{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.444 visninger | Oprettet:

Barsel på kontanthjælp - penge for at passe sit barn? {{forumTopicSubject}}

Jeg ved, at engang når man var på kontanthjælp og var på barsel, så var det ikke rigtig barsel, men man fik penge for at passe sit barn og så kunne faren bruge barslen senere.

Nogen, der kan give et link til de regler? Og nogen, der ved om det stadig er sådan?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Barsel på kontanthjælp - penge for at passe sit barn?
  • #1   15. feb 2014 Får du kh optjener du ikke barsel til senere brug..
    smiley
    Faren kan derfor ikke bruge din barsel bagefter. Med mindre du oplyser kommunen at han overtager og du så går tilbage tidligere
    Er du i tvivl så ring til udbetaling dk smiley


  • #2   15. feb 2014 Hvis man er på kh når man har en baby så skal man vel stå til rådighed for et arbejde? Det er jo ikke rimeligt for folk der arbejder og skal dele deres barsel hvis man på kh kan udskyde den fordi mor går hjemme?

  • Mia M
    Mia M Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 154
    #3   15. feb 2014 Jeg var på KH med Storm - og vi har 32'ugers barselsdagpenge som kan/skal bruges før han fylder 9år..

    Her gjorde vi intet, tjekkede bare minBarsel en dag og så at der stadig stod 32'uger til fri afbenyttelse, ringede også for at få det bekræftet.

    Så den er god nok smiley


  • #4   15. feb 2014 ssp det er vist rigtigt nok..
    svinderi i den grad det synes jeg ihvertfald det er:(


  • #5   15. feb 2014 Så giver det da bedre mening at nogen har udnyttet det at få barn på kh smiley

    Det er da helt vanvittigt at der er nogen som kan få penge 2 gange for at gå hjemme med det samme barn??


  • #6   15. feb 2014 Jeg var på kh med min mellemste. På min barsel står der jeg har 32 ugers tilbage men udbetaling dk siger at loven ikke tillader at jeg må holde dem, da det er brugt på kh men ikke bliver registreret smiley

  • #7   15. feb 2014 Og det var egentlig ikke fordi jeg ville tage dobbelt men kunne godt bruge to uger ekstra barsel.
    Man kan jo kun gemme/forlænge sin barsel hvis man har et ansættelsesforhold smiley
    Så dem der holder det igen selvom d har holdt det på kh bryder faktisk loven smiley


  • #8   15. feb 2014 SSP, det lyder også mere rimeligt at den ikke kan holdes.

    En ting er hvis man for orlov med løn hvis ens barn er syg hele tiden, og man så af den grund går hjemme, men det andet er sku lige at stramme skruen i min verden.


  • #9   15. feb 2014 Men hvem holder øje med om man har være på kh?

    Jeg mener hvis du nu har et barn på 2, of du skal holde de 32 uger inden det er 9 år, hvem holder så øje med det når dit barn er fx 8 år?


  • #10   15. feb 2014 Har du 32 uger tilbage har du intet holdt og det er jo ikke realistisk på nogen måde smiley så de kan sagtens regne det ud hos udbetaling dk.

    Min dreng er syg med kronisk sygdom. Jeg fik forlænget min barsel på kh hos kommunen men der er intet registreret ved udbetaling dk der er et hul i systemet kommune kan se du har holdt din barsel men sender ikke beskeden videre
    Nogle mennesker udnytter dette, selvom.det ikke er lovligt :?


  • #11   15. feb 2014 Jeg var på KH under barsel og og min sagsbehandler fortalte at selvom jeg gik tidligere fra barsel, så kunne manden ikke få lov at afholde resten og det kunne jeg heller ikke selv senere hen..
    Arj altså, nu må de lige have styr på deres regler! eller i det mindste erkende at de ikke er godt nok inde i reglerne til at svare på spørgsmål.. -_-


  • #12   15. feb 2014 Tenna der er barsel og forældreorlov. Barsel kan han ikke holde. Men forældreorlov kan han.
    Men hos mig spurgte kommunen selv om.far holdt orloven. Og eftersom vi ikke boede sammen og drengen er kronikker, gav det slet ikke mening. Han var næsten to år før han startede i vuggestue. Men det var udelukket pga.barslen var forlænget pga indlæggelser...

    Men ja kommer jo an på om man fortæller man var på kh under barslen. Og hvor kvikke de er hos udbetaling dk smiley


  • #13   15. feb 2014 Jeg mistede al min barsel fordi jeg var på kontanthjælp.. Bye bye barsel..

  • #14   16. feb 2014 MajSe. Du holder jo barsel mens du får kh ?!

  • #15   16. feb 2014 Jeg fik afvide man sagtens kunne bruge det, der er åbén bart mange som ikke har helt styr på det

  • #16   16. feb 2014 SSP jeg holdte kun 7 mdr og fik ovenikøbet. Lov til at skulle betale hele min barsel tilbage.. Tak for lort siger jeg bare

  • #17   16. feb 2014 Tja jeg skal jo ikke være ekspert men har snakkede med dem tre gange inde for de sidste to md. Pga min nuværende barsel og genoptagelse af uddannelse og ferie og sådan har to uger hvor jeg ingen indkomst har og der ville jeg bruge to uger af den mellemste og det må jeg ikke. Dette har de sagt alle ganye jeg har snakkede med dem. Jeg kan ikke for længe min barsel da jeg pt ikke har en jobkontrakt før uddannelses start.. (har allerede en underskrivet kontrakt som gælder fra den dag skolen starter). Men har ingen kontrakt som er gældende nu. (Får dagpenge)
    Men igen jeg kan jo kun sige det jeg har fået afvide smiley


Kommentér på:
Barsel på kontanthjælp - penge for at passe sit barn?

Annonce