{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Indkøb til baby=huskeliste?
  • #1   3. jan 2009 Værsgo søde Maiken (:
    - Det er taget inde fra vores gruppe .

    Hvis man skulle være i tvivl om hvad man skal bruge og hvad der kan vente , så find svaret her :b

    STARTPAKKE TIL BABY

    Barnevogn eller kombivogn (husk regnslag og insektnet)
    Lift/voksipose/kørepose
    Vugge eller tremmeseng
    Lift til at sætte ned i tremmesengen
    Puslepude
    Babybadekar
    Vaskefad
    Engangsbleer
    Babytæppe til at putte i
    Dyne
    Pusletaske eller anden rummelig taske
    2 sæt sengetøj
    10 stofbleer
    6-8 bodystockings/undertøj
    2 sæt nattøj
    5-6 sparkedragter/heldragter
    4 langærmede bluser
    2 varme trøjer
    4 par strømpebukser/
    Sokker
    1 hue

    TØJ-TIP: Hvis I køber bodystockings med lange ben, kan de bruges som en almindelig sparkedragt med en lille trøje over.

    TIL BABYS TOILETTASKE
    Mild babysæbe, babyshampoo, babyolie, tættekam, sikkerhedsvatpinde, neglesaks, engangsvaskeklude, numsecreme og digitaltermometer

    X-TRA TIL VINTERBARNET

    Bukser og jakke af uld

    Uldhue, der kan bindes under hagen
    Futter
    Vanter
    Flyverdragt
    Evt. uldundertøj (fås med bomuldsfor, så det ikke kradser)
    UDSTYR, I MÅSKE FÅR BRUG FOR

    Babyalarm
    Bæresele eller slynge
    Autostol
    Kravlegård
    Ammepude
    UDSTYR, I KAN VENTE MED

    Barnevognssele
    Babyservice, bestik og kopper
    Klapvogn
    Cykelstol
    Diverse sikkerhedsudstyr som f.eks. trappegitre, skuffesikring m.v.
    TIP: På www.forbrug.dk kan I printe tjeklister til at tage med i butikken, når I skal købe barnevogn, tremmeseng og alt det andet udstyr. Her kan I også læse om tests af forskelligt udstyr.

    GODE RÅD OM BARNEVOGNEN
    Hvis barnevognen skal kunne bruges til middagsluren senere, bør den være mindst 92 cm lang, 32 cm bred og 20 cm dyb. Så kan I anvende den, til barnet er tre år. Skal vognen kun bruges til transport og korte ture, skiftes den ofte ud med klapvogn, når barnet er omkring otte måneder, og størrelsen er derfor ikke af så stor betydning. Vælg evt. en af de nye kombivogne; så får du to-i-en og er fri for også at købe en klapvogn.

    HVAD SKAL MAN VÆLGE?
    Barne- duo eller kombivogn?

    [KLASSISK BARNEVOGN] Består af et stel med barnevognskasse og som regel også en lift.

    PLUSSER OG MINUSSER
    + God til at sove i, fordi barnet ligger bekvemt, og vognen er beskyttet mod vind og vejr.
    + Generelt mere sikre end kombivogne, viser en test i forbrugerbladet TÆNK.
    - Kan være tung at manøvrere og besværlig at klappe sammen.

    [DUOVOGN] Består af et stel, hvorpå man enten kan sætte en barnevognskasse eller et klapvognssæde.

    [KOMBIVOGN] Er en klapvogn, hvori man kan sætte en lift.

    PLUSSER OG MINUSSER
    + Mindre, lettere og mere handy.
    + Det er som regel billigere at købe en kombineret vogn frem for både barnevogn og klapvogn.
    - Barnet vokser hurtigt ud af barnevognskassen/liften.
    - Der er potentielt flere sikkerhedsfælder, fordi vognen skal kunne mere.

    PUSLE-RÅD
    Indret puslepladsen, så I har alt, hvad I skal bruge, lige ved hånden: Vand/vandfad, bleer, skiftetøj, cremer og håndklæde osv. Da puslepladen også er jeres arbejdsplads, så sørg for en ordentlig arbejdshøjde: 85-90 cm er passende for de fleste. Det er også godt, hvis I kan få fødderne ind under bordet, ellers bliver det for hårdt for ryggen. Vælg en puslepude med kanter, så har I mere tjek på barnet. Vælg en uden PVC, men med betræk, der kan vaskes.

    Tjek, at puslebordet er stabilt.
    Hvis puslebordet har hjul, så tjek, at de kan låses.
    Gå ALDRIG fra dit barn, når det ligger på puslebordet. Det kan lave en pludselig bevægelse og falde ned. Tag barnet med dig eller læg det i liften, hvis du skal hente noget.
    BABYS FØRSTE SENG
    En vugge er både hyggelig og anvendelig, fordi den er lille og huleagtig, men den er ikke nødvendig. Og efter firemånedersalderen er baby for mobil til at ligge i den. I stedet kan man sætte liften ned i barnesengen - det giver den samme huleagtige virkning, og barnet vænner sig samtidig langsomt til sengen. Vælg en barneseng, der er mindst 110 cm lang og 65 cm bred, så kan jeres barn sove i den til treårsalderen.

    GODE RÅD OM BÆRESELER
    Køb en bæresele eller en slynge, der sidder godt, og som kan justeres, efterhånden som barnet vokser. Barnet kan sidde i selen, fra det er et par uger til ca. et år. Prøv selen med barnet i, før du køber den.
    * Tjek altid, at der er ryg- og hovedstøtte til barnet.
    * Støt altid hovedet med en hånd, indtil barnet kan holde hovedet selv.
    * Tjek trykknapper og andre lukkemekanismer: Er de fastgjort ordentligt, og er de slidstærke?

    GODE RÅD I BILEN
    Selv det helt lille barn er mest sikker i en autostol på bilturen. Husk dog, at barnet helst ikke må sidde mere end en halv time om dagen i autostolen. Enkelte lange bilture er undtagelsen.

    SIKKERHED I BILEN

    Autostole i Danmark skal være godkendte. Vælg mellem følgende godkendelser: E = sikker, DS = mere sikker og T = sikrest.
    Autostolen skal altid være monteret rigtigt i bilen. Følg monteringsvejledningen til punkt og prikke. Tjek, at bil og stol passer sammen.
    Husk, at i biler med airbags må barnestole ikke stå på forsædet.
    Sørg for nakkestøtte til det lille barn og indstil stolen, så barnet sidder godt og fast.
    GODE RÅD I BADET

    Efterlad ALDRIG dit barn alene i badet. Hav altid en hånd under nakken på det helt lille barn, også selv om I har en badepude eller -stol.

    Bad ikke barnet de første dage efter fødslen - vent hellere en lille uge, så indtrykkene ikke bliver for overvældende. Helt små børn er ikke så vilde med at blive klædt af.
    Bad ikke barnet for ofte, da spædbarnets hud er sart og nemt kan tørre ud.
    Sørg for, at badevandet er veltempereret. Brug hånden til at mærke med eller et badetermometer.
    GODE RÅD OM LEGETØJ

    Legetøj, der hænger som f.eks. en uro, må baby ikke kunne nå, hvis det indeholder snore eller små dele, der kan rives af.
    Køb solidt legetøj.
    Undgå legetøj med små dele til børn under tre år.


  • #2   3. jan 2009 tak smiley

    men hvad så med tøj str,,,, man skal jo have noget at vælge imellem da baby ikke siger hvilken str han har lyst til at bruge :o)


  • #3   3. jan 2009 det er nu ikke så let endda smiley ... hvor meget tøj og hvilket i hver str ?

  • #4   3. jan 2009 Ved tøj, så er det en god ide at spørge familie medlemmer om de har noget i kan få smiley

    (Eller venner)

    Jeg har allerede fået en del tøj fra størrelse 50 - 70 smiley man spare en dle ved det smiley

    Har også fået lidt legetøj


  • #5   3. jan 2009 min moar sender en masse (i bil) her over , fra min lillebror på knap 2 år ... og vi har fået noget at udlejerens kæreste som fødte i sommers ...

    og vi har lige talt sammen hvad dælen vi havde at tøj.. og jøsses.... altså bodystock'er har vi nok af indtil vi kender størrelsen på ham smiley så kan kæresten smutte ud og købe flere i den str han bruger når jeg har født ...
    ellers er jeg nået frem til at vi nok kun mangler heldragter, sparkedragter, stømpebukser og stømpe.. og så mangler vi at vide hvad der er fra min mor... hun siger vi nok ikke behøver købe noget med den stak hun købte inden min lillebror blev født ..

    og ellers køber vi nok barnevogn imorgen, har combivogn, autostol, lifte, puslebord, seng, himmel, himmelpind, 2 badekar, hoved/halefad, lammeskind, træ legetøj til at sætte på lift/barnevogn, dyne, pude, 6 sengesæt, lagner, sengerand, paraply klapvogn, et lege tæppe, madresser, 2 regnslag, insektnet, kørepose+overtræk, og 8 blå stofbleer. et tykt mikro tæppe til at lægge barnet på på gulvet.

    hvad mangler vi så ?
    badekar stativ ? bleer 2-5kg ? badeolie ? zinksalve ? flere stofbleer ? engangs vaskeklude ? D-dråber ? badetermometer ? numse termometer ? neglesaks ? legetæppe ? tæppe ? uroer ? bamser ? Håndklæder ? babyalarm ? rejseseng (sikring for hund hvis vi lige skal i køkkenet) ? ammeindlæg ? bh'er ? vaskeklude ?

    burde vi så ikke være dækket ind ? ej lige kurve til at stille i puslebords hylderne....


  • #6   3. jan 2009 nøj smiley jeg tror måske jeg er ved at have styr på det, viiildt :o)
    nææh jeg kunne i princippet bare sætte badekaret på puslebordet ... (et solidt stort baby-dan af træ) .. ,men bade stativet var bare praktisk da vores brugser er over dobbelt så stor som en normal str bruser.. så kunne man jo bare have bade afdelingen der ...og jeg har noget medfødt i ryggen og kæresten har været kommet til skade med sin.. men puslebordet er jo os i den højde.....


  • #7   4. jan 2009 Hvis du vil have en let overskuelig liste, så gå ind på babysams hjemmeside oh hold musen hvor der står "puslerum" deroppe for oven og tryk hvor der står "huskelisten"
    der står alle tingne du skal huske og det mest smarte ved den er at du kan krydse alle de ting af som du har så du nemt kan se hvad du mangler. Sådan gjorde jeg lige i går og kunne så skrive de ting ned på papir som vi mangler at købe (kunne ikke printe siden ud for vi har ikke mere sort printerblæk *gg*)


Kommentér på:
Indkøb til baby=huskeliste?

Annonce