{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.584 visninger | Oprettet:

male imens man er gravid? {{forumTopicSubject}}

Nu var jeg i et forum hvor jeg forklarede jegg skulle male, så er der en der spørger hvad jeg maler med fordi hun have fået at vide af maleren hun ikk måtte male..
Jeg har så hørt hvis man maler med vandbaseret så sker der ingen ting, dog skal man bare passe på med bevægelse , ikke strække sig så meget...

Men hvad har i hørt?
Hvad nu hvis man er maler og er gravid så kan man slet ikke arbejde i 9 mdr? hmmm

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.
  • Tilkobling af opvasker, vask og armatur 1.500 kr.
  • Skrue reol/lampe ned fra væg 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  male imens man er gravid?
  • #1   17. mar 2009 ja for vandbeseret maling skulle jo ikke være farligt i sig selv.. heheh jeg er faktisk færdig med at male mangler dog listerne så er jeg fanito... men det var bare for at høre her inde hvad folk havde hørt

• #2   17. mar 2009 mor til magnus er du maler??? nu?

• #3   17. mar 2009 man skal bare lufte rigtig rigtig godt ud, for det er gasserne fra malinge man ikke må indånde så meget af når man er gravid smiley

• #4   17. mar 2009 puha det er vandbaseret maling.. men hvad der mere er i ved jeg ikke..

• #6   17. mar 2009 det vil jeg give dig ret maling lugter lige meget hvorfor noget maling ahhahahahahh ..

• #7   17. mar 2009 Min Jordmor sagde at ALT maling var nogo... men jeg malede altså eftersom vi lige var flyttet og gerne ville være klar til den bette kom... Men det var vandbasseret og noget rigtigt lortemaling... købt for billigt...

Men det er heller ikke godt at ryge, men at have en brændeovn igang er det samme som at ryge 20 smøger om dagen(ikke de nye og smarte) da der kommer meget os ind i stuen... og man må ikke bruge make-up og perfume eller creme osv... og man må ikke bruge gennemsigtige plastsutteflasker...

Det jeg vil frem til er at man ligesom selv må sortere lidt i det man ikke må og det man gerne vil... Man kan jo ikke undgå det hele, hele tiden....

Se evt. praxis i denne uge, om politikeren som har givet en masse giftstoffer fra perfume, sminke og hårprodukter videre til hendes barn via modermælken...

• #8   17. mar 2009 ja det er rigtigt man må jo ingen ting.. men alligevel synes jeg ikke man hører om ufødte børn som har taget skade af maling hahah

man kan godt få godt vandbasert maling.. det vi har var bestemt ikk billigt kan jeg huske ...

• #10   17. mar 2009 Man må gerne male når man er gravid, det er bare ikke alt maling man må komme i nærheden af, så hvis jeg var dig ville jeg gå ned i den nærmeste farvehandler og snakke med dem om den maling du er igang med at male med. For det kan jo godt være skadeligt noget af det.

• #11   17. mar 2009 De fraråder en at male helt når man er gravid, og vandbaseret maling afgiver stadig kemikaliedampe så jeg ville tage ned i malerbutikken og snakke med dem om hvad for noget der er mest forsvarligt at bruge mens man er gravid smiley

og hvorfor skulle man ikke måtte strække sig når man maler?

• Tori
    Tori Hjælpe-administrator

Følger: 19 Følgere: 18 Babyer: 1 Emner: 167 Svar: 1.732
    #12   17. mar 2009 hvis det er maling hun lige har købt tror jeg bestemt ikke det var nødvendig for hende og sige prøv lige og hør her, jeg er gravid hvilken maling må jeg bruge??? det kan man vist godt se selv nu. hehe
    Men vandbeseret maling skulle være det eneste rigtige når man er gravid

• #13   17. mar 2009 Jeannie H, termin 6 februar H
    du må slet ikk strække dig når du er gravid eller ikke pudset vinduer og prøve på at nå op... du kan rive din moderkageløs..

jamen er faktisk næsten færdig med at male mangler listerne... så har jeg jo malet to værelser...

• #14   17. mar 2009 Skal ha endnu en dreng..;0) P du er også fuld aktiv ehhehehe smiley

• #15   17. mar 2009 Det frarådes at have med nogen som helst maling at gøre:

Læs dette link: (link fjernet)

• #16   17. mar 2009 Nej nej det er en gammel skrøne fra gamle dage den med at man kan rive moderkagen løs eller barnet bliver kvalt i navlestrengen for delene hænger slet ikke sammen, dte kan slet ikke lade sig gøre, så det er gammel skrøne

• #17   17. mar 2009 Jeannie H, termin 6 februar H okay fik bare at vide af min jordmor fordi jeg gør ren tog pudser vinduer at jeg skulle passe på med ikke at strække mig for meget.

• #18   17. mar 2009 mamasita * hmm okay håber da ikke han har taget skade.. nu har jeg jo malet... og bliver sku lige nød til at tage fodlisterne i morgen...

puha er der varmt der hvor du er.. kan se dit nye billede.... missunder dig.

• #19   17. mar 2009 mor til magnus <3<3 . det frarådes også kun... men de fraråder jo også en ikke børe tunge loft eller støvsuge, ryge osv.

• #20   17. mar 2009 oki, ja så er jeg jo for sent ude. Bre sørg for god gennemluftning smiley
    Kommer an på hvad du opfatter som varmt.. 28 grader og skyfrit

• #21   17. mar 2009 det er i hvert fald varmt i forhold til kolde DK ehheheh

• #22   17. mar 2009 Ja så du behøves ikke være bange for at strække dig -stræk dig endelig alt det du vil det er kun sundt.
    det er lige så meget en myte som den med at hvis man har halsbrand at så er det fordi baby har meget hår på hovedet eller at hvis den brune streg på maven slutter ved navlen at så er det en dreng og alle de der.

men jeg ville nu stadig slet ikke male mens jeg var gravid. babysengen skulle også males men det blev også morfar der gjorde det hjemme på deres terasse.

• #23   17. mar 2009 Jeannie H, termin 6 februar H jeg bliver desværre nød til at male ellers bliver det ikke malet. inden da min kæreste som sagt er rejsemontør og desværre ikke har så meget tid.. så når han endelig er her så er der andre ting der skal laves jeg ikke kan eller kan finde ud af at lave..

nu hvor du nævner den brune streg.. så er min slet ikke dukket op i denne graviditet, den var der da jeg ventede min datter...

ang halsbrænd så døjede jeg emga meget med det da jeg ventede min datter hun have ikke særlig meget hård, så nej den passer ikk helt.

• #24   17. mar 2009 hihi nej jeg havde også halsbrand og min datter var næsten skaldet. min veninde havde ingen halsbrand og jeg har aldrig set en baby med så meget hår på hovedet før! Hold da op..

alle de andre skrøner sagde også at jeg ventede en dreng, både den med den brune streg, den kinesiske kalender, den med spids/rund mave, pendulet og kvalmen men stadig var det dog en pige så der må man sige at jeg kan mane dem alle ned -allligevel imponerende at de alle sagde dreng, det er et stort tilfælde må man sige for de har jo 50% chance allesammen, men de alle sagde jo forkert. bare pudsigt at ingen har sagt pige.

nå men nok om det, kan godt se at det er lidt et problem for dig så mht. at få malet smiley kan man ikke begrænse dampene med de der små hvide masker?

• #25   17. mar 2009 det vil man da mene det med den maske.. ellers kan jeg ikke se hvad det skal være godt for ehhehe smiley

jeg troede egentligt alle fik den brune streg jeg ahr ikke fået den denne gang...

• #26   17. mar 2009 Nej jeg har hørt ad i et andet babyforum, da jeg står overfor at skulle male hele min lejlighed, når jeg vender hjem til danmark om 2 uger og de siger at de hvide masker, kun er mod støvpartikler ikke dampe. desværre... man skal have nogle dyre professionelle masker før det virker mod dampe smiley

læs her: http://www.min-mave.dk/debatten.php?ForumID=7751&SubjectID=1528491

Kommentér på:
male imens man er gravid?

Annonce