Åååh, hva skal jeg gøre.. {{forumTopicSubject}}
.. Hmm ja..
Nu ligger landet sådan at jeg er blevet gravid Og det er MEGET med blandede følelser og slet ikk planglagt, og synes bare vi har været SÅ forsigtige altså, men nu er det sket..
Sagen er den at jeg har en lille dreng på næsten 6 mdr i forvejen, og jeg er bange for om jeg ikk kan klare endnu en graviditet psykisk..
- Og jeg er SÅ bange for jeg kommer til at svigte min søn hvis jeg får det rigtig skidt osv sidste nat blev jeg bare så ulykkelig fordi Oliver var ked af det, og så tog jeg ham op på min mave og ligge og så faldt han i søvn med det samme, såda en ting vil jeg f.eks ikk kunne gøre med mave, og han er MEGET mor bejse så det ville ikk hjælpe at far gjorte det..
- Samtidig tænker jeg om vi er økonomisk stabile nok til at have 2 blebørn osv..
- Men har osse VILDT dårlig samvittighed over at få det fjernet, da jeg jo netop har et barn og ved hvad det vil sige, og hvis den næste bar bliver ½ så nem som Oliver, jamen så er det jo en drøm.. Er bare virkelig i vildrede..
Hvad ville I gøre?!! Og hvorfor?!!
jun 2008
Følger: 47 Følgere: 47 Emner: 476 Svar: 3.476
mar 2008
Følger: 35 Følgere: 34 Babyer: 3 Emner: 70 Svar: 558
Det er ingen nem beslutning, og kan desværre ikke rigtig sioge hvad du skal eller ikke skal.. den beslutning er jo op til dig selv..
Men jeg sys personligt at du skulle ta en anak med din kæreste/mand, Og så skal i sammen finde ud a hvad i sys er bedst.. Og prøv så at tænke tingende godt igennem..
Som f.eks. han du klare en gravilitet mere lige nu, er økonomien i orden til et barn mere..
Og tænk på at du ikke er en dårlig mor hvis du får det fjernet, det er sq os synd at sætte et bar i verden, bare fordi det er et barn, hvis du forstår hvad jeg mener.. Det skal jo ikke ødelægge den familie i er nu.
Håber du forstår hvad jeg mener, det er sq lidt svært at skrive lige hvad man tænker og mener :o)
jun 2008
Men tak for dit råd..:)
mar 2008
Snak både for og i mod. det kan være det kan hjælpe jer lidt..
Men ved godt at det ikke er et nemt valg.
jun 2008
mar 2008
men sys du skal fokuser på dig selv til at starte med.
Om du ville kunne klare en gravilitet mere lige nu.¨'
Og så på din søn, Om du ville kunne magte begge ting, både at være gravid og gi ham hvad han har brug for..
Hvad siger din kæreste/mand til det hele?
jun 2008
Jamen min mand, ja hvad siger han, det er osse meget blandede følelser, men han har lidt svært ved at forholde sig til abort da han altid er blevet opdraget med at det er forkert.. Så det er lidt svært for ham at sige det er det vi skal..
- Osse derfor at hele situationen er svær for mig fordi han har den holdning, og ja jeg synes osse abort er forkert, men synes det er ENDNU mere forkert hvis man ikk har overskud eller økonomi til endnu en..
mar 2008
men har det på samme måde, hvis tingende ikke er iorden, sys jeg os det er "forkert" at bringe et lille barn til verden.
mar 2008
Følger: 81 Følgere: 80 Emner: 247 Svar: 8.537
Jeg personligt ville ikke få et barn før end Noah er så gammel at han forstår det.. Altså dermed ment at jeg vil vente til han er mindst 3 år..
Jeg har også sagt til Jesper at skulle det gå så vidt at jeg bliver gravid igen, inden for 3 år, jamen så er det en abort, for det første fordi jeg ikke ville byde Noah at miste opmærksomheden fra sin mor, og for det andet fordi jeg ikk ønsker at ha børn der er så tæt i alderen.
Jeg personligt er meget imod abort, hvilke er en af årsagerne til Noah er her idag.. Men skulle jeg inde for kort tid blive gravid, ville jeg klart vælge en abort, og dette til trods for vi har den skønneste nemmeste dreng i verden...
sep 2008
Følger: 24 Følgere: 23 Babyer: 2 Emner: 245 Svar: 4.609
Men kan ikke se hvordan det overhovedet skulle kunne ske for os for vi bruger kondom og man opdager jo hvis det er sprunget Eller det går jeg da ud fra
mar 2008
Følger: 28 Følgere: 43 Babyer: 3 Emner: 177 Svar: 2.659
jan 2009
Følger: 1 Emner: 16 Svar: 323
Hvad siger din kæreste/mand til det?
Jeg tror desværre ikke du kan undgå dårlig samvittighed. Hvis du vælger barnet fra, så har du dårlig samvittighed pga det, og vælger du at beholde det, ja så har du dårlig samvittighed overfor Oliver..
Du er nødt til at acceptere at du vil have lidt dårlig samvittig..
Jeg er lidt ambivalent, for på en måde tænker jeg, man skal sgu ikke bare få en abort fordi det ikke passer ind, ja og mange kæmper jo for at få børn, og der er lang venteliste på danske børn og bla bla bla.
Men på den anden side, så kan jeg virkelig godt forstå de der gør. I dag har vi så mange muligheder, så det er svært ikke at planlægge baby til hvornår det passer bedst, hvornår vi har bedst råd, tid og overskud. Sådan er vores samfund nu bare engang.
Hvis det var mig, tror jeg at jeg havde fået en abort, med mindre man selvfølgelig gerne vil have to børn i rap, og synes det er dejligt..
Men det er en svær beslutning, og uanset hvad du/I vælger, håber jeg du har gode venner/veninder at drøfte det med, og evt. låne en skulder af - ja ellers må du bruge BG....
jan 2009
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Babyer: 1 Emner: 147 Svar: 4.699
sep 2008
jan 2009
Jeg har også ofte tænkt på at der er mange der desværre er havnet i dette dilemma...
sep 2008
HAr en veninde der har fået to børn på spiral :S
sep 2008
jun 2008
Det har hjulpet en del på det hele, men ja, beslutningen er stadig ikke taget.. ..
- Og til dem der spørger hvad manden siger, jamen han er ligeså splittet som mig, så det er ikke let.. Men ja, nu har vi aftalt at vi får Oliver passet imorgen i et par timer så vi kan snakke det igennem uden at tænke på noget som helst andet imens..
jun 2008
mar 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 100 Svar: 1.273
sep 2008
mar 2008
mar 2008
Jeg tror faktisk jeg havde valgt at beholde barnet.
mar 2008
mar 2008
mar 2008
Mike og mille - vi bruger os p-sprøjte, hvor mange gange, og hvor ofte får du din mens? undskyld det private spørgsmål, men jeg har haft mens 2 gange siden Noah blev født...
mar 2008
Jamen jeg har været på min i snart 6 mdr, og har mens jeg har haft den kun haft mens 1 gang... så det er åbenbart meget normalt, og jeg er bestemt ikke gravid... Har nemlig testet for en sikkerheds skyld..
Men hvor er det rart lige at blive bekræftet i andre har det på samme måde
mar 2008
Åååh, hva skal jeg gøre..