949 visninger
|
Oprettet:
Ung mor {{forumTopicSubject}}
Hej!
Vil I mene, det er for tidligt at blive mor som 17 årig?
Evt. nogen med erfaringer ang. at være ung mor? (:
jun 2008
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 59 Svar: 733
jan 2009
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
jun 2008
jun 2008
maj 2008
Følger: 13 Følgere: 11 Babyer: 2 Emner: 58 Svar: 1.074
Det med omgangs kredsen skal du ikke sprkulere på, for hvis det er ordentlige venner så vil de ikke droppe dig bare fordi du skal have et barn.. Eller er det i hverfald ikke nogen som er værd at samle på...
maj 2008
jan 2009
Altså, jeg vil selv mene, at jeg er klar til det. Sådan da. Men det bliver man vel også i løbet af de ni måneder? Ved godt, det bliver hårdt og sådan, men jeg ved også, at min kæreste og forældre vil støtte mig i det.
jan 2009
Jeg ved, at jeg heller aldrig ville kunne klare at få en abort.
jan 2009
jan 2009
Vil selv mene, at vi har pladsen og overskudet til det.
mar 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Babyer: 2 Emner: 339 Svar: 5.489
jul 2008
Følger: 8 Følgere: 6 Babyer: 1 Emner: 5 Svar: 2.554
aug 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Babyer: 2 Emner: 47 Svar: 680
sep 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Babyer: 1 Emner: 74 Svar: 671
Der er så meget du mangler at opleve og lære.
Du har hele livet foran dig. Du skal nok nå at få de børn du ønsker.
Koncentrer du dig hellere om at finde den rette, være sammen med ham længe nok til at vide han er den rette, få en uddannelse, karriere, ejendom osv... når der er styr på alt dette har du skabt stabile rammer for en baby
jeg siger dette fordi jeg ikke har mødt en eneste person i min omgangskreds, som har en ung mor og ikke har haft issues...
min mor fik mig som 16årig og damn hun var en dårlig mor... Hun gjorde sit bedste og jeg elsker hende for dette, men hun siger også selv den dag i dag at hun ville ønske hun kunne have givet mig en bedre og mere stabil barndom. Jeg har lært af hendes fejl og er nu 31 og venter mit første barn. Først nu er jeg klar og kan give et barn, det der imø er indbegrebet af en stabil opvækst i trygge rammer
Et barn kan ikke opdrage og være positiv forbillede / indflydelse for et andet barn.. Det er min holdning. Der skal være noget ALMEN viden og livserfaring at bygge på, noget at kunne give videre.
Jeg ved en masse unge mødre pt. har lyst til at slå mig halvt fordærvet når jeg siger dette, men hver har ret til sin mening og ovenfor er min!
Why the rush?
Alt godt kommer til den som venter.
jul 2008
Følger: 42 Følgere: 41 Babyer: 2 Emner: 492 Svar: 7.897
maj 2008
For det er bestemt ikke en Leg... Jeg var som sagt længere oppe gravid som 17 årig, var 18 da jeg fødte, og jeg syntes bestemt det var lidt hårdt, men jeg stod os mere eller mindre selv når kæresten sku passe arbejde og min famillie bor mindst 2 timers kørsel fra mig...
Min datter var så heller ikke planlagt..
Men har ikke fortrudt et sekundt at jeg fik hende så tidligt...
mar 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Babyer: 2 Emner: 29 Svar: 172
men føler du du er klar.. hvorfor så lade alle andre mennesker der ikke kender dig hakke dig ned...??
jeg har en veninde der er 19 nu hun har 3 børn og har klaret det hele selv uden faderen til dem.. for han skred da hun ventede den sidste.. men helt ærligt.. hvorfor kan man ikke være en god mor bar fordi man er 17 år..??? jeg syntes man er en god mor hvis man kan give kærlighed og omsorg og selvf tag over hovedet.. men det må også gerne være med hjælp fra mormor og morfar eller farmar og farfar..
så mathilde.. sys du selv du er klar og din kæreste er klar, for i skal være enige ellers går det helt i kage dit liv... men er i det sys jeg da i skal hoppe ud i det.. men vær sikker... 100 % sikker på det er det du vil.. for når babyen kommer kan du ikk ombestemme dig..
undskyld det blev lidt langt..
apr 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 42 Svar: 902
mar 2008
Følger: 1 Emner: 13 Svar: 183
Selv om du bliver helt glad ved tanken, så er der SÅ meget man lige skal nå inden man får børn, hvis man har muligheden.
Jeg kan med 100% sikkerhed og uden den mindste tvivl aige at jeg er glad for jeg fik en abort. Jeg har nået at have en "rigtig" ungsom med alt hvad der dertil hører. Bla. at få etableret mig med job, ægtemand, orden i økonomien osv. Og så har jeg selvfølgelig fået rendt hornene af så jeg nu er klar til at få børn.
Jeg er 27 år idag, og ville ikke have ønsket at få bøen et øjeblik tidligere end jeg har, og jeg har ikke engang født endnu men har termin idag.
For en god irdens skyld skal det siges jeg ikke er imod unge mødre. Og jeg ved de fleste klarer det rigtig godt. Men hver ting til sin tid. Og som 17 årig bør man bruge krudt på at være ung og få etableret sig inden man tænker på børn, hvis det er muligt.
sep 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Babyer: 1 Emner: 74 Svar: 671
fra den dag du får et barn står den på bekymring og ansvar til den dag du dør. Er du klar til det? som ML valgte jeg også at få en abort. Jeg var 20, jeg har heller aldrig et minut fortrudt... På trods af jeg flyttede hjemmefra som 16årig og stod på egne ben, længe før mine venner var jeg stadig ung og havde brug for min ungdom...Det var min første rigtig kærlighed og alt var fryd og gammen, men nej - det var ikke tid. Jeg ville bebrejde mit barn senere hen at det havde stjålet min ungdom, kom jeg frem til og valgte abort. Det er et levende væsen det handler om. Ikke bare en midlertidig kattekilling eller hundehvalp, som man kan bortadoptere, når den keder en ;-S som mange jo desværre gør...
tænk dig godt om
apr 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 42 Svar: 902
Ung mor