{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
829 visninger | Oprettet:

HJÆLP!!!!!! {{forumTopicSubject}}

Hej..

Har lig brug for lidt hjælp her..
Jeg har en lille dreng som er 2 måneder d.2 januar, ammer ham om natten og i løbet af dagen hvis mine bryster bliver spændte, ellers får han flaske..

Mit problem er at når han får flaske så plejer vi at lave 120 ml, men han spiser mellem 25-40 ml og så kommer han op og bøvse og så vil han ikke spise mere, før ½-3 kvarter senere og så er flasken kold og han vil ikke have mere af den, ..- Og det skal lige siges der når han har spist de 25-40 ml så slipper han selv flasken og vil ikke tage den igen før der er blevet bøvset.. Og derefter spiser han max 10-15 ml...men han er stadig sulten..
Nogen råd til hvad jeg kan gøre fordi det er MEGET dyrt i længden når han ikk spiser mere end det før flasken bliver kold og vi skal lave en ny, fordi har ikke selv mælk nok til at kunne give ham flere gange om dagen, har lige og lige til at klare os gennem natten, men så må han næsten ikk få af det i løbet af dagen! ...

Håber i forstår min forklaring, synes selv den lyder lidt indviklet smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP!!!!!!
  • #1   29. dec 2008 Ja det har vi osse overvejet, men problemet er sådan set at jeg gerne ville ha ham til at spise lidt mere af gangen fordi efter ½-3 kvarter er han jo stadig sulten...
    Synes bare det er mærkeligt at han ikke vil spise til han bliver mæt, fordi det gør han jo når han får ved mit bryst..!


  • #2   29. dec 2008 ja vil os sige du måske skal lave mindre flere gange?? billigere hvertfald:)

  • #3   29. dec 2008 hvor længe har han fået flasken?

  • #4   29. dec 2008 Okay, rart at vide det har været sådan for andre osse, fordi har bar følt jeg gjorte noget forkert fordi har 4 veninder som osse har børn og de har aldrig haft nogen problemer, de spiste af flasken til de blev mætte..

    Ehm, han har ikke fået flaske særlig længe, fordi har selv haft mælk nok, næsten for meget, men det er desværre bare pludselig stoppet.. smiley


  • #5   29. dec 2008 oki, kan jo os "bare" være han hellere vil have bryst men bliver nød til at ta flasken da han jo er sulten. han vænner sig nok til det hvis det er den grund, men ja nogle børn spiser meget småt, tiffanie ville os helst have lidt ad gangen og så mange gangen om dagen..

  • #6   29. dec 2008 mischa F - Ja vil osse nævne det for min SP når hun kommer her d.6 januar, men ville bare lige høre jeres mening herinde..

    Hero - Okay, jamen så gør jeg det da ikke helt forkert med ham, det er rart og vide! ... smiley ...
    Men kan være jeg bare skal give ham lidt mere tid til at vænne sig rigtigt til flasken!


  • #7   29. dec 2008 vil bare sige ang. amning, jo mere du ammer jo mere mælk kommer der, så hvis du ammer mere i løbet af dagen stiger produktionen og du ville derofr have mere til natten

  • #8   29. dec 2008 Ja det ved jeg, men han bliver MEGET hurtigt sur og utildfreds hvis jeg ligger ham til brystet fordi der ikke er så meget til ham...
    Men jeg prøver alt jeg kan så jeg har til natten, fordi det er lidt hyggeligere at jeg i det mindste kan amme ham om natten i stedet for at skal give ham flaske..
    Elsker at amme ham, det er SÅ hyggeligt, så har skam osse prøvet og få ham til at få mælkeproduktionen op og køre igen så jeg kunne amme ham næsten heletiden, men det virker ikke smiley


  • #9   29. dec 2008 trine b
    har du prøvet at ringe til en ammerådgiver ?
    de er superdygtige, og hvis det virkelig er det du vil synes jeg du skulle prøve at ringe, du kan i hvert fald ikke miste noget ved det :o)


  • #10   29. dec 2008 Ditte - Okay, vidste slet ikke der fandtes sådan nogen, har du evt et nummer?!

    susanne - Nej har jeg ikke, men kunne være jeg skulle prøve det smiley


  • #11   29. dec 2008 jeg finder det lige

  • #12   29. dec 2008 Super... Tusind tak! smiley

  • #13   29. dec 2008 værså god
    http://www.fogf.dk/Ammeraadgivningen/index.php

    de er rigtig søde til at hjælpe og super dygtige, de er i modsætning til SP'ere også uddannet til det


  • #14   29. dec 2008 Tusind tak for hjælpen... Vil prøve og ringe til dem smiley

  • #15   29. dec 2008 Trine synes helt kalrt du skal ringe til dem og få vejlednig : ) jeg fortyder bitterlidgt at jeg ikke rigede til demda jeg endte med at amme Jeppe og at jeg ikke fik ham til kiropraktor noget før for så havde jeg kunnet amme ham helt : (
    Hvor meget drikker du i løbet af dagen? og hvor meget hvile får du?
    Det er to ting der virkleligt kan være emd til at dræbe amningen hvis der ikke drikkes nok og der ikke bliver hvilt nok : )

    Håber det lykkes for dig : )


  • #16   29. dec 2008 Hvorfor skulle han til kiroprakter?!! ...

    Jeg drikker rimelig meget, men hviler ikke ret meget, vi har haft en del og se til da der er sket en masse ting i familien sååå..


  • #17   29. dec 2008 det synes jeg du skal de er super søde og dygtige og går virkelig op i det.
    de betaler selv uddannelsen og arbejder på frivillig basis


  • #18   29. dec 2008 Dejligt at der findes sådan nogen mennesker der gider gøre det så de kan hjælpe os desperate mødre smiley

  • #19   29. dec 2008 Jamen han spiste ikke ret meget og næsten alt han spiste kom op igen, og så sov han maks 25 min af agangen.
    Tog ham til zoneterapeut da min egen læge ikke mente der skulle gøres noget!!! Zoneterapeuten kunne fortælle at Hans mave- tarmsystem var irriteret, og at han reagerede på hans Nakke og lænd. Hun anbefalede at vi ringede til en børne kiropraktor for at få tjekket hans nakke og lænd. Vi fik en akut tid to dage senere og det viste sig at han låste i både nake og lænd, hvilket også havde giver problemer med hans mave-tarm system.
    Efter den første behandlig spiste han pludseligt 160 ml flaske og sov 3 timer i træk : )
    Desvære havde jeg 3 uger forinden gået over til flaske for at kunne holde megetbedre øjem ed hvor meget han fik, det fortrød jeg derefter : (
    Men jeg fik en søn der igen kunne sove og spise og var mere glad : )

    Jeg kunne imens jeg ammede mærke hvis ikke jeg fik hvilet i løbet af dagen, for så faldt min mænde betydligt, så jeg vil klart råde dig til at få hvilet og meget gerne sovet lidt i løbet af dagen. Men det er mi erfaring, og jeg ved at ammerådgivningen er kanon dygtige til at hjælpe : )


  • #20   29. dec 2008 Hold da op, det var da godt du fik ham til kiroprakter så! smiley ...
    Vi vil osse ha vores til kiroprakter, bare for at få ham tjekket for en sikkerhedsskyld, man kan jo aldrig vide med sådan nogle små nogen! .


  • #21   29. dec 2008 Trine: jeg har også sagt at når jeg og hvis jeg får en nr. tre så kommer denne til kiroprakter indenfor den første måned, og manden er med på den, hvis det skulle blive til en nr tre.
    Men jp jeg er glad for at vi kom afsted og vi bruger hende faktisk stadig selvom han nu er to år, og vi begyndte ved hende da han var 4 ½ måned, så vi er meget gald for hende og det samme er Jeppe, og vi har ALDRIG fortrudt, hun er sådan en sød kvinde der bare har taget på de små, hun er også uddannet sygeplejerske og har været på børneafdelingen i Holstebro i en del år før hun uddannede sig til kiropraktor : )


  • #22   29. dec 2008 Okay, jamen min svoger og svigerinde havde osse deres børn til kiroprakter fordi deres den ældste låste osse i nakken nogle gange og det viste sig at han havde en hvirvel i rygsøjlen som sprang ud nogen gange fordi han havde lagt forkert med hovedet inde i maven! ...

    Og min svigerindes fætter endte osse ved kiroprakter, fordi han ville ikk ha øjenkontakt og han skreg aldrig og spiste ikke noget næsten osv, så de var bange for han var autist, men det viste sig at hans led i arme og ben vendte forkert, og da det så blev rettet ville han pludselig ha øjenkontakt og han skreg og smilte osv som alle andre små børn!


  • #23   29. dec 2008 Uhh jeg får ligt kuldegysniger : ) synes det er rart at høre at der er mange andre end mig deer har gode erfaringer med kiropraktoer til de små, og jeg synes jo vores er guld værd : )
    Min søster er under udd som sygeplejerske og hun har i en af hendes praktikker været ude ved en SP og de ville kun anbefale hende jeg bruger, og det er på trods af at der er 30 km fra Herning til Hosltebro, men hun er klart den bedste.
    Jeg har i nød været ved en anden kiropraktor og han var bare for voldsom, han tog jeppe op i benene og svigede han fra side til side og det fik jeg af vide at det var bare det vi selv skulle gøre derhjemme : ( og så satte han lige hans nakke på plads men det var desvære ikke med den blide metode vores normale bruger så Jeppe var fuldstændig skræmt fra vid og sans da vi kørte derfra så det gør jeg ikke igen.


  • #24   29. dec 2008 Ej sådan kan man sq da heller ikke behandle et lille barn, det ligner da ingenting...
    Stakkels lille Jeppe, ville blive TOSSET hvis det var Oliver de gjorte sådan ved...


  • #25   29. dec 2008 Jeg var tosset og grædefærdig da jeg kørte derfra. Kørte dirkte hjem med et skrigende barn og gik lige ind i min mands arme og fortalte ham hvordan det gik, og han var også tosset : (
    Jeg har senere hørt at sådan er den kiropraktor og jeg er glad for at jeg aldrig mere har brugt ham


  • #26   29. dec 2008 da niklas var syg og ikke ville spise så meget købte jeg de der små brikker med nan i.. Det var meget nemmere.

    men ville nok snakke med nogle om det hvis der går for lang tid..


  • #27   30. dec 2008 Anne - Det kan jeg godt forstå, jeg havde heller aldrig nogensinde brugt ham igen, ALDRIG! ...

    Anita - Var de små brikker med Nan i bedre end pulveret?!! ... Eller?!!
    Ja, men jeg skal osse snakke med min sp om det når hun kommer her d.6,


  • #28   30. dec 2008 jeg fik afvide på neo afdelingen hvor jeg og natascha var indlagt da hun er født 6 uger for tidligt at hvis de ikke drikker det hele på en gang og der går max 1 time så må man gerne varme resten 1 gang til men bliver det hele så ikke drukket denne gang så skal det smides ud.
    det har vi gjort herhjemme og det har fungeret rigtig godt.


  • #29   30. dec 2008 Okay, vi har nemlig osse overvejet at varme igen, men har bare hørt fra så mange at man under ingen omstændigheder må genvarme mælken...
    Men sødt af dig og skrive det, forhører mig lig med min sp imorgen smiley (Ikk fordi jeg ikk tror på dig)


  • #30   30. dec 2008 hun vil heller ikke drikke det hvis det når at bliver koldt og det sagde de at sådan var det med mange børn så hvis man varmede det énkelt gang mere så gjorde det ikke noget.

    nu er natascha 9 måneder og vi har tit genopvarmet flasker fordi det var blevet for koldt og hun har det fint smiley


  • #31   30. dec 2008 Okay, jamen det vil da hjælpe os en hel del, fordi vi har prøvet at lave mindre portioner her til aften og når han så var færdig med en flaske var han jo bare mere sulten og så kunne vi lave en til som han alligevel levnede halvdelen af... Så det blev jo det samme som før i sidste ende

  • #32   30. dec 2008 ja og det er jo dyrt at smide en halv til en hel flaske mme ud. det er jo nogle dyre dråber at smide ud og natascha vokser og trives som hun skal og vi har i hvertfald sparet mange penge ved at genopvarme flasker når hun mener det har været for koldt

  • #33   30. dec 2008 Det er MEGET dyrt, hehe! smiley
    Men dejligt at man må varme det en enkelt gang! ..


Kommentér på:
HJÆLP!!!!!!

Annonce