{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.426 visninger | Oprettet:

tvillinger {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg har ik noget forstand på hvordan det er at have tvillinger i maven.
Så jeg gik og spekulerede lidt, da min veninde jo venter tvillinger.
Jeg skrev til min veninde igår, hvordan det gik, og hun sagde hun havde det ik så godt. Hun havde ondt osv, og følte hun lignede en stor badebold. Hun er kun i uge 25. Og har set billeder a hendes mave, og sys ik hun er ret stor, da hun er buttet i forvejen.
Men hun snakker noget om at hun kun skal gå 10 uger mere og så sku de vil verden. altså så de skal ud i uge 35. Samtidigt med at hun snakkede os om at hun max må gå til uge 38, så sku de ud.
Hvor længe går man med tvillinger? Hvor hurtig bliver man stor? Nogen der kan fortælle lidt mere.
Er min veninde bare en hypokonder, der bare gerne vil have graviditeten overstået og bare vil have børnene ud, og derfor siger hun ik har så langt igen. jeg er i uge 22 og på billederne jeg har fået, sys jeg jeg ser større ud end hende. Hun er førstegangsfødende.
Håber i kan hjælpe, undskyld det blev langt.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tvillinger
  • #1   10. jun 2008 min veninde gik tiden ud ( 39+4) med tvilinger ( 2 drenge) og fødte dem selv med ½ times mellemrum... vejede 2900 og 3100 g og så er hun altså kun 164 høj... men hun var kæmpe stor.... har ingen men efter det, andet end strækmærker....

• #2   10. jun 2008 men jeg skulle ikke nyde noget, jeg havde ikke gået tiden ud med tvilinger... så tager hatten af for dem som gør....

• #3   10. jun 2008 nu er det sådan at jeg får de tanker, fordi hun altid været sådan.. ja.. hypokonder agtig. Helt fra efterskolen. Alle sagde på efterskolen at hun var hypokonder. men det er svært at forklare.
    men det var måske os forkert a mig at sige hun er min veninde. jeg sku have skrevet bekendt. Jeg har ik rigtigt haft så meget sammen med hende siden vi gik på efterskole. Hun afbrød altid vores aftaler, fordi hun enten var træt eller havde ondt et eller andet sted, eller os havde hun angst anfald fra den ene dag til den anden.
    men det er så os ligemeget.
    jeg sys bare det lød mærkeligt.
    jeg har været inde og se dine mavebilleder, og kan så sige at jeg ser tydeligt du er gravid i uge 15. hun er i uge 25 og ser ud som dig hvor du er i uge 15.
    men det er vel forskelligt fra person til person så?

• #4   10. jun 2008 lisbeth: jeg mente os at jeg havde hørt det var mere almindeligt at de gik tiden ud, men jeg skal jo ik ku sige om det er rygter. men min bekendt siger så os at hendes læge siger hun er lille, så hun nok skal regne med at blive sat i gang i uge 35. men hun er da os de der 164cm høj. jeg er kun 148. så sys ik hun er så lille igen. men ærligt talt, jeg aner intet, så det var derfor jeg ville hører a, men det ku godt være jeg sku have ladet være med at spørger, når jeg får kylet i hovedet at jeg er en dårlig ven. jeg lytter skam til hva hun siger, men jeg har ik undersøgt hvordan det er med tvillinger, og blev derfor bare bekymret for hende.

• #5   10. jun 2008 jeg har fået fortalt med at man kan sættes igang efter uge 35 og det er fair nok... jeg gik til terminsdatoen med min søn på 2910 g og det var længe fint for mig.... men min veninde er en hård nyse og havde sagt nej flere gange om at blive sat igang.... og total nej til kejsersnit.....

• #6   10. jun 2008 okay. jeg håber jeg vil få kejsersnit. så er jeg fri for veerne. de er slemme. men på en måde ku jeg os godt tænke mig at føde selv. smil

• #7   10. jun 2008 kristina.
    nu har jeg prøvet begge dele. og jeg vil 10 gange heller føde, fordi ved kejsersnit der må du kun løfte dit barn i 2 mdr.. og der har du ondt i et godt sykke tid efter..
    når du føder gør det kun ondt imens du føder. og der må du stort set alt bagefter..
    så jeg takker glædeligt nej til at få kejsersnit..
    så heller have ondt i 13 timer

• #8   10. jun 2008 okay. jeg mente ik det var så slemt at få kejsersnit. og vil os ærligt indrømme at jeg ikk har hørt efter det med at jeg ik må løfte noget osv efter kejsersnittet. men jeg ku selvfølgelig ik løfte liften med patrick i da jeg blev udskrevet. men alt det med patrick har jeg selv taget mig a. skifte ham, made ham, lavet bad osv osv

Kommentér på:
tvillinger

Annonce