{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
975 visninger | Oprettet:

jordemoder idag - hospitalet i morgen. {{forumTopicSubject}}

Ja jeg er lige kommet hjem fra jordemoder besøg.
Og var lidt spændt på dette besøg da jeg vidste vi ville have en del og snakke om siden sidst.
skal siges jeg er i 35+2 i dag smiley
og den sidste måned har været et helvede må jeg sige.. generelt før har jeg heller ikke haft det så godt men den sidste måned har bare ikke været til at holde ud.

Men hun kunne godt se og høre med det samme at det bare ikke går særlig godt mere og ringede med det samme til Glostrup Hospital hvor hun fik en tid til mig i morgen tidlig med en fødsels læge hvor vi skal tale om evt tidligere igangsættelse og evt kejsersnit..

så jeg må sige jeg er en del spændt på imorgen..

vi fik en lang snak min jordemorder og jeg om igangsættelse hvordan det fungere osv.
er der nogen af jer der har prøvet at blive sat i gang ??

men er meget spændt på hvad den læge siger i morgen både om igangsættelse og kejsersnit..

men må indrømme jeg gerne snart vil have lillepigen ud...
selvfølgelig skal hun først komme når hun er helt klar
men ... det her er ikke sjovt mere smiley

Hvordan har alle i andre gravide det ellers ??? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  jordemoder idag - hospitalet i morgen.
  • #2   25. aug 2009 S & M.....

    de vil heller ikke sætter mig i gang her og nu i morgen ligende noget.. smiley
    men at jeg ikke skal gå tiden ud nok..
    Så skal jo også tjekkes om ja hvordan det ser ud hvor klar jeg er og ja lillepigen..
    Men mere med at jeg ikke skal gå helt til termins dato samt i hvert fald ikke gå over tid...

    Men det er jo derfor jeg skal ind i morgen og snakke med ham og undersøges osv..
    så i morgen er jeg også selv en del klogere selv..
    For ja lige nu ved jeg egentlig ikke så meget smiley

    men er meget spændt..

    ja gid jeg bare kun havde "det problem." . smiley
    men jo tak lillepigen har fundet hvor blæren ligger og mine ribben smiley
    dette måtte hun ellers gerne glemme alt om.. for rart er det ikke .. heh smiley


  • #3   25. aug 2009 hvor er det dejligt at have en JM der tager en seriøst det synes jeg er dejligt at læse. havde selv en skod graviditet sidst både psykisk og fysisk og min JM gjorde intet først da jeg var hos en anden grundet fridag blev der gjort noget men det var stadig efter terminen..

  • #5   25. aug 2009 Karina

    ja jeg er også rigtig glad for hende..
    Som min mand sagde da vi gik derfra var han rigtig glad for hun tog det seriøst og det har hun gjort lige fra starten af...
    og hun har været på hver eneste gang hvis der har været et eller andet..
    da min bækkenlæsning begyndte jamen så var hun der igen med det samme og sendte mig direkte ind på Glostrup hvor jeg kunne få lidt hjælp med dette både med øvelser jeg kunne lave og få hjælpe midler til dette - bælte - krykker osv..

    og mit helt første besøg hos hende fik vi også en ide om hvor seriøs hun er..
    for ja hun lyttede skal siges jeg har en kronisk skade hvor min graviditet bliver påvirket af dette..
    og med det samme sagde hun om der var blevet snakket om kejsersnit i tilfælde af jeg ikke kunne klare en fødsel osv.. så der har hun også været obs med det samme osv..

    så ja jeg er meget taknemmelig over at have hende..

    for har været ude for at ringe til FG en af de dage det gik rigtig galt... faktisk første og eneste gang jeg har ringet ind til FG.. og sikke en dårlig oplevelse jeg havde med det og den jordemoder...
    og den tog jeg også med hende idag faktisk og hun undrede sig også over den "behandling" jeg havde fået af den jordemoder jeg snakkede med..

    men det er ikke sjovt og er da ked af at høre at det har været så skidt for dig...


  • #6   25. aug 2009 S & M

    kan også være jeg ikke helt er god til at formulere mig..
    men ja det kunne jo være at par uger før evt..
    og det ville også passe mig helt fint altså der er jo kun 4½ uge til min termin så ja så lang tid er det heller ikke men lang tid nok hvis jeg skal gå sådan her i 4-5 uger
    så ja hvis der bare kunne ske noget om 2-2½ uge så ville jeg syntes det var fantastisk..
    for lige nu kan jeg slet ikke se en ende på det her... så føles 4½ uge som 30 år

    puha jeg er rigtig misundelig på dig smiley
    vil du bytte ?? smiley heh


  • #8   25. aug 2009 S & M

    øv.. smiley .. hvor er du kedelig smiley hihi


  • #9   25. aug 2009 hvad er det du fejler mia?

    har selv virkelig en trist graviditet har i snart 14 dage gået med ondt i hovedet, kvalme, svimmelhed med stjerner for øjnene og ondt i maven.
    har i lørdags ville lægen så indlægge mig, men da jeg blev sendt op til fg fik jeg en JM der bare var så dømmene. Hun påstod det hele var noget der kom af at jeg var bekymret, grundet min adhd. og jeg bare skulle spise nogle smertestillende.
    Var tudefærdig da jeg gik derfra, fo har det piv elendigt, men får bare beskeden, tag nogle piller smiley


  • #10   25. aug 2009 Mie.

    åha det lyder da ikke så godt.. det er bare ikke sjovt når de ikke tager en seriøs..
    også derfor jeg er ret spændt på imorgen..

    jamen hvor skal jeg starte kan godt være det bliver en halv roman det her.

    for at starte helt fra starten af så har jeg en kronisk skade i nakken efter et brud og 3 nakkeforvridninger.
    som så har gjort at jeg har gået hjemme nu i 2 år.. går stadig sygemeldt...
    det har en del begrænsninger for mig og mange ting jeg ikke kan i min dagligdag..
    samt smerter og hovedepine 24 i døgnet.

    Min graviditet var ikke planlagt på nogen måde.. da det sådan set havde været på tale at jeg nok ikke ligenu skulle være gravid grundet min tilstand osv..

    men jeg blev gravid på p-piller og så måtte vi jo tage den derfra og selvfølelig er lille pigen jo stort ønsket..

    men inden vi opdagede jeg var gravid hvillket der gik lidt tid med..
    så fik jeg det sådan set dagligt værre med min skade ..
    så fandt vi jo ud af jeg oven i var gravid...
    og så kunne jeg jo godt se at jeg nærmest fra dag et af min graviditet blev påvirket ekstra..

    så ja helt fra starten af har der været en del problemer.. udover alle mulig andre graviditets " ting "
    fik tidligt bækkenløsning også som jo også påvirker resten af smerterne jeg dagligt har i ryggen og nakken..

    og så gik det ellers slag i slag og månederne gik..

    så kom jeg på krykker for ca 2 måneder siden nu da det blev så slemt med lænden og bentøjet...

    og igen for 2 måneder siden begyndte jeg så at få kraftige smetre/plukveer osv hver dag...
    og ja bare daglige smerter..

    så for en månede siden da jeg var til jordemoder sidst fik vi en lang snak om det også da det ikke helt gik så godt med det hele..
    og på det tidspunkt var den helt gal med smerter i underlivet plukveer osv..
    så jeg belv sendt direkte til lægen samme dag for at få testet min urin for evt blærebetændelse..

    og denne var positiv så jeg kom på penicillin..
    præcis en uge efter går det så helt galt igen med store smerter og får så taget en ny urin test og den er stadig positiv og komme på endnu en penicillin kur..
    og ja dagene går og jeg får det ikke bedere og min krop bliver mere og mere påvirket så større smerter i lænden og bækkenet og resten af kroppen..
    kommer så til lægen for at få en ny urin test og denne er stadig positiv.. det er så på 3. uge og efter 2 gange penicillin..
    så jeg skulle ind på laboratoriet og taget en der skal dyrkes...

    og ja de viser sig så jeg ikke har blærebetændelse over hoved..
    så ja nu kan de ikke helt finde ud af hvad det så er og hvorfor jeg hele tiden er positiv på en urin test det har jeg så været i en måned nu.

    og får nu dagligt stærke smerter i underlivet så trykker og presser og det udløser endnu værre smerter fra bækkenet og lænden som går ud i mit venstre ben s jeg slet ikke kan bruge det..
    dette udløser så større nakkesmerter og større hovedepine som kommer fra min skade af..

    så lige nu kan jeg hverken gå-stå ligge eller sidde ned..
    kan sådan set intet kan ikke sove kan ikke noget og er ved at gå ud af mit gode skin..

    jeg går og er svimmel har kvalme mavesmerter osv hele tiden udover alt det andet i kroppen har et højre ben der flere gange daglig bliver følelses løs og "sover"

    altså min krop er bare stået helt af nu... og det er simpelhen så hårdt nu...

    normal har jeg en meget stor smertetærskel..
    har gået med daglige smerter i 2 år nu og lært at leve med det og ja man kan ikke se på mig hvor mange smerter jeg egentlig har...

    men dette smerte helvede kan jeg virkelig ikke holde ud mere
    det er helt sygt...
    kan næsten ikke andet end at sidde og tude hele tiden..

    og igår havde jeg nemlig en rigtig rigtig dårlig dag..

    så jeg var rigtig glad for jun tog det så seriøs nu..
    og meget rart hun bare ringede ind på Glostrup hospital med det samme mens jeg var der .. så ja jeg hørte jo alt hvad hun sagde til dem om hvordan og hvorledes....

    og ja det blev vist en hel roman
    håber det kan læses og giver mening


Kommentér på:
jordemoder idag - hospitalet i morgen.

Annonce