hvad lavede jeg ? Lå og skrald grinte og sagde at hun bare skulle give den gas dernede.
Jeg var lidt langt væk.. Men hey.. Nu forstår jeg sgu godt hvorfor folk bliver afhængige af det skidt.
jul 2008
Hvorfor de har skulle presse på så meget forstår jeg ikke, for det ser jo ud til at vi sagtens kan selv.
Selvom jeg bliver ruger i dag, vil jeg stadig gerne høre fra andre, om de har haft samme ubehagelige oplevelse.
okt 2010
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 73 Svar: 2.001
Vi var i Holbæk..
Presset til doner.. Par søges.