Prævention efter fødslen {{forumTopicSubject}}
Hej piger
Jeg går og tænker over hvad jeg skal vælge at prævention efter fødslen. Jeg har ikke lyst til at starte på P-piller igen, da jeg var igennem 10 forskellige mærker sidst før jeg fandt nogle jeg kunne tåle, og de blev så taget af markedet kort tid før jeg blev gravid (startede PB).
Så har jeg overvejet hormon spiral, men har fået af vide at den skal man kun vælge hvis man ikke vil have børn længere, og vi regner jo med at skulle have nr 2 på et tidspunkt (kæresten vil have 7-9 børn, det får han nok bare ikke)
Kobberspiral har jeg hørt er en masse bivirkninger ved, og man ikke skal vælge den hvis man har allergi, hvilket jeg har.
Så er der P-stav, den har min veninde, og den er jo ret tydelig. Men bliver nok den jeg vælger hvis der ikke bliver forslået noget bedre.
Mit krav er egentlig at det ikke er noget jeg skal gå og huske på, som at købe kondomer (hvilket jeg slet ikke kan forstille mig at kæresten skulle bruge igen) eller at tage P-piller osv.
Hvad har i?
feb 2010
Følger: 6 Følgere: 4 Emner: 14 Svar: 1.477
Fik homonspiral igen efter 3. Fødsel. Til 8 ugers undersøgelsen.
Jeg ville aldrig være den foruden.
Jeg har haft kobber spiral. Og hold nu magle noget bib.
Jeg styrt Blødte havde voldsomme smerter og var meget dårlig
Så klar vil jeg anbefale homonspiral. Ja den koster 1200kr men den er hurtigt tjent hjem. Tager du den ud efter fx 12 mrd har du brugt 100kr om mrd.
feb 2010
nov 2013
Følger: 1 Babyer: 1 Emner: 35 Svar: 484
feb 2010
Kender ingen der har haft svært ved at blive gravid
jun 2011
Følger: 11 Følgere: 13 Babyer: 2 Emner: 72 Svar: 1.892
feb 2011
Følger: 1 Svar: 35
Hun sagde derimod at kobberspiralen kun var for dem som havde født de børn de skulle..
okt 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 37 Svar: 3.625
feb 2014
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 23 Svar: 478
feb 2013
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 39
jan 2014
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 115
P-stav kan også være farlig, da den kan vandre i kroppen, og derved være svær at få ud
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
Næsten alle vil derimod tilråde dig hormonspiral. Den er god, effektiv og der er ingen men. Jeg har aldrig før hørt at det skulle give problemer ved en senere undfangelse, så det er da vist en and.
feb 2013
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 39
Det der med den vandre er sjældent , og det jo ikke fordi den vandre ned i låret. Min sidste havde bøjet sig i den ene ende og det var det, ikke noget jeg har lagt mærke til .
Grunden til de fleste læger ikke anbefaler den er fordi de ikke kan ligge den i, så de skal derfor henvise dig til et andet sted ...
Vil klart anbefale den
Prævention efter fødslen