{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
979 visninger | Oprettet:

Åååh, hva skal jeg gøre.. {{forumTopicSubject}}

.. Hmm ja..
Nu ligger landet sådan at jeg er blevet gravid smiley Og det er MEGET med blandede følelser og slet ikk planglagt, og synes bare vi har været SÅ forsigtige altså, men nu er det sket..
Sagen er den at jeg har en lille dreng på næsten 6 mdr i forvejen, og jeg er bange for om jeg ikk kan klare endnu en graviditet psykisk..
- Og jeg er SÅ bange for jeg kommer til at svigte min søn hvis jeg får det rigtig skidt osv sidste nat blev jeg bare så ulykkelig fordi Oliver var ked af det, og så tog jeg ham op på min mave og ligge og så faldt han i søvn med det samme, såda en ting vil jeg f.eks ikk kunne gøre med mave, og han er MEGET mor bejse så det ville ikk hjælpe at far gjorte det.. smiley
- Samtidig tænker jeg om vi er økonomisk stabile nok til at have 2 blebørn osv..
- Men har osse VILDT dårlig samvittighed over at få det fjernet, da jeg jo netop har et barn og ved hvad det vil sige, og hvis den næste bar bliver ½ så nem som Oliver, jamen så er det jo en drøm.. Er bare virkelig i vildrede..
Hvad ville I gøre?!! Og hvorfor?!!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Åååh, hva skal jeg gøre..
  • #1   13. apr 2009 Ved godt de eksembler jeg er kommet med måske er nogen svage argumenter, men ja kunne ikk lig få det forklaret som jeg ville fordi jeg har SÅ mange tanker oven i hovedet.. Håber i forstår hvor jeg vil hen med de forskellige ting alligevel..

• #2   13. apr 2009 Puha..

Det er ingen nem beslutning, og kan desværre ikke rigtig sioge hvad du skal eller ikke skal.. den beslutning er jo op til dig selv..

Men jeg sys personligt at du skulle ta en anak med din kæreste/mand, Og så skal i sammen finde ud a hvad i sys er bedst.. Og prøv så at tænke tingende godt igennem..
    Som f.eks. han du klare en gravilitet mere lige nu, er økonomien i orden til et barn mere..
    Og tænk på at du ikke er en dårlig mor hvis du får det fjernet, det er sq os synd at sætte et bar i verden, bare fordi det er et barn, hvis du forstår hvad jeg mener.. Det skal jo ikke ødelægge den familie i er nu.

Håber du forstår hvad jeg mener, det er sq lidt svært at skrive lige hvad man tænker og mener :o)

• #3   13. apr 2009 Trine - Jamen forstår dig udemærket godt.. Og jeg ville osse bare ønske jeg ikk havde den dårlige samvittighed, men den er der altså desværre.. Synes bare det er MEGA svært.. smiley Øv.. Og forstår udemærket godt den med ikk at sætte et barn i verden bare fordi det er et barn..
    Men tak for dit råd..:)

• #4   13. apr 2009 Håber virkelig du finder ud a det hele.. Om ikke andet så prøv at snakke det godt i gennen med din kæreste/mand..
    Snak både for og i mod. det kan være det kan hjælpe jer lidt..

Men ved godt at det ikke er et nemt valg.

• #5   13. apr 2009 Trine - Ja er osse igang med at lave sådan en for/imod liste, men det er ikk let bare og sidde sig ned og lave den med det samme fordi der er osse mange små ting man ikke lige tænker over..

• #6   13. apr 2009 Jaah det er rigtig nok..

men sys du skal fokuser på dig selv til at starte med.
    Om du ville kunne klare en gravilitet mere lige nu.¨'

Og så på din søn, Om du ville kunne magte begge ting, både at være gravid og gi ham hvad han har brug for..

Hvad siger din kæreste/mand til det hele?

• #7   13. apr 2009 Trine - Ja det er osse de 2 vigtigste ting i min tankegang ligenu.. smiley
    Jamen min mand, ja hvad siger han, det er osse meget blandede følelser, men han har lidt svært ved at forholde sig til abort da han altid er blevet opdraget med at det er forkert.. Så det er lidt svært for ham at sige det er det vi skal..
    - Osse derfor at hele situationen er svær for mig fordi han har den holdning, og ja jeg synes osse abort er forkert, men synes det er ENDNU mere forkert hvis man ikk har overskud eller økonomi til endnu en..

• #8   13. apr 2009 Jeg er normalt os i mod aborter..

men har det på samme måde, hvis tingende ikke er iorden, sys jeg os det er "forkert" at bringe et lille barn til verden.

• #9   13. apr 2009 Jeg vil ikke sige hvad du skal gøre, men derimod hvad jeg selv ville ha gjord i din situation.

Jeg personligt ville ikke få et barn før end Noah er så gammel at han forstår det.. Altså dermed ment at jeg vil vente til han er mindst 3 år..
    Jeg har også sagt til Jesper at skulle det gå så vidt at jeg bliver gravid igen, inden for 3 år, jamen så er det en abort, for det første fordi jeg ikke ville byde Noah at miste opmærksomheden fra sin mor, og for det andet fordi jeg ikk ønsker at ha børn der er så tæt i alderen.

Jeg personligt er meget imod abort, hvilke er en af årsagerne til Noah er her idag.. Men skulle jeg inde for kort tid blive gravid, ville jeg klart vælge en abort, og dette til trods for vi har den skønneste nemmeste dreng i verden...

• #10   13. apr 2009 Jeg tror og håber at jeg ville have overskud til to og så må man tage det som det kommer men herhjemme er planen at sigrid mindst skal være 1½ når hun skal være storesøster... Men ved ikke om jeg kan få flere børn så hvis jeg blev gravid ville det bare være dejlig om så det var om en uge smiley

Men kan ikke se hvordan det overhovedet skulle kunne ske for os for vi bruger kondom og man opdager jo hvis det er sprunget smiley Eller det går jeg da ud fra

• #11   13. apr 2009 Altså hvis det skulle ske her hjemme, så ville abort være udvejen, selv om jeg er imod abort. vi har sat den tdsgrænse, at Malou først skal være storesøster fra om 1 ½ år og derefter.. elsker skam børn og er ikk i tvivl om at jeg/vi ville kunne klare det før den tid, men det er udelukkende for Malou´s skyld..

• zzzz .
    zzzz . Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 1 Emner: 16 Svar: 323
    #13   13. apr 2009 Jeg håber virkelig du finder den rette løsning..
    Hvad siger din kæreste/mand til det?
    Jeg tror desværre ikke du kan undgå dårlig samvittighed. Hvis du vælger barnet fra, så har du dårlig samvittighed pga det, og vælger du at beholde det, ja så har du dårlig samvittighed overfor Oliver..
    Du er nødt til at acceptere at du vil have lidt dårlig samvittig..

Jeg er lidt ambivalent, for på en måde tænker jeg, man skal sgu ikke bare få en abort fordi det ikke passer ind, ja og mange kæmper jo for at få børn, og der er lang venteliste på danske børn og bla bla bla.
    Men på den anden side, så kan jeg virkelig godt forstå de der gør. I dag har vi så mange muligheder, så det er svært ikke at planlægge baby til hvornår det passer bedst, hvornår vi har bedst råd, tid og overskud. Sådan er vores samfund nu bare engang.
    Hvis det var mig, tror jeg at jeg havde fået en abort, med mindre man selvfølgelig gerne vil have to børn i rap, og synes det er dejligt..
    Men det er en svær beslutning, og uanset hvad du/I vælger, håber jeg du har gode venner/veninder at drøfte det med, og evt. låne en skulder af - ja ellers må du bruge BG....

• zzzz .
    zzzz . Tilmeldt:
    jan 2009

#15   13. apr 2009 Med lang ventliste på danske børn, mente jeg adoption...

• #16   13. apr 2009 jeg kan godt forstå din spilittelse, for en ting er at klare det end anden ting er at klare det godt........... men beslutningen er din og din kærestes og det kan man have svært ved rådgive om - jeg ville selv være virkelig ked af det hvis der skulle være så kort tid mellem mine børn så forstår dig godt.

• #17   13. apr 2009 Altså jeg sidder og undre mig over at så mange enten står i samme situation eller har fået abort af samme grund smiley Beskytter i jer ikke???

• zzzz .
    zzzz . Tilmeldt:
    jan 2009

#18   13. apr 2009 Sigrids mor elsker sin blomst...
    Jeg har også ofte tænkt på at der er mange der desværre er havnet i dette dilemma...

• #20   13. apr 2009 Mike og mille nej det kan jeg godt se men forstår bare ikke hvordan det kan ske så tit som vi høre om efterhånden ikke kun med folk der får børn tæt men generelt for synes tit at folk enten ikke beskytter sig eller bliver gravide på prævention mon ikke der snart skal laves noget mere effektiv prævention egentlig?? smiley

HAr en veninde der har fået to børn på spiral :S

• #22   13. apr 2009 Men det er utroligt at det sker for så mange hvad skal man så turde stole på? :S

• #24   13. apr 2009 Tak for alle jeres gode tanker og svar.. Det er dejligt og høre nogen meninger omkring det hele.. Og det er osse fair i ikk vil sige hvad jeg skal gøre, men bare hvad i vil gøre, var enlig osse det jeg gerne ville høre.. smiley
    Det har hjulpet en del på det hele, men ja, beslutningen er stadig ikke taget.. smiley ..
    - Og til dem der spørger hvad manden siger, jamen han er ligeså splittet som mig, så det er ikke let.. Men ja, nu har vi aftalt at vi får Oliver passet imorgen i et par timer så vi kan snakke det igennem uden at tænke på noget som helst andet imens..

• #25   13. apr 2009 Nana - Jo vi beskytter os, jeg har sådan en p-ring... Men ja.. Snakkede med lægen om det fordi jeg stolede ikk helt på den, men han sagde at den var ligeså sikker som alt muligt andet.. Men ja, enten passer det ikk og ellers har vi bare været "u"heldige...

• #26   13. apr 2009 Hvor langt tror du du er henne?

• #27   13. apr 2009 Er det ikke utroligt at der ikke er prævention der virker optimalt???

• #28   13. apr 2009 Jannie: Det forstår jeg ikke helt, det emd de tre første år, hvis det er det første barn... For hvis det er rigtigt vil alle børn jo have brug for deres mor, ligemeget om det er ens første barn eller nummer 2... Babyen er jo ligeglad med hvilket nummer den er i rækken...

• #29   13. apr 2009 Det kan nu godt lade sig gøre, min mor blev gravid da jeg var ½ år, og hun var gravid med tvillinger. Heller ikke planlagt, men kondomet sprang... men hun havde fra start den indstilling at det skulle de bare klare, hende og far, og det gjorde de så. Så passede far bare mig de første par år, så mor kunne passe tvillingerne... Og mor og fars økonomi har adlrig været go, de blev nødt til at flytte til en mindre hus da drengene blev født.. Så det kan jo lade sig gøre..
    Jeg tror faktisk jeg havde valgt at beholde barnet.

• #32   13. apr 2009 Ja selvfølgelig akn et lilel abrn ikke forstå det, men det vil jo ikke opfatte som om det blir sat til side... ikek hvis forældrene er indstillet på at det ikke skal være sådan. Sådan tror jeg da ihvertfald. Jeg har aldrig følt at mine lillebrødre kom før mig, har aldrig følt mig tilsidesat, netop fordi mine forældre var opmærksom på det hele tiden, og da vi blev ældre har mor taget mig til århus alene, og sådan nogle ting... Jeg føler ikke at jeg er "den store", og at jeg skulle passe mig selv...

• #33   13. apr 2009 og alle slåfejlene er gratis idag smiley

• #34   13. apr 2009 Altså jeg vil lige sige jeg IKKE har været i situationen, men kom jeg i situationen var det hvad jeg ville gøre..

Mike og mille - vi bruger os p-sprøjte, hvor mange gange, og hvor ofte får du din mens? undskyld det private spørgsmål, men jeg har haft mens 2 gange siden Noah blev født...

• #37   13. apr 2009 Miike - tjo, mere det med om det er sund.. hehe..
    Jamen jeg har været på min i snart 6 mdr, og har mens jeg har haft den kun haft mens 1 gang... så det er åbenbart meget normalt, og jeg er bestemt ikke gravid... Har nemlig testet for en sikkerheds skyld..

Men hvor er det rart lige at blive bekræftet i andre har det på samme måde smiley

• #39   13. apr 2009 Altså den ene gang jeg har haft mens, mens jeg har været på p-sprøjten, der har det været rigtig mens, hvor jeg har blødt som jeg plejer...

Kommentér på:
Åååh, hva skal jeg gøre..

Annonce