{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af spisebordslampe i betonloft i 800 kr.
  • Installation af lamper 1.000 kr.
  • Setter op 4 loft lamper 650 kr.
  • Samling af havestol 300 kr.
  • Fjernelse af ukrudt og oprydning af blade 500 kr.
  • Skærer bar stole Ben i sort metal 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ung mor
  • #1   7. jan 2009 hvis man er klar som 17 årig, så skulle der ikke være noget galt i det...

• #2   7. jan 2009 Tjo.. [: Men jeg tænker også med ens omgangskreds, hvis de er lidt imod det. Skal man så bare sige 'fuck jer, jeg kører mit eget show', eller? Argh.. *Forvirrethed*.

• #3   7. jan 2009 Mathilde: det at få et barn kræver en hel del, det kræver at du laver 100 % om på din hverdag... Og af hvad jeg kan høre på det du skriver så syntes jeg ikke det lyder til at du er helt klar til at ofre alt for at blive mor, og det er sq forståeligt, for der er mange ting man skal tage stilling til osv.... meen hvis jeg var dig ville jeg nok lige tage en snak med mor om det... det kan altså hjælpe en hel del, at snakke med en der kender til det hele..... eller bare snak med en du stoler på som også kender til det....

• #4   7. jan 2009 Louise: helt enig...

• #5   7. jan 2009 Mathilde... Jeg blev gravid som 17 årig.. og var bestemt ikke ivivl om at jeg ville have barnet,..
    Det med omgangs kredsen skal du ikke sprkulere på, for hvis det er ordentlige venner så vil de ikke droppe dig bare fordi du skal have et barn.. Eller er det i hverfald ikke nogen som er værd at samle på...

• #6   7. jan 2009 Louise og Tanja.... Fuldstændig enig i det som i skriver..

• #7   7. jan 2009 Mh.. Mange tak for jeres svar. Det betyder meget. smiley
    Altså, jeg vil selv mene, at jeg er klar til det. Sådan da. Men det bliver man vel også i løbet af de ni måneder? Ved godt, det bliver hårdt og sådan, men jeg ved også, at min kæreste og forældre vil støtte mig i det. smiley Og hvis mine venner ikke er der for mig, så er de jo heller ikke værd at samle på, som Katja siger..

• #8   7. jan 2009 Åh, det er jeg ked af, Camilla..
    Jeg ved, at jeg heller aldrig ville kunne klare at få en abort.

• #9   7. jan 2009 Hehe. Nej, det er jeg ikke, desværre. ): Men jeg ville elske at være det. Bliver sådan helt 'århw' indeni, når jeg hører om andre, der er det. smiley

• #10   7. jan 2009 Kamilla.. Jeg er helt enig med dig i, at det er forkert at bruge abort som prævention. smiley

Vil selv mene, at vi har pladsen og overskudet til det. smiley Men nu får vi at se. Tak. (:

• #11   7. jan 2009 synes man skal tænke på om man kan økonomisk.. synes måske 17år er tidligt hvis det er med vilje. sorry

• #12   7. jan 2009 jeg synes det er for tidligt at planlægge at få barn når man er 17, man er ikke engang gammel nok til at være myndig over sig selv, jeg kan sagtens forstå at man vælger ikke at få abort hvis man skulle blive gravid, men optimalt synes jeg man skal vente til man er i hvert fald 18 når barnet bliver født

• #13   7. jan 2009 man kan altid få børn næsten,men man kan aldrig få sin ungdom igen,tænk dig rigtig rigtig meget om

• #14   8. jan 2009 Imø er du som 17årig selv et barn!
    Der er så meget du mangler at opleve og lære.

Du har hele livet foran dig. Du skal nok nå at få de børn du ønsker.
    Koncentrer du dig hellere om at finde den rette, være sammen med ham længe nok til at vide han er den rette, få en uddannelse, karriere, ejendom osv... når der er styr på alt dette har du skabt stabile rammer for en baby smiley Og så kan du koncentrere dig om at elske og lære at være mor...

jeg siger dette fordi jeg ikke har mødt en eneste person i min omgangskreds, som har en ung mor og ikke har haft issues...
    min mor fik mig som 16årig og damn hun var en dårlig mor... Hun gjorde sit bedste og jeg elsker hende for dette, men hun siger også selv den dag i dag at hun ville ønske hun kunne have givet mig en bedre og mere stabil barndom. Jeg har lært af hendes fejl og er nu 31 og venter mit første barn. Først nu er jeg klar og kan give et barn, det der imø er indbegrebet af en stabil opvækst i trygge rammer smiley

Et barn kan ikke opdrage og være positiv forbillede / indflydelse for et andet barn.. Det er min holdning. Der skal være noget ALMEN viden og livserfaring at bygge på, noget at kunne give videre.

Jeg ved en masse unge mødre pt. har lyst til at slå mig halvt fordærvet når jeg siger dette, men hver har ret til sin mening og ovenfor er min!

Why the rush?
    Alt godt kommer til den som venter.

• #16   8. jan 2009 alderen har jo ikke så meget at sige , men jeg syntes nu man skal være myndig, inden man planlægger at få børn.. jeg syntes jeg bliver en ung mor, jeg er 19.. men 17? tja , det er jo op til en selv om man er klar smiley men myndig og planlægge børn, mener jeg , hænger bedst sammen, så er du også bedre stillet. jeg går til fødselsforberedelse med en på 17, hun kan ikke få penge nogen steder fra .., hun får omkring 4000,- til babysam, .. det er fordi hun ikke er myndig, hendes forældre betaler alle hendes ting hver måned, mad osv, og de skal jo også betale for baby.. så klart myndig, man er bedre stillet ..

• #17   8. jan 2009 Mathilde.. Følg dit hjerte, du skal virkelig tænke alt godt igennem...

For det er bestemt ikke en Leg... Jeg var som sagt længere oppe gravid som 17 årig, var 18 da jeg fødte, og jeg syntes bestemt det var lidt hårdt, men jeg stod os mere eller mindre selv når kæresten sku passe arbejde og min famillie bor mindst 2 timers kørsel fra mig...
    Min datter var så heller ikke planlagt..
    Men har ikke fortrudt et sekundt at jeg fik hende så tidligt...

• #18   8. jan 2009 jeg kommer så her og bliver nok hakket sindsygt ned nu..

men føler du du er klar.. hvorfor så lade alle andre mennesker der ikke kender dig hakke dig ned...??

jeg har en veninde der er 19 nu hun har 3 børn og har klaret det hele selv uden faderen til dem.. for han skred da hun ventede den sidste.. men helt ærligt.. hvorfor kan man ikke være en god mor bar fordi man er 17 år..??? jeg syntes man er en god mor hvis man kan give kærlighed og omsorg og selvf tag over hovedet.. men det må også gerne være med hjælp fra mormor og morfar eller farmar og farfar.. smiley jeg syntes bar det er uretfærdigt at sætte unge kvinder i den der kasse med at de ingenting kan give deres børn fordi de er så unge... jeg er lige blevet 20 år og jeg har alt til min baby.. går sygtmeldt og har gjordt det de sidste snart 2 år pga nogle problemer i fam og sårn... men vi har lejlighed og bil og min kæreste et skide godt job og 2 vidunderlige katte og 2 mega skønne familier der støtter os hele vejen igennem... så jeg syntes det er noget p*s at sætte unge kvinder i en kasse for sig...

så mathilde.. sys du selv du er klar og din kæreste er klar, for i skal være enige ellers går det helt i kage dit liv... men er i det sys jeg da i skal hoppe ud i det.. men vær sikker... 100 % sikker på det er det du vil.. for når babyen kommer kan du ikk ombestemme dig..

undskyld det blev lidt langt..

• #19   8. jan 2009 Er meget meget enig med Charlotte M. Nyd din ungdom og at du ikke har så meget ansvar. Det er så enormt et arbejde at få et barn, det kræver at du hele tiden tilsiddesætter dig selv og sætter barnets behov først. Nyd at du er ung og har hele livet foran dig og vent med at få et barn...

• M L
    M L Tilmeldt:
    mar 2008

Følger: 1 Emner: 13 Svar: 183
    #20   8. jan 2009 Jeg blev selv gravid som 18 årig og mente jeg var kler til at blive mor. Men efter meget overvejelse besluttede jeg at få en abort.
    Selv om du bliver helt glad ved tanken, så er der SÅ meget man lige skal nå inden man får børn, hvis man har muligheden.

Jeg kan med 100% sikkerhed og uden den mindste tvivl aige at jeg er glad for jeg fik en abort. Jeg har nået at have en "rigtig" ungsom med alt hvad der dertil hører. Bla. at få etableret mig med job, ægtemand, orden i økonomien osv. Og så har jeg selvfølgelig fået rendt hornene af så jeg nu er klar til at få børn.

Jeg er 27 år idag, og ville ikke have ønsket at få bøen et øjeblik tidligere end jeg har, og jeg har ikke engang født endnu men har termin idag.

For en god irdens skyld skal det siges jeg ikke er imod unge mødre. Og jeg ved de fleste klarer det rigtig godt. Men hver ting til sin tid. Og som 17 årig bør man bruge krudt på at være ung og få etableret sig inden man tænker på børn, hvis det er muligt.

• #21   8. jan 2009 og ja nyd din ungdom mens du har den, den kommer aldrig tilbage.....
    fra den dag du får et barn står den på bekymring og ansvar til den dag du dør. Er du klar til det? som ML valgte jeg også at få en abort. Jeg var 20, jeg har heller aldrig et minut fortrudt... På trods af jeg flyttede hjemmefra som 16årig og stod på egne ben, længe før mine venner var jeg stadig ung og havde brug for min ungdom...Det var min første rigtig kærlighed og alt var fryd og gammen, men nej - det var ikke tid. Jeg ville bebrejde mit barn senere hen at det havde stjålet min ungdom, kom jeg frem til og valgte abort. Det er et levende væsen det handler om. Ikke bare en midlertidig kattekilling eller hundehvalp, som man kan bortadoptere, når den keder en ;-S som mange jo desværre gør...

tænk dig godt om smiley

• #22   8. jan 2009 Jeg mener bestemt heller ikke at unge mødre er dårlige mødre. Jeg personligt ville bare ikke være klar og er meget glad for at jeg ventede til uddannelse og det hele var på plads. Derfor vil jeg ikke råde andre til at blive mødre så unge. Ikke fordi de er dårlige mødre, men fordi man skal være klar til det kæmp ansvar og mere eller mindre afgive sin ungdom. Som tidligere skrevet kan selv jeg engang imellem savne nogle af de ting jeg går glip af nu...

Kommentér på:
Ung mor

Annonce